Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Citroen C5 Aircross / Citroen C5 / Citroen C5 X

Recommended Posts

whatcar.jpg WhatCar?: Citroen C5 X

 

Da li je karavan, hatchback ili SUV? Ali što je najvažnije - da li je dobar auto?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carsguide.jpg CarsGuide: 2023. Citroen C5 X

 

Citroen kaže da ovaj auto kombinuje SUV, karavan i limuzinu. Nema sumnje da se takav izdvaja iz gomile kada je u pitanju njegov dizajn. Iako kažu da kombinuje karakteristike svih tih vozila, on nema pogon na sva četiri točka u bilo kojoj varijanti već je pogon uvek samo napred. Ni klirens mu nije ništa posebno jer je tek nešto malo dalji od asfalta nego što je karavan C5, tj. ne stoji ni približno visoko kao većina SUV vozila. Ima gomilu zanimljivih tehnologija i karakteristika, i naravno, budući da je Citroen, super je udoban.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nove i efikasnije hibridne varijante Citroena C5 Aircross

 

citroen c5 2023 04.jpg

 

Kompanija Citroen objavila je da svom opsegu C5 Aircross modela dodaje novi pogonski sklop i poboljšava čitavu ponudu postojećih verzija C5X i C5 Aircross priključnih hibridnih serija za 15%.

 

Za početak, C5 Aircross modeli dobijaju potpuno novi priključni hibridni pogon nazvan 180 e-EAT8. Ovaj sklop zameniće PureTech 180 agregate sa unutrašnjim sagorevanjem i kombinuje 1.6 litara veliki motor i jednu električnu jedinicu. Zajedno, ove dve mašine stvaraju 180KS i 360Nm obrtnog momenta. Električni motor samostalno stvara 109KS, što znači da je u mogućnosti da dogura automobil do 135 km/h, što su brzine autoputeva. Pored toga, zahvaljujući 12.4 kWh velikom baterijskom pakovanju, C5 Aircross 180 e-EAT8 može voziti dodatnih 58 kilometara samo na električnoj snazi.

 

citroen c5 2023 03.jpg

 

Sa baterijom koja može biti napunjena za jedan sat i četrdeset i pet minuta na punjaču od 7.4 kW, Citroen sugeriše da vlasnici mogu napuniti svoje modele kod kuće ili u njihovim kancelarijama, koje mogu kompletirati čitavu dnevnu potrebu za vožnjom u lokalu samo na električnoj energiji. Novi modeli dolaze sa cenom od 43.650 evra.

 

citroen c5 2023 02.jpg

 

Postojeći 225 e-EAT8 priključni hibridni pogonski sklopovi u međuvremenu, poboljšani su za obe serije C5 Aircross SUV i C5 X modela. Obe serije će dobiti dodatni opseg zahvaljujući novoj generaciji baterija, koja inovativnim hemijskim tehnologijama povećava njihov kapacitet sa 13.2 kWh na 14.2 kWh, uprkos tome što broj ćelija ostao potpuno isti.

 

citroen c5 2023 01.jpg

 

Rezultat svega je 15% povećanje u vozačkom opsegu u slučaju oba modela, što znači da će C5 X sada dobiti 63 kilometra čistog električnog opsega umesto dosadašnjih 55 km, dok C5 Aircross dolazi sa 64 kilometra električnog opsega, što je povećanje od devet kilometara naspram 55 kilometara koliko sada ima. Cifre snage ostaju nepromenjene kada je reč o ovom pogonskom sklopu, koji takođe poseduje 1.6 litara veliki agregat sa unutrašnjim sagorevanjem i jednu električnu jedinicu, tako da će on u obe verzije nastaviti da stvara 225 konja kao i do sada.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

autoexpress.jpg AutoExpress: Citroen C5 X

 

Verzija C5 X u videu kombinuje 1.6 četvorocilindrični turbo-benzinski motor sa baterijom od 12.4 kWh koja napaja električni motor. Iako je pogonski sklop sličan onom u nedavno restajlingovanom SUV-u C5 Aircross, baterija je zapravo manja, ali C5 X ima sličan električni domet od 61 kilometar.

