Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Fiat i Renault se spajaju

Recommended Posts

1 hour ago, N.N. said:

https://www.lesechos.fr/industrie-services/automobile/fusion-avec-renault-fca-ferme-la-porte-a-une-negociation-financiere-1025217

 

Le cours de Renault a grimpé de 12 %, celui de FCA de 8 % : les marchés considèrent que l'opération est un meilleur deal pour Renault que pour FCA. C'est un fait.


Ili u prijevodu. Ovaj deal je bolji za Renault nego za FCA.

Pa da. Bas sam malo pregledao, njima se dobro prodaju samo Clio i Captur. Ostalo je sve zanemarivo, cak je i Megane u minusu. Zive na racun Nissana i Daciae, klasicni paraziti. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 minutes ago, Woodoo said:

Negde sam pročitao da Nissan nije dao odobrenje za spajanje.

 

Nije istina. Doduše nisu rekli ni da su za. Rekli su samo da nemaju ništa protiv, više u stilu kao da se to njih direktno ne tiče.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@horvat

 

Službeni materijal kaže:
The combination would be highly value accretive for both FCA and Groupe Renault shareholders, delivering in excess of €5 billion of estimated annual run rate synergies, incremental to existing Alliance synergies. These synergies would arise principally from the convergence of platforms, the consolidation of powertrain and electrification investment and the benefits of scale. FCA estimates based on its experience, that approximately 90% of synergies would come from purchasing savings (~40%), R&D efficiencies (~30%), and manufacturing and tooling efficiencies (~20%). Included in these estimated savings would be the potential to reduce the combined number of vehicle platforms by approximately 20% and engine families by approximately 30%. The full run rate of estimated synergies is expected to be achieved by the end of year six following closing, with about 80% achieved in year four. Taking into account the impact of the approximately €3-4 billion in cumulative implementation costs, it is estimated that the synergies would be net cash flow neutral in year one and positive from year two onward.

 

Ako slučajno imaš vremena nađi sve trenutne platforme i motore kod FCA i Renaulta, zbroji pa oduzmi 20% odnosno 30%.

 

U biti želim reći da će preživjeti puno više nego mi mislimo. Barem što se tiče platformi. Mislim da je stvar jasnija kod motora. 

 

Recimo konkretno Small Wide platforma ili točnije Small Wide 4x4. Trenutno je dorađuju za Tonale i ulažu za nove modele za Južnu Ameriku kao što je Jeep sa 3 reda sjedala, a moguće i Fiat blizanac. Ja jednostavno ne vidim kako bi je CMF-CD mogla zamijeniti.

Uz to Small Wide u putničkom prostoru nudi dosta više mjesta za putnike na klupi i to sve sa 3-4 cm kraćim međuosovinskim razmakom, čisto usporedba Compassa i QQ-a. Prtljažnik je druga priča no to se lako riješi korištenjem nekog drugog tipa stražnjeg ovjesa umjesto trenutnog McPhersona, čak i multilink vertikalno zauzima dosta manje mjesta. 

 

Plan za modele Alfa i Maseratia od D segmenta je jasan. Uglavnom Giorgio platforma za buduće modele, svakako to vrijedi za limuzine i SUV modele. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaže po planu okvirno 20% platformi manje, 30% motora manje. Sve s obzirom na zbirno trenutno stanje.

Onako iz glave. Sa strane Renaulta to je platforma od Twinga, Kangooa, Dacie. Ukupno 3.


Sa stane FCA ona od Dodge Grand Caravana, starog Rama 1500, LX i Maserati derivati.

