Jump to content
FAS Goran
neshaoct

WRC: Italija / Sardinija 2019.

Recommended Posts

Na početku, četvorica u pola sekunde

 

sebastien-ogier-julien-ingrass.jpg

 

Kratkim brzinskim ispitom od samo 2 kilometra, ali po pravom tropskom vremenu, počeo je još jedan makadamski reli za koji je predvidjeno 19 ''trka'' po prašnjavim, izbrazdanim i kamenjem prepunim putevima italijanskog ostrva Sardinija. Biće sasvim sigurno peripetija sa probušenim gumama, a oni koji uspeju da izbegnu udarce u oštro kamenje mogu računati na dobra vremena, naravno ako zaborave na izletanja i kvarove. Na prvom blic ispitu, četvorica veličanstvenih su se našla u samo 0.4s. To su bili Ožie, Lapi, Tanak i Mik. Dakle, dva Citroena i dve Toyote. Ako pogledamo statistiku, onda Ožie sa tri pobede na Sardiniji ima najviše iskustva, dva puta je trijumfovao Nojvil i jednom Tanak. U petak se vozi osam ispita, subota će imati šest brzinaca, a onda u nedelju slede poslednja četiri.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na plažama raj, u brdima reli pakao

 

wqwqse092.jpg

 

Ožie stao, Latvala se prevrtao, Lapi menjao točač, Dani Sordo poleteo na prvo mesto, takođe i Kale Rovanpera. To bi bio telegrafski raport o drugom danu relija Sardinija 2019. Teško je svima nama da zamislimo, ali da pokušamo da dočaramo atmosferu na Mediteranu, na ostrvu cveća, ali i poprilične prašine. Negde oko 18 časova na Sardiniji je izmerena temperatura blizu 30 stepeni. Na prelepim plažama, divota. More, more, more...suncobrani, ležaljke, hladna pića i uživanje. Iz neke daljine čuje se čudna grmljavina, međutim otkud to kad je vreme sjajno...

U brdima poznatog ostrva završava se drugi dan teškog, ali sve popularnijeg relija koji se kao osma runda boduje za reli šampionat sveta. Čak 88 posada je bilo u četvrtak na startu. Reli na Sardiniji se ove godine boduje za čak osam različitih šampionata - italijanski, italijanski makadam i italijanski Junior, Trofej Yokohama, pa zatim WRC1, WRC2, WRC2 Pro, WRC Junior. Ako smo iskreni i ako se setimo šta smo prognozirali pred početak ove sezone, priznaćemo samima sebi da smo za favorite proglašavali Ožiea, Tanaka, Nojvila. Zaista je tako i bilo u minulih sedam relija, ali niko nije davao šanse Fordu M Sport. Na prva dva ispita bljesnuo je Finac Temu Suninen u Ford Fiesti WRC. Pobedio je dva puta posle odlične vožnje i posle drugog dana drži drugo mesto.

 

wqwqse091.jpg

 

Već na ispitu br.4 kamen je zaustavio njegovog zemljaka u Citroenu, Esapeku Lapija - menjao je točak, a pravo razočarenje za francusku fabriku Citroen usledilo je već na ispitu br.5, kada je Ožie idario u stenu i polomio prednje levo vešanje. Ima ogromno vremensko zakašnjenje, međutim, znajući vrhunske mehaničare verujemo da će nastaviti i to sa ciljem da na ispitu ''powerstage'' u nedelju osvoji neki bod. Reli šampionat sveta postaje još zanimljiviji. Ožie već zna da će posle Sardinije najverovatnije izgubiti lidersku poziciju u prvenstvu i da će se šansa za boljitak ukazati Tanaku, Nojvilu, Evansu i možda još nekom.

 

wqwqse090.jpg

 

Posle ispita br. 6 lidersku poziciju preuzimaju dva vozača sa istovetenim vremenom, a to je ko zna koja potvrda o ujednačenosti majstora relija. Sordo i Tanak imaju identično vreme u hiljadtimim delovima sekunde - posle nekih 85 kilometara jurnjave po makadamu. Na ispitu br. 6 prevrće se Latvala, pa nastavlja, a na ispitu br. 9 opet pravi grešku zbog koje se našao van staze, ali verujemo da će Jari Mati opet biti raspoložen za jurnjavu. Za kraj i jedan zanimljiv podatak. Među elitom se opet pojavio poznati, 37. godišnji Finac Juho Haninen u Toyoti, tima Tomi Makinena. Posle devet brzinaca je na 9. mestu. Haninen nikada nije bio elitni reli šampion sveta, ali bio je ŠAMPION serije IRC, SWRC i ERC, sva tri puta sa Škodom. On i njegov suvozač Tomi Touninen imali su baš na Sardiniji 2014. godine jedan stravičan udes, kada su posle prevrtanja i izletanja posekli poveće stablo i kada ih je Bog spasio...

