Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Fiat i Renault se spajaju

Recommended Posts

fiat renault.jpg

 

Postoji konsenzus u okviru šefova autoindustrije i njenih analitičara da se postojeći proizvođači moraju povezati kako bi preživeli tranziciju sa SUS motora na električne, i na autonomne automobile. Obe velike stvari (struja i autonomni automobili) u autoindustriji se dešavaju takoreći paralelno i predstavljaju velike dodatne troškove kompanijama. Novo takvo povezivanje je na pomolu - Fiat i Renault.

 

FCA je predložio Renault-u spajanje u akcijama vredno 32.6 milijardi evra, koje će prekomponovati globalnu autoindustriju. Predlog obuhvata stvaranje nove kompanije u kojoj bi Fiat i Renault imali po 50% vlasništva, a zajedno bi godišnje proizvodili oko 8.7 miliona vozila, čime bi izbili na treće mesto (iza VW i Toyote) na svetu. Ta nova grupa bi imala godišnje prihode od skoro 170 milijardi evra, i operativni profit koji bi prelazio 10 milijardi evra. Imali bi jako prisustvo u Severnoj Americi, Evropi i Južnoj Americi, a sarađivali bi široko - od malih električnih automobila do pik-upova.

 

Zanimljiv je trenutak u kome očigledno dolazi do ovog spajanja - i Fiat i Renault su nedavno ostali bez dugogodišnjih prvih ljudi: Sergio Marchionne i Carlos Ghosn. Kao što znamo, Marchionne je preminuo polovinom prošle godine, a Ghosn ima problema sa zakonom. Spajanje je značajno sa još jednog aspekta. Čuvena porodica Agnelli koja poseduje 29% vlasništva FCA, i vlada Francuske koja poseduje 15% akcija Renault-a, izgubiće dominantna vlasnička prava u novoj kompaniji (posle spajanja) jer će njihovi udeli ustvari tako postati još manji.

 

Glavnim pozicijama u novoj kompaniji se ne bavi današnji predlog koji je Fiat poslao. Ipak, nezvanično se saznaje da će John Elkann (koji danas vodi Exor, firmu koju porodica Agnelli koristi za investiranje), postati predsedavajući u kombinovanoj kompaniji, dok će sadašnji šef Renault-a Jean-Dominique Senard biti imenovan za izvršnog direktora kompanije. Današnji prvi čovek FCA Mike Manley će biti imenovan na poziciju glavnog operativnog šefa kompanije. Odbor će imati 11 članova: 4 iz FCA, 4 iz Renault-a, 1 iz Nissan-a.

Iako nije pomenuto u predlogu, on će sigurno uticati na planove Renault-a da se spoji sa Nissan-om. Od toga na kratki rok sada sigurno nema ništa, a pitanje je šta će biti i na duže staze. Generalno će to delovati pozitivno na odnos Renault-a i Nissan-a jer godinama unazad već Renault želi da se spoji, a Nissan baš i ne...što je dovelo do određenih tenzija u okviru Alijanse koju imaju. Sada, kada ta tema odlazi sa stola, neće više biti ni razloga za presiju u njihovim odnosima.

 

FCA procenjuje da će kroz sinergiju sa Renault-om obe kompanije uštedeti preko 5 milijardi evra kroz svoje poslovanje. Ušteda će doći kroz zajednička ulaganja u automobilske platforme, pogon, uopšte tehnologije. Ne i kroz zatvaranja postojećih fabrika. Vlada Francuske je informaisana u predlogu malo ranije, tj. još u petak, i rekla da podržava sporazum koji će pomoći razvoju Renault-a i biti od koristi za njegove zaposlene.


prevedeno by FLCS sa - The Financial Times

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znaci, ovo pitanje vise nije upitno uopste? Citam razne izvore, i malo mi je nejasno da li su se vec 'rukovali' ili je to sve tek u pregovoru?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@horvat

 

Čitajući razne strane ozbiljne medije, oni (Fiat i Renault) su sve dogovorili i sada u skladu sa tim preuzimaju formalne korake (Fiat je zato poslao predlog...) da taj dogovor sprovedu u delo.

