Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Fiat i Renault se spajaju

Recommended Posts

FT: Nissan će biti uzdržan na glasanju o spajanju sa Fiatom

Oba predstavnika Nisana u bordu direktora Reno grupe biće uzdržani tokom glasanja o predlogu spajanja francuskog proizvođača i FCA, objavio je ''Fajnenšel tajms''.

 

nissan logo.jpg

 

Prema neimenovanim izvorima upućenim u pregovore, najavljeno odbijanje učestvovanja u glasanju moglo bi da ''ugrozi budućnost'' saveza Reno-Nisan-Micubiši. Iako Nisanov udeo od 15 odsto u Renou ne uključuje glasačka prava, na pristanak japanske kompanije navodno se gleda kao ''ključnu'' stvar za uspeh dogovora. Ukoliko pregovori budu uspešni, tim spajanjem stvorio bi se treći po veličini proizvođač na svetu. Prethodno je direktor ''Nissan Motor Co. Ltd.'' Hiroto Saikava kazao da će japanski proizvođač automobila preispitati svoje trenutne odnose sa Renoom.

 

Preuzeto sa b92.net

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault još bez odluke o udruživanju sa Fiat-Chryslerom

 

renault-talisman 1111.jpg

 

Renault je odložio odluku o udruživanju sa Fiat-Chrysler Automobilima (FCA), a koja bi mogla da preoblikuje globalnu autoindustriju, piše AP. Dogovor još uvek izgleda verovatan, ali se u utorak suočio sa novim kritikama vodećih sindikata Renaulta i pitanja svog japanskog partnera Nissana. Francuska vlada, koja ima 15 odsto učešća u Renaultu, takođe postavlja uslove za dogovor, uključujući garancije za zaposlene kao i da operativno sedište bude u Francuskoj, navodi AP. Odbor Renaulta će se sastati ponovo u sredu uveče kako bi nastavio da ''razmatra sa zainteresovanošću'' predlog Fiata o udruživanju, naveo je francuski proizvođač automobila. Sastanak o dogovoru u utorak je završen bez zaključka.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

=====

 

Šta mislite? Da li je Menli očekivao da će Reno odmah 27. maja prihvatiti ponudu FCA? Pa, kad je video da će ponudu da "proučavaju" odmah sutradan prodao deo akcija dok je cena dobra...

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kvaka

 

Mislim da je on prodao deo svojih akcija samo zato jer ih je imao previše.

 

Negde sam čitao koliko ih je imao, a da je uobičajeno (u kompanijama gde rukovodeći ljudi uopšte imaju deo akcija) da ih imaju u vrednosti 6 godišnjih plata. Tek nakon nekoliko prodaja akcija (pre ove sada krajem prošlog meseca imao ih je nekoliko još), je došao na nivo da sada u akcijama ima otprilike 6 svojih godišnjih plata.

21.07.2018., par dana pre smrti Sergio Marchionne, Manley je imenovan za prvog čoveka FCA. Tada je dobio, po poziciji koju je zauzeo, gomilu akcija (1.338.582 akcija). U toku marta 2019. je prodao 346.423 akcije, onda 09.05.2019. još 97.753, i onda ova poslednja prodaja krajem maja od 250.000 akcija. Do sada je tako prodao 694.176 akcija, tj. pola od onog broja koji je dobio prošle godine po imenovanju. Još uvek poseduje 694.406 FCA akcija koje vrede oko 6 njegovih godišnjih plata u FCA. Portparol FCA je rekao da je Manley prodao akcije kako bi tim parama pokrio svoje lične izdatke (obaveze). Tu praksu je koristio i Marchionne, tj. prodavao je deo svojih akcija FCA (koje je isto tako dobijao), i od tih para plaćao porez na ostale svoje prihode...

https://www.autonews.com/executives/manley-sold-35-million-fca-shares-day-after-renault-offer

 

 

Edited by neshaoct
dopuna linkom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ali oni su sami rekli da ih je prodao da bi namirio svoje lične obaveze, a ne zato što ih ima previše. Mada, oni mogu da kažu šta hoće.:unsure:

 

Kako je, ustvari, širok pojam "lične finansijske obaveze".:rolleyes:

Edited by kvaka
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kvaka

 

Jesu, kao što su rekli (Februar 2019) i u svom godišnjem izveštaju za 2018. godinu da Manley's holdings at the time were ''significantly greater than common market practice of six times base salary.'' Ima to na ostavljenom linku.

Mislim da se čovek rešio viška akcija, a dobro mu došlo da tim parama plati svoje lične obaveze, verovatno poreske. Niko nije medijski primetio njegove prodaje akcija ranije ove godine...i niko ne bi primetio ni poslednju prodaju sa kraja prošlog meseca da nije paralelno krenula priča sa Renault-om...i eto onda ''reflektora'' na toj njegovoj poslednjoj prodaji.