Dva izvora energije zajedno proizvode 222KS/250Nm obrtnog momenta, tako da će ovaj plug-in hibrid ubrzati od 0-100 km/h za 7.9 sekundi...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citroen C5 X u Srbiji

 

Citroen c5 srb 05.jpg

 

C5 X predstavlja svoj novi vodeći model u Citroën gami koji obnavlja segment velikih vozila sa originalnim izgledom i koji predstavlja spoj limuzine i karavana. Ovo je inovativna ponuda u tradiciji velikih Citroëna. Novi izgled limuzine izražava savremenost, statusni simbol i inovativnost, koje očekuju kupci ovog segmenta, alii kupci SUV-a.

C5 X uvodi, kao svetsku premijeru, aktivno oslanjanje Citroën Advanced Comfort koje pojačava utisak da se leti na čarobnom ćilimu, osećaj koji je blisko povezan sa Citroënovom istorijom. Poziva na putovanje i svojom kabinom koja je poput dnevne sobe, sa prepoznatljivim komforom sedišta Advanced Comfort i sa prostranošću bez premca, naročito u 2. redu. Prtljažnik, sa zapreminom od 545 L i brižljivom završnom obradom, potpuno odgovara ljubiteljima karavana.

 

Citroen c5 srb 04.jpg

 

Uživanje u kabini je pojačano vrhunskim tehnologijama koje olakšavaju korišćenje vozila, kao što su prošireni Head Up displej prikaz u visini očiju, Highway Driver Assist sistem za pomoć u vožnji koji smanjuje mentalni napor vozača, ili novi interfejs za komunikaciju i zabavu sa touchscreen HD ekranom od 12’’ sa glasovnim prepoznavanjem isa prikazom koji može da se personalizuje pomoću vidžeta ili na tablet. ''Sa modelom C5 X, Citroën je dobio ambiciozno i vrhunsko vozilo, pravo osvajajuće sredstvo za klijente koji, sve radije, odlaze u otkrivanje sveta. U pitanju je odvažna ponuda koja predstavlja celokupno Citroënovo umeće po pitanju zadovoljstva, koje je, ovde, podignuto do umeća življenja'', ističe Vensan Kobe, generalni direktor Citroëna.

 

Citroen c5 srb 03.jpg

 

Već na prvi pogled C5 X izaziva iznenađenje i uzbuđenje u veoma tradicionalnom D segmentu. Svojim snažnim konceptom, jedinstvenim na tržištu, C5 X se pozicionirao na sam vrh Citroën game. Silueta modela C5 X se odmah ističe: čvrsto se širi iznad točkova, deluje veoma robusno i nesumnjivo prikazuje status. Menjajući D segment, ova silueta predstavlja spoj limuzine i karavana, kojima su dodati elementi SUV-a i gde je posebna pažnja posvećena aerodinamičnosti. Dugačak poklopac motora, meke i aerodinamične linije, visoka šasija, sve to doprinosi dinamičnosti i različitosti. Ovi detalji podsećaju na prestižne modele koji su obeležili istoriju Citroëna. Poklopac prtljažnika je još jedno obeležje velikih Citroëna, pruža praktičnost karavana, a istovremeno ima široki i funkcionalni otvor i nizak utovarni prag za lakše svakodnevno korišćenje. Izdignuti položaj ostvaren je zahvaljujući visokom klirensu i točkovima velikog prečnika od 720 mm sa gumama od 19’’. Sve ovo pruža viši položaj u vožnji i doprinosi većoj sigurnosti i vidljivosti kao elementima koje kupci SUV-a veoma vole. Međuosovinsko rastojanje od 2785 mm garantuje veliku prostranost pozadi, a sa dužinom od 4.805 mm, širinom od 1.865 mm i visinom od 1.485 mm smešten je u sam centar D segmenta. C5 X predstavlja novi Citroënov svetlosni potpis u obliku latiničnog slova V, i napred i pozadi. Odmah prepoznatljiv i asocirajući uvek na Citroën, ovaj tehnološki svetlosni potpis ima LED farove u celoj gami. Vidljiv i danju i noću on naglašava neobičnu siluetu modela C5 X.

 

Citroen c5 srb 02.jpg

 

''Svojim inovativnim stilom koji spaja eleganciju limuzine, dinamičnost karavana i umirujući izgled SUV-a, C5 X prikazuje Citroënov odvažan stil. Njegov jedinstveni izgled, aerodinamične linije i njegov moderni svetlosni potpis čine od njega pravo Citroën vozilo koje se odmah prepoznaje na putu'', reči su Pijera Leklerka, direktora dizajna Citroëna.

