Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Počela proizvodnja Ford Pume

 

196905-ford puma 002.jpg

 

Ford je u fabrici u Krajovi i zvanično počeo sa serijskom proizvodnjom novog crossovera Puma. U kratkoj vesti se ne navodi koliko jedinica će se dnevno proizvoditi, ali je saopšteno da je Ford u pomenutoj fabrici u Rumuniji zaposlio dodatnih 1.700 radnika koji će raditi u tri smene.

 

196904-ford puma 001.jpg

 

Puma će biti dostupna sa 1.0 EcoBoost trocilindričnim motorom uparenim sa 48-voltnim mild hyridnim sistemom, u verzijama sa 125 ili 155 KS. Slabiji troši 5.4 l/100 km i emituje 124 grama CO2 po km, a snažniji 5.6 l/100 km i 127 grama po km. Sve verzije imaju pogon na prednje točkove, a kako stvari stoje pogon na sva četiri neće biti ponuđen ni kao opcija. Što se cena tiče, Puma u Nemačkoj startuje od 23.150 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford Puma ST krajem sledeće godine

 

5dc9a53c806c5_197971-fordpumast.jpg.4c896eebc5039b96b7ce789a086a0857.jpg

 

Novi Fordov manji crossover Puma će se pojaviti i u sportskom ST izdanju, što su još ranije potvrdile špijunske fotografije maskiranih test primeraka. Na osnovu tih slika su nastali i brojni nezvanični renderi koji pokazuju najverovatniji izgled Pume ST, pa tako i ovaj render iz britanskog magazina Auto Express. Očekivano za sportsku ST verziju, i Puma ST će dobiti aero body kit (izmenjeni branici, set pragova, zadnji difuzor, zadnji krovni spojler...), saćastu prednju masku, crvene ST oznake, veće alu točkove, modifikovano oslanjanje, sportski izduvni sistem, jače kočnice, crvena kočiona klešta, kao i sportsku unutrašnjost sa Recaro sedištima, sportskim pedalama i kožnim volanom sa zaravnjenim donjim delom. Očekuju se i 12.3-inčni digitalni panel sa instrumentima, Fordov SYNC3 infotainment sistem sa 8.0-inčnim ekranom osetljivim na dodir, kao i Bang & Olufsen audio sistem sa 10 zvučnika. Pod haubom bi trebalo da se nađe 1.5 litarski trocilindrični EcoBoost turbo benzinac iz Fieste ST koji raspolaže sa 200KS i 290 Nm obrtnog momenta (uz 6-stepeni manuelni menjač i prednji pogon). Kako stvari sada stoje, Puma ST se na tržištu može očekivati krajem 2020. godine, po ceni od oko 30.000 funti na britanskom tržištu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

automarkethr.jpg AutoMarket.hr video: Ford Puma

 

Ford Puma označavala je sportski coupe, a danas tu oznaku ponosno nosi SUV. Pogledajmo kako je nastao dizajn nove Pume:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

honestjohn.jpg HonestJohn video: Test 2020. Ford Puma

 

MPV model Ford EcoSport je otišao u istoriju, a na njegovo mesto dolazi crossover Puma. Fod je poslednji put pravio model sa tim imenom pre skoro 20 godina i tada je to bio mali sportski auto baziran na Ford Fiesti. I danas je bazirana na Fiesti, ali je onda dosta porasla. Npr. ima veći gepek čak i od Focusa, a za putnike ima dovoljno mesta i time se nameće kao odličan auto za porodice sa jednim ili dva deteta. Jedino...jedino što joj je cena malo veća nego Škode Kamiq, još veća nego npr. Nissan Juke ili Seatu Arona, ili duplo veća nego Dusteru, ali zato je dosta stvari standardni deo opreme:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autogefuhl.jpg Autogefuhl video: Test Ford Puma

 

Kao i stara Puma koja se pravila krajem prošlog veka i nova je bazirana na Fiesti, ali više nije mali auto sportskih osobina nego mali crossover.

Pogledajte detaljno sve bitno o ovom automobilu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autoexpress.jpg AutoExpress video: Test 2020. Ford Puma

 

Iako od Forda imamo ili smo imali na evropskom tržištu SUV/Crossover modele Kuga, Edge, EcoSport - svi su oni ili imali kilav start, ili su dobro krenuli ali kasnije naišli na probleme na tržištu.

