Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Fiat i Renault se spajaju

Recommended Posts

Ovo je gotovo... Danas iz Nissana rekli kako nema nikih problema. Iako sa ovim se stavlja Nissan u nezgodan položaj. 

 

A CEO PSA kmeči kako je Fiat de facto preuzeo Renault:

https://www.bloomberg.com/news/articles/2019-05-29/psa-ceo-fiat-renault-is-virtual-takeover-of-crosstown-rival

 

Što se Renaulta tiče mislim da je to za FCA jako dobar partner tj. filijala. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mišljenje? Pa šta da ti kažem. Mislim da je dobar partner jer nema puno preklapanja osim možda u Južnoj Americi. Znamo da je Europa dosta nacionalno obojano tržište. Tako da će tu Renault moći dati recimo tehničku osnovu za novog Punta ili nečem sličnom. 

 

Svakako FCA neće biti ovisan samo o Sjevernoj Americi i to je dobro.

 

Sve je sklopljeno već jako davno u jednom nizozemskom hotelu. Neki bi rekli da su masoni. Ja se sa tim ne slažem ali dragi @horvat sigurno ne bi tu upao netko kao ti ili ja.

 

Kasnije ili sutra ću više napisati. Sada je vrijeme za pogledat finale EL i popit koju pivu. 

 

Skoro zaboravio najvažniji dio. Obitelj Agnelli preko Exora ostaje najveći dioničar i daje Predsjednika novog društva. Recimo da sam mišljenja kako će Talijani tu biti glavni i to je njima bilo jako važno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault i FCA u Kini - ništa, u Indiji - ništa, u Rusiji - ništa (Ladu ne računam iz više razloga), u Africi - FCA ništa, Renault solidno na sjeveru

 

Šta će FCA dobiti od Renaulta? Skoro pa ništa.

 

PSA je bio bolji partner, imaju odlične nove modele, marketing i postprodaju, jakog partnera u Kini (mada im prodaja iz nekog razloga zadnje 2 godine ne ide najbolje), već imaju saradnju na područiju LCV vozila. Vjerovatno PSA nije pristao na uslove FCA i do saradnje nije došlo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa Nisannom u priči, sve se mijenja i ima smisla.

Share this post


Link to post
Share on other sites
31 minutes ago, Elra said:

Sa Nisannom u priči, sve se mijenja i ima smisla.

5 milijardi eura godišnje ušteda bez Nissana. A ti kažeš da Renault služi ničemu. 

 

Kina? Hvala, ne! Previše rizika nosi sa sobom kao što se vidilo 2018.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault izuzev 1.5 dCi motora, ručnih mjenjača i još štošta što već ima Fiat nema niša svoje. Sve je shareovano sa Nissanom, Daimlerom... 

Generalno, najgori evropski proizvođač automobila koji živi na račun Nissana, finansijski ne stoji najbolje. Nema svoj know-how za elektična i f-cell vozila (samo pokušaji sa Zoe i Fluence), nema ugovore za proizvođačima baterija, manje više je samo prisutan u Evropi.

 

Po meni, da bi neki proizvođač bio globalan i uspješan, mora biti prisutan i na tržišti Kine. Japanci, Korejci, Njemci, Amerikanci, ne odustaju od Kine. Trebaće vremena da se tržište pročisti od kineskih proizvodjača i onda će biti sve lakše. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Elra

 

Nisi baš pošten prema Renaultu. TCe motori i to oni 1.0 i 1.3 su njihov dizajn pa i što se tiče motora koje koristi Dumbler (namjerno koristim taj naziv) tj. Mercedes. Svrha Mercedesa je bila tu da malo "posoli" razvoj i moda da njihovi ljudi donesu koju kavu sa aparata Renaultovim. Renault dizajn je 1.8 TCe što nema sumnje. Taj motor se i ne koristi van Europe. Uostalom za Ameriku Nissan je uveo 2.0 turbo.

 

Isto tako sav razvoj modela Alijanse kojima je primarno tržište Europe ide preko Renaultove, a ne Nissanove grbače. Dizel 1.5 pa i nove 1.7 (1.75 je točnije) i 2.0 je razvijao Renault da bi se mogli koristiti u Europi. Ista stvar i sa automobilima.