 

Kako se brzo dođe do 6 platformi, a još nisam ni počeo sa gospodarskim programom u Europi. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Finansijski uslovi prepreka za dogovor Renaulta i Fiata

 

renault t 5.jpg

 

Razgovori između ''Fiat-Krajslera'' i ''Renoa'' naišli su na prepreku povodom finansijskih uslova predloženog spajanja dve kompanije, piše francuski poslovni list ''Eko'' pozivajući se na izvor u ''Fiat-Krajsleru''. Reno je saopštio ranije da ''sa zanimanjem'' proučava predlog Fiata o ujedinjenju u zajedničku kompaniju na ravnopravnoj osnovi, čime bi nastao treći po veličini svetski proizvođač automobila. List piše da je izvor rekao da nekoliko članova Renoovog upravnog odbora smatra da Fiat treba da uloži više novca u spajanje, ali da se ta kompanija ne slaže. ''Ponuda izgleda pošteno, odobrio ju je odbor i svodi se na uzmi ili ostavi i to brzo!'', rekao je izvor, preneo je AFP. List piše da Reno nije zadovoljan ponudom na osnovu vrednosti njegovih akcija na dan 24. maja, dan pre objavljivanja ponude. Vrednost akcija ove kompanije je umanjena od novembra prošle godine povodom afere u kojoj se našao bivši šef Renoa Karlos Gon, koji je uhapšen u Japanu. Vrednost jedne akcije Renoa do tada je retko padala ispod 70 evra, a sada je oko 51 evro.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

@N.N.

 

Ma, da, ovo što kaže @kvaka, ali čini mi se da mogu do sutra tih par članova odbora u Renault-u da budu nezadovoljni jer im argument nema osnov. Oni bi da se računa nekakva prosečna vrednost akcije od pre jedno pola godine (ili više), tj. pre nego im je Ghosn otišao u aps. :D Taj argument jedino može da dobije na snazi ako i ostali žele da zatežu iz nekih drugih razloga, ali se eto pozovu na to oko cene akcija iz 11/2018...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@horvat

 

Bojim se da je mnogo toga ovde namešteno. Od izbora ovog antipatičnog gospodina na čelo FCA, hapšenje Carlosa Ghosna, pa i samo spajanje.:(

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 hours ago, kvaka said:

Francuzi su malo frustrirani zbog prethodnog obaranja cene Renaulta.

Ne znam. Gledam malo te članke, poglavito sada francuske. Negativnosti su počele od kada se javio CEO PSA Carlos Tavares. Ne znam koliko je on to pogurao.

 

Što se tiče vrijednosti Renaulta ona je na najnižim granama u zadnjih 50 godina. No isto je tako činjenica da FCA vrijedi oko 30% manje nego li prije godinu dana.

Tako da su pali podjednako.

Da se ujedinjuju po vrijednosti kompanija bilo bi 55:45.

21 hours ago, horvat said:

Namestili momenat :D  

 

20 hours ago, kvaka said:

@horvat

 

Bojim se da je mnogo toga ovde namešteno. Od izbora ovog antipatičnog gospodina na čelo FCA, hapšenje Carlosa Ghosna, pa i samo spajanje.:(

 

Ma sve se to već zna od ranije. No sam Manley vjerojatno nije pregovarao. Pregovarao je Elkann kao predsjednik FCA i vjerojatno Palmer kao CFO koji je ujedno i član Uprave za spajanja i suradnje.

 

Možda Manley misli da neće ostati u novoj kompaniji?

Svakako je radio dobar posao kao CEO Jeepa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Detaljniji osvrt na to sa kojim kartama se ulazi u ovo spajanje, koje su mogućnosti buduće saradnje, kao i podsećanje na ranije dodirne tačke brendova koji su sada pod kapom FCA, ili Alijanse kojoj Renault pripada.

 

 

0-fca-merger.jpeg

 

Spajanjem bi nastao treći najveći proizvođač automobila na svetu. Obe strane bi mogle da uštede milijarde evra u narednim godinama deleći postojeće tehnologije i zajedno razvijajući nove. Na papiru, ovo spajanje ima dosta smisla, rezona. Renault je jak tamo gde FCA nije, poput evropskog tržišta i električnih automobila. Sa druge strane, FCA je jak u Americi i sada ima već decenije iskustva (preko svojih brendova) u proizvodnji SUV i pikup modela, a Renault u Americi nije prodao nijedan auto već punih 32 godine. Renault ima dugo partnerstvo sa Nissan-om, koje je tek u poslednje vreme počelo da im izaziva gorčinu...

