Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Pitanje.

Kad je motor hladan, pali na pola kljuca.

Kad se zagreje, vergla duze, nista puno. Ali svakako duze od hladnog starta.

U svecice ne sumnjam, e sad, bombine, ili neki od senzora...

Sent from my STK-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

MAP probaj da ocistis...  ili gde ti uzima temperaturu usisa? Kontam na MAP-u?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Negde na usisnoj grani, sad nisam siguran bas tacno gde. Usisna grana ti je prema kabini, ako se dobro secam? Mogli bi biti i senzor radilice i/ili temp rashladne tecnosti, ali s njima ne mozes nista osim da ih zamenis... 

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko znam, pri startu se uzimaju 4 parametra - temp rashladne tecnosti, temp usisa, broj obrtaja, i voltaza. To sam neki dan pronasao za svoj JTS. Voltaza nije, ako je dobar pri hladnom startu a los na toplom. I ako je neki od parametara malo "funky", mozda kompjuter nece dati dovoljno goriva ili ce dati previse ili ce vec napraviti neku gresku kroz svoju logiku. Slazem se da je temp vode najmanje verovatno, jer to bi video i ovako po kazaljci. A i nisam bas cesto cuo da to ode. 

 

Na Stilu 1.6 sam imao bas taj problem, da je tesko palio polu-vruc, i malo se popravilo ciscenjem MAP-a. Mozda bi se i skroz popravio da sam ga zamenio. Cistio brake cleanerom, ne dodirivati prstima tu sondicu neku, sta li je vec...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajd, raspitacu se.. Proguglati, pa ocistiti.. Mozda je MAP...

Generalno, kad upali, nema bas nikakve lose simptome, lepo radi.
Skoro sam cistio leptir gasa, cisto da njega maknem sa spiska eventualnih uzroka.

Sent from my STK-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

E bas tako, to sto sam ti ja napisao svakako nije nikakav konkretan majstorski savet, uputstvo i slicno, nego samo eto neka smernica odakle da krenes sa informisanjem ... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

MAjstori preporučuju ponovnu kalibraciju klapne gasa posle čišćenja, vidi sa nekim da ti uradi to, da otkloniš jedan simptom manje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam za to, ali ovo me zezalo pre ciscenja. Koliko se secam ima i neki postupak kalibracije za ovaj motor. Neka procedura za samokalibraciju.. Znam da sam negde procitao

Sent from my STK-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima uputstvo na forumu, bese daje se gas do 5000rpm par puta na odredjeno vreme, mada ako nisi dirao leptir onda ne bi trebalo da je do toga.

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Narani prasići, i ne pipaj dugmići ! :thumbup:

 

Hoću da kažem i moj se isto tako ponašao, kad je 'ladan na pola ključa, kad je vruć uvek malo duže verglanje, od novog pa svih dvanaest godina koliko je bio kod mene. Daklem, ja bi' reko da je to normalno ponašanje za taj motor. :thumbsup:

Edited by Rasta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni nije bilo normalno do pre mesec dva, videcu, nesto sto mogu sam, zavrsicu. A ako bude stani pani, pravac majstor. Mogao bi na neku dijagnostiku, provere radi...

Sent from my STK-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije trebalo da diraš klapnu gasa. Većina dobije kontraefekat kad je na svoju ruku očisti. Kod 8v motora ima sistem kalibracije sa turiranjem 3x na 5.000 obrtaja da bi se odradila kalibracija. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iskreno, mislim da je to malo prenaduvano.

Svojevremeno sam i na Fabiji čistio, i ne verujem da može nešto da se pokvari. Pogotovo ako si iole pažljiv.

 

Na Z10, se lako skida leptir, malo se poprska sa Brake claner, malo se očisti štapićem za uši, i sve vrati. Onaj disk, drži opruga, i šta ja tu mogu da raštelujem što sam ga dvaput otvorio 10mm. 

 

Danas me kiša omela, sutra ću se pozabaviti oko MAP, prvo da ga nađem :rolleyes: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

MAP senzor ti drži jedan torex šraf, skineš povučeš ka sebi, očistiš štapićem za uši vratiš, ništa ne naprskavaj. 

 

Skini poklopac motora da ti bude pristupačno, džek ne moraš ni skidati, samo taj šraf i izvučeš ga. 

 

72492803_maxresdefault(1).thumb.jpg.1c9e60b2e1e951ebda5e4190e3ca52c5.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ovo nije fotka mog motora, ali svakako ću sutra pogledati, ako ne pada kiša, kao danas

 

šta može da mu naškodi ako ga isperem sa brake cleanerom.... brzo se suši, a odlično odmašćuje

 

ili alkoholom

Edited by shuxx

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/11/2022 at 1:29 PM, Rasta said:

Hoću da kažem i moj se isto tako ponašao,

Baš kao i moj, pa je prestalo samo od sebe... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skinuh MAP, nije bio ni nesto prljav. Malo ga ocistih alkoholom. I stapicem za usi.

 

Posle toga pali isto, zagrejan nesto vise vergla.

 

Probao sam i da mu dam gas dok palim, isto ili losije pali.

 

 

Ovo tanko crevo mi je ispucalo jos pre 3 god. Zamotao sam ga ga s trakom za bandaziranje, i teralo do sad.

 

Ali sad vidim da je popucalo na mestima gde se račva.

 

Zamenicu ga ovih dana.

 

IMG_20220612_122309.thumb.jpg.0bc5ec29ffe2b3915800b488e4365a25.jpgIMG_20220612_121206.thumb.jpg.a9803f0f053dafbeee0d38b9f1d1e1d0.jpg

 

Sent from my STK-LX1 using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

nece to zbog MAP-a da se desava a verovatno nije nista bitno, sto se klapne tice sta tu ima da se pokvari i rasteluje ona i treba da se cisti event ako treba kalibracija da se uradi posle preko dijagnostike ili fizickim putem ali na dosta tih motora nema potrebe. Takodje ni prskanje nekim sredstvom nije problem ako je potrebno.

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

To crevo je za karter gasove, ne? Vraca ih samo na usis, ispred klapne? Ne verujem da ti to ista utice... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ni ja ne verujem, ali poručeno, i biće danas zamenjeno. Ni sam ne znam zašto sam ga tada bandažirao, a košta nekih 700din. Ali, zamotah ga, i zaboravih.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sta reci, das im br sasije, poruce crevo, i dobijes ne odgovarajuce.

Prevelik precnik, veci par mm.

Videcemo da zamenimo za odgovarajuceIMG_20220613_175743.jpgIMG_20220613_180148.jpgIMG_20220613_180216.jpg

Sent from my STK-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...