Jump to content
FAS Goran
siki

Jeep Compass 1.4 140ks MultiAir

Recommended Posts

Molim za info o gore pomenutom modelu prvenstvo o kakav je motor izdržljivost. Mane. Česti kvarovi pošto je u pitanju Fiatov agregat. Na što bi trebalo obratiti pažnju. Hvala. 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan ima bas taj agregat...

 

Ukratko, no problemo, samo eto pripazis da ne ode (ili da nije otisla) multiair jedinica :) Ako i ode, nije smak sveta, 500-600e i imas ganc novu, ne otvara se glava motora za zamenu toga :) 

 

Osim toga sve kao i svaki drugi auto, ima plivajuci zamajac, al retko ode, turbo isto kao na svakom tb autu, treba obratiti paznju jel sve ok... Ulja ne trose ti motori, generalno oko 2-3 dl na 10.000 km. Obratis malo paznju na kvacilo, jel mekano, menjac dal ima problem sa ulaskom u 1. i 2. (potencijalno sajle) i to je sve sto ti mogu reci oko pogonskog sklopa.

 

A ostatak auta, to vec ne bih znao, ne razumem se u SUV :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imao si ili imaš taj motor u svom autu pa znaš da će se stalno kvariti:happy:kako su se pokazali u ALFAMA....?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pisao sam poprilicno o mom dosadasnjem iskustvu sa masinom, pa moze da se pogleda pomocu Search. U najkracem, vrlo zabavan i lep za voznju, pogotovo ako ima i dodatni Sport mod. Lako se vozi jer ima snage u bas sirokom rasponu obrtaja i nekarakteristicno za manje benzince - prilican torque u niskim obrtajima (slicno dizelima).

Upravo zahvaljujuci MultiAir jedinici, ima oko 15% vecu snagu kao i torque i za toliko manju potrosnju od klasicnog turbaka. Kod mene se za godinu dana ukupan prosek ustalio na 6.85 l (fabrika deklarise 5.7), a potrosnja ulja je oko 0.3l na 10.000 km. Upravo ono sto pravi razliku (MA jedinica) je i najveca potencijalna zvrcka i trosak. Najproblematicnije su bile prve serije zbog uzih uljnih kanala hidro-razvoda. Kao sto rece kolega, najskuplja varijanta (ako te bas to zadesi za par desetina hiljada km u vlasnistvu) je kupovina nove (oko 600 EUR, cuo sam i za neke varijante za 400 EUR), do reparacije koja je 150+ EUR, ako je izvodljiva (info od Gorana i Brane iz Vranica). Sve ostalo oko odrzavanja je vrlo slicno kao i na klasicnom T-Jet (jer je MA nadgradnja na njega). Veliki i mali servisi su prilicno povoljni, a kod svih ovih benzinaca treba obratiti paznju na stanje turba zbog nesto veceg zagrevanja. Ako je i na Compassu uparen sa C635 menjacem, obratiti paznju na ulaz u 1. i 2. brzinu. Ovo je u najkracem prica u automobilima C klase (Giulietta i Bravo), u nekom tezem i vecem vozilu nemam iskustva. U Bravu je verzija od 140 KS i 230 Nm (u Sport modu +25 Nm), a u Giulietti od 170 KS/250 Nm i posle restyle verzija od 150 KS. Za moj ukus, vrlo lep izbor koji mi je usao pod kozu vec na prvu voznju, od malo duzih tura putovao sam do Dalmacije i Istanbula sa uzivanjem.

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na infu. Planiram/ma danas uplaćuje novog Comp asa sa motorom 1.4 multiair od 140ks.'Preuzimam ga bože zdravlja u subotu. Pa me zato zanima sve o tom motoru_ako se ne varam on je u Alfi đulijeti kao 1.4 turbo benzina nosi oznaku. :D

Ja ionako vozim samo turbobezine-Lancia k coupe 2.0 16ventila,4cil i Alfu 166 2.0 V6 tb pa sam nekako navikao i vezan za benzince i mislim da su puno bolji i jednostavniji od jtdm motora i jeftiniji za održavanje osim eto veće potrošnje od otprilike max 2 litra. Ali nemam budućih problema sa lošom i prljavom naftom, egr, dpf i slično. I 140 benzinskih konja valjda će biti slično ako ne i bolje od 120 dizelskih konja^_^

Kako ti se zove tema da je nađem-Ivane

Pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, siki said:

Planiram/ma danas uplaćuje novog Comp asa sa motorom 1.4 multiair od 140ks

Ako je nov-nov :) , onda tek nemas sta da brines. Ostaje ti samo da uzivas. Em je novo, em pod garancijom, em su sa 2. generacijom MA ispravljene prvobitne bubice kojih je najvise bilo u pocetnoj seriji. Rekoh vec, najcesce uzi kanali hidro-razvoda na prvobitnim verzijama, a motor je predstavljen 2010. i tada je poneo titulu motora godine. Vec treca generacija MA sistema je predstavljena u najnovijim T3 i T4 Firefly motorima. Mislim da su T4 varijantu od 1332 ccm nasvirali na 180 KS i 285 Nm (postoji i varijanta od 150 KS).