Puma je novi SUV koji Ford pravi, nije ga razvio od početka nego napravio na platformi Fieste (kao što i drugi proizvođači rade na svojim modelima B segmenta), i treba da vidimo kako će ona proći:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

automarkethr.jpg AutoMarket.hr video: Proba Ford Puma

 

Ford Puma nekada je bila coupe, a sada je crossover. Branimir Tomurad zaputio se u Malagu kako bi je isprobao:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

emisijasat.jpg EmisijaSAT video: Ford Puma 1.0 EcoBoost

 

Svi koji se sećaju prve Fordove Pume koja je pre 20 godina bila sportski nastrojeni, kompaktni kupe sa sjajnim reli verzijama, prilično su iznenađeni novim krosoverom iz Forda koji je poneo ovo zvučno ime. Ne krivimo ih, jer i mi spadamo u tu grupu koja sada mora da se izbori sa ovom velikom transformacijom. Ali, prvo i osnovno pitanje je zašto se to desilo? Najkraće rečeno - ''krivo'' je tržište, odnosno kupci koji ne odustaju od krosover trenda, pa su vozila iz ovog segmenta i dalje najtraženija. I, zašto bi onda u Fordu propuštali šansu da se novim mladim kupcima obrate sa onim što oni traže?

Ali zašto je novi model poneo naziv Puma koji nam je poznat odavno i nema veze sa novom modom? U Fordu kažu da je to zbog upadljivog dizajna, kompaktnih dimenzija i sportske naravi. Vozili smo Pumu opremljenu 1.0 EcoBoost benzincem od 155 KS:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

cargurus.jpg CarGurus video: Renault Captur vs Ford Puma

 

Novi Fordov model u delu tržišta gde je Captur već najprodavaniji. Taman da se vidi gde je nova Puma u odnosu na vrh segmenta:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carwow.jpg CarWOW video: Test Ford Puma

 

Suštinski je ovo Fiesta podignuta da bude SUV, mada...ipak više liči na hatchback sa većim klirensom (odstojanjem od asfalta), a ne na ''pravi'' SUV:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najavljen Ford Puma ST

 

202760-Ford Puma ST.jpg

 

Novi Fordov manji crossover Puma će se pojaviti i u sportskom ST izdanju, što je sada i zvanično potvrđeno sa najavnom slikom. Očekivano za sportsku ST verziju, i Puma ST će dobiti aero body kit (izmenjeni branici, set pragova, zadnji difuzor, zadnji krovni spojler...), saćastu prednju masku, crvene ST oznake, veće alu točkove, modifikovano oslanjanje, launch control, sportski izduvni sistem, jače kočnice, crvena kočiona klešta, kao i sportsku unutrašnjost sa Recaro sedištima, sportskim pedalama i kožnim volanom sa zaravnjenim donjim delom. Očekuju se i 12.3-inčni digitalni panel sa instrumentima, Fordov SYNC3 infotainment sistem sa 8.0-inčnim ekranom osetljivim na dodir, kao i Bang & Olufsen audio sistem sa 10 zvučnika. Pod haubom će se naći 1.5 trocilindrični EcoBoost turbo benzinac iz Fieste ST koji raspolaže sa 200KS i 290 Nm obrtnog momenta (uz 6-stepeni manuelni menjač i prednji pogon). Kako stvari sada stoje, Puma ST se na tržištu može očekivati krajem 2020. godine, po ceni od oko 30.000 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gledam neki dan salonsku Pumu, 1,0 MHEV sa 155 ks., paket ST Line.

Cena, prava sitnica  :) Samo 28.990 ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ova puma jeste dobro opremljena, npr, ima i panoramu, ali, za te pare, malo neobično, ima i "klasičnu ručnu" ( ne kažem da je to loše, već samo da je tako "opremljena" ).

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

osv.jpg OSV video: Test Ford Puma

 

Ko se seća originalnog modela Puma sa kraja prošlog veka, lako će videti da nova Puma nema veze sa tim.

Nije to više mali sportski Coupe, već je mali SUV. Ono najvažnije im je ipak zajedničko - osnova je i dalje Fiesta:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Quote

osnova je i dalje Fiesta

 

Da, čim sednete u Pumu, osetite unutra "širinu" Fieste, što samo po sebi i ne bi bilo tako strašno, da nova Puma nema cenu veću i od ranije Kuge.

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford Puma ST-Line Vignale i Puma sa 1.5 dizelašem

 

ford puma st line.jpg

 

Fordov novi crossover Puma se sada pojavio i u novoj ST-Line Vignale verziji.