Iz kabine C5 X širi se osećaj topline, sigurnosti i prostranosti. Prosto poziva na putovanje svojim velikim dimenzijama, jedinstvenom pažnjom koja je posvećena detaljima i praktičnošću bez premca. Elegancija i komfor, udruženi sa inovativnom, ali diskretnom tehnologijom, ključne su reči ove unutrašnjosti koja pruža dobrodošlicu, potpuno u skladu sa Citroënovom tradicijom. Sedišta Advanced Comfort predstavljaju uzor po pitanju udobnosti pri sedenju. Osećaćete se kao kod kuće, u vašoj dnevnoj sobi. Ona pružaju udobnost pri sedenju i vizuelnu udobnost zahvaljujući posebnoj oblozi. Dinamična udobnost, kao i udobnost položaja tela je postignuta veoma gustom penom u sedištu, koja vam omogućava da se osetite opušteno čak i pri dužim putovanjima.

 

Citroen c5 2023 srb 01.jpg

 

Oslanjanje Citroën Advanced Comfort je prava Citroënova ekskluzivnost, čiji je cilj da se ponovo stvori utisak da se leti na čarobnom ćilimu (koji je postojao kod legendarnih Citroëna) dok se prelazi preko prepreka i rupa. Sa tri različita režima upravljanja oslanjanjem poboljšava se efikasnost Hidrauličnih Progresivnih Jastuka pružajući dodatni komfor istabilnost u krivinama. Pri dizajniranju C5 X-a, kabina je bila centralna preokupacija Citroëna. Napred su udobna sedišta sa velikim prostorom i prečišćena instrument tabla. Pozadi veličinom poziva na odmor i opuštanje, sa izuzetnim prostorom za noge, širinom i velikim rastojanjem od krova.

Udobnost u kabini je povećana osvetljenjem, zahvaljujući zastakljenoj površini od 360° skroz oko vozila, uključujući prozor na C stubu, kao i velikom staklenom krovu koji može da se otvori i koji pušta onoliko svetlosti koliko želite. Za što opuštenija putovanja posebna pažnja je posvećena zvučnoj izolaciji uz višeslojna stakla napred i pozadi, koja stvaraju izolaciju od spoljašnje buke. Pri dizajniranju C5 X-a, praktični aspekti su osmišljeni do najsitnijeg detalja. Velika zapremina prtljažnika od 545 L, ravan pod kad je zadnja klupa spuštena, čime se dobija korisna zapremina do 1640 L, široki i funkcionalni otvor, ravni zidovi i nizak prag, motorizovani poklopac prtljažnika koji omogućava da ga otvorite ili zatvorite bez korišćenja ruku sve to umnogome utiče na ekskluzivnost C5 X-a. U kabini postoje mnogobrojne pažljivo obrađene dodatne pregrade u kojima možete da držite različite predmete.

 

 

C5 X usvaja vrhunske tehnologije kako bi putovanja postala bezbrižnija, sigurnija, čak i zabavnija. C5 X predstavlja novi korak prema bezbednosti, prošireni Head Up displej u boji na vetrobranu u visini očiju. S obzirom na njegove velike dimenzije vozač ne mora da skreće pogled sa puta da bi dobio informacije koje želi. C5 X uvodi, kod Citroëna i potpuno novi komunikacijski interfejs. Udružen sa HD ekranom u boji od 12’’ osetljivim na dodir, sa 4USB utičnice tipa C i sa bežičnim punjenjem pametnog telefona, on se ažurira u realnom vremenu, preko Clouda i prihvata Mirror Screen bez potrebe da se pametni telefon poveže. Interfejs je osmišljen kao tablet osetljiv na dodir preko koga se daju različite komande: ima mogućnost personalizacije, podešavanja i postavke prikaza, vidžete na početnom ekranu, prirodno glasovno prepoznavanje ili efikasnog ličnog asistenta koji razume šta mu se kaže i koji odgovara na pitanja i izvršava naredbe.