Zaboravio sam da ti kazem da je pored povoljnog redovnog odrzavanja prednost i prilicno jeftina registracija.

Sto se pitanja za Alfu tice, u oznaci tog motora se uvek istice MultiAir oznaka. Tako da je i oznaka na poklopcu motora "MultiAir Turbo Benzina". Dok obicni turbaci nose oznaku "Turbo Benzina".

 

alfa-romeo-Giulietta-2014-007.thumb.jpg.396fe93866060af1ef50021cf98d4c14.jpg

 

Na Fiatima nose oznaku "MultiAir Turbo", evo ti moja fotka od pre neki dan, taman imas i potrosnju ulja na servisnom intervalu (10.000 km):

 

190520196608.thumb.jpg.a82fd438ac085587072fa38b5aea74c8.jpg

 

3 hours ago, siki said:

pa sam nekako navikao i vezan za benzince i mislim da su puno bolji i jednostavniji od jtdm motora i jeftiniji za održavanje osim eto veće potrošnje od otprilike max 2 litra.

Prethodno sam bas dugo vozio 1.9 UniJet 115, tako da i jedni i drugi imaju svoje lepe osobine, kao i potencijalne zvrcke i troskove, pa kako ti se zalomi (pogotovo na polovnjaku). Cinjenica je da su neke stvari na novijim dizelima nepotrebno zakomplikovali zbog satro eko-normi (a guraju SUV vozila koja su susta suprotnost tome) i to me je najvise odbijalo. Daleko od toga da opet ne bih uzeo neki mlad i ocuvan dizel. Takodje su i moderni turbo benzinci sve komplikovaniji - summa summarum, moje iskustvo je da je cena posedovanja jednog modernog turbaka, bilo da je dizelas ili benzinac u pitanju, na kraju maltene ista. To vazi i za potrosnju, racunao sam kao i ti na 1.5-2 l vise nego dizel. Ali je to u praksi tacno +0.75 l (uz jeftiniji benzin kod nas), sa vozilima slicnih tezina i velicina, na maltene istim relacijama (Stilo 6.1 l u vlasnistvu, Sport 6.85 l). Tako da se sve na kraju maltene svodi na licni ukus pri izboru. Bar je moje iskustvo takvo.

Ako pitas za moju temu kao predstavljanje auta - za Sporta je nemam, a i ne planiram da otvaram. Ali sam bas dosta pisao o iskustvu sa MA motorom (cene odrzavanja, velikog/malog servisa, registracije, performanse, potrosnja,...) kao i nesto teorije, pa mozes da pogledas pomocu Search. Nema na cemu, naravno, pozdrav.

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na iscrpno izveštaju. Jeep compass je longitude oprema +biznis paket, silver metali boja, al felne

ganc nov-o km, obično kažu da se čeka 6-8 meseci, ja iskoristio sajamski popust i keš plaćanje, plus pa se nadam u petak ili subotu da ga preuzmem-upravo pre sat vremena sam završio prenos novca na njihov račun(menjaj evre u dinare, uplatio na svoj račun i el. Bankom prebacio dileru:P:D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ne smem nikome nista da pricam po tom pitanju :) - ali bi zaista bilo lepo videti.

Zivo me zanima kakav ce ti biti utisak o masini, u dosta tezoj karoseriji.

Sa srecom, u zdravlju da ga vozis!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obavezno ga predstavi da se izbalivimo ko ljudi...


Poslato sa POT-LX1 uz pomoć Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala, hvala, ko će dočekati petak i da idem po njega u Kragujevac:rolleyes:

Normalno da će biti slika i utisaka:):lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

:rolleyes::lol::Dje, je, eje danas bio u Kragujevcu da vidim svog jeepa. Poludi sam od sreće. Sutra ga Preuzimam. Izvršen 0 servis, opran, sedeo u njemu-ludilo od opreme. Zastoj je nastao zbog carinskih papira-kasno stigli pa nismo mogli izvaditi probne tablice, ali zato će sutra sve biti gotovo i vozi Siki. Slike su mi u telefonu, a ovo pišem sa tableta pa ne znam staviti slike u prilog, ali sutra prekosutra kad prebacim u laptop sve ću staviti. Kako ću lepo zaspati večeras:Pod uzbuđenja nisam 3 dana normalno spavao. Sve je počelo u Nišu prošle subote, odluka pala u utorak, uplaćen u sredu(elektronski iz kuće)   u Kragujevcu(najpovoljniji uslovi) i to sve na reč.;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...