Da vidimo šta ko ima, tj. sa kojim kartama igra:

 

Renault Group

Grupacija je prisutna u velikim tržišnim segmentima, ali je uglavnom nema u onim najprofitabilnijim, višim segmentima. Poseduje brendove Alpina, Dacia, ima većinski udeo u AvtoVAZ (matična kompanija Lade), ima 43.4% akcija u Nissan-u i 80.1% u južnokorejskom Samsung Motors. Grupacija je tokom 2018. godine prodala 3.9 miliona automobila širom sveta, što je rast od 3.2% u odnosu na 2017. godinu. Prodaja u Evropi im je stabilna, a svoj tržišni udeo su povećali u Rusiji, Brazilu i Africi.

 

- Renault
Glavni deo grupacije, brend Renault, prodao je 2.53 miliona vozila u toku 2018. godine što je 5.2% manje nego 2017. Francuska im je ubedljivo glavno tržište, posle nje Rusija i Nemačka su države gde se proda najviše vozila sa Renault značkom. Renault Clio je bio drugi najprodavaniji auto u celoj Evropi u 2018. godini, ispod Golfa, a iznad VW Polo. Renault Zoe, predstavljen 2012. godine je prvi moderni električni automobil koji se masovno prodaje po Evropi. Zbog toga, Renault i danas ima 22% tržišnog udela u evropskom tržištu električnih automobila. Faktički, svaki peti auto na struju koji je prodat u Evropi prošle godine je bio Renault. Ipak, koliko god u Evropi dobro stajao, Renault u Americi nije prodao nijedan auto od 1987. godine, a ni posao u Kini mu ne ide dobro jer je njihovo zajedničko ulaganje sa lokalnim ''Dongfeng'' imalo pad prodaje prošle godine od 26.9% u odnosu na godinu pre toga. 

 

- Alpine

Renault je oživeo ovaj brend kada je napravio model A110. Model koji se takmiči u segmentu tržišta koji je svake godine ukupno sve manji i manji, ali Alpine ne ide loše za sada. Iako je prodato tek 2.091 Alpine automobila u 2018. godini, prodaja brzo raste, pa su u toku 2019. godine već stigli na ukupno 5.000 komada. Od ove godine A110 je jedini model u ponudi Alpine. Bilo je najava da će se proširiti sa još sportskih, ali i porodičnih automobila. Možda bi Renault mogao preko Alpine brenda da uđe u segment luksuznih i skupljih automobila, da bude svojevrsni francuski odgovor Porsche-u, ali je ta priča tek na početku...

 

- Dacia

Saradnja sa Daciom je počela još 1968. godine kada je ta fabrika bila u vlasništvu Rumunije i pravila po licenci Renault modele. Francuzi kupuju Daciu 1999. godine i od tada uspevaju da je pozicioniraju u segmentu jeftinijih novih automobila koji su namenjeni kupcima koji i traže jeftinije automobile, ili onima koji su uglavnom kupovali polovnjake. Verovatno se ni Renault nije nadao da će toliko dobro ''pogoditi'', tako da je u toku 2018. godine Dacia prodala 511.622 automobila u Evropi, povećanje od 10.3% u odnosu na 2017. Tako Dacia danas u Evropi ima 2.9% tržišnog udela. U južnoj Americi i na bliskom istoku se Dacia automobili prodaju pod Renault imenom.