Tokom tih ozbiljnih razgovora koristili su usluge velikih kompanija kako bi pravno i finansijski sve uradili kako treba. ''Goldman Sachs'', ''d’Angelin & Co'' i ''Nomura'' su davali finansijske savete za FCA, oko pravnog dela posla koristili su usluge ''Sullivan & Cromwell'' i ''Darrois Villey Maillot Brochier''. Renault je isto imao svoj tim savetnika, tako da im je finansijski deo pokrio ''Société Générale'' i ''Ardea Partners'', a pravne savete pružio ''Skadden Arps''.

Uključivanje svih ovih kompanija govori o nivou konkretizacije budućeg sporazuma, da su obradili svaki detalj, tj. da nisu ostali samo na nivou nekih načelnih priča i saglasnosti.

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima smisla :) 

 

Ozbiljna prica.... Treba i mi da propratimo akciju, za pocetak u 'prijatelje foruma' da se doda renaultforumserbia, a posle i da se spojimo :D  :lol:

 

 

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znači za deset godina biće samo 1 industrija automobila, kako su krenuli.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od svih opcije mislim da je Renault najgora za spajanje, alijansu ili šta već. Imaju svoju platformu za male automobile. SUV i pick-up vozila su im Nissan, motori razvijeni u saradnji sa Nisanom i 1.3 sa Daimlerom. Na polju elektrifikacije kasne kao i FCA, automatske mjenjače kupuju od Getraga i Jatca (nisu pohvaljeni ni EDC ni CVT). Enterijeri i izrada automobila su u najmanju ruku nezadovoljavajući (Twingo, Clio - plastikaneri, Megane, Kadjar, Talisman donji rang svojih klasa). Niti finansijski ne stoje najbolje bez Nisana.

Jedino gdje su jaku su LCV vozila.

 

Dodatno, i Renault i FCA slabo stoje u Kini, Indiji, Rusiji. U Latinskoj Americi su jaki i u vrhu zastupljenost.

 

 

Edited by Ivan
Obrisan duplirani deo posta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nazalost, osobenost automobila, smek ili neka karakteristika bice proslost. Ove automobile koje danas vozimo treba da zapamtimo, jer jos uvek imaju

neku brend karakteristiku ili uopste personalni dozivljaj.

 

Buduci automobili bice svi toliko isti, sto je ocigledno i ovim kooperacijama, da ce biti potpuno svejedno sta se kupuje. Bice to nekoliko share-ovanih motora, karoserija.

Narocito u srednjoj klasi i kod malih, odnosno gradskih automobila. Zapravo vec je tako, Skoda VW, Nissan Renault itd, ali bice to jos brutalnije.

 

Bice potpuno bespredmetno pitati sta da kupim Reno il Fiat, il palac neki treci. I to je to. Mislim da cu da kupim jednu Libru da mi stoji u garazi, pa kad se uzelim voznje da sednem u nju i odvozam pocasni krug ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mislim da nece biti tako. Imam par argumenata zasto tako mislim... 

 

1) Bas zbog cinjenice da je more istih automobila, bez karaktera, mislim da se u borbi za kupce nekako ponovo malo vraca taj aspekt karaktera automobila, recimo gledam novu generaciju francuza (i PSA i Renault), trenutna ponuda im je nekako daleko 'francuskija' nego sto je to bila prethodna, opet imaju taj 'shik' stil, mekano vesanje, itd... 