 

Kina? Bojim se da si u krivu. Lani velik pad svih ne njemačkih proizvođača. Jednostavno za svakodnevni obični automobil su Kinezi valjda dovoljni dobri, a vjerujem i jeftiniji. Stranci prdnuše u rosu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.3 je 1.2 TCe sa produženim hodom klipova. To je što se blokovskog dela tiče. Što se tiče glave... tu je bilo dosta izmena i Mercedes koristi svoju verziju sa mogućnošću deaktivacije cilindara, a Renault svoju bez mogućnosti deaktivacije.

Što se tiče Kine, ni PSA ne blista nešto. A što se tiče Indije, Renault je bar prisutan za razliku od PSA.

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 hours ago, horvat said:

Sta je vase misljenje o svemu tome @N.N. ? :) 

 

Dugujem moje objašnjenje...

 

Mislim da je dobro. Nema previše preklapanja biznisa, a ima ga baš tamo di im treba. To di im treba je Europa. Preko noći dolaze ili se bore za 2. mjesto u Europi, preskaču i PSA. 

 

To spajanje u Europi im može pomoći sa CO2. I ne mislim ovdje sada samo na redukciju iste iako tu kombinacija znači duplo manje para utrošenih na razvoj. Mislim na sami cilj, je li to recimo 91, 95 ili 100 grama po kilometru.

Naime taj cilj je okvirno 95 grama no on se mijenja ovisno o prosječnoj masi vozila. Ta masa vozila je uzeta već do ranije. Kod FCA je ona manja nego kod Renaulta i tu je cilj Renaulta lakši. A FCA je tu u još većem problemu jer od te okvirne mase vozila je masa njenih vozila porasla sa prodajom sve više Jeepova i novih Alfi poglavito Stelvia. 

Sada je sljedeće pitanje. Kada se spoje uzima li se kao novi cilj onaj od Renaulta jer Renault ipak prodaje dosta više vozila u Europi, ili je cilj možda sada isti kao trenutni za FCA. A ima i treća opcija da nova grupa zatraži i možda dobije rekalkulaciju ciljeva u skladu sa novom prosječnom masom vozila.

Komplicirano? Znam da je.

 

Inače jedan važan dio ovog spajanja i zašto mi je sve drago je što u Europi ne bi trebalo biti zatvaranja tvornica ili bi ih trebalo biti u neznatnom broju. Isto vrijedi i za Ameriku.

Agnelliji će i dalje upravljati firmom kao što je to bilo i sa FCA. Njihov cilj je valjda jasan.

Ništa od ovoga vjerojatno ne bi bio slučaj da su se spojili sa PSA.

 

Ovo se inače dogovaralo već neko vrijeme, a John Elkann i trenutni predsjednik Renaulta su se znali od ranije. Naravno sa sastanaka u gore spomenutom hotelu. I tako mislim da je sve ovo teklo manje više glatko. Već je sve ovo riješeno, čeka sa samo par potvrda. No izgleda da smo i to dobili tako da će sljedeći tjedan sve biti crno na bijelo. Sam proces spajanja će potrajati okvirno godinu dana. Isto tako su iz FCA ciljali ovaj trenutak jer trenutno Renault vrijedi manje nego FCA i nikad manje u zadnjih 5 godina. 

Zašto spajanje, a ne suradnja? Kako je rekao pokojni Sergio u slučaju suradnje se uvijek ulazi sa figom u džepu. Ja ću dati primjer same Alijanse Renault-Nissan. Pa oni se ne mogu dogovoriti oko tehničkih rješenja i dosta je tu razvoja i dan danas duplo iako za to nema potrebe. 

 

 

 

 

Sljedeći dio mog posta je originalno napisan na jednom stranom forumu i bio je odgovor na jedan prethodni post. Sada ću ga "prepisati" ovdje.

 

 

Ne očekujem mnogo za brand Chrysler ovim spajanjem, no možda sam u krivu. Dio problema leži u nepostojanju sporazuma o slobodnoj trgovini između EU i SAD-a. Kako FCA nedostaje proizvodnih kapaciteta u SAD-u tako bi trebalo u D/srednjem segmentu promjeniti značku Renault Talismanu.  Slično vrijedi u C/kompaktnom segmentu gdje se i Renault Megane i Fiat Tipo proizvode u Turskoj.

 

Govoreći i B/podkompaktnom segmentu Renault trenutno proizvodi Clio čija će nova generacija doći u prodaju prije kraja ove godine. Za Europu ovo najvjerojatnije znači da će biti novog Fiat Punta. To je segment u kojem je Fiat nekada bio lider i sam Ounto kao Grande Punto je zadnji automobil koji je detronizirao VW Golf sa vrha prodaje europskih automobila.

