Jump to content
FAS Goran
neshaoct

WRC: Argentina 2019.

Recommended Posts

18 ispita, makadam, magla i prelasci preko reka

 

HaydenPaddon-Argetina.jpg

 

Pred ljubiteljima najatraktivnijeg auto sporta na svetu je nova runda - peti ovogodišnji megdan u reli šampionatu sveta - Xion reli Argentina 2019. Biće to novi susret, po mnogima i to sa razlogom, najboljih i ''najluđih'' vozača sveta, koji često i bukvalno lete u svojim specijalno pripremljenim vozilima uz asistiranje verovatno još hrabrijih suvozača.

 

Prvi od 18 ispita je već tradicionalna šminka i komercijala (gradski ispit od 1.9 km) a ona istinska i dugačka utrkivanja slede u petak, na 7 ispita, u subotu takodje na 7 i najzad u nedelju na poslednja 3 brzinska ispita. Reli Argentina je drugi ovogodišnji reli po zemlji (makadamu). Karakterističan je po mnogim prelascima preko manjih reka, delom se vozi i na visinama od 2100 metara, po pesku, šljunku a i po magli. Najduži ispit ima 33.65 kilometara i vozi se dva puta. Poslednji 18. ispit je ''power stage'' i počinje u nedelju u 17:08 po našem vremenu.

 

Čak 8 puta je na reliju Argentine pobeđivao legendarni Francuz Sebastien Loeb, i to uvek u Citroenu. Prvi reli Argentine je održan još 1980. a minule godine je u toj velikoj zemlji trijumfovao Estonac Ot Tanak sa Toyotom. U generalnom plasmanu posle do sada odvozanih relija vodi Belgijanac Tijeri Nojvil sa Hyundai automobilom, sa 82 boda, drugi je Francuz Ožie u Citroenu sa 80 bodova, a treći Tanak u Tozoti sa 77 bodova. U Argentini je održan uvodni-test ispit, takozvani ''shakedown''. Uz povremenu kišu, uključene brisače, po zemljanoj podlozi sa kamenjem na stazi od 4.25km najbolje vreme je postigao Tanak (2.34.9), a potom su se plasirali Nojvil (2.35.6), 3. Mik (2.35.6 isto vreme kao Nojvil), 4. Ožie (2.36.1), 5. Suninen (2.36.4), 6. Sordo (2.37.3), 7. Lapi (2.37.7), 8. Latvala (2.38.3), 9. Mikelsen (2.38.3 isto kao i Latvala), i 10. Evans (2.38.5).

 

Reli Argentina nas uvek mora podsećati i na domete naših reli vozača. Jedna od loših navika našeg naroda je i zaboravljanje starih vremena i nekadašnjih nesvakidašnjih ostvarenja, a kada je automobilski sport u pitanju mnogi i ne znaju da je 1970. godine održan do sada najduži reli na svetu, od Londona do Meksika...više nego duplo duži od aktuelnog Dakar relija. Za nas je bio posebno značajan jer je predstavljao pionirski poduhvat posade iz Srbije.

 

191928-peugeot r.jpg

 

Startovao je 19. aprila u Londonu, a posle čak 25.700 kilometara završen je 27. maja u Meksiku. Pobedio je čuveni Finac Hanu Mikola sa Ford Eskortom. Među verlikim brojem posada našla se i jedna iz tadašnje Jugoslavije. U potpuno serijskom, crnom Peugeot 404 iz Beograda, bili su Ivica Vukoja, Nestor Milanov i Srđan Đorđević. Krenuli su iz Beograda prema Londonu, startovali na vreme, prevalili celu Evropu, iz Portugalije se kao i svi prebaclili brodom do Južne Amerike, a onda nastavili kroz Brazil, Urugvaj, kroz celu Argentinu i preko Anda. Skoro blizu cilja, u Santjagu u Čileu, zakasnili su u kontrolnu stanicu više od 20 minuta od predviđenog vremena i diskvalifikovani su. Ipak, ostali su posebno primećeni u karavanu relista i mnogi su pominjali posadu sa brojem pet.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blatnjavi ''žilet dueli'' u Južnoj Americi

 

wrc-rally-argentina-2019-kris--2.jpg

 

Oštra borba, male razlike i jedan otkazan brzinski ispit obeležja su prvog dana relija Argentina. U toj po mnogome zanimljivoj zemlji sada je jesen, pa povremeni pljuskovi nisu ništa neobično, međutim to se baš ne dopada majstorima krivina koji su se već posle drugog ispita požalili na blato i vodom ispunjene kolotrage (kanale na putu) brzinskih ispita. Kao što se i očekivalo snažno su krenuli vozači Toyote, Ot Tanak i Kirs Mik. Tanak je ubedljivo bio brži od svih na uličnom i kišnom specijalu (iako je razlika iznosila samo 1.6 sekundi, ali na deonici od samo 1.9 km je to mnogo za elitne vozače), a potom je usledio odgovor Kris Mika na ispitu broj 2. Ispit broj 3 od 29.85 km je otkazan, verovatno zbog oštećenog puta na jednom delu staze.

