Jump to content
FAS Euroauto Goran
Ivan

F1: Monako 2019

Recommended Posts

Zvanično ime: FORMULA 1 GRAND PRIX DE MONACO 2019

Lokacija: Circuit de Monaco, Monte Karlo, Monako

Datum: 23.-26. maj 2019.

 

Četvrtak 23.05.2019.

Prvi trening: 11:00h – 12.30h

Drugi trening: 15:00h – 16.30h

Subota 25.05.2019.

Treći trening: 12:00h – 13.00h

Kvalifikacije: 15:00h – 16.00h

Nedelja 26.05.2019.

Trka: 15:10h

 

VN-Monaka.png

 

Broj krugova:     78
Dužina staze:     3.337 km
Dužina trke:        260.286 km
Broj trka:             64
Prva trka:             1950.
Najviše pobeda: Ayrton Senna /6/
McLaren /16/

 

Jedna od najstarijih staza u kalendaru, najbolja staza na svetu koja se vozi na ulicama grada, staza koja ima najmanje preticanja i jedna od svega dve staze na kojoj se F1 vozi od samog osnivanja. Trka ulicama Monaca je nešto posebno za svakog vozača, za svaki tim i svakog gledaoca F1.

Najuža staza, ali takodje i najzahtevnija, razdvaja obične vozače od onih vanserijskih. Mesta za greške nema, jer i majmanja greška će vas koštati udaranja u zid, a samim tim i kraj trkačkog vikenda. Aerodinamika vam na ovoj stazi neće biti od prevelike koristi jer se staza sastoji od super sporih krivina i džombastih ulica, pa se za ovu trku bolidi podešavaju na navjveću moguću visinu.

Na stazi na kojoj ne postoji idealno mesto za preticanje, kvalifikacije su 90% pobede. Od 54 trke koliko je do sada održano vidjeno je čak 34 različita pobednbika. Staza je izazov i za vozače, ali i za bolide, jer se u toku jedne trke stepen prenosa se promeni i nekoliko hiljada puta. Sama staza se jako malo promenila od originalnog izgleda, ali je sigurnost vozača prešla na znatno viši nivo posle 1955. godine kada je legendarni Alberto Ascari završio u luci pored staze.

 

MON-1-300x217.thumb.jpg.c34006356702500dd50da346da73b2dd.jpg MON-2-300x217.thumb.jpg.563ec02aa3cb7bb6a277e38949744fce.jpg

 

Koliko je teško preticati na ulicama Monaca najbolje će vam reći David Coultard koji je 2001. godine u svom McLarenu pratio Enrike Bernoldija u tada krajnje ne konkurentnom Arrowsu više od pola trke. Trke u Monacu u često dosadne i ne zanimljive jer mesta za preticanje nema, pa su pozicije koje vozač ostvari u prvom krugu često na toj poziciji i završe trku.

Najuspešniji tim u Monacu je McLaren sa 15 pobeda, a iza njega se nalaze Ferrari sa 9, Lotus sa 7  i BRM sa 5 pobeda.

Od vozača, najviše puta pehar prvoplasiranom vozaču otišao je u ruke legende Ayrtona Senne, čak 6. Sennine pobede u Kneževini imaju posebnu težinu ako se zna da je Brazilac 5 od tih 6 pobeda ostvario uzastopno (od 1989. do 1993.). Schumacher deli 2. mesto sa Grahamom Hillom sa po 5, do ke je na 3. mestu “profesor” Alan Prost sa 4 pobede.

 

MON-map.thumb.jpg.9c93c6cfc83bcbae0570a826eccc6928.jpg

 

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na sporijoj stazi tesko da se to od njih i moglo ocekivati, s obzirom na trenutno stanje.

Kao i obicno, ovde ce 90% odluke pasti u subotu.

