Tomislav Svelec 0 Posted May 19, 2019 Poštovani članovi! Već duže vremena želim da pitam da li je neko od vas rešio problem zaštite alternatora od ulaska vode u njega. Kada sam 2006. kupio Punto on nije imao ni zaštitni tzv. šus pleh ispod motora ali sam posle nekog vremena to rešio i ugradio ga. Međutim, od 2006. do danas tri puta sam menjao alternatore jer voda ipak i pored pleha uđe do alternatora, korozija počinje da izjeda njegovo kućište i zatim dođe do pucanja kućišta što uslovljava da rotor ode u ekscentar i alternator je zreo za remont ili za zamenu novog ili polovnog... Dakle, postoji li neko rešenje za zaštitu alternatora? Pozdrav od Tomislava! Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted May 20, 2019 @Tomislav Svelec Koliko znam, u pitanju je Punto 1.2 8v. Može li da se doda još plastike na taj šuspleh (pretpostavljam da i dalje ima neku rupu čim ulazi voda u motorni prostor i pored njega)? Da se proširi, ili produži (zavisno na koju stranu treba). To bi svaki plastičar mogao da uradi lako, samo ''navari'' još od drugog šuspleha, ili šrafovima veže jedan za drugi (to dodatno parče)... Quote Share this post Link to post Share on other sites
tvzmaj 39 Posted May 22, 2019 Video sam kako izgleda alternator kada naduje oksid i pukne kućište. Pošto se to dešava samo kod Fiata, ja bih rekao da je to pre zbog loše legure. Kada je loš aluminijum, pobeleće i od magle. Koji je proizvođač tih alternatora? Čini mi se da sam čuo da Marelli crkava dok Bosch radi večno.Tu bi pre pomogla neka kozmetika za aluminijum. Ja se sve kanim da nekako nauljim alternator što bi mu donekle pomoglo da ne oksidira. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kreator 287 Posted May 22, 2019 Nema to veze sa Fiatom.Većina uveženih auta iz zemalja gde je velika vlaga imaju problem sa oksidiranjem aluminijuma.Videh to skoro na jednom fokusu uveženom iz Holandije.Sad kao bosh je svetinja? Odakle ti to? Quote Share this post Link to post Share on other sites
tvzmaj 39 Posted May 24, 2019 To mi je rekao jedan električar kada smo tražili alternator za Bravo.Meni jedan Iskrin stoji napolju godinama. Kiša, sneg, ništa mu ne fali, bar što se kućišta tiče. Moj drugar ima malu livnicu. Lije neke delove od aluminijuma za Austrijance. Od njega su mi isto neka saznanja u vezi Al. Limenka za pivo je Al, karburatori, kućišta termostata, cevi, glave motora, nekadašnje kašike/viljuške. Nije svaka legura otporna na vlagu i koroziju. Mislim da su tu u fabrici grešili tih godina. Kao što su pojedine glave motora porozne u vodenom delu, tako su i ti alternatori loše odrađeni. Nisu pravilno legirani. Kočiona klešta su od aluminijuma, felne , pa nikad ne stradaju od vlage iako gaze vodu a kučići ih redovno osoljavaju mokraćom Quote Share this post Link to post Share on other sites