shuxx 10531 Posted June 9, 2022 Pitanje.Kad je motor hladan, pali na pola kljuca.Kad se zagreje, vergla duze, nista puno. Ali svakako duze od hladnog starta.U svecice ne sumnjam, e sad, bombine, ili neki od senzora... Sent from my STK-LX1 using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6451 Posted June 9, 2022 MAP probaj da ocistis... ili gde ti uzima temperaturu usisa? Kontam na MAP-u? Quote Share this post Link to post Share on other sites
shuxx 10531 Posted June 9, 2022 Gde je taj MAP senzor... Priblizno.. Sent from my STK-LX1 using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6451 Posted June 9, 2022 (edited) Negde na usisnoj grani, sad nisam siguran bas tacno gde. Usisna grana ti je prema kabini, ako se dobro secam? Mogli bi biti i senzor radilice i/ili temp rashladne tecnosti, ali s njima ne mozes nista osim da ih zamenis... Edited June 9, 2022 by horvat 1 shuxx reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
shuxx 10531 Posted June 9, 2022 Zasto senzor temperature rashladne tecnosti? Kakve on ima veze... Sent from my STK-LX1 using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6451 Posted June 9, 2022 Koliko znam, pri startu se uzimaju 4 parametra - temp rashladne tecnosti, temp usisa, broj obrtaja, i voltaza. To sam neki dan pronasao za svoj JTS. Voltaza nije, ako je dobar pri hladnom startu a los na toplom. I ako je neki od parametara malo "funky", mozda kompjuter nece dati dovoljno goriva ili ce dati previse ili ce vec napraviti neku gresku kroz svoju logiku. Slazem se da je temp vode najmanje verovatno, jer to bi video i ovako po kazaljci. A i nisam bas cesto cuo da to ode. Na Stilu 1.6 sam imao bas taj problem, da je tesko palio polu-vruc, i malo se popravilo ciscenjem MAP-a. Mozda bi se i skroz popravio da sam ga zamenio. Cistio brake cleanerom, ne dodirivati prstima tu sondicu neku, sta li je vec... 1 Axic reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
shuxx 10531 Posted June 9, 2022 Ajd, raspitacu se.. Proguglati, pa ocistiti.. Mozda je MAP...Generalno, kad upali, nema bas nikakve lose simptome, lepo radi.Skoro sam cistio leptir gasa, cisto da njega maknem sa spiska eventualnih uzroka. Sent from my STK-LX1 using Tapatalk 1 horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6451 Posted June 9, 2022 E bas tako, to sto sam ti ja napisao svakako nije nikakav konkretan majstorski savet, uputstvo i slicno, nego samo eto neka smernica odakle da krenes sa informisanjem ... 1 shuxx reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
dach@ 4904 Posted June 9, 2022 A ako bi dodao malo gasa kad ga pališ kad je zagrejan motor Quote Share this post Link to post Share on other sites
shuxx 10531 Posted June 9, 2022 Aj pokusacu, eksperimenta radi. U principu ne dajem gas pri startovanju. Sent from my STK-LX1 using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
stex_pb 735 Posted June 10, 2022 MAjstori preporučuju ponovnu kalibraciju klapne gasa posle čišćenja, vidi sa nekim da ti uradi to, da otkloniš jedan simptom manje. 1 horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
shuxx 10531 Posted June 10, 2022 Znam za to, ali ovo me zezalo pre ciscenja. Koliko se secam ima i neki postupak kalibracije za ovaj motor. Neka procedura za samokalibraciju.. Znam da sam negde procitaoSent from my STK-LX1 using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7718 Posted June 11, 2022 Ima uputstvo na forumu, bese daje se gas do 5000rpm par puta na odredjeno vreme, mada ako nisi dirao leptir onda ne bi trebalo da je do toga. Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока Quote Share this post Link to post Share on other sites
