Nightstalker 10 Posted May 11, 2019 (edited) Pozdrav ljubitelji 'talijanskih vozila... Ukratko, došlo vreme da se zameni punto 1.9 jtd 2001 za Bravo II 2.0 mjtd 2009, tako da ako nekome treba puntić sa 5 vrata u kog je ulagano neka se javi, vracam pare ako vas puntić izda u narednih 6 meseci... Bravo II... Razmišljao sam se između Grande punta i Brava II ali kako nije velika razlika u ceni, odlučih se na Brava. Filteri i kriterijumi su bili: crna boja, automatska klima, 2.0 mjtd motor. Zašto 2.0 mjtd... Čitao sam dosta i raspitivao se o tom motoru, kažu da je takođe kvalitetan i dugotrajan i da nije poput 2.0 TDI koji je problematičan, ali opet da se još uvek ne zna da li će biti dobar kao 1.9jtd, presudilo je to što kataloški troši manje goriva od 1.9 a ima 15 konja više. Kako je jedan lik iz Beograda odbio da spusti cenu i tražio 5000 za njegovog crnog brava koji je pritom oštećen, kupio sam u Čačku ovog za 3900e. Automobil je dovežen iz Italije, imam kompletnu dokumentaciju od njega, kupljen je tamo od prvog vlasnika i redovno je održavan, proverio sam ga na nekom italijanskom sajtu koji sam pronašao na ovom forumu i pisalo je da je pre 2 godine imao kilometrazu oko 150.000 a sada je na 174***... Po tome koliko je automobil očuvan i sve mu je fabrički poverovao sam u priču zajedno sa majstorom da je to zapravo i prava kilometraža, nalepnice kada je šta menjano na vratima još uvek stoje. Eneterijer maksimalno očuvan i veoma bogat paket opreme, samo mi nedostaje touchscreen i sportska sedišta, ali to mi nije problem da naknadno zamenim. Vozio sam ga po čačku, probao, palio je dole kako treba... Međutim imao sam dva problema do sada sa njim. Prvi je bio dole u Čačku, počela je da se oseća nafta u kabini da bi kada sam došao za Bg video sa majstorom da je puklo crevo ispod poklopca motora i napunilo dizelom sve oko dizni, zvao čačak tj ljude na placu koji mi kaže da nisu znali niti mnogo zagledali taj auto i da su znali da će crevo pući zamenili bi ga oni, ali kako to nije velika investicija, zamenio sam to sa majstorom i sada ne pušta gorivo nigde, to je rešeno... Edit: Ali se pojavljuje drugi problem koji me naterao da dođem na forum, automobil recimo svaki drugi put teško pali, recimo ako prenoći i hoću prvo paljenje danas, vergla malo duže (oko 3-5 sekunde za razliku od punta koji je prešao 401500km i pali KAO MINA iz prve bez grejača već 6 godina. Takođe prilikom dužeg verglanja vidim da izbaci belo-plavi dim, posle kog vozim auto i kada je zagrejan lepo pali. Na putu je auto zver... Nažalost turbina se kasno pali, tek na 2500 obrtaja ali kada se upali auto me iz 4 u 5 brzinu zalepi za sedište kako vuče i tu sam oduševljen, molim Vas, ako neko može da mi pomogne platiću i uradiću sve šta treba, samo da pali barem približno kao punto... Edited May 11, 2019 by Ivan Sredjene slike 7 silenci, Danilo1, neshtry and 4 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted May 11, 2019 @Nightstalker Lepo izgleda, dobar točak. To sa dužim verglanjem su pisali ljudi i oko 1.6 MJet i ispostavilo se da može da se reši sa malom korekcijom mape (ako sam dobro upamtio). Nisam siguran da li je isti problem i kod 2.0 MJet, plus što je kod njih bilo slučaj o tek malo dužem verglanju u odnosu na JTD, ne o 3-4-5 sekundi verglanja. Kad toliko duže vergla kao kod tebe, prvo bi proverio u kakvom je stanju EGR, pa posle njega dizne. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nightstalker 10 Posted May 11, 2019 Bio danas kod majstora, počeo da cesljam plavi dim na netu i videh da se pominju gumice ventila, turbina... Nije mi dalo mira. Odem... Pokušali smo da ga prikacimo na dijagnostiku, ne pokazuje nikakve greške ali je starijeg datuma pa će u ponedeljak doneti neku savremeniju koja može pratiti stanje dizni, ubrizgavanja i sl... Za sada auto nema grešaka. Dao sam mu da vozi auto jer je meni dvorište jako strmo i ako ulazim desi se da se ugasi auto dok punto može na ler da udje u dvorište i neće se ugasiti, ovaj i sa gasom to ne može. I potvrdi majstor, zaista je kaze lenj dok se ne upali turbina ali i tada sa 165 konja ne treba ovako slabo da vuče.... Nesto ga guši, kasno prima gas, dok ne upali turbinu auto je mrtav kao panda 1.1 službena koja ima 40 konja, čak mislim da i ona za kraće vreme ubrza.... Provericemo taj EGR ali tek u ponedeljak... Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7718 Posted May 11, 2019 Hteo sam jos danas da napisem da je nesto u problemu, ide on dosta bolje ali ne ide tako kako ti ocekujes posto vidim da mnogo gledas u papire Ima kod njega dosta stvari koje mogu da uticu na te probleme koje imas, protokomer, egr, vakumi, dizne, pumpa, klapne, uzupcenje pa i turbo... pokazace dosta dijagnostika, ostalo je na majstoru ako je dobar, tj.koliko je dobar Quote Share this post Link to post Share on other sites
arnage 28 Posted May 11, 2019 @Nightstalker, ako nije problem, pošalji mi svoj broj telefona na pp. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nightstalker 10 Posted May 12, 2019 @MS PK Možeš li predpostaviti šta može biti? Definitivno auto ako je duže ugašen (hladan motor) to prvo verglanje traje duže i prisutno je malo plavog dima... Šta to može biti? Nadam se samo da nije neki veliki kvar jer mi se na placu i majstor dole u Čačku kleli da je auto u top formi i savetovali mi da samo uradim veliki servis... Šta podrazumevaš pod tim da mnogo gledam u papire? Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7718 Posted May 12, 2019 Ne znam stvarno, mora detaljno da se pregleda. Za teze paljenje moze biti glupost tipa da je neko crevo lose, vazduh u instalaciji a mogu biti i ozbiljnije stvari tipa neka dizna, pumpa.. da ne nagadjamo. A za papir sto pitas mislio sam na to sto si rekao da pise da manje trosi, toliko ks ima da bolje ide... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nightstalker 10 Posted May 12, 2019 Cekaj čoveče, svuda piše da je manji potrošač od 1.9, još mi samo reci da 1.9 bolje povlači od 2.0? Pričam ono što sam čitao po netu, ali da li je u praksi tako? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17447 Posted May 12, 2019 (edited) Pisali smo ovde godinama unazad bas detaljno o novijim 1598 i 1956 ccm blokovima, koji su startovali od 2008. i njihovom poredjenju sa starim 1910 ccm (MultiJet naravno, 120 i 150). Performanse, robusnost, pouzdanost, potrosnja... Pogledaj tehnicke teme pomocu Search foruma, da se ne ponavljamo. Imas i predstavljanja vlasnika i njihove utiske, odrzavanje itd... Edited May 12, 2019 by Ivan Quote Share this post Link to post Share on other sites
bane1321 5823 Posted May 13, 2019 @Nightstalker Što bi rekli braća Ameri - Get a second opinion! Promeni majstora! Bar u Beogradu imaš nekoliko servisa "na glasu"! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milutinac 5905 Posted May 13, 2019 On 5/11/2019 at 8:41 PM, Nightstalker said: zaista je kaze lenj dok se ne upali turbina ali i tada sa 165 konja ne treba ovako slabo da vuče.... Nesto ga guši, kasno prima gas, dok ne upali turbinu auto je mrtav kao panda 1.1 službena koja ima 40 konja, čak mislim da i ona za kraće vreme ubrza.... Provericemo taj EGR ali tek u ponedeljak... Ovo kao sebe da citam pre 3 godine Samo sto sam od tada ja uradio ovako - uzupcio auto kako treba (dakle proveri zupcenje, nemoj da ti onaj koji bude radio veliki servis namesti novi kais onako kako je stari skinuo, vec neka lepo sve poravna i proveri pa onda namesti kais) Ciscenje usisne grane, koje je kod mene nazalost dovelo i do remonta turbine sa komplet wastegate-om i elektronikom na njemu, nov MAP senzor, nov MAF senzor, gasenje EGR ventila, vadjenje