 

Captur? Da, on je čisti B segment crossover. Nema snažne motore, nema nezavisni stražnji ovjes, nema AWD kao opciju. To nije isti segment kao 500X i Renegade. Oni su oba u nekom međuprostoru između B i C segmenta. Nemaju puno izravne konkurencije osim VW T-Roca ili Toyote C-HR.

I ovo nas vodi na Alfu Tonale. Tonale će biti čistokrvni C segment kao što je i Jeep Compass. Koliko sam ja upoznat dosta se radi na poboljšanju voznih svojstava, između ostalog trag kotača će biti proširen za oko 2 inča no to nije jedino poboljšanje. 

 

Tako da će neke platforme sigurno biti napuštene. Ne znamo koje i kada. To neće biti trenutna radnja (inače traje taj proces 5 do 8 godina).

 

 

 

Što se tiče motora tu bi moglo biti drugačije, brže promjene. Renault ima npr. 1.8 TCe FCA novi 2.0 GME koji ćemo uskoro kod Maseratia gledati sa čak 330 KS. Ja vidim 1.8 TCe kao stvar prošlosti osim ako se neće vratiti na 1.6 pa njega koristiti za neke modele, inače nema smisla.

Kod malih motora je zamršenije. Renault i FCA imaju nove male motore. I kod jednih i kod drugih su kapaciteta 1.0 odnosno 1.33 litre. Sumnjam da će oba preživjeti. Ja nekako tipujem da će FCA rješenje ostati.

 

Što se tiče dizela mišljenja sam da je Renault tu čak kod nekih više ulagao zadnje vrijeme. Imamo nove verzije 1.5 kao 1.7 (točno 1.75 motor). Imamo naravno i 2.0 ali kako idemo kod većih motora tako i ovdje FCA ima poželjnije rješenje.

Naravno riječ o aluminijskom 2.2 (točno 2.15) motoru kojega koristi Alfa i Jeep Wrangler. Naravno trebalo bi ga doraditi da ga koriste i vozila na prednji pogon. 

Očekujem da će se tu neki motori umiroviti i da se kreće u zajednički razvoj jer ja barem još ne vidim smrt dizela u Europi.

 

Velika ili 6-cilindarske motore sam ostavio za kraj i same. Ovdje nema dvojbe i sve je na strani FCA jer Renault tu ništa i ne nudi.

Kod dizela tu je VM Motori 3.0 V6 60° koji uskoro izlazi u 3. generaciji. Konstantno se radi na poboljšanjima.

Kod benzinaca će se za američki dio grupacije predstaviti novi GME T6 redni šestak dok će Talijani i u slučaju Alfe i Maseratia koristiti 2.9 V6 90° za buduće motore.

 

 

Na polju elektrifikacije će vjerojatno biti najviše fuzije i koja je ujedno najvažnija za budućnost. FCA bi tu mogla dodati novu Renault HEV tehnologiju u svoj portfolio, onu koja je predstavljena sa novim Cliom. 

FCA će sigurno nastaviti gurati svoju tehnologiju za RWD PHEV modele, a koja je pri kraju razvoja. Istom će se vjerujem dogoditi kod FWD PHEV modela jer čak i ne znam što tu Renault radi dok je FCA već predstavila 2 modela.

Za MHEV FCA već ima BSG sistem i on će se nastaviti koristiti za RWD modele. Ali za naprednije P2 (električni motor u mjenjaču, na ulazu) je FCA već pri kraju razvoja, a koliko mi je poznati i Renault radi na istoj tehnologiji pa će tu najvjerojatnije udružiti snage. FCA modeli sa ovom tehnologijom su predviđeni za jedno godinu i pol.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A da li je realno ocekivati novu Giuliettu na platformi Megana 4 (CMF-CD) u kombinaciji sa (ciji vec budu izabrani) 1.0 i 1.3 agregatima uz QV verziju sa 1.8 tce ili 2.0 gme?

 

Giulietta ocajno ceka naslednika, a nisam siguran sta je brzi i jeftiniji razvoj, i na kraju, sta je bolji izbor, da li CMF-CD ili Tonale-related, platforma Renegeda? 

 

Mislim da su one glasine o RWD Giulietti na Giorgio platformi cista glupost, to je preskupo i prekompleksno za C segment... 