 

2) Napredak tehnologije u automobilima omogucava inzenjerima lakse i jeftinije 'setovanje' automobila (posto je manje-vise sve konfigurabilno), sto opet daje veci prostor da se usadi nekakav karakter u njih, uz minimalno truda. Na sta tacno mislim, pa evo uzmite recimo elektronske pedale gasa, adaptivna vesanja, racunare za kontrolu motora, elektricna servo asistencija volana... sve se to bukvalno konfigurise u 'tri klika', tako da pase ili sportski nastrojenom vozacu, ili nekom koji trazi udobnost, lezernost, itd, i na taj nacin doprinosi sveukupnom karakteru konkretnog automobila. 

 

E sad, svakako da ce biti tu i nekih ogranicenja, recimo mene posebno plase ove price o ugradjenim limiterima brzine, raznim pracenjima itd... sa te strane, moguce sasvim da ce nam ukinuti 'slobodu' nekad u buducnosti... 

 

Mislim da cak mogu da uzmem i svoj auto za primer. Eto pre ~10-ak godina, svi smo mislili da ce mali turbo motori, elektricni servo volan, generalno puno elektronike oko upravljanja, da izvuku gotovo sav karakter iz auta, a opet - nije bas tako ispalo! Nikako za Giuliettu ne bih rekao da je automobil bez karaktera! Cak naprotiv. Ali, kao sto sam spomenuo, oseca se malo manjak slobode usled tih elektronskih okova, a to je nemogucnost iskljucivanja kontrole stabilnosti i igranja po snegu :) Eto, tako isto mislim da ce biti i sa autima naredne generacije. Bice tu primeraka sa karakterom, ali moguce da ce biti jos vise nekih elektronskih okova.... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iskren da ti budem, imam drugacije misljenje. Naime, Djulka je super primer, a i pre toga 159-ka. Koliko je taj auto Alfa u kontekstu onoga

sto pricamo. Isto koliko je Nissan danas zaista NIssan. Stavise, citav marketing, mediji, newspaper clanci, su tu 159 da bi je prodali bolje reklamirali kao nesto ne toliko italijansko, u smislu deferencijacije i istovremeno priblizivanja nekog germanizovanom standardu ocene automobila.

Nesto slicno su doziveli fanovi francuske flote sa Lagunom III. I njen marketing je zasnovan po forumima i u medijima, da nema bas sve osobine cistokrvnog francuza, sto joj je pripisivano kao kvalitet ;)

 

Da ne govorim o tome da imas nekoliko modela koji imaju iste sasije elektroniku, menjace, samo drugaciji bedz. Klonirani su. Bezbroj je primera, pa i samim vozim auto koji je sab 9-3, Vectra i Fiat.

 

Ne mislim da ce vozila biti losija, ali ce biti toliko standardizovana, da ces imati samo razliku u koju si klasi seo. Ako sednes u mercedesa, on ce se razlikovati od Fiata, ali Fiata i Reno se vise nece razlikovati ;) A da ne govorim Skoda i VW. Ako do sada jesu, ni od nedavno nisu se vise razlikovali. Fiat, odnosno Alfa, iako moze biti mekan i udoban, ipak nikada nije bio tolliko glindzav kao francuz. Takodje, neki modeli Seata su danas daleko vise sportivo nego neka Alfa i po spoljasnjem izgledu, a i samoj voznji. Ko je vozio zna o cemu pricam. Samo nemojte da me razapnete zbog ovoga :)

 

Ali kao i u svemu, masa ce se lozisi da nosi original, a original ce biti iz Kine ili sa nekoliko trzista odakle dolazi svaki artikal u danasnjem svetu. Sa globalnom hiperprodukcijom istih delova samo u razlicitim modelima. No, svakako postujem tvoje misljenje. I pozdravljam turbobenzinca kao izbor :)

Edited by Nidza Savin

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/28/2019 at 8:24 AM, Elra said:

Od svih opcije mislim da je Renault najgora za spajanje, alijansu ili šta već. Imaju svoju platformu za male automobile. SUV i pick-up vozila su im Nissan, motori razvijeni u saradnji sa Nisanom i 1.3 sa Daimlerom. Na polju elektrifikacije kasne kao i FCA, automatske mjenjače kupuju od Getraga i Jatca (nisu pohvaljeni ni EDC ni CVT). Enterijeri i izrada automobila su u najmanju ruku nezadovoljavajući (Twingo, Clio - plastikaneri, Megane, Kadjar, Talisman donji rang svojih klasa). Niti finansijski ne stoje najbolje bez Nisana.

