Jump to content
FAS Goran
Nikolaq1

Fiat Punto mk.2 - problem sa zadnjim kočnicama/dobošima

Recommended Posts

Pozdrav drugari nisam nasao slicnu temu sa mojim problemom..

Radi se o 1.2 16v 2002 god sa dobosima pozadi. Pre 3000km sam zamenio zadnje paknove, i sajle rucne kocnice.

Skoro je poceo da mi pravi probleme, naime prilikom pritiska kocnice iz dobosa doalzi zvuk kao da se nesto zateze prilicno glasno, bilo da je auto u pokretu ili mestu isto se desava.

Prilikom zaustavljanja,  pri totalnom zaustavljanju zvuk je bas glasan. Opisao bih ga kao neko grebanje, ili zatezanje necega cudan zvuk. Otvarao sam dobose mesa na paknovima ima poprilicno. Na tehnickom se pokazalo da auto koci dobro.

Da li je neko imao slicno iskustvo

Hvala ! :):):)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada si već rasturao, trebao si vizuelno da pregledaš paknove. Usled lošeg kvaliteta, prilikom sinterovanja promakne neki krupniji komad metala pa dok njega doboš ne obrusi on se čuje. Ako imaš sreće da ne tanak prestaće da delje pre zime
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma jok, moj struže samo kad kočim i kada je ugrejan... Jutros padala jaka kiša i rashladilo se i nije se čulo dok se nije ugrejalo

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tacno sam primetio kada operem auto da se mnogo manje cuje to grebanje.. dakle to je razlog grebanja? Hvala ti sto se trudis da mi pomognes :)

majstor je skidao paknove, podmazao stelere, posle 20km je opet pocelo da struze

Edited by Nikolaq1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Nikolaq1

 

Ne valjaju ti automatski šteleri za širenje paknova. To biiip je prilično skupo, da valja, par je oko 5000 rsd.
Igra bitnu ulogu u raširenosti paknova u odnosu na doboš, snagu kočenja i ručne i nožne kočnice. Mogu se naštelovati ručno ali gube funkciju trošenjem paknova i doboša.
Polovni, ispravni, su 20-30 eur.

 


 

Edited by neshaoct
dodao tag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada perem auto ili kada pada kisa drasticno manje grebe.. sutra montiram novi lezaj pa cu videti, inace te stelere sam vec stavio dobre i podmazao.. stelovao sam i putem tockica na samom steleru ali isti djavo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da se  ubacim ja ovde sa mojim problemom. Trazio sam neku temu koja je jos slicnija mojoj ali nisam nasao(ako sam nesto pogresio neka je administratori prebace). Ovako ja imam problem sa zadnjim dobos kocnicama na puntu 1.2 16v(bez abs-a). Naime prednji tockovi kidaju kako koce ali zadnji bukvalno u opste ne koce, znaci ni malo. Otvarao sam dobose i sve mi na oko deluje okej, pakne jesu malo vise potrosene ali ima mesa da bar malo prikoce, dobos je dobar(vrlo malo potrosen). Jos vise me muci to sto rucna kocnica najnormalnije radi, znaci koci odlicno(hvata do duse malo vise nego obicno ali to je verovatno do sajle). Ispricao sam ovo svom mehanicaru i on mi je rekao da postoji sansa da je tu u pitanju 5 cilimdar kocenja ili korektor kocenja pa da zbog njega zadnja osovina ne koci. Hteo sam da i od Vas dobijem neki savet pa da krenem polako u resavanje svog problema. U napred Vam hvala 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je tako isto bilo, i smorilo me da stalno nesto repariram dobose, pa sam odradio konverziju na disk (sa punta HGT). Delove sam kupio sa otpada u Sapcu, i sve je pasovalo na saraf... Nozna ti postane tvrdja malo i onako preciznije mozes da doziras, auto je stabilniji jer i zadnji tockovi onda koce, pa to spusti malo (inace prelaku) zadnjicu, a pri tom, ako imas alu felne, mnogo lepse i izgleda :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne bih se ja toliko bas da eksperimentisem oko toga, ako koristim za svaki dan i nisu mi potrebne takve izmene. Radije bih sredio fabricke ali svakako hvala na savetu i preporuci. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
40 minutes ago, neshtry said:

I nije experiment, na šraf paše!

Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka
 

Imas li ABS na autu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije tu problem sa dobošima. Kada je problem sa dobošima, tj mehanizmom u njima onda nemaš ručnu.
Tzv peti cilindar reguliše odnos prednjih i zadnjih kočnica. Ljudi imaju običaj da ga izbace i premoste, što je vrlo opasno.
Treba prvo proveriti pritisak iz glavnog cilindra jer je on iz dva dela. Posebno šalje ulje za prednje i zadnje kočnice pa ako prednji koče dobro ne znači da je glavni cilindar dobar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Videcu onda ovih dana sa mehanicarom da to pogleda i proveri pa cu da vam javim sta je i kako je proslo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...