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja očekujem gašenje fabrika u Kragujevcu i Tofasa u Turskoj. Kragujevac ne može konkurisati Novom Mestu i Rumuniji osim možda izdašnog finansijskog čašćavanja od strane Republike Srbije. U Tofasu se proizvode Doblo i Tipo. Nekoliko desetina kilometara je udaljena jedna od najsavremenijih Renault fabrika gdje se proizvode Clio, Megane, planirani su i hibridi iz te fabrike a pokrenuta je izgradnja i pogona za hibridne motore https://www.investsize.com/en/turkey’s-oyak-renault-to-build-new-plant-in-bursa-for-$1153-mln

 

Tofas je starija firma, a nekada je bilo i planirano da novi Doblo ide na platformu novog Kangooa. Dakle, ta fabrika je kandidat broj 2 za zatvaranje. 

 

Poljska bi trebala da ostane kao fabrika za sklapanje A modela, možda i nekih malih motora i mjenjača. 

 

U Italiji predviđam jednu fabriku za Fiat, prije svega zbog 500X i Renegade modela. Možda ostale budu iskorištenje za Alfa Romeo i Maserati.

Edited by Elra

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, horvat said:

A da li je realno ocekivati novu Giuliettu na platformi Megana 4 (CMF-CD) u kombinaciji sa (ciji vec budu izabrani) 1.0 i 1.3 agregatima uz QV verziju sa 1.8 tce ili 2.0 gme?

 

Giulietta ocajno ceka naslednika, a nisam siguran sta je brzi i jeftiniji razvoj, i na kraju, sta je bolji izbor, da li CMF-CD ili Tonale-related, platforma Renegeda? 

 

Mislim da su one glasine o RWD Giulietti na Giorgio platformi cista glupost, to je preskupo i prekompleksno za C segment... 

 

Glasine o RWD Giulietti? Pa to je nekada bio plan. Nekada kao u doba kada se pretpostavljalo da će Serija 1 biti RWD. No to danas nema smisla.

 

Pitanje o Meganeu. Ide li multilink i ide li AWD na to čudo? Nisam baš viđao osim na SUV modelima. Hoću reći moguće da su isti problemi kao i sa Tipom.

 

Za QV verzije kompaktnih modela je bio planiran 2.0 sa barem 350 KS. To bi trebao biti MHEV. No planovi su tu da se mijenjaju.

6 minutes ago, Elra said:

Ja očekujem gašenje fabrika u Kragujevcu i Tofasa u Turskoj. Kragujevac ne može konkurisati Novom Mestu i Rumuniji osim možda izdašnog finansijskog čašćavanja od strane Republike Srbije. U Tofasu se proizvode Doblo i Tipo. Nekoliko desetina kilometara je udaljena jedna od najsavremenijih Renault fabrika gdje se proizvode Clio, Megane, planirani su i hibridi iz te fabrike a pokrenuta je izgradnja i pogona za hibridne motore https://www.investsize.com/en/turkey’s-oyak-renault-to-build-new-plant-in-bursa-for-$1153-mln

 

Tofas je starija firma, a nekada je bilo i planirano da novi Doblo ide na platformu novog Kangooa. Dakle, ta fabrika je kandidat broj 2 za zatvaranje. 

 

Poljska bi trebala da ostane kao fabrika za sklapanje A modela, možda i nekih malim motora i mjenjača. 

 

U Italiji predviđam jednu fabriku za Fiat, prije svega zbog 500X i Renegade modela. Možda ostale budu iskorištenje za Alfa Romeo i Maserati.

 

Tofas ima siguran ugovor još 2024. 

 

Kada vidim aktualni Kangoo i Doblo jeza me hvata od pomisli da ćemo imati Fiat Kangoo.

 

Zapravo ja sada Poljsku vidim kao idealnu za zatvaranje čak i ako bude novih modela A segmenta. Stara tvornica sa ograničenjem širine vozila. Moraju mijenjati sve kaveze da bi se mogla proizvoditi šira vozila. Nisu u opasnosti sve dok štancaju aktualni 500 i Y.

 

U Italiji su već po planu dvije tvornice gdje se ili će se raditi Fiat.

 

Sada je pitanje koliko će Fiat i Jeep dodavati modela. Znamo da će Renault po najavi gasiti modele i to Koleos, Twingo, Talisman, Espace...

Share this post


Link to post
Share on other sites
34 minutes ago, N.N. said:

Pitanje o Meganeu. Ide li multilink i ide li AWD na to čudo? Nisam baš viđao osim na SUV modelima. Hoću reći moguće da su isti problemi kao i sa Tipom.