 

Jedino gdje su jaku su LCV vozila.

Od svih opcije mislim da je Renault najgora za spajanje, alijansu ili šta već. Imaju svoju platformu za male automobile. SUV i pick-up vozila su im Nissan, motori razvijeni u saradnji sa Nisanom i 1.3 sa Daimlerom. Na polju elektrifikacije kasne kao i FCA, automatske mjenjače kupuju od Getraga i Jatca (nisu pohvaljeni ni EDC ni CVT). Enterijeri i izrada automobila su u najmanju ruku nezadovoljavajući (Twingo, Clio - plastikaneri, Megane, Kadjar, Talisman donji rang svojih klasa). Niti finansijski ne stoje najbolje bez Nisana.

Jedino gdje su jaku su LCV vozila.

 

Dodatno, i Renault i FCA slabo stoje u Kini, Indiji, Rusiji. U Latinskoj Americi su jaki i u vrhu zastupljenost.

Gotovo svi aktuelni modeli su na zajedničkoj modularnoj CMF platformi, a ne Nissan. Motori nisu svi zajednički. 1.5 dCi, recimo, nema veze sa Nissanom. Taj motor je nastao pre posla sa Nissanom. Izvan Evrope ima još motora koji se koriste, a nemaju veze sa Nissanom. Ali FCA nisu bitni njihovi termički motori, nego električni. Na polju elektrifikacije jesu ispred FCA, zato im i FCA najviše nudi saradnju.

EDC je odličan, ali onaj sedmostepeni sa mokrim kvačilom.;) 

Renault u Rusiji stoji odlično, pre svega zbog Lade.

 

Ako dođe do spajanja, nadam se da će Renault podariti Fiatu ono što im decenijama fali - dobar marketing.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hm dobar marketing se kupi tako sto poveris posao dobrim marketarima. Setite se dizajna.

 

Jedna poznati dizajner dizajnirao je za FCA pa potom za Seat. Svi njegovi modeli su imali slican dizajnerski uspeh, bez obzira na bedz i firmu koju je radio.

 

Ne verujem da je to bitna stvar kooperacije, sam marketing. Ovo drugo oko inzinjerije sigurno jeste i tu si verujem duboko u pravu.

Edited by Nidza Savin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jasno je to, nego hocu da ti kazem velike kompanije, a iz tog sam sveta, i donedavno sam radio preko u tojo nishi, retko kad imaju full interni marketing tim.

Rade sa velikim agencijama, obavezuju se na ROI, gde otprilike kupe nekoga od konkurentske ekipe. Fiatov marketing je bio los, alil to moze promeniti angazovganjem boljih marketara.

 

Tako nije retko da VW i recimo Mercedes u prelaznom roku razmene ljude itd itd. Ili Conti i Micheline, vidjao sam to i to se desava i kod nas. To imate kod nas u FMCG industriji kada ceo marketing tim predje kod drugog direktnog konkurenta.

 

Mislim da je najveci cilj Fiata izlazak na neka trzista, kao i inzinjerski segment koji dobijaju. A tu si ti super ubo poentu s postom gore.

 

 

 

 

Edited by Nidza Savin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jednostavno nemaju para za razvoj. To je to. Ovako ce im razvoj biti visestruko jeftiniji, moci ce da ponude vise modela, i vise opcija unutar jednog modela. Ja ovo vidim samo kao pozitivnu stvar. A napredak tehnologije, ide pa ide, to ne zavisi od ovog spajanja. Ovo im je samo nacin da pronadju neki finansijski odrziv model poslovanja u svemu tome (kroz smanjenje troskova razvoja usled deljenja). :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jasno je. Iskreno, mislim da ce ovim Fiat vise dobiti u smislu sirenja i smanjena troskova, a renault ce objediniti flotu motora i zajedno

ce biti super konkurentni. Ne mislim ni ja da je ovo lose resenje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, horvat said:

recimo gledam novu generaciju francuza (i PSA i Renault), trenutna ponuda im je nekako daleko 'francuskija' nego sto je to bila prethodna, opet imaju taj 'shik' stil, mekano vesanje, itd... 

PSA je trenutno mnogo bliži fauveu nego francuskoj školi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li je neko na renault forumu, sta oni kazu...jel zale ili slave? :D

 

Ps - kako god jedno je sigurno...ovo ostaje kao logo :rofl:

 

6151609bd0fc27638befd61cbb5b4ad7.thumb.jpg.caf6b46fbc01044b70bc564f7a724221.jpg

Edited by Milutinac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Le Figaro: Nekoliko stotina hiljada Renaultovih motora je očajne izrade

 

rsz_renault_logan_engine.jpg

 

Motor koji je problematičan je ugrađivan u brojne modele marki Renault, Dacia i Nissan. Francuska grupa za zaštitu potrošača, UFC-Que Choisir, javno je osudila ''zaglušujuću tišinu'' kao reakciju proizvođača, dok se slučajevi zakazivanja ovog motora množe. Naime, ova francuska agencija za zaštitu potrošača upozorava na defekte na motorima koje je proizveo Renault, a koji su ugrađeni na najmanje 400.000 vozila navedenih marki prodatih samo u Francuskoj, dok ih u Evropi ima više od 600.000. Radi se o motorima 1.2 TCe i 1.2 DIG-t Euro 5 tipa H5, koji se nalaze pod haubama brojnih modela alijanse: Clio (najpopularniji automobil u Francuskoj), Captur, Mégane, Kadjar, Duster, Lodgy, Dokker, Qashqai, Juke i Pulsar.

 

Prema podacima koje je izneo UFC-Que Choisir, motori o kojima se radi su proizvedeni u intervalu od kraja 2012. do sredine 2016. godine, a pokazuju tendenciju utroška prevelikih količina motornog ulja. Ovo može dovesti do ''preteranog trošenja izduvnih ventila što utiče na prerani odlazak motora u penziju'', navode u asocijaciji. Problem je dodatno naglašen u situacijama u kojima prevladava gradska vožnja, a UFC Que Choisir procenjuje da bi trošak popravke motora mogao dostići ukupnu cifru od skoro 10 hiljada evra po vozilu. Prema navodima koje je izneo francuski ''Le Monde'' pozivajući se na ''AAA Data'', oko 160.000 motora koji su pod uvećanim rizikom od kvara je prodato u Francuskoj i u Evropi, dok poverljivi dokument, koji je štampan na memorandumu Renaulta, govori o nekih 600 hiljada potencijalnih problema iz 2015. godine. Sve pogonske jedinice koje su pogođene ispunjavaju Euro 5 standarde. Grupa vlasnika vozila koja su doživela problem sa ovim agregatima je organizovana u okviru ''Žrtve lošeg Renault-Nissan motora'' pod sumnju dovodi i jedinice koje bi trebalo da zadovoljavaju Euro 6 normativ, a u tom slučaju broj sumnjivih vozila raste na 1.3 miliona. Prema procenama Renaulta, normalno je da do 100.000 kilometara 2% motora iskaže problem, što je kilometraža koja je za mnoga od ovih vozila na pragu.