 

Ne verujem da je potrčao da proda, jer njemu sleduje (na osnovu prakse velikih firmi za svoj rukovodeći kadar) mnogo više para ukoliko ne nastavi da radi nakon spajanja sa Renault-om, tj. ako ne dobije poziciju sa kojom je zadovoljan.

Hoću da kažem, eventualne špekulacije u vremenu prodaje akcija kojima dobija ili gubi 5% na cifru od 3-4 miliona (toliki procentualni pad vrednosti akcija na ukupnu vrednost prodatih akcija) mu sigurno ne utiče presudno jer će dobiti pitaj Boga koliko puta više ukoliko prestane da radi u FCA. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Le Mer: Reno i Fiat ne treba da žure sa spajanjem

Francuski ministar finansija Bruno Le Mer ocenio je danas da Reno i Fiat-Krajsler Automobili ne bi trebalo da žure sa spajanjem

 

bruno-h.jpg

 

Francuski ministar finansija Bruno Le Mer ocenio je danas da Reno i fiat Krajsler Automobili ne bi trebalo da žure sa spajanjem. Le Mer je, u izjavi za televiziju BFM, naveo da će francuska vlada nastaviti da vrši pritisak na oba proizvođača automobila da prihvate zahteve zvaničnog Pariza vezane za predloženo spajanje, prenosi agencija AP. Francuska država je najveći pojedinačni akcionar u Renou, sa vlasničkim udelom od 15 procenata. Prema rečima Le Mera, vlada traži mesto u upravnom odboru i da sedište udružene kompanije bude u Francuskoj. ''Da bi se nešto uradilo valjano potrebno je vreme. Mi želimo ovo spajanje, ali ne pod bilo kakvim uslovima'', rekao je francuski ministar.

 

Preuzeto sa novosti.rs

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja baš čitam u medijima na engleskom jeziku da su FCA i Francuska Vlada sve dogovorili no da to ne treba značiti kako će isto napraviti i Renault.

 

U međuvremenu sam čuo kako su talijanski radnici FCA dobili e-mail u kojem kaže da će Manley sutra održati presicu u vezi važnih novosti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

FCA odustao od spajanja. Razlog nisu Francuzi nego Nissan koji nije podržao spajanje. Štoviše vjerojatno je da bi Nissan napustio Alijansu nakon spajanja FCA i Renaulta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/30/2019 at 10:48 PM, Woodoo said:

Negde sam pročitao da Nissan nije dao odobrenje za spajanje.

Zašto bi FCA odustajao zbog Nissana, valjda bi Reno trebao da odustane zbog Nissanovog protivljenja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zato što je i Morgan Stanley procijenio da je vrijednost Renaulta bez sudjelovanja u Alijansi samo 4 milijarde eura umjesto sadašnje procjene od 15 milijardi. Te 4 milijarde eura je ništa. To bi vjerojatno Exor mogao sutra već u kešu. Ali...

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/29/2019 at 6:09 PM, N.N. said:
Ovo je gotovo... Danas iz Nissana rekli kako nema nikih problema. Iako sa ovim se stavlja Nissan u nezgodan položaj. 

I šta sad? Lažu te bre insajderi...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, N.N. said:

FCA odustao od spajanja. Razlog nisu Francuzi nego Nissan koji nije podržao spajanje. Štoviše vjerojatno je da bi Nissan napustio Alijansu nakon spajanja FCA i Renaulta.

 

https://www.bbc.com/news/business-48537453 

 

Lično mislim da je bolje po FCA, ovakav slijed događaja. Vrlo malo bi imali koristi od saradnje sa Renaultom, a bez Nissana. U RNA ipak je Nissan taj koji vuče tehnološki napredak i generiše novac. 

Renault nije bitan, parazit firma, ništa vrijedno spajanja i saradnje Renault nema. 

Mislim da FCA treba da se okrene Daimler, Hyundai-Kia, Geely, Honda za saradnju/alijansu. 

Daimleru treba partner za male motore i platforme i komercijalna vozila, FCA treba Daimler za Jeep, Alfu i Maserati. Vodik, električni pogon, autonomna vožnja... su područija sinergijskog djelovanja.

Edited by Elra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault je bitan radi Europe.

 

Tehnološki ništa niti Nissan niti Renault ne znače FCA. Kombinirane prodajne brojke znače, čak samo Renault.