 

- Lada

Lada više nije proizvođač koji po starim Fiat licencama pravi zastarele automobile. Na domaćem tržištu Lada je prošle godine prodala 360.204 automobila, skok od 15.6% u odnosu na 2017. godinu. Svaki peti auto koji se proda na tržištu Rusije je Lada (20% tržišnog udela). Ipak, prodaja Lade van Rusije je uglavnom na nivou statističke greške. Ali, sa ulaganjima i proširivanjem ponude Lada bi mogla mnogo više jeftinih automobila da prodaje van Rusije, mada onda nastaje problem jer bi tako  Lada dosta konkurisala Dacia brendu u okviru grupacije.

 

Fiat-Chrysler Automobiles

Fiat je počeo svoju priču sa Chryslerom još 2009. godine. Dve kompanije su se spojile 2014. (Fiat otkupio Chrysler), i tako je nastao FCA. U okviru novog proizvođača posluju Fiat, Chrysler, Ram, Dodge, Jeep, Alfa Romeo, Maserati i Lancia. U toku 2018. godine FCA je prodao 4.8 miliona vozila, što predstavlja isti rezultat kao i 2017. godine. To znači da je prodaja ukupno stabilna širom sveta. FCA je jak u Americi gde Ram, Jeep, i Dodge zajedno imaju 12.6% tržišta. Ponudu na tom tržištu im pretežno čine SUV modeli, kamioneti i sportski automobili, sa malo električnih i autonomnih vozila.

 

- Fiat

FCA stoji dobro. Ipak, iako kao celina FCA stoji odlično, kad se pogleda u dubinu vidi se da ionako jaki delovi FCA postaju još jači, a slabiji postaju još slabiji iz godine u godinu.

Fiat je globalno prodao 1.5 miliona vozila u toku 2018. godine, što je pad od 9.8% u odnosu na godinu ranije. Od ukupne prodaje Fiata, 60% je Evropa sa glavnim adutima u vidu Fiata 500, Fiat Pande. Fiat ima jaku poziciju i u južnoj Americi, ali prodaja u severnoj Americi opada, tako da su 2018. godine prodali 15.521 auto sa Fiat značkom (pad od 41% u odnosu na 2017. godinu). Isto tako, Fiat slabo gradi svoju poziciju u Kini. 

 

- Chrysler

Kako je Chrysler uopšte preživeo do danas je skoro enigma. Prodaje model Pacifica, tj. prodaje auto u segmentu minivanova koji se ukupno gledano najbrže smanjuje pred najezdom SUV modela, i model 300 koji je odavno već tu. U SAD, najvećem tržištu za Chrysler, prošle godine je prodao 165.964 automobila, pad od 12% u odnosu na 2017. godinu. Prodaje se u Meksiku i Kanadi takođe. Chryslera više nema u Evropi, a nešto malo automobila se svake godine isporuči u Australiju i na bliskom istoku. Ipak, najvrednije što Chrysler danas ima je njegovo partnerstvo za kompanijom Google u razvoju tehnologije za autonomna vozila - Waymo. Google je prošle godine saopštio da će kupiti još 62.000 Chrysler Pacifica i tako povećati svoju flotu automobila koje koristi za razvoj tehnologije za autonomne automobile. Upravo na taj način Chrysler može nadoknaditi zaostatak u odnosu na ostale kad su u pitanju ''automobili koji sami idu'', i to ne samo da nadoknadi nego i prestigne. Faktički, kao da FCA drži Chrysler kao svoju diviziju za razvoj autonomnih automobila, ali to ne rade sami nego im radi Google.

 

- Ram

2010. godine je izdvojen od Dodge-a, i danas predstavlja dobar deo FCA koji donosi dosta zarade jer prodaje vozila sa velikim profitnim maržama. Dugo vremena su Ram kamionieti bili treći na američkom tržištu (iza Forda i Chevroleta), ali prošle godine je Ram prestigao Chevrolet Silverado i tako izbio na drugo mesto sa prodatih 536.980 kamioneta Ram 1500. Što je najbolje, Ram u narednim godinama tek ima prostora da dodatno donosi pare za FCA širenjem ponude visokoprofitabilnih modela. Glavni problem za Ram je što faktički ne postoji van severne Amerike. Ali, i to će se promeniti jer, po glasinama, Ram razvija manji, jeftiniji kamionet koji ima u vidu globalnu prodaju uključujući i Evropu. 