 

Plasman posle 9 brzinaca (od ukupno 19):

  1. Sordo - Hyundai 
  2. Suninen - Ford +10.8s
  3. Tanak - Toyota +11.2
  4. Mikelsen - Hyundai +20.2
  5. Evans - Ford +20.3
  6. Mik - Toyota +29.5
  7. Nojvil - Hyundai +57.7
  8. Lapi - Citroen +1.03.5 min
  9. Haninen - Toyota +2.38.0
  10. Rovanpera (wrc 2 pro) - Škoda +3.01.3
  11. Kopecki (wrc 2 pro) - Škoda +3.01.9

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ot Tanak pred het-trikom

 

wrc ot tanak.jpg

 

Skoro je izvesno da će posada Toyote sa brojem osam, 31. godišnji Estonac Ot Tanak i njegov suvozač Martin Jerveoja ostvariti zasluženu i vrlo cenjenu pobedu na teškom i nezgodnom makadamu Sardinije, pa će tako taj tandem zabeležiti treću uzastopnu WRC pobedu (posle Čilea i Portugala) u ovoj sezoni. Tako bi Ot Tanak stigao i do liderskog mesta u šampionatu uz dobru razliku u odnosu na pratioce.

Naravno, u WRC seriji nikada i ništa nije potpuno sigurno, pogotovo ako se zna da se pred Estoncima nalaze još četiri nedeljna ispita, ali razliika koju je Tanak do sada napravio (25.9 sekundi) nagoveštava sjajan trijumf. Tanak je sada maksimalno motivisan i koncentrisan, zna kakvu prednost ima, tim Toyote je potpuno uigran, i u takvim prilikama je skoro sve predviđeno.

 

Ipak, da ne preterujemo, jer smo na početku ove italijanske priče naglasili da samo jedan poveći kamen može da probuši i najbolju gumu za makadam, a onda promena točka znači gubitak barem dva minuta. Ot Tanak je u Toyoti ove subote pobedio na svim ispitima, a posle 15 brzinaca i podijum je verovatno već rezervisan za njega, kao i za Španca Dani Sorda sa Hyundai-jem i izvanrednog Finca Temu Suninena sa Fordom. Od Tanaka su svi očekivali visok plasman, a prijatno je iznenadio Temu Suninen koji ima samo 24 godine. Pošto do kraja predstoje joč četiri ispita, pravi WRC pritisak doživljava reklo bi se najmlađi.

Reli n aSardiniji je baš loš za zvaničnog prvaka sveta, uvek brzog i sjajno promišljenog Francuza Sebastiena Ožiea, kojeg su udarci o kamenje i kvarovi lansirali na samo začelje tabele relija i koji jedinu šansu za bodove vidi na poslednjem ispitu ''power stage''. Gruba podloga i maksimalno velika brzina, a sreće nimalo, razlog su za još jedan probušen pneumatik i lošu poziciju Kris Mika, koji je sve do 15. ispita bio na mestu broj 6, a teški uslovi nisu ovoga puta prijali ni odličnom Belgijancu Tijeri Nojvilu, jednom od favorita ovogodišnje serije WRC.

 

Generalni poredak posle 15 ispita (od ukupno 19):

  1. Ot Tanak - Toyota
  2. Dani Sordo - Hyundai +25.9s
  3. Temu Suninen - Ford +42.9
  4. Elfin Evans - Ford +1.25.4 min
  5. Andresa Mikelsen - Hyundai +1.33.3
  6. Tijeri Nojvil - Hyundai +2.32.4
  7. Esapeka Lapi - Citroen +2.58.3
  8. Kris Mik - Toyota +3.53.3
  9. Juho Haninen - Toyota +7.32.2
  10. Kale Rovanpera (wrc 2 pro) - Škoda +7.24.5

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neverovatno - Tanak izleteo pred ciljem, pobedio Dani Sordo