i gasenje DPF. Posle svih zahvata auto je na valjcima izbacio 164.1 ks Naravno ne moras pod obavezno sve da odradis od toga sto sam ja, ali to su ti sve stvari koje bi ujedno i trebao da proveris PS - mislim da ova prica On 5/11/2019 at 8:31 PM, neshaoct said: To sa dužim verglanjem su pisali ljudi i oko 1.6 MJet i ispostavilo se da može da se reši sa malom korekcijom mape (ako sam dobro upamtio). Nisam siguran da li je isti problem i kod 2.0 MJet, plus što je kod njih bilo slučaj o tek malo dužem verglanju u odnosu na JTD, ne o 3-4-5 sekundi verglanja. Kad toliko duže vergla kao kod tebe, prvo bi proverio u kakvom je stanju EGR, pa posle njega dizne. ...vazi samo za 1.9 120ks, nisam cuo nikad da je vezana prica za 1.6 i 2.0 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nightstalker 10 Posted May 13, 2019 @hgt Hvala ti, danas ćemo videti šta će reći dijagnostika, posle toga se bacamo na MAP/MAF senzor, odmah EGR zatvaranje i/ili čišćenje, provera DPF-a i zakazivanje oko vađenja istog. Javljam danas šta sam uradio... Neću još smarati majstora da proverava zupčenje, idemo prvo ovako, iovako nisam sad pri parama za veliki servis, to tek od sledeće plate... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nightstalker 10 Posted May 13, 2019 Ljudi pomagajte... Bili majstori sa dijagnostikom, primetili su da se čuje u toku rada motora povremeno "krckanje" koje prestane kada se pritisne kvačilo, sumnjaju na menjač ili na plivajući, takođe, ne mogu da ustanove zašto ima otežano paljenje kada je hladan motor, jedino što se sećam da su rekli je da kada su pomirisali taj da kažemo "plavi dim", misle da on zapravo ne sagori tu naftu i da je moguć problem oko dizni, ali još uvek ne mogu da garantuju. Auto sam kupio na auto placu i dopada mi se, nije mi problem da uložim neki dinar ali ako je to neka veća investicija jer po njima "može biti svašta..." i "oni to ne bi kupili za taj novac..." ja bih pokušao da vratim kola na auto plac. Sutra ću pokušati da posetim još jedan servis oko kog mi je pomogao OmenVeritas pa ćemo videti... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milutinac 5905 Posted May 13, 2019 (edited) Paaaaa jeste, to stoji, moze biti svasta. I za krckanje i za paljenje... Moj savet a to ce ti reci 99% ljudi ovde ti je da posetis servis Goran na Altini, samo zavisi kada mozes da zakazes. Edited May 13, 2019 by Milutinac Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nightstalker 10 Posted May 13, 2019 Sutra idem... Quote Share this post Link to post Share on other sites
bane1321 5823 Posted May 13, 2019 Pozdravi puno "majstora" koji je išao sa tobom u kupovini i što reče Milutinac pravac neki od servisa koji su na glasu, Goran ili neki drugi koji se bave ISKLJUČIVO FIAT/Lancia automobilima! A od vraćanja auta... Hmm... Mrka kapa... 2 bole-stilo.jtd and Milutinac reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milutinac 5905 Posted May 13, 2019 To je neki majistor... Ali stvarno, kako je auto palio na placu, i jesi li i tamo bio svestan da postoji taj problem? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nightstalker 10 Posted May 14, 2019 Moj majstor nije mogao odavde da krene sa mnom pa sam u Čačku našao nekog lika preko prijatelja koji je tvrdio da je auto ok. Automobil ne prijavljuje nikakve greške ali bih želeo da ga popravim i vozim još dugo ako nije preterano velika investicija... Auto je na placu palio kako treba zaista, verovatno su ga palili pre nego što sam ja došao kako bi upalio iz prve kad dođem da ga probam. 1 Milutinac reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milutinac 5905 Posted May 14, 2019 Dobro...svakako su ga verovatno palili pre dolaska i tako zamaskirali problem... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zan Batist 252 Posted May 14, 2019 (edited) On 5/11/2019 at 2:29 PM, Nightstalker said: izbaci belo-plavi dim grijaci, cest "problem" na HDi motore.. a duze verglanje..rekao bih da nedje vuce fals vazduh i nafta ti se vrati u rezervoar pa dok povuce to su tih 5sec.. inace Bravo je prelijep, srecno! p.s. rijesit ce se, nije strasno.. i nije za vracanje auta Edited May 14, 2019 by Zan Batist Quote Share this post Link to post Share on other sites
