Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Koliko brzo morate da vozite kabriolet da ne pokisnete?

Recommended Posts

192246-kabrio.jpg

 

Da vas uhvati kiša tokom vožnje u kabrioletu sa spuštenim krovom i nije najgora stvar koja vam se može desiti za upravljačem, ali svakako nije prijatno. Naravno uvek možete da stanete ili usporite na brzinu na kojoj je moguće podići (spustiti) krov na vašem kabrioletu i da brzo rešite taj problem, ali moguće je odabrati i zabavnije rešenje. Tako bar tvrdi ''DriveTribe'' koji se zapitao kojom brzinom je potrebno voziti da bi ostali suvi u kabrioletu prilikom vožnje po kiši.

 

Na priloženom video klipu Majk nas prvo upoznaje sa dva načina strujanja fluida prema putanji strujanja, laminarnim i turbulentnim načinom strujanja. Kada brzina poraste, slojevi se mešaju i strujanje postaje turbulentno. Sloj vazduha koji dolazi u dodir sa površinom automobila se naziva graničnim slojem. Vrh okvira vetrobrana, gde se naglo zaustavlja karoserija, naziva se tačka razdvajanja. U ovom trenutku, vazduh postaje vrlo turbulentan, a uz veću brzinu vožnje područje turbulentnog vazduha iznad putničkog prostora raste. Što se brže vozite to vazduh brže struji preko automobila i raste granični sloj koji zatim deluje kao vazdušna kabanica koja odvodi kišu od putničke kabine. Majk dalje objašnjava da brzina kojom morate da vozite da ostanete suvi zavisi od oblika automobila, tačnije od ugla vetrobranskog stakla. Automobili kao što je Mazda MX-5 koji imaju uspravnije vetrobransko staklo mogu da generišu dovoljno turbulencije za odbijanje kiše pri nižim brzinama oko 70 do 75 km/h. Sa druge strane, automobili sa položenijim vetrobranskim staklom, kao Ferrari Portofino, moraju da idu brže kako bi postigli isti efekat.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autoexpress.jpg AutoExpress video: 10 najboljih kabrioleta u 2019. godini

 

Koji kabriolet je najbolji....gledajući od malih i jeftinih, pa sve do skupih Rolls-Royce automobila:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bentley misli da se ništa ne može porediti sa platnenim sklopivim krovom

 

bentley krov 02.jpg

 

Bentley Continental GTC sada može da se naruči i u kombinaciji sa sklopivim platnenim krovom koji je dizajniran da asocira na rešenja iz minulih vremena. Uz naglašavanje da Cabrio nije Cabrio ako nema platneni krov, iz britanske automobilske kompanije pod okriljem Volkswagena stiže nekoliko novih boja sklopivog platnenog krova koji je dizajniran da podseti na minula vremena i moći će da se kombinuje sa 45 boja karoserije i petnaestak mogućih kombinacija boja u kabini luksuznog Continentala GT Convertible.

 

bentley krov 01.jpg

 

S obzirom da izvorni platneni materijali ne mogu da zadovolje aktuelne standarde, u Bentleyu su kreirali repliku čiji izgled ne odstupa od originalnog rešenja, a shodno modernim vremenima Continentalov platneni krov se spušta ili podiže pritiskom na taster. Cela operacija traje 19 sekundi i može da se obavi i prilikom kretanja automobila do brzine koja ne prelazi 50 km/h. Automobil se nudi sa dve pogonske opcije. Slabiji 4-litarski biturbo V8 motor nudi 550 KS i 770 Nm najvećeg obrtnog momenta, a snažniji 6-litarski biturbo W12 motor 635 KS i 900 Nm, što je dovoljno da ''open-air Conti'' od 0 do 100 km/h stiže za manje od 4 sekunde i razvije 333 km/h.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koji kabriolet za što manje novca?

 

kabrio slika.jpg

Fotografija od Andrea Piacquadio sa Pexels

 

Malo kome nije bar jednom u životu pala na pamet ''genijalna'' ideja o kupovini kabrioleta. Čak i oni koji su tek dobili vozačku dozvolu i imaju veoma malo novca često maštaju o kupovini kabrioleta - nevažno koje marke, starosti ili sa kakvim motorom. Važno je da krov može da se skine, zato što je to jednostavno kul. Da, slažemo se da su kabrioleti kul, tj. atraktivni, ali upravo zbog toga se mnogi vozači lako upletu u pravu paukovu mrežu raznih problema. Izvlačenje iz te paukove mreže može da bude i komplikovano i skupo, pa umesto da leto provedete uživajući u vožnji bez krova, lako se možete naći u situaciji da vrele dane i noći provedete popravljajući svog novog ljubimca ili skupljajući novac za popravku.