Reacher Gilt 2151 Posted June 11, 2022 (edited) Narani prasići, i ne pipaj dugmići ! Hoću da kažem i moj se isto tako ponašao, kad je 'ladan na pola ključa, kad je vruć uvek malo duže verglanje, od novog pa svih dvanaest godina koliko je bio kod mene. Daklem, ja bi' reko da je to normalno ponašanje za taj motor. Edited June 11, 2022 by Rasta 2 moron and shuxx reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
shuxx 10531 Posted June 11, 2022 Meni nije bilo normalno do pre mesec dva, videcu, nesto sto mogu sam, zavrsicu. A ako bude stani pani, pravac majstor. Mogao bi na neku dijagnostiku, provere radi... Sent from my STK-LX1 using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
Axic 19723 Posted June 11, 2022 Nije trebalo da diraš klapnu gasa. Većina dobije kontraefekat kad je na svoju ruku očisti. Kod 8v motora ima sistem kalibracije sa turiranjem 3x na 5.000 obrtaja da bi se odradila kalibracija. Quote Share this post Link to post Share on other sites
shuxx 10531 Posted June 11, 2022 Iskreno, mislim da je to malo prenaduvano. Svojevremeno sam i na Fabiji čistio, i ne verujem da može nešto da se pokvari. Pogotovo ako si iole pažljiv. Na Z10, se lako skida leptir, malo se poprska sa Brake claner, malo se očisti štapićem za uši, i sve vrati. Onaj disk, drži opruga, i šta ja tu mogu da raštelujem što sam ga dvaput otvorio 10mm. Danas me kiša omela, sutra ću se pozabaviti oko MAP, prvo da ga nađem Quote Share this post Link to post Share on other sites
Axic 19723 Posted June 11, 2022 MAP senzor ti drži jedan torex šraf, skineš povučeš ka sebi, očistiš štapićem za uši vratiš, ništa ne naprskavaj. Skini poklopac motora da ti bude pristupačno, džek ne moraš ni skidati, samo taj šraf i izvučeš ga. 2 shuxx and horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
shuxx 10531 Posted June 11, 2022 (edited) ovo nije fotka mog motora, ali svakako ću sutra pogledati, ako ne pada kiša, kao danas šta može da mu naškodi ako ga isperem sa brake cleanerom.... brzo se suši, a odlično odmašćuje ili alkoholom Edited June 11, 2022 by shuxx Quote Share this post Link to post Share on other sites
Šajbi 43 Posted June 12, 2022 On 6/11/2022 at 1:29 PM, Rasta said: Hoću da kažem i moj se isto tako ponašao, Baš kao i moj, pa je prestalo samo od sebe... Quote Share this post Link to post Share on other sites
shuxx 10531 Posted June 12, 2022 Skinuh MAP, nije bio ni nesto prljav. Malo ga ocistih alkoholom. I stapicem za usi. Posle toga pali isto, zagrejan nesto vise vergla. Probao sam i da mu dam gas dok palim, isto ili losije pali. Ovo tanko crevo mi je ispucalo jos pre 3 god. Zamotao sam ga ga s trakom za bandaziranje, i teralo do sad. Ali sad vidim da je popucalo na mestima gde se račva. Zamenicu ga ovih dana. Sent from my STK-LX1 using Tapatalk 1 horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
OMP 2085 Posted June 13, 2022 (edited) nece to zbog MAP-a da se desava a verovatno nije nista bitno, sto se klapne tice sta tu ima da se pokvari i rasteluje ona i treba da se cisti event ako treba kalibracija da se uradi posle preko dijagnostike ili fizickim putem ali na dosta tih motora nema potrebe. Takodje ni prskanje nekim sredstvom nije problem ako je potrebno. Edited June 13, 2022 by OMP Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6451 Posted June 13, 2022 To crevo je za karter gasove, ne? Vraca ih samo na usis, ispred klapne? Ne verujem da ti to ista utice... 1 darkman14 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
shuxx 10531 Posted June 13, 2022 Ni ja ne verujem, ali poručeno, i biće danas zamenjeno. Ni sam ne znam zašto sam ga tada bandažirao, a košta nekih 700din. Ali, zamotah ga, i zaboravih. 1 horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
shuxx 10531 Posted June 13, 2022 Sta reci, das im br sasije, poruce crevo, i dobijes ne odgovarajuce.Prevelik precnik, veci par mm.Videcemo da zamenimo za odgovarajuceSent from my STK-LX1 using Tapatalk 1 1 dach@ and horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites