neshaoct 9591 Posted May 11, 2019 Grmljavina kod Tihog okeana ''Kao u Finskoj kada pada kiša'' - opisao je ukratko svoje početne utiske o reliju Čile, Norvežanin Andreas Mikelsen vozač Hyundai-ja. Mikelsen je bio najbrži na uvodnom ispitu ''shakedown'', dobio je ''krila'' ali je već na prvom pravom ispitu pogodio poveći kamen i nešto očigledno poremetio na svom autu. Na drugom i na trećem brzincu, pre odlaska u servis, izgubio je ukupno preko jednog minuta u odnosu na vodećeg u plasmanu, i zauzeo tako tek osmo mesto. Lider je u tim trenucima bio Estonac Ot Tanak sa Toyotom, a po okončanom trećem ispitu Tanak je stekao prednost od 6.1 sekunde u odnosu na drugoplasiranog Ožiea sa Citroenom, i 6.6 sekundi ispred Nojvila sa Hyundai-jem. Reli u Čileu su odlično ''otvorili'' Kris Mik sa Toyotom i njegov timski rival Jari Mati Latvala, imali su identično vreme na zemljanoj stazi od 17.11 km. Drugi ispit je imao najdužu putanju od 30.72 kilometara, a zabeleženo je da je domaći vozač Pedro Heler svojom Ford Fiestom R5 udario i lakše povredio policajca na biciklu??? Na tom ispitu je zbog bezbednosti pokazana crvena zastava od predstavnika FIE zaduženih za sigurnost i takmičara i publike, a brzinac je bio za kratko zaustavljen, pa potom i nastavljen. Svi su takođe komentarisali teške prolaske kroz čileanske šume i neprestane senke koje su nastajale probijanjem Sunca pokraj drveća, a svaki brzinac je donosio bukvalno sve - uspone, oštre krivine, ali i one dugačke i brze, a takođe i spust deonice...pa sad zamislite kako na takvim mestima prolaze mašine sa 380 KS uz onu karakterističnu WRC grmljavinu. Po dolasku u servis svi automobili su bili totalno blatnjavi, a najbolji reli vozači sveta su naglasili da su brzinci posebno klizavi. Prva četvorka je u 12.9 sekundi (četvrti je Latvala), a peti je Kris Mik sa +27.8 sekundi, i šesti Elfin Evans sa +29.6 sekundi. Loeb je u servis ušao sa +38.1 sekundu, a preko minut zaostatka imali su Mikelsen, Suninen, i Lapi koji se na drugom ispitu propisno izokretao u jednoj širokoj krivini u svojoj potpuno novoj karoseriji koja je zamenila onu uništenu u Argentini. Poredak posle 5 ispita (od ukupno 16) na reliju Čile 2019.: 1. Tanak - Toyota 2. Ožie - Citroen +23.1s 3. Latvala - Toyota +29.4s 4. Nojvil - Hyundai +31.8s 5. Mik - Toyota +47.4s 6. Loeb - Citroen +51.6s 7. Evans - Ford +1.01.3 min. 8. Suninen - Ford +2.06.7 9. Mikelsen - Hyundai +2.07.9 10. Lapi - Citroen +2.17.6 preuzeto sa - Auto Blog 1 dach@ reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6456 Posted May 11, 2019 Njuvil se slupao bas gadan sudar ... 1 neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted May 12, 2019 Ozbiljno se isprevrtao baš... ===== Najbolji reli vozači sveta vode pravu borbu sa neobično teškim krivinama, prevojima i pravim skakaonicama na reliju Čile gde su se skoro svi našli po prvi put. Doduše, legendarni Francuz Sebastien Loeb i njegov nerazdvojni pratilac, suvozač Danijel elena već su bili u Čileu, ali, to se desilo na reliju Dakar, koji je imao sasvim drugačiju trasu. Jedini koji su upoznati sa skoro svim zamkama čileanskih zemljanih i šumskih puteva su lokalni reli vozači, međutim, oni spadaju u znatno nižu kategoriju od elitne klase, a i upravljaju daleko slabijim automobilima. Posle pravog gradskog