Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Zato sam i kupio ovaj Smart, mozda nije bas bas.. Htedoh neki skuplji... Ali zavrsavace posao.. Da sacuva jedan akumulator... Otplatio se

Sent from my POT-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na skoro 90 000km, uradjen DIY mali servis.

Fam BMB 10W40
Filter ulja
Filter vazduha
I oba filtera za TNG...

Idemo dalje...

Stanje filtera gasa je OK, tecna faza / ko nov... Gasna faza... Nije lose.. Nema mulja od TNGa.. Za skoro 22 000km...7649edb779e986d9465e14cbcbfca8c3.jpg2db06d331cbc006544d8631b9ee98b56.jpg41c2aea87bee99b861bf01502520020b.jpg

Sent from my POT-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nekih 15 000km, sa prosekon od oko 40kmh. Tj oko 370 radnih sati. Da li je to OK, puno, ili malo.
Pitam se sad..
Mislim na radne sate ulja, i zamenu...

Sent from my POT-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ko ce ga znati, to jedino da se odnese na expertizu negde pa da kazu, inace sve sto bi pisali je u domenu one teme "koje ulje sipati" kada jedan kaze Selenia je djubre a Shell je extra :D Za mene licno je 10hkm granica ali i za to nemam neke cvrste dokaze ni samom sebi nego navika il sta ja znam

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa kvalitetnim uljem, na atmo benzincu (bez turba i njegovog podmazivanja finim kanalima pri visokim temperaturama), sa prilicno otvorenog puta (sto se vidi po prosecnoj brzini) - mislim da nema brige, da kazemo gornja granica kod nas.

Pod uslovom da se menja na okvirno godinu dana, vremenski period takodje treba uzeti u obzir. I sto vecina savetuje - nikako ne gurati dve zimske sezone sa istim uljem.

Ne znam kako je na 1.2, ali vidim da se i sa novim 1.4 FIRE zale na potrosnju, stalno dolivaju, tako da uvek imaju "refreshovano" :D ulje.

Salu na stranu, s obzirom na niske cene delova za mali servis, sto sam video kada sam se prebacio na benzinca (delovi i cene za redovan servis na turbaku bukvalno su iste kao i za atmosferac) - gre'ota je ne ispostovati neki ustaljeni interval, ako se auto vec planira na duze u vlasnistvu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minutes ago, shuxx said:

Da li je to OK, puno, ili malo.

Ne znam tačan/pouzdan odgovor. Načelno, mislim da sve zavisi od uslova u kojima se vozi (da li se voze česta kratke deonice ili uglavnom duže, vangradske ). Jer, nije isto 370 radnih časova gradske vožnje, sa dosta hladnim startova i sa prosečnom brzinom od (recimo) 20 km/h i 370 radnih časova pretežno van grada, sa prosečnom brzinom 50-60 km/h i sa veoma malo hladnih startova.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od kad sam resio zaptivku motora. Sumnjam da sam dolio 0.5 L ulja. A pre same zamene ulja, nivo je bio na 3/4 od šipke... indikatora nivoa... Tako da je potrosnja minimalna.

Na Fabiji koju sam imao, koristio sam Elf 10W40 i menjao na 10000km. Svecice na 30000km. Tako da mi se poklapao servis svecica, sa trecom zamenom ulja.

Sa Z10, sam krenuo sa zamenom ulja na 15 000km, svecice isto na 30 000km. Tako da svaka druga zamena ulja, menjam i svecice. Gledam da tako uklopim, s jedne strane zbog redjeg odlaska kod majstoa, a s druge, zbog lakseg pamcenja i periodike. Cak sam i uhvatio tempo zamene ulja na okrugloj cifri, 60, 75, 90 000km. Lakse se pamti. Sad samo razmisljam, preispitujem se, dali je ta periodika OK, ili da smanjim servisni interval zamene ulja....?

Sent from my POT-LX1 using Tapatalk

Ne znam tačan/pouzdan odgovor. Načelno, mislim da sve zavisi od uslova u kojima se vozi (da li se voze česta kratke deonice ili uglavnom duže, vangradske ). Jer, nije isto 370 radnih časova gradske vožnje, sa dosta hladnim startova i sa prosečnom brzinom od (recimo) 20 km/h i 370 radnih časova pretežno van grada, sa prosečnom brzinom 50-60 km/h i sa veoma malo hladnih startova.
Uglavnom vozim van grada, zato mi je i prosecna brzina oko 40, a i vise kmh. Retko palim auto za par km, bajs je tu. Ili uklapam da nesto pokupim kad se vracam sa posla, usput.

Sent from my POT-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja svake godine menjam ulje i sve filtere,svake dve godine veliki servis plus kablovi i svećice,zbog svakodnevne gradske i čestih hladnih startova...od zamene do zamene potroši 0,35l ulja,175k km prešao
Nije skupo,može da se priušti...

Sent from my motorola one macro using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bez obzira na km, odprilike 7500 godišnje pređem

Sent from my motorola one macro using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sta njemu znaci sto mu zamenis kajs na 15000km, nista

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vredi meni...
Prošli put kada sam menjao kaiševe jedan je bio skroz ispucao, zato sam skratio interval zamene.

Sent from my motorola one macro using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Desilo se i meni, prosle godine sam zamenio pk kajs, presao je mozda 20hkm, isto je bio ispucao ali opet, da radim sad v.servis na 20hkm nije normalno, a i troskovi bi bili nenormalni takodje. Zamisli da moram na svakih 20hkm da bacim 300eur :D

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...