 

2c61d2d14db08a5e8861f71c3ec799ef.thumb.jpg.6129d9cb79e207c4719649ec914b734c.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako nesrede aerodinamiku teško će biti konkurentni na bilo kojoj stazi,nesećam se da sam negde pročitao da spremaju novi aero paket 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Monako je zajeban. Sigurni izlasci SC-a, srećne i manje srećne okolnosti, pravovremana zamena guma. Sve je moguće.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferari ima problem sa gumama: Teško ćemo do pol pozicije

 

192798-Sarl-Lekler 45.jpg

 

Vozači Ferarija su u četvrtak na slobodnim treninzima imali dosta problema. Sebastijan Fetel i Šarl Lekler nisu optimisti po pitanju kvalifikacija i osvajanja pol pozicije. Šarl Lekler je u četvrtak ima tek četvrto vreme sa preko tri desetinke zaostatka za najbržim Luisom Hamiltonom. Sebastijan Fetel je bio u još većem problemu jer je drugi trening završio kao petoplasirani i ima sedam desetinki zaostatka za aktuelnim svetskim šampionom. 

 

''Radimo na tome da smanjimo zaostatak, ali još ne znamo tačno čime treba da se bavimo. Mercedes je veoma jak jer su oni dobri u sporim krivinama kao što je slučaj u Barseloni, ali mi moramo da se fokusiramo na sebe. Težak je bio prvi dan, prvi trening je bio solidan, ali je drugi bio veoma težak. Gume nismo koristili kako treba i mnogo smo problema imali. Realno, teško ćemo do pola. Moramo da vidimo šta ćemo sa gumama koje trošimo na loš način'', rekao je mladi vozač Ferarija Šarl Lekler. Timski kolega Monačanina Sebastijan Fetel takođe smatra da su gume veliki problem. ''Probali smo mnogo stvari ali ništa nije bilo produktivno. Nedostaje nam ritam u poređenju sa Mercedesom i gume ne rade kako treba. Želeli bismo da znamo šta će automobil uraditi i da možemo to da predvidimo. Siguran sam da će se do subote stvari smiriti. Možda će biti malo toplije i to bi mnoglo da nam pomogne'', dodao je Sebastijan Fetel.

 

Petak je u Monaku slobodan dan, dok u subotu program počinje od 12 časova, dok su kvalifikacije od 15 časova. Direktni prenosi su na Sport Klubu 1.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hamilton prvi kreće na trci u Monaku

 

ham_pol_monako.jpg

 

Vozači Merecdesa zauzeli su prvi startni red na trci u Monte Karlu. Toplo i lepo vreme dočekalo je početak kvalifikacija u Monaku, pa je tako temperatura vazduha bila 21, a staze 44 stepena. Ferrari je uspeo da bez većih problema i na vreme popravi bolid Sebastiana Vettela koji je imao udes na trećem treningu. Posle uvodnih par minuta u prvom delu prvo vreme zabeležio je Charles Leclerc od 1m12.825s ispred Kevina Magnussena koji je kasnio 44 hiljaditinki. Max Verstappen je odmah rešio da doda gas i tako preuzeo prvo mesto krugom od 1m11.725s a iza njega u uvdnom delu našao se Lewis Hamilton. Vozači Red Bulla popravili su svoje krugove, pa je tako Holnađanin uštopovao 1m11.597s dok je Francuz došao do drugog mesta sa 0.288s zaostatka. Leclerc imao je na polovini Q1 jedno jako kočenje na ulasku u predzanju krivinu, ali je uspeo da izbegne kontakt sa ogradom. U finišu sesije Valtteri Bottas uspeo je da dođe do vodeće pozicije - 1m11.562s dok su se ostali vozači mučili sa gužvom na stazi. To nije smetalo Lewisu Hamiltonu da ostavri još bolji krug od 1m11.542s, a Sebastian Vettel morao da je ponovo izađe na stazu jer se nalazio u eliminacionoj zoni. Nemac u Ferrariju uspeo je da se izvuče iz lošeg položaja postavivši najbolje vreme od 1m11.434s, ali je tako izbacio svog timskog kolegu Charlesa Leclerca u prvm delu. Pored njega kvalifikacije nestu nastavili i Perez, Stroll, Russell i Kubica.