 

Kada su sistemi za pomoć u vožnji u pitanju, C5 X je tehno lo ški na samom vrhu zahvaljujući različitoj opremi na vozilu: radarima, kamerama, senzorima. C5 X nudi najbolje po pitanju poluautonomne vožnje nivoa 2, u skladu sa važećim zakonima. Highway Driver Assist kombinuje prilagodljiv regulator brzine sa funkcijom Stop & Go i sistemom za pomoć u održavanju vozila u traci. Na ovaj način vozač ne mora više da upravlja brzinom ili putanjom, vozilo preuzima brigu o ovim funkcijama. Takođe, mnogi drugi uređaji olakšavaju svakodnevnu vožnju, kao što su: širokopojasni nadzor mrtvog ugla, Rear Cross Traffic Alert koji otkriva opasnost u blizini vozila pri vožnji unazad, Top 360 Vision koji olakšava upravljanje tako štoprikazuje spoljašnje okruženje na ekranu, ili otključavanje i pokretanje vozila bez ključa. Sa C5 X-om Citroën daje istovremeno i emotivan i racionalan odgovor kupcima D segmenta koji traže savremen, prefinjen, udoban i svestran automobil. Svojim jedinstvenim izgledom, povećanom udobnošću i tehnološkim inovacijama C5 X nudi zadovoljstvo i sigurnost koji su deo Citroënove tradicije.

 

Konfigurator sa cenama za C5 X - klik OVDE.

 

PR saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prošle nedelje vrtim insta i iskače mi reklama tipa zakaži probnu vožnju c5x. U tom trenutku proradi @moron u meni i reko' hoću. Na prvi pogled, auto mi je bio jako interesantan, oblik koji ja volim (po novom neki kao fastback), na slikama skroz intrigantno i drugačije izgleda. Ima ove nove svetlosne četvrtaste retardirane grupe koje nisu toliko upadljive u braniku, ne primećuju se. Linije dnevnih svetala i pozicije su skroz u skladu sa celim dizajnom. I odlucio se da se prijavim
 

Popunio online formu, submit, 30s kasnije zove diler. Zakazali ste probnu vožnju ali mi u NS nemamo test auto, ako hoćete možete u BG. Ja pitao samo imate li auto u salonu, hteo bih da vidim i probam gabarite auta, da vidim da li je to to.

Juče, oko podne, odemo drugar i ja da vidimo auto. Obojica smo oduševljeni dizajnom i izgledom. Otključali auto, ušao unutra, lepo se smestio, D segment, širina u ramenima dovoljna, sedišta mekana, udobna, ali za moj ukus fali neka čvrstina, nije da te zagrle. Dovoljno prostora na centralnoj konzoli da oboje naslone ruku, vrata nekako zanimljivo dizajnirana da se dobije utisak još većeg prostora. Materijali mi ne deluju baš najsrećniji u odnosu na klasu i cenu, čini mi se da se za nijansu kvalitetniji materijali ugrađuju u PUG. Nema brzinomera, nema obrtomera već četvrtast displej sa pojedinim informacijama. Taj nedostatak nadomešćuje veliki hud na kome se vide sve informacije tako da nije potrebno ni gledati ovaj mali četvrtasti koji deluje kao da je iz vremena video igara 90tih. Centralni displej je fino velik, ne odskače kao na Toyoti ili Fordu da samo iskoči iz table. Generalno, napred je sve ok. 

Pošto imam naviku da namestim prednje sedište prema svojim gabaritima (202/110) i onda vidim da li pozadi mogu da sednem, tako sam uradio i ovde. I... pozadi ne mogu da sednem. Prvi problem ulazak na zadnju klupu. Moram bukvalno rukama uvući noge unutra i namestiti ih. Zatim glavu ne mogu da ispravim ni malo, mogu sedeti samo ako bradom dodirujem grudi. Na to uskače diler sa doskočicom tipa Pozadi ćete voziti decu... Na šta se složim.  Od automobila koje sam do sada u životu probao (ne računajući SUV, već klasika hatch ili karavan), automobili kod kojih sam mogao da se vozim na zadnjem sedištu manje-više normalno su Delta, Croma, Mondeo, Oktavija, Superb, Passat, Golf, stariji A6. Tako da, po mom mišljenju, ima prostora pozadi dovoljno, ali ne i za mene. 

 

Gepek je u skladu sa klasom. Dovoljan i prostran. Nisam dobio info da li ima verzija sa rezervnim točkom, postoji verzija sa pripremom za rezervni točak, ali ne i opcija da se isti dokupi. Primetio sam da rukom otvara gepek, pitao sam ima li verzija sa automatskim otvaranjem i zatvaranjem gepeka, rečeno mi je da je to oprema shine (najviši paket) i da zavisi od konfiguracije u tom paketu. 