 

- Dodge

Još jedan FCA brend koji se fokusira samo na tržište SAD. Iako ima potrebu za novim modelima, još kako mu dobro ide trenutno. Tokom 2018. godine prodaja im je porasla za 3% u odnosu na 2017. godinu, tako da su prodali 459.324 automobila. Iako je dosta modela u ponudi Dodge-a staro skoro 10 godina, to nije sprečilo npr. Challenger (čija platforma vuče korene još od Mercedesove E klase W210 koja je prestala da se pravi 2002. godine) da prošle godine ostvari prodajni rekord svih vremena od 66.716 komada. Internacionalno prisustvo brenda je najvećim delom ograničeno na bliski istok. Nema indikacija da FCA planira da Dodge proširi i na druga tržišta.

 

- Jeep

Jeep koristi što više može veliku globalnu potražnju za SUV automobilima. U SAD prošle godine je prodato 973.227 Jeep-ova, skok od 17% u odnosu na 2017. godinu. Najbolje prodavani model je bio Wrangler koji suštinski i nema pravu konkurenciju na tržištu, ali odmah iza njega Cherokee koji još kako ima gomilu rivala. U Evropi, po prvi put u istoriji Jeep je nadmašio prodaju Land Rover-a. FCA dosta ulaže da se Jeep proširi globalno i to daje dobre rezultate. Tako je napravljen i najmanji i najjeftiniji Jeep do sada, model Renegade. Sve zajedno, gledano globalno, Jeep je prošle godine prodao 1.6 miliona vozila što predstavlja skok od 12.4% odsto u odnosu na godinu pre toga. Jeep ima još prostora za dalju ekspanziju širom sveta...

 

- Alfa Romeo

Sa dolaskom modela 4C tokom 2013. godine, FCA je počeo da oživljava Alfu, da joj daje novi vazduh. Tada su davane velike projekcije kako će Alfa Romeo globalno prodavati celih 500.000 vozila, ali evo 2019. godine Alfina ponuda se sastoji iz modela Giulia, Stelvio, 4C i Giuliette. Iako je prodaja Alfe u Americi porasla prošle godine za 98%, to samo svedoči koliko malo je bilo prodavano godinu pre toga. Globalno, Alfa Romeo je 2018. godine imao rast prodaje od 12.6% odsto na 122.533 automobila, jako se oslanjajući i dalje na evropska tržišta. Sa spajanjem je lako pretpostaviti da bi Alfa Romeo i Infiniti još kako pronašli dosta prostora za saradnju, naročito što je Daimler najavio prestanak partnerstva sa njima (Infiniti) do početka 2020. godine.

 

- Maserati

Maserati se takmiči u segmentu tržišta gde Renualt nikada nije bio. Maserati danas ima staru ponudu modela što počinje da se vidi i u prodaji. Tokom 2018. godine prodato je 36.500 Maseratija, što je 21% manje nego godinu dana ranije. Prošle godine Maserati je najavio serijski model inspirisan konceptom Alfieri koji je predstavljen još 2014. godine, uvođenje hibrida i početak proizvodnje još jednog SUV modela (manjeg od Levantea) koji bi bio rival Macanu. Maserati bi predstavljao luksuzni dragulj u FCA-Renault liniji brendova i sa pametnim ulaganjima mogao bi mnogo da doprinese na tom veoma profitabilnom segmentu tržišta. To ne bi bilo prvi put da Maserati ima veze sa Francuskom imajući u vidu da je kratko bio u vlasništvu Citroena od 1968. do 1975. godine.

 

- Lancia
Lancia je trenutno najmanje bitan brend u FCA grupaciji. Ne utiče mnogo na prodajne i finansijske rezultate imajući u vidu da prodaje samo jedan model (Y) na samo jednom tržištu (Italija). FCA nije imao velike planove za Lanciu do sada, pa je pitanje hoće li se to promeniti nakon spajanja sa Renault-om.

 

Proizvodni kapaciteti
FCA u svom predlogu navodi da sinergija dve kompanije omogućava da ne ugase nijednu fabriku. Ako tako bude, njihovi udruženi proizvodni kapaciteti biće među najvećim na svetu. Renault danas zapošljava oko 130.000 ljudi i ima 33 fabrike širom sveta od kojih su neke zajedničke sa Nissan-om. Jedna od tih zajedničkih je npr. ona u Indiji koja na istoj traci pravi Nissan i Renault vozila. FCA trenutno zapošljava oko 200.000 ljudi, ima 17 fabrika od kojih neke ima zajedno sa suvlasnicima. Jedna od takvih je u Kini gde ima 50% zajedno sa ''Guangzhou Automobile Group'' (koja ima drugih 50%) u kojoj se danas prave Jeep modeli, odnosno Renegade, Compass i Cherokee isključivo za kinesko tržište. 

 

Dokle je trenutno stiglo spajanje?

FCA dugo već nastoji da se spoji ili udruži sa nekim drugim proizvođačem. Sergio Marchionne je bio poznat po svojim pričama oko GM-a... 2017. godine kineski Great Wall je navodno bio zainteresovan da kupi ili ceo FCA, ili samo Jeep, ali od toga nije bilo ništa, smatralo se da su se kinezi preračunali, da su bili preambiciozni. Najčešće i najviše u poslednje vreme se pominjao PSA, odnosno Peugeot. Izgleda kao da Renault nije bio prvi izbor za FCA, ali su kroz paraleleno vođenje pregovora sa francuzima ipak najdalje otišli sa Renault-om. Zvanično, Renault sada razmatra ponudu FCA, ali insajderi kažu da su se kompanije ustvari već sve dogovorile i da je ovo sada samo formlani deo. Planirano je da u toku Juna 2019. zvanično najave njihovo spajanje.

 

Šta je sa Nissan-om?

Renault je spasio Nissan tako što je investirao u njega 1999. godine. Trenutno, Renault poseduje 43.4% akcija Nissan-a. Sa druge strane, Nissan poseduje 15% akcija Renault-a ali nema pravo glasa u njegovim odborima, i drži 34% Mitsubishi-ja. Bivši prvi čovek Carlos Ghosn je navodno polovinom 2018. godine započeo proces spajanja Renault-a i Nissan-a. Sa tim planom izrazito nisu bili zadovoljni čelni ljudi Nissan-a jer su smatrali da će imati manje uticaja u zajedničkoj kompaniji nego što imaju u Alijansi kompanija. Čudno ili ne, ali baš u Japanu je Ghosn uhapšen negde u tom periodu, optužen i od te priče (spajanja) nije bilo ništa.

Nissan je nezvanično rekao da je saznao za pregovore FCA i Renault-a tek par dana pre nego su oni ionako javno objavljeni. Nedostatak interne komunikacije u Alijansi između Renault-a i Nissan-a možda na najbolji način pokazuje kakvi su njihovi odnosi nakon hapšenja Ghosn-a. Istovremeno, to što Nissan ništa nije znao o pregovorima na najbolji način šalje poruku od Renault-a: ''dragi ste nam, ali nam ne trebate''. Nissan ne može mnogo da uradi i sada spreči dogovor FCA i Renault-a. Kao što je rečeno, nema pravo glasa u odborima Renault-a iako ima 15% akcija, tako da se ništa ne pita za poslovne odluke Renault-a. Nissan se bojao spajanja sa Renault-om kako ne bi imao manje uticaja u zajedničkoj kompaniji nego što sada ima u Alijansi, a sada je dobio učešće u još većoj Alijansi gde se njegov glavni partner Renault spaja sa FCA, pa je tako deo za Nissan još manji, tj. njegov glas će biti još tiši.