 

Brzinac broj 4 dobija Nojvil sa Hyundai-jem, a Kirs Mik preuzima prvo mesto u generalnom. Sledeći megdan, broj 5, je pripao Mikelsenu sa Hyundaijem, koji se opet našao na svom sedištu koje mu je ''oduzeo'' Sebastien Loeb. U tim trenucima je Kris Mik imao prednost na čelu od 5.4 sekunde u odnosu na svog klupskog rivala Tanaka, i 6.6 sekundi je bio bolji od Ožiea u Citroenu. Pred odlazak u servis, Ot Tanak dobija brzinac broj 6 i približava se Miku na samo 0.7 sekundi. Pauzu u servisu Estonac Ot Tanak je verovatno iskoristio za ''dogovor sa samim sobom'' i za bitnu odluku, da ''pogura'' malo jače. Na ispitu broj 7 (bio je otkazan u prvom krugu) koji je skraćen za 3 km kako bi uslovi vožnje bili kolko tolko podnošljivi, sve brži vozač Toyote Ot Tanak je prosto poleteo i zasenio kompletnu elitu. Elfin Evans je baš tako rekao za Tanaka: ''On je leteo''. Posle tog ispita Tanak preuzima vodeće mesto od Kris Mika, kojem pomenuti ispit predstavlja pravu moru, pa u izjavi na cilju govori da je put bio veoma loš. Nojvil je na brzincu broj 7 bio drugi, dok je treće vreme ostvario Ožie. U finišu prvog dana najgore ide Fordu - Suninenu i Evansu, veoma loše i Lapiju u Citroenu, dok Latvala zaostaje preko pola minuta za liderom i izjavljuje da je razočaran svojom slabom vožnjom. Drugi dan je završen ispitom broj 8 od 23.44 kilometara. Dobio ga je Tijeri Nojvil, a taj brzinac je bio katastrofalan za Lapija u Citroenu koji je srećno, nadamo se bez povreda, pretrpeo težu havariju a takođe je označio i propisno izletanje Ot Tanaka i Jari Mati Latvale, koji su zbog toga izgubili puno vremena.

 

wrc arg 2019.jpg

 

Taman kada su mnogi pomislili da će se Ot Tanak ''odlepiti'' i uvećati prednost na mestu lidera, preveliki rizik i velika brzina na zaista blatnjavom i često dubljim barama ispunjenom zemljanom putu doveli su do okretanja na stazi, pa je 31. godišnji Estonac izgubio skoro pola minuta. Sada je na mestu broj jedan Belgijanac Nojvil, a sa 11.9 sekundi zaostatka ga prati zvanični svetski prvak Sebastijen Ožie koji se požalio na slabije performanse svog Citroena. 

 

Generalni poredak posle 8 ispita (od ukupno 18):

1. Nojvil - Hyundai

2. Ožie - Citroen +11.9s

3. Tanak - Toyota +13.4

4. Mik - Toyota +28.1

5. Mikelsen - Hyundai +29.4

6. Evans - Ford +38.2

7. Sordo - Hyundai +41.1

8. Suninen - Ford +1.59.2 min.

9. Latvala - Toyota +2.02.9

10. Ostberg (RC 2) - Citroen +6.11.9

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijeri Nojvilu pobeda, dupli uspeh za Hyundai

 

ThierryNeuville-Argentina-2019.jpg

 

Hyundai može zaista da slavi i da celom svetu priča o svom najboljem sportskom automobilu koji pobeđuje na najtežim relijima, a takođe i na kružnim trkama (naravno drugačije pripremljen) - baš prava reklama za brend. Belgijski automobilista, prvi vozač Hyundai-ja, ostvario je na reliju Argentina pobedu i ujedno drugi ovogodišnji trijumf u reli šampionatu sveta, pa je učvrstio vodeće mesto u generalnom plasmanu (110 bodova), ispred Ožiea (105) i Ot Tanak (84). Reli Argentina je bio baš specifičan. Zna se da je zemljana podloga prepuna opasnosti uz maksimalno brzu vožnju, međutim ''hiljadu'' prolazaka kroz neke potoke i rečice, potpuno blatnjava podloga sa vodom ispunjenim kanalima načinili su od argentinskog događaja nešto što je podsećalo i na sportove na vodi.

 

U takvom ambijentu se najbolje snašao Nojvil. Pobedio je sa prednošću od 48.4 sekunde posle 18 ispita, a takav rezultat se smatra kao ogroman uspeh. Ako podsetimo da su na krovu, među elitnim vozačima, bili Esapeka Lapi i Elfin Evans, i da su tehničke probleme imali baš svi, onda je možda razumljivija priča o ekstremnim izazovima u Argentini. Najbolji vozači sveta ipak neće imati nijedan dan odmora posle jurnjave kroz centralne delove Argentine.

Već za 12 dana (tačnije od 10. do 12. maja 2019.) počinje reli Čile, takmičenje koje će takođe biti naporno i potpuno nepoznato za svetske majstore krivina. Jedino što neće morati previše da putuju ili da preleću Atlantik. Reli Čile je naime protekle godine održan kao novi kandidat za WRC, a pored ostalih odobrila ga je i legendarna Francuskinja Mišel Muton, delegat FIE u komisiji za bezbednost. Oni koji su pratili reli Argentina, imali su priliku da vide veoma dobro izdanje Hyundai-ja. Odličan je pored Nojvila bio i Andresa Mikelsen, a pohvale zaslužuje i popularni Kris Mik koji je u stvari bio brži od svetskog prvaka Ožiea, i da nije bilo penalizacije od deset sekundi (zbog pogrešnog prolaska kroz jedan deo duplog puta na brzinskom ispitu), Kris Mik, učenik Kolina MekRea bi bio na podijumu sa 8.6 sekundi ispred Ožiea. Ali, baš zbog mnogo takvih ''ali'', reli šampionat sveta privlači milione fanova.

 

Konačni generalni plasman relija u Argentini:

1. Nojvil - Hyundai

2. Mikelsen - Hyundai +48.4s

3. Ožie - Citroen +1.04.8 min.

4. Mik - Toyota +1.06.2

5. Latvala - Toyota +1.21.1

6. Sordo - Hyundai +1.26.7

7. Suninen - Ford +4.57.3

8. Tanak - Toyota +14.24.8

9. Ostberg (RC 2) - Citroen +14.28.5

10. Heler (RC 2) - Ford +20.14.5

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...