 

Renault je odgovorio na navode agencije AFP ističući da ''problemom nisu pogođena sva vozila koja koriste TCe A.2 motore''. Proizvođač upozorava javnost na činjenicu koja govori o tome da prekomernu potrošnju ulja može izazvati mnoštvo faktora, sam tip lubrikanta, uslovi eksploatacije, neadekvatno održavanje... Portparol francuske kompanije je u tom smislu izjavio da će, odnoseći se prema brojnim faktorima, Renault najverovatnije doneti odluku o pružanju podrške unesrećenim vlasnicima problematičnih vozila, čak i nakon isteka garantnog perioda. Osuđujući ponašanje Renaulta, pomenuta francuska organizacija za zaštitu potrošača poziva proizvođače da sprovedu obimno povlačenje vozila sa tržišta kako bi se izvršila korektivna intervencija o trošku kompanije. UFC-Que Choisir je poslao pisma odgovarajućeg sadržaja i na adrese Dacije, Nissana, Mercedesa.

 

preuzeto sa - autorepublika.com

 

 

Edited by neshaoct
dodao sadržaj sa linka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Manje više normalna stvar za savremene benzince.

Brisajuće karike prave problem. Ne pravi dovoljno jak pritisak na cilindar pa propušta ulje, naročito pri slabom gasu i u cut-off režimu kada je u cilindrima niži pritisak nego u karteru. Potrošnja može da se smanji novom mapom motora, koja ostavlja otvoren leptir gasa u cut-off režimu, da se izbegne vakuum u cilindrima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne dirajte mi renault!
Evropske automobile delim na švapske, francuske i žabarske. Švabama niko ne može ni da primiriše po prodaji i zaradi. Francuski PSA kombinacija je 2012 bila druga po prodaji u evropi. Pa su kasnije uzeli i opel i vauxal.
Renault se tu nekako koprca ni tamo ni vamo. Ali su prisutni na polju traktora, autobusa, kamiona i automobila.
Zatim F1....
Može u saradnji sa žabarima i nešto dobro da ispadne.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/28/2019 at 8:24 AM, Elra said:

Od svih opcije mislim da je Renault najgora za spajanje, alijansu ili šta već. Imaju svoju platformu za male automobile. SUV i pick-up vozila su im Nissan, motori razvijeni u saradnji sa Nisanom i 1.3 sa Daimlerom. Na polju elektrifikacije kasne kao i FCA, automatske mjenjače kupuju od Getraga i Jatca (nisu pohvaljeni ni EDC ni CVT). Enterijeri i izrada automobila su u najmanju ruku nezadovoljavajući (Twingo, Clio - plastikaneri, Megane, Kadjar, Talisman donji rang svojih klasa). Niti finansijski ne stoje najbolje bez Nisana.

Jedino gdje su jaku su LCV vozila.

 

Dodatno, i Renault i FCA slabo stoje u Kini, Indiji, Rusiji. U Latinskoj Americi su jaki i u vrhu zastupljenost.

znaci krpa nasla zakrpu:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaštititi radna mesta u slučaju spajanja Renaulta i Fiata

 

renault kadjar sw.jpg

 

''Francuska mora da zaštiti sopstvene interese i radna mesta u slučaju bilo kakvog spajanja Renoa i Fiata, iako bi time udeo francuske države u Reno automatski bio umanjen'', rekao je ministar finansija Bruno Le Mer. On je izjavio radiju RTL da će vlada tražiti ''četiri garancije'' u vezi sa sporazumom ovih proizvođača automobila, uključujući zaštitu radnih mesta u Francuskoj, mesta u upravnom odboru nove kompanije i potvrdu da će ta firma biti lider u razvoju električnih baterija. Le Mer je naglasio da je zaštita poslova i industrijskih lokacija prvi uslov koji je izneo u razgovoru sa predsednikom Renoa. Ministar je potvrdio da će, ukoliko sporazum bude sklopljen, udeo Francuske u Renou biti umanjen na 7.5 odsto sa sadašnjih 15 odsto.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...