 

Valtteri Bottas je drugi deo kvalifikacija započeo najboljim krugom u vremenu od 1m10.701s ispred Maxa Verstappena i Lewisa Hamiltona. Britanac u Merecdesu uspeo je odmah zatim da smanji zaotatak na nešto više od jedne desetinke dok je Sebastian Vettel zauzimao tek deveto mesto. Ua završnim minutima Q2 Max Verstappen je došao do prvog mesta gde je za jednu desetinku bio brži od Bottasa (1m10.618s) dok se Vettel popeo na četvrtu poziciju, dok je odmah iza njega bio dvojac Toro Rossa. Na kraju vizu za Q3 nisu obezbedili: Hulkenberg, Norris, Grojean, Raikkonen i Giovinazzi.

 

Treći deo počeo je furioznim krugom Valtterija Bottasa koji je odmah postavio vreme od 1m10.252s. Iza njega našao se Max Verstappena koji je kasnio 4 desetinke, a na trećem mestu bio je Sebasttian Vettel kome je falilo skoro 7 desetinki. Lewis Hamilton morao je da odustane od prvog kruga, ali je u drugom imao više uspeha i tako sebe plasirao na drugo mesto sa zaotatkom od 0.2s za Bottasom. Na kraju Hamilton je uspeo da popravi svoje vreme na 1m10.166s i tako đođe do svoje nove pol pozicije, dok je Vettel napravio grešku i zakačio ogradu u krivini Tabak. Drugi je bio Bottas, treći Verstappen, a peto mesto pripalo je Gasly.

 

Autor: Nikola Nedeljković

 

preuzeto sa - pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

ovi u ferariju bolje da su prespavali citavu sezonu,ajd sto ih je mercedes odavno rasfario,al sad je crveni bik naguzio crnog konja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Što kažu komentatori na SK već sada se Ferari sprema za sledeću sezonu,pa prošlih sezona kad je Mercedes gubio nije se predavao već ulagao u bolid i na polovini sezone bio bolji od njih 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari dao objašnjenje za debakal na kvalifikacijama u Monaku

 

binoto_monako.jpg

 

Šef Ferrarija dao je odgovor zbog čega je Charles Leclerc ispao u prvom delu kvalifikacija. Mattia Binotto na konferenciji za medije posle kvalifikacija izjavio je da nije očekivao da će staza biti brža u završnici prvog dela, pa se tako nije nadao da će neki vozači popraviti svoje performanse.

 

''Ovo nije dobar dan za nas'', kazao je Švajcarac. ''Napravili smo grešku, samo tako možemo opisati ovaj neuspeh.'' Ferrari juče nije uspeo da lepo izračuna potrebu razliku, odnosno koje vreme bi Leclercu bilo dovoljno za prolaz u drugu fazu: ''Ova razlika računa se na osnovu onoga šta vidimo na stazi, po realnim sektorima koje prave naši konkurenti. Kada se to izračuna mi dobijemo minimalno vreme za dalji prolaz. Obično je ono dobro jer u njega uključimo sve tolerancije koje bi mogle da se dese. Ovo što se desilo jeste da ta razlika nije bila dovoljna, ili je bila dosta mala. Drugi razlog je da je samo poboljšanje staze bilo značajno na kraju Q1, odnosno staza je postala brža'', dodao je šef italijanskog tima.

 

Autor: Nikola Nedeljković

 

preuzeto sa - pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

idemo Ferari,barem do druge pobede,samo da taktika bude dobra,mogu oni to

i naravno u cast Nikija Laude,dva puta ampion sveta sa ferarijem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahahahaha samo taktika da bude dobra :D Pa to je jedini problem koji i ima Ferari :D Bice dobro da im taktika ne bude da izbace oba vozaca iz trke :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, YUgisa said:

Hahahahaha samo taktika da bude dobra :D Pa to je jedini problem koji i ima Ferari :D Bice dobro da im taktika ne bude da izbace oba vozaca iz trke :D

pa pod taktikom podrazumevam i odbair guma,kao i kad ce u kom krugu protivnik otici u boks

a danas od  koliko toliko zanimljive trke,ne toliko za ferari ,zbog odustajanja leklerka,doslo se do dosadne trke,Verstapen nije mogao nikako da obidje ciganceta,dok je on samo kukao kako su mu sjebane gume,al vozio je kao da su nove,a ovaj zbog konfiguracije staze nije mogao nikako da ga obidje.

Al eto zbog kazne Verstapena ,vetel dosao do druge pozicije,sto sam i rekao dovoljno i ako zavrse kao drugi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...