Opšti utisak je da je jako zanimljiv automobil, meni makar, ali da je naravno, u skladu sa trendom preskup. Motorizacija je onako, u početnim paketima loša 1.2 turbo benzinac sa 130ks, izloženi model je 1.6 turbo benzinac sa 180ks i AT8. Cena tog modela je oko 42k eur, sa mogućnošću još nekog popusta pošto je proizveden ove godine. Iskreno, kao i ceo trend u autoindustriji, preskupo i cena ne opravdava ono što je izloženo. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Što je najžalosnije, biće to i skuplje. Uskoro. Bez greške.

Inače, jedan moj drugar je išao na testnu vožnju i oduševio se. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

marekdrives.jpg MarekDrives: Citroen C5 X

 

U reklami za C5 iz 2008. godine rekli su da je ''C5 nepogrešivo Nemac... koji se pravi u Francuskoj.'' Jasnu su poruku hteli time da prenesu.

Ali, najnoviji C5 ima i ''X'' u imenu, i nepogrešivo je Francuz - ono, baaaš Francuz:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posto mi se bas svideo auto, resio sam malo da bacim pogled preko, npr na mobile.de, da uporedim cene, da vidim kako nasi formiraju cene... 
Iz razgovora sa prodavcem u salonu, na nase trziste ne dolaze neke verzije automobila u najvecoj opremi, razlog ne znam niti me je interesovalo. I onda rekoh, bas da vidim kako je stanje  kod prodavaca u de, kako se krecu cene za c5x u najvecoj opremi. 
I tu onda malo iznenadjenje, nije da nisam ocekivao ali stvarno...
Uspeo sam da nadjem najjace verzije PHEV od 224ks za tipa 42k eur sa PDV-om. Sada sam isto, zarad ovog posta, napravio isti upit i evo oglasa ka C5X na mobile de u najjacoj opremi Shine
 
image.thumb.png.2d7563327a6697a47750ffebde30bac4.png

 

Po zvanicnom cenovniku ovde u NS, C5X PHEV u Shine paketu (bez panorame, otvaranja zatvaranja gepeka na dugme, sa pripremom za rezervni tocak) je kostao oko 52k eur.

 

Izlozeni model, koji sam probavao je bio oko 42k eur koji nije PHEV vec samo 1.6 turbo benzinac u Shine paketu. 


Takodje, na mobile.de se mogu naci i primerci sa predjenih do 15kkm za oko 40k eur sa PDV-om u opremi kao ovaj gore.

image.thumb.png.69e1c76127623aabe0dfc656b4bfe026.pngimage.thumb.png.7c642897827d196996af559ca07e8dae.png

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autoshopmagazin.jpg AutoShopMagazin: Citroen C5 X

 

Model sa kojim Citroen želi da se vrati u vrh luksuznih i komfornih automobila:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Rusiji krenula proizvodnja Citroena C5 Aircross od kineskih delova

 

citroen c5 kina.jpg

 

Ruska kompanija Automotive Technologies je potvrdila da je ove nedelje započela proizvodnju Citroena C5 Aircross u svojoj fabrici u Kalugi, iako su se i Citroen i njegova matična kompanija Stellantis povukli iz zemlje 2022. Vozila su sastavljena od delova iz Kine, koje pravi Dongfeng Motor Group, Stellantisov kineski partner.

 

''U fabrici u Kalugi je 27. marta počela montaža krosovera Citroena C5 Aircross'', navodi se u saopštenju Automotive Technologies. ''Automobili će stići u salone zvaničnih dilera Citroena u maju 2024. godine, ali će biti moguće rezervisati automobil već u aprilu.'' Automotive Technologies je u februaru inače prvo sastavio probnu seriju od 42 vozila. Iako je Stellantis tehnički vlasnik fabrike, kompanija napominje da nema nikakve veze sa ovim kompletima iz Kine i kaže da je ''izgubila kontrolu nad svojim entitetima u Rusiji.'' Citroen je jedna od mnogih zapadnih kompanija koje su prestale da posluju u Rusiji nakon početka rata u Ukrajini. Moskva je od tada počela da koristi ''paralelni uvoz'' da bi zaobišla zapadni embargo, uveliko se oslanjajući na pomoć Kine.

Podaci o trgovini pokazuju da je izvoz iz Kine u Rusiju porastao skoro sedam puta između 2022. i 2023.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...