Oni mogu ili da prihvate situaciju, ili da pokušaju da ispregovaraju sebi bolju poziciju u novim okolnostima, ili da izađu iz cele priče.

 

Mogu li Nissan i Mitsubishi imati koristi od spajanja FCA-Renault?

U svom predlogu, FCA objašnjava da Nissan i Mitsubishi mogu uštedeti oko 1 milijardu evra godišnje ako ostanu uz Renault i FCA. Dugoročno gledano, obe japanske kompanije ostajanjem u celoj priči dobijaju pristup tehnologiji koju će FCA i Renault ili zajedno razviti, ili međusobno deliti. Ali, Nissan tako rizikuje da njegova tehnologija, koju je protekle dve decenije zajedno razvijao sa Renault-om, sada dođe u ruke rivalu (FCA). Kada se kaže ''tehnologija'', tu se najviše misli na dve velike stvari -  struja i autonomna vožnja. U odnosu na FCA i Renault, Nissan je tu najdalje otišao i ostajanjem u Alijansi pristup tome dobija i FCA. Ali, može li Nissan bilo šta da uradi ako izađe iz priče i pokuša sam? Pa, troškovi uvođenja te dve stvari su toliko veliki da čak Mercedes i BMW odlučuju da sarađuju i podele troškove jer ni oni ne mogu sami...

 

Renault i Alfa Romeo istorija

Renault i Fiat su retko radili zajedno u prošlosti. Najbolji primer je ujedno i najnoviji, Fiat Talento se danas prodaje kao rezultat saradnje dve komapnije. Pravi se u Francuskoj zajedno sa modelom Trafic.

Ipak, Renault ima više iskustva saradnje sa drugim brendovima koji su danas pod FCA. Najjače je bio povezan sa Alfom tokom 60-tih, kada je Alfa Romeo tražio način da ponudi auto koji bi bio rival jeftinim Fiatima za običan svet. Alfa je htela brzo rešenje i kupila je od Renault-a licencu za model Dauphine, Ondine (luksuzniju verziju Dauphine), a kasnije i Renult 4 licencu. Takođe, proizvodila je komercijalna vozila koje je razvio Renault. Zauzvrat, Renault je u svojim prodajnim salonima širom Francuske prodavao Alfa Romeo i dobio rešenje četvorocilindričnog dizel motora za svoju komercijalnu platformu Saviem SG2. Alfa Romeo je kasnije napravio model Alfasud baš da bi popunio taj donji segment svoje ponude nakon prestanka saradnje sa Renault-om. Na sličan način, tokom 80-tih sarađivali su Alfa i Nissan, kroz razvoj modela Arna. Bila je bazirana na Nissan Pulsar, pravila se u Italiji od 1983. do 1987. godine tokom kojih nije stekla status omiljenog auta kod italijana.

 

Renault i Jeep veza
Renault i Jeep su se neočekivano našli pod istim krovom tokom najvećeg dela 80-tih. Pri kraju 70-tih, kompanija AMC (vlasnik Jeep-a) bila je pred kolapsom. Istovremeno, Renault je želeo da ojača svoje prisustvo na tržištu SAD, tako da je investirao u AMC i spasio ih, a onda postao i njihov vlasnik 1980. godine. Renault i AMC su zajedno radili na nekoliko projekata. Renault je značajno učestvovao u razvoju XJ generacije modela Cherokee, što je bio prvi novi Jeep model u 20 godina. Prodavao je model Cherokee u svojim salonima na izabranim evropskim tržištima, kao i Jeep CJ-7, a ponekada im je ubacivao i svoje motore pre prodaje za određena tržišta. Renault je prodao svoje akcije u AMC-u 1987. godine kompaniji Chrysler i povukao se sa USA tržišta na koje se do danas nije vratio.