 

Da se odmah ogradimo - sva ova upozorenja ne treba da vas odgovore od kupovine kabrioleta.

Samo pokušavamo da vas upozorimo na moguće posledice ako kabriolet kupujete isključivo srcem, samo zato što vam se neverovatno sviđa. Tako zbog jednog negativnog iskustva možete da zamrzite kabriolete do kraja života.

 

Da pojasnimo - mnogi imaju ideju da kupe kabrio samo za dve-tri letnje sezone, bukvalno samo za zabavu, za vožnju po lokalu, parkiranje ispred kafića i slično. Praktično da posluži umesto motocikla onim vozačima koji oduvek imaju želju da kupe neki sportski motor, više zbog privlačenja ženskih pogleda (ili obrnuto) nego zbog uživanja u vožnji ili realne potrebe. Zbog svih gore navedenih razloga neki vozači žele da kupe najjeftiniji kabrio koji je (donekle) ispravan, može da prođe tehnički pregled ili je već registrovan i da deluje koliko-toliko pristojno. Naravno, i mnoge žene obožavaju kabriolete, naročito one manje, jer su im jednostavno neodoljivi. Međutim, kada stigne prvi kvar ili jednostavno potreba za ozbiljnijim redovnim održavanjem, čitava ideja o jeftinoj ''igrački'' za leto pada u vodu. Tada se mnogi razbesne...

 

Mogući problemi sa krovom
Pre kupovine dobro proverite kako funkcioniše krov, bez obzira da li se otvara na dugme ili ručno. Možda će prodavac da vam kaže da je u pitanju neki manji kvar koji može lako i jeftino da se reši, samo što on nikako nije uspevao da nađe vremena da ode kod majstora ili da sam to uradi. Budite pažljivi u takvim situacijama da se ne bi ispostavilo da je popravka kvara u stvari veoma skupa.

 

Prostor na zadnjoj klupi
Po nepisanom pravilu pozadi su u kabrioletima samo dva mesta za sedenje, pri čemu nije lako da se uđe ili izađe, sedišta su neudobna i ima malo prostora - kod nekih su zadnja sedišta gotovo beskorisna. Naravno, ima i kabrioleta u kojima pozadi može prilično lepo da se sedi, ali obično je reč o većim i skupljim vozilima koja se uglavnom ne uklapaju u našu priču.

 

Šta se nudi na domaćem tržištu?
Najjeftiniji primerci, npr. od 500 do 800 evra mogu da deluju vrlo primamljivo, iako je očekivano i sasvim logično da imaju razne mane. U ovom cenovnom rangu mogu da se nađu i potpuno ispravni ali prilično stari kabrioleti, kao npr. Ford Escort, Opel Kadett, VW Golf I i slično, ali i noviji proizvedeni posle 2001. godine sa nekim kvarom. Upravo ti noviji sa nekim kvarom nam obično deluju vrlo privlačno s obzirom na nisku cenu, pošto računamo da ćemo taj kvar relativno jeftino rešiti u servisu ili u još boljem slučaju sami popraviti.

 

Može da se nađe Peugeot 206 iz 2001. ili 2002. godine za 600-700 evra, ali za taj novac ne možete da očekujete ispravan automobil. Možda kvar nije veliki, mada možda postoji upravo neki problem sa krovom koji može naknadno da vam zakomplikuje život. Isti model istog godišta može da se nađe i u potpuno ispravnom stanju, pristojno očuvan za oko 2.000 evra. Peugeot 206 kabriolet je vrlo čest u oglasima. Ponuda je prilično bogata i šarolika, ali treba imati u vidu da oni najjeftiniji primerci, kao uostalom i obični automobili, jednostavno obično imaju neku manu ili u vidu kvara, očiglednih znakova da je auto bio ozbiljnije udaran, preterano pohabanog enterijera, naročito ako je reč o kožnom enterijeru…

 

Zato se ne zalećite samo na činjenicu da auto spolja deluje atraktivno, već obratite i pažnju na takve stvari. Jednostavno, važe ista pravila kao i kada kupujete normalan automobil. Za svaku manu koju uočite pokušajte da procenite koliko će koštati da se popravi, naravno ukoliko želite da je popravite ili sređujete. Možda je problem samo estetske prirode koji vama uopšte nije važan i ne želite da trošite ni vreme ni novac da ga sređujete. Uostalom, uvek ostaje pitanje da li se isplati da uložite npr. 500-600 evra u sređivanje kožnog enterijera ako ste auto platili 1.200 evra. A kožni enterijer je naročito problematičan zbog toga što relativno malo vlasnika pravilno održava kožna sedišta i druge delove presvučene kožom, pa koža ispuca, izbledi i slično.

 

U vreme pisanja ovog teksta na sajtu PolovniAutomobili u ponudi je bilo preko 900 kabrioleta, po ceni od 600-700 evra za najjeftinije primerke u voznom i relativno pristojnom stanju (po opisu u oglasu), do preko 50.000 evra za razne modele marki Mercedes, Jaguar, Audi, Porsche, BMW...

 

Autor: Dragan Romčević

 

preuzeto sa - polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najviše kupuju kabriolete od svih Evropljana, ali krov retko spuštaju

 

150581-mazda mx 1.jpg

 

Uprkos lošem vremenu, evropska zemlja koja se smatra prestonicom kabrioleta je Velika Britanija. Zvuči neobično, ali opet, donekle se može i razumeti. Informacija da Britanci već četiri godine zaredom najviše biraju sivu boju automobila ovde dođe kao neki balans. U svetu se najviše kabrioleta prodaje u SAD, i to u Kaliforniji, Arizoni i na Floridi, što zvuči logično jer su ove američke države obasjane  suncem, a vožnja sa otvorenim krovom primamljiva. Sa druge strane, u Evropi ne prednjače Španija ili Grčka, već se najviše kabrioleta prodaje u Velikoj Britaniji - zemlji koja je poznata po prilično lošim vremenskim uslovima, pogotovo za upotrebu ovog tipa vozila. U proseku, godišnje se na Ostrvu proda oko 50.000 kabrioleta.

Istraživanje koje je svojevremeno sproveo Audi u Britaniji (koji tamo izvozi najveći broj svojih kabrioleta), kaže da oni najviše biraju modele sa mekim, platnenim krovom, ali da ga gotovo nikad ne spuštaju. Prema rezultatima te studije, skoro polovina, tačnije 46% Britanaca kupuju ovaj tip vozila jer ih privlači dizajn, a tek je dodatna vrednost to što u tim malobrojnim sunčanim danima mogu da uživaju u vožnji sa vetrom u kosi. Najprodavaniji kabrio modeli su Mini Convertible, Mercedes E i C klase, Mazda MX-5, BMW 4 i Z4, VW T-Roc, Fiat 500, Porsche 911.

 

bmw 4 02.jpg

 

Sa druge strane, prema poslednjem SMMT izveštaju koji je objavio Autocar, 2021. godina je bila četvrta godina zaredom u kojoj su Britanci u najvećem broju birali sivu nijansu za automobile. Naime, četvrtina svih prodatih novih automobila (oko 410.000 primeraka) bila je siva, dok je procenat crne bio 21%, bele 17.2%, a plava i crvena su bile na četvrtom, odnosno petom mestu. Prodaja zelenih i roze automobila je prvi put posle 2015. godine porasla, na 17.927 prodatih primeraka. Kompaktni, gradski i sportski automobili su bili najtraženiji u beloj, a luksuzne limuzine u crnoj boji. VW Golf je bio najpopularniji sivi automobil, dok je Volvo XC40 najviše tražen u crnoj. Tesla Model 3 se prodala u najviše belih primeraka. Međutim, i neke manje zastupljene boje su dobile na popularnosti - zlatnoroze je zabeležila rast od čak 231%, žuta od 33%, a tirkiz od 19.2%. Ipak, automobili u ove tri boje i dalje su činili svega 0.9% ukupnog tržišta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta treba da znate pre kupovine kabrioleta?

 

vw golf c03.jpg

 

Ukoliko ste poželeli da priuštite kabriolet, poželjno je da se pre kupovine upoznate s nekim bitnim stvarima da biste doneli pravu odluku. Uživaćete u svom ljubimcu ne samo leti, a dobar kabriolet može da se vozi čak i tokom zimskog perioda. Neko posebno upoznavanje s kabriolet modelima nije potrebno. Gotovo svako vozilo bez krova privlači poglede, pa čak i čini ljude zavidnim, posebno one koji su gomilu novca potrošili na dosadni SUV ili ''zabunkerisani'' kupe sa četvoro vrata. Ipak, važno je znati da kabrioleti dolaze pod različitim nazivima, tako da ćemo često naleteti u pretrazi na ''spajdere'' (spider/spyder), ''roudstere'' (roadster) i naravno kabriolete. Ovi termini su nekada označavali različite stvari, ali su proizvođači odlučili da ih primenjuju proizvoljno. Primera radi, ''spajderi'' su bili sportski dvosedi koji nisu imali bilo kakvu zaštitu od lošeg vremena. Porsche 718 Spyder, sa druge strane, ima meki krov, bez obzira na stavku u nazivu.

 

Bez obzira šta preferirate, u svakom slučaju ćete biti u potrazi za kabrioletom. Prilikom kupovine nemojte pasti na priču prodavca, kako vozilo vredi više nego što je njegova tržišna vrednost. Proverite sve pre kupovine i znajte šta hoćete. Zanimljiva stvar je na šta se termin ''kabriolet'' prvobitno odnosio.