 

dani-sordo.jpg

 

Već smo planirali pohvalni tekst o Estoncu Ot Tanaku jer bi se za sve pare kladili na njegovu pobedu i het-trik (treći trijumf za redom u WRC-u), ali Ot Tanak je očito bio veoma nervozan. Imao je pred početak ispita sjajnu prednost od 25.9 sekundi, mogao je potpuno smireno da stigne do cilja i da notira pobedu, ali hteo je i trijumf na poslednjem ispitu ''power stage'' uz dodane bodove. Brza Toyota Yaris WRC sa brojem 8 uletela je prebrzo u jednu krivinu, u jednu ukosnicu, i zaustavila se zaglavljena pokraj staze. Tanak je nekako uspeo da je pokrene i da uđe u cilj. Međutim, izgubio je preko dva minuta, a tako i trijumf na reliju na Sardiniji. Za utehu mu je da se probio na čelo generalnog poretka šampionata posle osam održanih relija.

 

193545-maxresdefault.jpg

 

Pred novinarima nije imao snage ništa da kaže. Kakav peh, kakav loš plan...to nije smelo da mu se dogodi. Zaista velika šteta, bio je brži od svih.

 

tanak wrc 2019.jpg

 

Posada Tanak/Jarveoja se sjajno predstavlja već tri godine. Najavili su ozbiljan napad na titulu svetskih šampiona u reliju. To je par koji je do sada pokazao vrhunsku uigranost i koji je uz neophodnu pomoć svojih mehaničara i inžinjera Toyote stigao do veoma važnih pobeda i velikog broja bodova. Možda je prilika da se ovoga puta istakne i suvozač Martin Jarveoja, takođe 31. godišnjak kao i njegov pilot Ot Tanak. Jarveoja je u WRC seriji debitovao pre devet godina. Pokazao se vremenom kao smireni ko-saradnik u kokpitu koji je skoro bez greške čitao beleške brzinskih ispita, takozvani ''radar'', a bez toga ni jedan jedini reli as sveta ne bi mogao da vozi maksimalno brzo. Pomoć suvozača je hiljadu puta do sada bila presudna u velikim pobedama, njihova koncentracija, smirenost, psihološka snaga i znanje posebno su cenjeni. Veoma je teško pronaći odgovarajućeg suvozača, pa zato vozači koji odaberu pogodnog partnera u kabini nastoje da ga zadrže zauvek. Dovoljno je da podsetimo na dugogodišnju saradnju Loena i Elene (21 godina), Jari Mati Latvale i Mike Antile (16 godina), Ožiea i Ingrasie (13 godina) itd.

 

Na poslednjem ispitu relija Sardinija koji donosi dodatne bodove, pobedio je Mikelsen, a potom su se plasirali Ožie, Nojvil, Latvala i Evans. Pobednik relija na Sardiniji je Španac Dani Sordo, vozač Hyundai-ja, i as koji ima prefiks ''večiti drugi''. Ovoga puta je stigao na vrh. Da li zasluženo? Pa, jeste jer je cilj svakog relija - stići na cilj. Dani Sordo je na taj način ostvario tek drugu WRC pobedu i to posle 6 godina od prve njegove pobede u Nemačkoj. Na mestu dva i četiri su se našla dva predstavnika Ford M Sporta - pa to niko nije mogao ni sanjati. Suninen i Evans su bili odlični, a Tanak, Ožie, pa i Latvala će imati noćne more zbog ovogodišnje Sardinije.

U generalnom poretku WRC 2019. vodi Tanak (150 bodova), drugi je Ožie (146 bodova), a treći Nojvil (144 boda). Naredna runda je 1. avgusta na reliju Finske.

 

Konačni plasman 16. relija Italija na Sardiniji 2019. godine:

  1. Dani Sordo - Hyundai 
  2. Temu Suninen - Ford +13.7s
  3. Andreas Mikelsen - Hyundai +32.6
  4. Elfin Evans - Ford +33.5
  5. Ot Tanak - Toyota +1.30.1 min
  6. Tijeri Nojvil - Hyundai +2.06.7
  7. Esapeka Lapi - Citroen +2.59.6
  8. Kris Mik - Toyota +4.40.1
  9. Kale Rovanpera (wrc 2 pro) - Škoda + 8.24.6
  10. Jan Kopecki (wrc 2 pro) - Škoda +8.49.2

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...