 

Sve su ovo igrice francuske Vlade koja je suzdržanost Nissana išla protumačiti kao neslaganje i odgoditi odluku još tjedan dana pod izlikom da na G20 idu pregovarati sa Nissanom. Sve kako bi izvukli bolje uvjete od FCA.

Na kraju izgleda da su sindikati bili jedini baš protiv spajanja. Naravno podržani od strane francuske Vlade.

 

A da tek ne pričam o evaluaciji francuskih investitorskih kuća. Po njima Renault vrijedi ovih 15 milijardi plus 1q milijardi udjela u Nissanu. LOL

Kao da Morgan Stanley dolazi iz paralelnog svemira u usporedbi s njima. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako im je samo do Evrope, neka se fataju Hyundai - Kia. Renault osim Clia i Captura ni u Evropi ništa posebno ne prodaje. Megane je u minusu, Talisman, Espace, Kadjar, Koleos daleko od najboljih prodajnih brojki. Scenic je sada iza Tourana.

 

http://carsalesbase.com/page/2/ 

 

Ovdje je statistika po segmentima u Evropi. 

 

Hyundai bar ima širinu modela i manjak proizvodnih kapaciteta u Evropi.

Edited by Elra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zvanično saopštenje Renault-a

https://media.group.renault.com/global/en-gb/groupe-renault/media/pressreleases/21227411/communique-du-conseil-dadministration10

Quote

Boulogne-Billancourt, June 5th, 2019 – Renault S.A.'s Board of Directors met today under the chairmanship of Jean-Dominique Senard, to continue reviewing with interest the proposal received from FCA (Fiat Chrysler Automobiles) for a potential 50/50 merger between Renault S.A. and FCA.

 

The Board of Directors was unable to take a decision due to the request expressed by the representatives of the French State to postpone the vote to a later Council.

 

Zvanično saopštenje Fiat Chrysler-a

https://www.fcagroup.com/en-US/media_center/fca_press_release/FiatDocuments/2019/june/FCA_withdraws_merger_proposal_to_Groupe_Renault.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites
45 minutes ago, Elra said:

Ako im je samo do Evrope, neka se fataju Hyundai - Kia. Renault osim Clia i Captura ni u Evropi ništa posebno ne prodaje. Megane je u minusu, Talisman, Espace, Kadjar, Koleos daleko od najboljih prodajnih brojki. Scenic je sada iza Tourana.

 

http://carsalesbase.com/page/2/ 

 

Ovdje je statistika po segmentima u Evropi. 

 

Hyundai bar ima širinu modela i manjak proizvodnih kapaciteta u Evropi.

 

Hyundai nije europska firma. Ali ima jedan drugi problem. Hyundai vrijedi skoro duplo više od FCA. FCA mora ići gore bar 50% gore da bi mogli pokušati isto kao sa Renaultom.

 

Isti je razlog zašto ne igra i PSA. Doduše kod PSA je opet tu francuska Vlada plus Kinezi.

 

Pada mi na pamet da otkupe Ford Europe ali to neće biti jednostavno. Iako ako bi bila shema kao PSA sa Opelom to je idealno. Zašto? Sve penzije uzimaju na sebe, a nebi ostale FCA. Ali tko je lud dati tako dobar deal osim GM-a? I to je jedan od razloga zašto ne PSA preporodio Opel, a ne neka dobra politika PSA.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^

Francuzi, očito, smatraju da je FCA trebao i sa Renaultom ići koji procenat gore. Nikako nisu hteli da se pomire sa tim da im je cena veštački oborena hapšenjem Carlosa Ghosna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema smisla. Ponuda je bila i više nego dobra. Realna je bila 55:45 u korist FCA. Tu su im već dali fore.

 

Kod FCA je Sergio umro pa ne kukaju kako vrijedi skoro dvostruko manje nego negdje u 5. mjesec prošle godine.

 

Evo da uzmemo to razdoblje i Renault po Ghosnom spajanje bi bilo u omjeri 60:40. Znači još nepovoljnije po Renault.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je konfuzan taj udeo Renaulta u Nissanu, i onda udeo Nissana u Renaultu, i taj upravni odbor sa ravnopravnim brojem clanova iz obe firme + 1 iz Nissana... Nekako mi se cini da tu Nissan bas nije toliko nebitan kao sto se mozda isprva cinilo. Mozda ne toliko sa aspekta odrzavanja alijanse, nego sa aspekta svog vlasnickog udela u toj novoj firmi, i deljenja Renoovog vlasnickog udela sa FCA u Nissanu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da nije Nissana ne bi bilo ni Renaulta kakvog danas poznajemo. Renault je imao sreću da ugrabi Nissan tamo krajem 90ih kada su bili u problemima. Negdje od 2010+ se sve mijenja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...