Puma ST-Line Vignale dolazi sa satin-aluminijumskim gornjim grilom, ''ebony'' donjim grilom, zadnjim branikom u potpunosti u boji vozila, većim zadnjim krovnim spojlerom, LED prednjim svetlima, Ford KeyFree sistemom, B&O audio sistemom, sedištima sa Windsor kožom, volanom u Manacor koži... Osim toga, Ford je gamu nove Pume proširio i 1.5 EcoBlue četvorocilindričnim turbo-dizel motorom koji ima 120KS. U paru sa manuelnim 6-stepenim menjačem potrošnja goriva po fabričkim podacima iznosi 4.5 l/100 km. Novost je i opcija novog 7-stepenog automatskog menjača u kombinaciji sa 1.0 trocilindričnim EcoBoost turbo benzincem (razvija 125KS, potrošnja goriva je 6.0 l/100 km).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko je meni poznat način imenovanja paketa opreme kod raznih modela Forda, izmedju ostalih, postoje i paketi ST Line, ali i Vignale.

Dva različita paketa.

Još nisam čuo da kod nekog modela postoji paket opreme "ST Line Vignale".

Share this post


Link to post
Share on other sites

AutoservisEmisija.jpg AutoservisEmisija video: Ford Puma 1.0 EcoBoost ST Line X

 

Fordu je nedostajao ovakav auto, ali je ovaj tržišni segment već prepun modela poput Renault Captur, VW T-Cross, Nissan Juke, Seat Arona, Citroen C3 AirCross, Škoda Kamiq, Peugeot 2008, Hyundai Kona... Iako ovaj deo tržišta (ovakvih automobila) u Evropi nesumnjivo brzo raste, ima li mesta za jos jedan model:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ponudom unutrašnjeg prostora 2008 i Captur ne mogu ni u istu rečenicu. A po tom pitanju, Puma je bliža Capturu, nego li 2008-ici. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nejasno iz posta, jel veci Captur ili 2008?
"Sa koje strane" je Puma blize Capturu po velicini, manja od njega ili veca?
2008 >> Captur > Puma ili nekako drugacije?

Post nista korisno nije rekao, sem da nisu iste velicine, nego postoje manje i vece razlike, po tebi.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suština je da iste/manje/veće spoljne dimenzije nisu garancija da će i unutra biti baš iste/manje/veće. I da je Captur tu gadno podbacio, kao i Puma. Skromni su sa unutrašnjim prostorom za svoje spoljne dimenzije i sa onim što bi se razumno očekivalo od klase u koju ih "trpaju".

Nedavno sam, čitajući test autora Perice Rajkovića za novu mazdu CX-30 ( koju novinari, zbog spoljnih dimenzija, inače "trpaju" u klasu pežoa 3008 ) pročitao i da on misli da ponudom unutrašnjeg prostora ta mazda pre spada u klasu ispod ( "ne i unutrašnji prostor, ukoliko bi ga trebalo porediti s poslednjim navedenim pre je bliži za broj manjem 2008.").

Bio sam malo skeptičan i otišao do salona mazde i uverio se da ta CX-30 (mada skoro 10 cm duža od pežoa 2008 ), pozadi ima manje mesta od pežoa 2008. Zato je on verovatno za tu mazdu i nepisao veoma kompaktan krosover, namenjen paru bez dece, odnosno za omanju familiju s jednim do dva deteta nižeg uzrasta. O transportu treće osobe iluzorno je pričati

 

I zato je meni malo smešna uvodna rečenica teskta koji mi komentarišemo ( "Fordu je nedostajao ovakav auto, ali je ovaj tržišni segment već prepun modela poput Renault Captur, VW T-Cross, Nissan Juke, Seat Arona, Citroen C3 AirCross, Škoda Kamiq, Peugeot 2008, Hyundai Kona..." ), jer su sva tu pobrojana vozila izuzetno različita. A "ista klasa" (ponudom prostora) samo u glavi (nekih) novinara.

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moron

 

Ja te uvjeravam da Captur nije podbacio ponudom prostora za putnike. Morat ću uploadati test talijanskog QR-a sa mjerenim dimenzijama.  Za Ford se ne sjećam napamet.

 

Oni koji su podbacili su općenito vozila na PSA CMP platformi. To je ono u slučaju malog 208 II baš korak nazad s obzirom na prethodnu generaciju. Uz to je i prtljažnik jako malen sa realnih cca 250 litara, možda čak i oko 230. Ista stvar vrijedi na Corsu koja je nudila više prostora u prethodne dvije generacije dok je bila na Fiatovoj Small platformi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

automarkethr.jpg AutoMarket.hr video: Ford Puma

 

Ford Puma nekada je bila sportski coupe, ali sada je SUV. Pogledajte kako se snašla u Jurinim rukama:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...