spektakla, uz ovacije temperamentne i oduševljene publike na mini specijalu u petak uveče, u subotu ujtru je nastavljena potpuno neizvesna i vrlo konkurentna borba. Ispit broj sedam osvojio je lider šampionata, brzi i raspoloženi Belgijanac Tijeri Nojvil u odličnom Hyundai-ju, a na brzincu od 20.9 kilometara u cilj je kao drugi stigao Estonac Ot Tanaka sa Toyotom Yaris i to sa samo 0.4s zakašnjenja u odnosu na Nojvila...koji se posle tog ispita, u generalnom poretku približio Ožie sa Citroenom na samo 1.4 sekundi. Pomenuti ispit broj sedam je doneo izletanje u jarak Andreasu Mikelsenu, dok je Sebastien Loeb izjavio da se baš previše zanosio (proklizavao), što naravno smanjuje brzinu. Najgore je prošao ''kreš majstor'', Irac Kris Mik sa Toyotom. Uleteo je brzo, a previše široko u jedan zavoj, a potom izleteo i ''raspalio'' po nekom drvetu. Vetrobransko staklo mu je bilo potpuno napuklo, a geometrija njegove ''petice'' (startni broj Kris Mika) oštećena. Ipak, uz zaostatak od više od 6 minuta ušao je u cilj. Naredna runda, osma po redu, na nesreću obeležila je taj ispit teškom havarijom. Tijeri Nojvil je krenuo baš jako sa namerom da pretekne Ožiea i da se probije na drugo mesto u plasmanu. Prebrzo je stigao do jednog velikog prevoja-skakaonice, poleteo u vazduh i doskočio na stazi, ali onda je u punoj brzini skliznuo levo, i udario o zemljanu prepreku i potom je došlo do baš stravičnog višestrukog prevrtanja. Automobil se posle nekoliko lupinga zaustavio na stazi na boku, a mnogi gledaoci su istog trenutka priskočili u pomoć. Brzo je ostvaren kontakt sa timom Hyundai-ja i organizatorima, a Nojvil i suvozač Gilson su prebačeni u bolnicu gde su lekari srećom konbstatovali samo modrice, nastale u toku teškog incidenta. Na tom ispitu je iznervirani Kris Mik krenuo u svom stilu gas do daske, vozio je tada vrlo dobro, ostvario četvrto vreme, bolje i od zvaničnog svetskog prvaka Ožiea, a vozio je delom i bez šoferke. Ispit broj osam od 23.09 kilometara pripao je sve boljem, veteranu i zaista neverovatnom Sebastijanu Loebu. Na narednom ispitu Loeb je nastavio sjajno, bio je drugi (žalio se na maglu), a približio se trećem mestu u poretku, odnosno Jari Mati Latvala sa Toyotom na 13.6 sekundi. Usledio je odlazak u servis, Tanak je prvi i ima bogatu prednost od 34.6 sekundi u odnosu na Ožiea. Drugi krug već odrađenih brzinskih ispita ne donosi ništa posebno novo osim napretka Loeba u sustizanju Latvale. Popularni Francuz uspeva u tome na brzincima broj 10 i 11, i pred finalnu rundu kasni za Latvalom samo 3.9 sekundi. U samom vrhu je naravno i dalje Ot Tanak, ispred Ožiea. Završni ispit u subotu bio je loš za iskusnog Latvalu koji je morao da stane zbog tehničkih problema na svojoj Toyoti. Loeb je sve bolji i osvaja svoj treći brzinski ispit na reliju Čile, penje se tako na treće mesto i zaostaje za Ožieom samo 5.1 sekundu. Nedelja će rešiti sve enigme. Poredak posle 12 ispita (od ukupno 16): 1. Tanak - Toyota 2. Ožie - Citroen +30.3s 3. Loeb - Hyundai +35.4 4. Evans - Ford +1.06.3 min. 5. Suninen - Ford +3.03.0 6. Lapi - Citroen +3.13.3 7. Mikelsen - Hyundai +3.43.4 8. Rovanpera (WRC 2) - Škoda +6.33.2 9. Ostberg (WRC 2) - Citroen +7.09.3 10. Mik - Toyota +7.21.9 preuzeto sa - Auto Blog 1 dach@ reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites