Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Hartge BMW serije 3 Compact sa V8 motorom

 

201509-hartge 03.jpg

 

BMW je ponesen uspehom serije 3 u njenoj inkarnaciji pod oznakom E36, odlučio da proširi ponudu svojih automobila prvi put zvanično ulazeći u svet gradskih kompakata. Tako je tada nastao BMW serije 3 Compact kojim je BMW želeo da uđe u najviše konkurentski raspoloženu klasu na tržištu. Automobil je zamišljen kao relativno povoljna verzija obične trojke uz naravno kompaktne dimenzije. Na slikama možete videti BMW serije 3 Compact iz 1997. godine koji je život počeo kao skromno gradsko vozilo sve do trenutka kada ga se dočepala ekipa iz nemačke tjunerske kuće Hartge. Oni su inače jedan od najstarijih tjunera vezano za BMW koji je sa radom počeo 1971. godine. Danas nažalost više ne postoji zbog propasti kompanije.

 

201510-hartge 02.jpg

 

Oni su se odlučili da uzmu kompaktni BMW u svoje ruke te da od njega naprave pošten automobil. Kako to obično biva, prvi je na red došao motor. Odlučili su se za 4.4 V8 koji su dodatno izbrusili na zapreminu 4.7 litara. U toj verziji automobil ima moćnih 350 KS uz velikih 500 Nm obrtnog momenta.

 

201511-hartge 01.jpg

 

Automobil je sada na prodaju i pod aukcijski čekić ide 26. i 27. marta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW E36 M3 Compact

 

Nije greška, iako BMW nikada nije pravio Compact E36 M3, ali...

Frank Kohn (mehaničar iz Luksemburga) je sam sebi napravio jedan takav. Kao osnova mu je poslužio BMW 323ti Compact, a imajući u vidu da je Compact generalno bio lakši auto od klasične Serije3, ubacivanjem jačeg motora dobija se prava ''džepna raketa'':

 

 

Detaljniji tekst pročitajte klikom OVDE.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju BMW Compact sa V12 motorom

 

221091-bmw v12 03.jpg

 

BMW Serije 3 Compact E36 prve generacije iz 1994. godine koji je nastao da bi konkurisao u tzv. Golf klasi nije neki bavarski model od kojeg bi nam srce brže zakucalo. Osim možda ''top-gun'' modela 323ti Compact sa 2.5 (M52) rednim šestocilindrašem i 170KS koji je stigao 1997. godine. Ipak, za više adrenalina za volanom Compacta su se pobrinuli tjuneri kao i razni''project'' entuzijasti. Tako ostaje zapamćena prerade tjunera Hartgea koji je u 323ti Compact nagurao BMW-ov 4.4 V8 atmosferac (M62B44) i još mu povećao zapreminu na 4.7 litara za 350KS i 500 Nm. Nemački specijalista za BMW je napravio samo dva takva primerka.

 

Međutim, kad su u pitanju najposebniji model Compacta E36 onda pogledajte ovaj jedinstveni primerak vlasnika iz Norveške koji se upravo prodaje za, preračunato iz norveške krune, 29.200 evra. Nije previše s obzirom na to da takav sličan ne postoji i na činjenicu da je ispod haube smešten V12 agregat. Vlasnik je projekat započeo pre 16 godina za bazu uzevši obični 316i Compact i do danas je ovaj ambiciozan projekat auto u njegovom vlasništvu. Ideja je bila da u najjeftiniji model BMW-a na tržištu postavi najveći BMW motor koji se mogao naći. Zato je 4-cilindraš izbačen i ustupio je mesto 5.6 V12 atmosfercu od 381KS iz modela 850 CSi.

 

221092-bmw v12 02.jpg

 

Motoru je snaga podignuta na okruglo 400KS, uparen je sa ručnim menjačem koji snagu i obrtni moment šalje na zadnju osovinu, a nema sumnje i da motor zvuči znatno bolje od 1.6 litarskog. Zabava za volanom je zagarantovana, a što prodavac i navodi u opisu u oglasu na sajtu dilera Sport Auto iz grada Skiena.

 

221093-bmw v12 01.jpg

 

Osim motora vlasnik je projektu dodao još detalja drugih modela: oslanjanje od E36 M3 kao i sedišta te kontrolnu ploču sa instrumentima istog. Compact V12 stoji na prepoznatljivim Hartge alu naplacima koji su, doduše, replika, ali koji mu dodatno daju na sportskom izgledu. Auto je do sada prešao 104.000 kilometra, dobro je održavan i trebalo bi da nesmetano nastavi dalje, a cena nije prenaduvana...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

vrelegume.jpg VreleGume: 1991. BMW E36 318i

 

Ispod haube je 1.8 motor sa 113KS/162Nm, do stotke mu trebaju 11.3 sekunde, a može sve do 198 km/h:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...