 

prevedeno i editovano by FLCS sa Autocar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao što stoji u dokumentu, Fiat je tu da se pobrine o autonomnoj vožnji. Imaju jako dobre suradnje po tom pitanju i jako su daleko došli sa razvojem. Ima na alfisti.hr jedan što radi na razvoju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^

Bojim se da u tom grmu leži zec. Svrha guranja Renault grupe pod isti krov FCA grupe je da se svima nametnu ista rešenja za autonomnu vožnju. Zamisli sutra neku Ladu, koja je deo Renault grupe, sa američkim sistemom autonomne vožnje.

 

U vezi analize situacije koju je postavio @neshaoct , dopunio bih da je Carlos Ghosn odustao od spajanja Renaulta i Nissana nekoliko meseci pre hapšenja.

Ustvari, on i nije toliko insistirao na spajanju, ali je razmatrao mogućnost.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/27/2019 at 1:45 PM, neshaoct said:

@horvat

 

Čitajući razne strane ozbiljne medije, oni (Fiat i Renault) su sve dogovorili i sada u skladu sa tim preuzimaju formalne korake (Fiat je zato poslao predlog...) da taj dogovor sprovedu u delo.

Tokom tih ozbiljnih razgovora koristili su usluge velikih kompanija kako bi pravno i finansijski sve uradili kako treba. ''Goldman Sachs'', ''d’Angelin & Co'' i ''Nomura'' su davali finansijske savete za FCA, oko pravnog dela posla koristili su usluge ''Sullivan & Cromwell'' i ''Darrois Villey Maillot Brochier''. Renault je isto imao svoj tim savetnika, tako da im je finansijski deo pokrio ''Société Générale'' i ''Ardea Partners'', a pravne savete pružio ''Skadden Arps''.

Uključivanje svih ovih kompanija govori o nivou konkretizacije budućeg sporazuma, da su obradili svaki detalj, tj. da nisu ostali samo na nivou nekih načelnih priča i saglasnosti.

 

Societe Generale na strani Renaulta? Kako to? Oni su dioničari u FCA koliko znam i to skoro sa 5%.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jbt sad moramo da preimenujemo forum u fiat lancia renault... :D:D:D

 

znao sam ja to, nisam slucajno pazario renoa...

Edited by cika_kole

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, N.N. said:

Societe Generale na strani Renaulta? Kako to? Oni su dioničari u FCA koliko znam i to skoro sa 5%.

Tako je preneo ''The Financial Times'':

 

Screenshot_20.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Preispitaćemo odnose ako se Reno i fiat spoje"

Direktor "Nissan Motor Co. Ltd." Hiroto Saikava kaže da će japanski proizvođač automobila preispitati svoje trenutne odnose sa Renoom.

 

 

Nastavak saradnje moraće da se reguliše novim ugovorima, u slučaju korporativnog spajanja francuskog giganta sa Fiat- Krajzlerom. Kako navode, Nisan želi da osigura i zaštiti svoje interese.

 

"Verujem da bi potencijalno dodavanje FCA kao nove članice Alijanse moglo proširiti polje za saradnju i stvoriti nove mogućnosti za dalje sinergije", oprezno je izjavio Saikava.

 

Prema njegovim rečima trenutno se razmatra predlog da se poveća odnos između Nisana i Renoa.

Prošle nedelje, fiat Krajzler podneo je predlog o spajanju sa Renoom, sa ciljem stvaranja kombinovane kompanije koja bi bila treći po veličini proizvođač automobila na svetu.

Reno je već razgovarao o predlogu sa svojim partnerima iz saveza, Nisanom i Micubišijem.

Međutim, razgovore između Renoa i FCA usporavaju finansijski uslovi sporazuma.

 

Preuzeto sa b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...