Jump to content
FAS Goran
Tomislav Svelec

Fiat Punto mk.2 - zaštita alternatora od vode?

Recommended Posts

Poštovani članovi!

Već duže vremena želim da pitam da li je neko od vas rešio problem zaštite alternatora od ulaska vode u njega.

Kada sam 2006. kupio Punto on nije imao ni zaštitni tzv. šus pleh ispod motora ali sam posle nekog vremena to rešio i ugradio ga.

Međutim, od 2006. do danas tri puta sam menjao alternatore jer voda ipak i pored pleha uđe do alternatora, korozija počinje da izjeda njegovo kućište i zatim dođe do pucanja kućišta što uslovljava da rotor ode u ekscentar i alternator je zreo za remont ili za zamenu novog ili polovnog...

Dakle, postoji li neko rešenje za zaštitu alternatora?

Pozdrav od Tomislava!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Tomislav Svelec

 

Koliko znam, u pitanju je Punto 1.2 8v. 

Može li da se doda još plastike na taj šuspleh (pretpostavljam da i dalje ima neku rupu čim ulazi voda u motorni prostor i pored njega)? Da se proširi, ili produži (zavisno na koju stranu treba). To bi svaki plastičar mogao da uradi lako, samo ''navari'' još od drugog šuspleha, ili šrafovima veže jedan za drugi (to dodatno parče)...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Video sam kako izgleda alternator kada naduje oksid i pukne kućište. Pošto se to dešava samo kod Fiata, ja bih rekao da je to pre zbog loše legure. Kada je loš aluminijum, pobeleće i od magle.
Koji je proizvođač tih alternatora? Čini mi se da sam čuo da Marelli crkava dok Bosch radi večno.
Tu bi pre pomogla neka kozmetika za aluminijum. Ja se sve kanim da nekako nauljim alternator što bi mu donekle pomoglo da ne oksidira.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema to veze sa Fiatom.Većina uveženih auta iz zemalja gde je velika vlaga imaju problem sa oksidiranjem aluminijuma.Videh to skoro na jednom fokusu uveženom iz Holandije.Sad kao bosh je svetinja? Odakle ti to?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To mi je rekao jedan električar kada smo tražili alternator za Bravo.
Meni jedan Iskrin stoji napolju godinama. Kiša, sneg, ništa mu ne fali, bar što se kućišta tiče.
Moj drugar ima malu livnicu. Lije neke delove od aluminijuma za Austrijance. Od njega su mi isto neka saznanja u vezi Al. Limenka za pivo je Al, karburatori, kućišta termostata, cevi, glave motora, nekadašnje kašike/viljuške. Nije svaka legura otporna na vlagu i koroziju. Mislim da su tu u fabrici grešili tih godina. Kao što su pojedine glave motora porozne u vodenom delu, tako su i ti alternatori loše odrađeni. Nisu pravilno legirani.
Kočiona klešta su od aluminijuma, felne , pa nikad ne stradaju od vlage iako gaze vodu a kučići ih redovno osoljavaju mokraćom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...