Koristio se zapravo za kočije sa jednim konjem, koje su izgledale stilski izražajno i imale su samo dva točka. Bile su u upotrebi u velikim evropskim gradovima od 18. veka i često su iznajmljivane viđenijim klijentima. Budući da je francuska kultura imala snažan uticaj na jezik u SAD i višu klasu nakon 1700-ih, ''cabriolet'' se pretvorio u ''cab'', što je termin korišćen za kočije za iznajmljivanje. Upravo iz tog razloga se taksi vozila u Americi često nazivaju ''cabs''.

 

Utvrdite šta vam odgovara

Na drugom mestu, treba da znate da li želite kabriolet s dva ili četiri sedišta, ili možda SUV?

Potonji čini usku nišu, ali modeli kao što su Range Rover Evoue Convertible i Volkswagen T-Roc Cabriolet postoje, i generišu ne mali broj kupaca, što je dobra stvar. Proizvođači se trude da usreće svoje kupce. Ako je to ono što želite, lepo je da vam to bude i dostupno.

 

vw tr 02.jpg

 

Verovali ili ne, postojali su i kabriolet kamioneti, ali ih danas niko ne proizvodi. Možda bi to bila dobra ideja, nakon što se svet izbori sa aktuelnom krizom. Dvosed kabriolet je upotrebljiviji za ljude koji žele da se upuste u avanture s bliskom osobom, prijateljem ili članom porodice. Ova vozila su takođe pogodna za ljude koji nisu posebno visoki. Ako ste u potrazi za više komfora i prostora za noge tokom vožnje u ''toples'' automobilu, četvorosed je bolja opcija.

 

Treće, moraćete da odlučite kakav tip krova će vaš budući kabriolet posedovati. Kao što znamo, on može biti tvrd ili mek. Mada je potonjoj verziji potrebno manje vremena da se otvori ili zatvori, uz činjenicu da dodaje manje mase vozilu, ona je osetljivija, a može privući neželjenu pažnju ljudi sa ne baš najboljim namerama. Platneni krov je lakše proseći, a ujedno morate biti pažljiviji s njim kada postoji opasnost od stvaranja leda posle kiše. Ujedno, u kabinskom prostoru će svakako biti bučnije s ovim tipom krova. S druge strane, ukoliko se odlučite za kabriolet sa čvrstim, metalnim krovom, osećaćete se sigurnije i uživaćete u tišoj vožnji kada je on iznad vaše glave. Pored toga, proces podizanja i spuštanja zna da bude vizuelno zaista interesantan. Međutim, ni ovo rešenje ne dolazi bez mana. ''Poješće'' dobar deo prtljažnika i doprineće većoj masi vozila. Srećom, kod savremenih kabrioleta, dodatna težina je svedena na minimum. Naravno, vodite računa da nema korozije i da sve funkcioniše kako treba.

 

Samo neophodno

Na četvrtom mestu, kabrioleti nisu SUV/krosoveri, grand tureri ili karavani. U njima nema preteranog prostora za prtljag. Doduše, s četvorosedom ćete nešto bolje proći i to je to. Prilikom dužih putaovanja, gledajte da ne nosite brdo prljaga.

Peto, vozna dinamika kabrioleta nije kao ona kod kupea ili nekog drugog tipa automobila kod kojeg je krov ostao fiksan, bez pokretnih delova. Krutost šasije je redukovana, tako da su neophodna dodatna ojačanja što doprinosi većoj masi. Postoje modeli poput BMW-a M4 Competition Convertible, kod kojeg je sprint do stotke skoro identičan kao kod kupea, ali kada generalno govorimo o kvalitetu vožnje, kupe će uvek prednjačiti. Na vama je da odlučite da li je vetar u kosi vredan izvesnih penala na planu vozne dinamike i performansi.

 

214595-bmw m4 01.jpg

 

Šesto, kabriolet treba da je pogonjen benzinskim motorom. Automobili bez krova generalno imaju kruće ogibljenje i kod njih je buka u kabinskom prostoru prisutnija. Kada svemu tome dodamo dizel motor sa njegovim brundanjem i vibracijama, ugođaj će početi da klizi silaznom putanjom. U redu, dizeli su štedljiviji, ali da li je to vredno ugodne ''melodije'' iz izduvnog sistema, posebno kada je reč o rednom šestocilindrašu ili V8 agregatu. Na kraju, imajte na umu da bezbednost ostaje prioritet. Na sreću, moderni kabrioleti dolaze sa pojačanim A stubovima i zaštitnim čeličnim šipkama koje se aktiviraju kada senzori detektuju da bi moglo da dođe do prevrtanja vozila. To je nešto što ujedno treba prvo da proverite prilikom kupovine polovnog kabrioleta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...