Jump to content
FAS Goran
godja1980

Lancia Musa 1.4 - teško prvo paljenje

Recommended Posts

Pozdrav svima, 

od relativno skoro sam vlasnik Lancia Muse 1.4, 2005. godiste, takodje imam ugradjen plinski uredjaj Stag 2 go. 

Pre nekih 10ak dana sam primetio da mu je prvo jutarnje paljenje tesko. Auto normalno vergla, ali nece da upali (tek iz  3-4 puta upali), a kad upali radi par sekundi neravnomerno i onda rad i sve normalno. Cini mi se da mu se malo povecala potrosnja i plina i benzina.

Na dijagnostici ne prijavljuje nikakve greske. Da li postoji jos nesto sto bih mogao da kazem majstoru da proveri i na sta da obrati paznju, nesto da isprati od parametara na dijagnostici ili nesto tako? Citao sam po forumima da na tim Lanicijinim benzinskim 1.4 motorima cesto strada dihtung glave, kako bi to mogao da proverim? Ne gubi nigde rashladnu tecnost niti trosi ulje (u intervalu izmedju servisa dolio sam oko 0.5L sto vidim da je sasvim normalno za predjenih 15.000km na koliko menjam ulje i filtere). 

Hvala svima unapred na savetima i predlozima i pomoci. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za početak sipaj neki od aditiva u benzin ali u jačoj koncentraciji.
Umesto bočicu na 40-50 litara sipaj bocu na 10litara i vozi malo češće na benzin.
Posle toga na proveru gasnog uređaja i eventualnu korekciju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala puno na savetu. Pre neki dan sam radio mali servis i pomenuo majstoru to, kaze da prvo probam da potrosim sav plin i vozi par kilometara na benzin i onda sl. jutro da probam da li ima nekih promena. To mi je predlozio jer mu je par auta dolazilo sa slicnim problemom i resavali su ga tako sto su otkrlil da multiventil ne zatvara 100% vec da propusta malu kolicinu gasa zbog pritiska u gasnom sistemu, i zamenom tog ventila sve se vratilo u normalu. Tako da trenutno radim na trosenju plina do dna :) 

Vozim ga bas cesto na benzin i to po autoputu, malo ostrije i brze bas iz razloga da ne zapeku benzinske dizne, al probacu i sa nekim aditivom, ne moze da skodi sigurno :) 

Javljam uskoro kakvi su rezultati. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tvoj majstor lupa da se problem resava 100%, ako ustanovi da multiventil propušta! To uopste nije majstor!

 

Može multiventil na boci da propusta koliko hoce, ali postoji i sledeća barijera koja ne sme dalje propustiti TNG prema motoru. Zove se el.ventil na isparivaču ili tu negde oko njega. Pa čak i da ovaj ventil pusti, sledeća barijera koja ne sme propustiti se zovu plinske dizne.  Sve ove barijere ce pustiti plin samo kad im plinski kompjuter izda komandu, odnosno kad se za to stvore svi preduslovi.

 

Prema tome, vidis da postoji niz fizičkih prepreka da TNG ne sme ući u motor dok se za to ne izda komanda. A, ako TNG ipak ulazi konstantno u motor bez izdate komande, onda ni jedan od gore navedenih ventila ne dihtuje, a ne samo multiventil!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Razumem naravno. Nisam ja lepo napisao sta mi je rekao. Znam da plin ne moze tek tako da izadje iz boce. Ne kosta me nista da probam ovo sto mi je rekao, da bar to skinem sa liste mogucih uzroka teskog prvog jutarnjeg paljenja. :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav društvo! Mene muči sličan problem iako nemam plin. Musa je 1,4 95 ks, 2009. godište. Prilikom startovanja dešava se da motor radi izrazito neravnomerno. Ako vozim tako startovan motor, u toku vožnje počinje da trokira ili sam povećava obrtaje. Problem sam rešavao tako da ga ugasim pa upalim i onda radi normalno. To mi se dešava na svakih, recimo 10-15ak startovanja. Pošto imam start-stop sistem, dešava se u vožnji od semafora do semafora da motor prilikom paljenja počne opet da radi neravnomerno... U čemu može biti problem?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...