CMF (Common Module Family) platforma nije obična platforma. Ona je baš zamišljena da može da se pravi puno kombinacija. Uostalom, i Duster čija platforma vuče korene sa Clia 2 može da se kombinuje sa/bez multilinka i AWD.

 

41 minutes ago, Elra said:

Ja očekujem gašenje fabrika u Kragujevcu i Tofasa u Turskoj. Kragujevac ne može konkurisati Novom Mestu i Rumuniji osim možda izdašnog finansijskog čašćavanja od strane Republike Srbije. U Tofasu se proizvode Doblo i Tipo. Nekoliko desetina kilometara je udaljena jedna od najsavremenijih Renault fabrika gdje se proizvode Clio, Megane, planirani su i hibridi iz te fabrike a pokrenuta je izgradnja i pogona za hibridne motore https://www.investsize.com/en/turkey’s-oyak-renault-to-build-new-plant-in-bursa-for-$1153-mln

Kragujevac je bliži rudnim nalazištima litijuma.;)

Uostalom... https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/76394-šta-će-se-posle-500l-a-praviti-u-kragujevcu/&do=findComment&comment=1498511

A za Tofas ne znam što se brineš. Turci su Turci. I obe fabrike su u Bursi.

 

 

Edited by neshaoct
zamenio link

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kvaka

 

Stvar je u tome što nema limuzine na toj platformi koja ima AWD i multilink. Ne znam što su oni predvidili i kako.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Može multilink, nego se Reno vodi logikom da je polukruta osovina optimalnije rešenje. Jeftinija, kompaktnija i lakša zbog boljeg rada amortizera. Lagan multilink košta.

Što se tiče AWD limuzina, mislim da (trenutno) nemaju potrebu da napadaju tržište sa tom ponudom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maserati i Alfa bi po meni, morali gotovo svu mehaniku da dele, naravno uz drugo setovanje, stajling, materijale, opremu itd... jer ovako je besmisleno da imaju odvojeno sve, a tako mala serija... sigurno ce biti vise akcenta na tome sada kada ne odlucuju sami.

 

GranTurismo, novi GTV, i recimo Nissan 370z/GTR da dele platformu/deo mehanike? Bilo bi interesantno. Tesko je opravdati takve sportske kupee danasnje vreme, ali kad ih je vise, sto da ne... 

 

Maserati sedani svakako Giorgio platforma, tu nema ni jedan razlog za nesto drugo... 

 

Ovo sto pise u tekstu je logicno, FCA treba da koristi Renaultove platforme za C i B segment, a Reno Fiatove za A segment i ove velike i ozbiljnije dzipove. 

 

Takodje mogu da vidim novu Alfu 4c sa mehanikom Alpine A110. Taman da se Maserati oslobodi pecenja Alfi u njihovoj rerni :D:D 

 

Najvise me raduju optimisticni planovi za novi Punto na platformi novog Clia, koji je lider segmenta vec neko vreme :)  

 

I za Giuliettu verujem da je realno da dobije naslednika sa Meganovim DNK :)  

 

Sto se fabrika tice, nakon nekog vremena dok se ovo miksovanje platformi malo utanaci, tu se moze dosta toga optimizovati, recimo da svi mali krosoveri silaze sa jedne trake, svi mali hecbeci sa druge, itd... Tako da ne vidim bojazan ni za Kragujevac, ni za Novo Mesto... 

 

Odlican brak po meni... Tesko da je moglo bolje da ispadne, ali videcemo :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://www.lesechos.fr/industrie-services/automobile/fusion-avec-renault-fca-ferme-la-porte-a-une-negociation-financiere-1025217

 

Le cours de Renault a grimpé de 12 %, celui de FCA de 8 % : les marchés considèrent que l'opération est un meilleur deal pour Renault que pour FCA. C'est un fait.


Ili u prijevodu. Ovaj deal je bolji za Renault nego za FCA.

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, neshaoct said:

@Elra @N.N.

 

Dajte neku barem skraćenu verziju tog teksta na našem...prepričajte šta kažu... :D 

Ovako. Što se tiče QR kao magazina. Jedna ekipa uređuje tiskano izdanje, skroz druga vijesti za web.

 

Tamo prije mjesec ili čak više se raspisali o Alfi Tonale i tehničkoj osnovi koja je inače davno odlučena. Sad ovo web izdanje kaže da nije ništa odlučeno i da će koristiti platformu od Nissana FukašKaj. 

 

Hoću reći cijeli tekst je besmislen. Igraju se malo novog CTO-a.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...