bane1321 5823 Posted May 14, 2019 Šta reći, pravac kod Gorana, da ti uradi detaljan pregled, pa polako, jedno, po jedno. Ako ti je lakše gledaj to kao na razliku u ceni sa onim "beogradskim" Bravoom za koji je vlasnik tražio 5000! Samo na rate! 1 neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17447 Posted May 14, 2019 Sve ima svoje, a ljudi komentarisu kako je preskupo kada stavim link nekog iole boljeg ili primerka od vlasnika, u temu o kupovini Brava. Vidimo da se pojavljuju i sa startnom cenom od 2500 EUR, pa za te pare prodadoh 2002. JTD Stila, pre 11 meseci... U tom slucaju, covek mora da bude spreman ili na kompromise (oprema, stanje, godiste, "kilometraza") ili na malo veca startna ulaganja. A naravno da ni neka visa cena nije nikakva garancija za ono sto kupujemo iz uvoza. Zato, u se i u svoje kljuse, detaljna provera svega sto mozes sam i naravno proveren servis za konacnu potvrdu. Jbg, sad sta je tu je, sto kazu kolege lagano da se dijagnostikuje sta su problemcici. U neko isterivanje "garancije" ili vracanje vozila, na vec sigurno ubijenu cenu - cisto sumnjam. Polako, mozda sve prodje bezbolno po dzep, sto ti od srca zelim . Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 14511 Posted May 14, 2019 Odvezi ga kod Gorana u Zemun i pošteno popravi i posle ljudski vozi. Desi se takav zez i kada se baš trudiš, takav je posao, rizičan... Ali mu ima leka, verovatno... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nightstalker 10 Posted August 29, 2019 Pozdrav društvo... Nije me dugo bilo jer se problem sa paljenjem brava polako povlačio i da kažem da nisam imao problema sa njim 3 meseca skoro, pa ga zato nisam još uvek ni vozio u servis od kada sam ga kupio. Danas se javio novi problem koji je već ozbiljniji. Jutros sam iz 5 puta dugog verglanja upalio kola, nisam primetio tokom verglanja da izbacuje neki dim pozadi (što mi je malo čudno ali dobro). Malo pre paljenja je bilo onog trzanja, kao upali se na sekund pa ugasi i opet vergla, pa opet upali i tako u krug do uspešnog paljenja (kao kad ostanete bez goriva pa pokušavate da upalite kola, o tom trzanju pričam). Uglavnom... Upalim auto, krenem... Veoma neravnomeran rad motora! Trza, štuca u toku vožnje i tako celih 3km do posla, isto to se desilo i na semaforu, očekivao sam da će se ugasiti. To štucanje takođe prati i grub zvuk "režanja" motora, kao kod starih dizela kada ga upalite na -20 - radi kao traktor! Ne bih ja ni došao ovde da mi se u povratku sa posla nije ugasio u toku vožnje i to dok sam preticao, samo je ugasio motor, izbacio na displey-u nešto što je pisalo "Insuff..." i posle sam samo gledao da se sklonim dok sam u leru sa ulice pa nisam video ostatak poruke, uglavnom, ostala je upaljena žuta lampica "check engine". Upalio sam uspešno auto i dovezao se kući, uz taj zvuk "režanja" motora (malo me podseća kao da je uzduvna grana pukla). Nisam sada pri novcu nikako, tražim samo savet... Večeras ću otići do drugara da vidimo šta dijagnostika kaže. Jedino što znam je da je nivo ulja i vode odličan, u gornjim granicama je. Hvala unapred.,.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Flex 1778 Posted August 29, 2019 Za pocetak nemoj takvog da ga vozis da ne napravis jos vecu muku (posto motor vec radi kako radi). Vidi oteraj to kod Gorana (kad skupis kes) da resis na pravi nacin. Sent from my SM-G950F using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites