Jump to content
FAS Goran
dusanissimus

Ćopavac - rok trajanja?

Recommended Posts

Većina od nas ima 10+ godina stare automobile, inače se iskreno, ne bi bavili forumom...

Sad... da li rezervni točak smanjene veličine - ćopavac ima rok trajanja.

Da li treba menjati gumu svakih 5 8 10 12 15 20 godina?

Posle koliko kilometara pređenih na ćopavcu gumu treba zameniti? Posle svake upotrebe?

Još jedno pitanje, da li ventili traju kraće od guma?

Dakle... Šta kažu proizvođači guma, automobila itd?

Ideje?

Edited by dusanissimus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ako koristiš ćopavac da se prevezeš do vulkanizera ili da izdržiš dan, a nikada nije korišćen mislim da nema razloga da se menja. Ta guma je nova i toliko može da izdrži sigurno, on je 30-ak evra i to je bacanje para po meni

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/19/2019 at 5:49 PM, dusanissimus said:

Posle koliko kilometara pređenih na ćopavcu gumu treba zameniti? Posle svake upotrebe?

Ne menja se posle svake upotrebe, nije to jednokratni rezervni točak, nego je rezervni točak manjih dimenzija. :D 

Nije bitan broj kilometara, ta guma se (iz mog iskustva) znatno brže troši od klasične gume, tako da nemaš potrebe da pamtiš pređene kilometre, nesumnjivo ćeš videti kad se potroši, naročito ako voziš brže od onih 80 Km/h koliko nalepnica na njoj obaveštava. Ne kupuje se druga nova guma za njega (nisam ni video da je neko negde uopšte prodaje), nego se kupuje drugi komplet ćopavac (nov ili polovan sa nekog otpada).

 

Šta se dešava sa tom gumom posle 10 ili 15 godina...da li je ona i dalje ok za upotrebu - ne znam. Imam praksu po kojoj joj ništa ne fali. Ako guma nije ispucala, ako u njenim šarama ne vidiš one sitne pukotine (što ćeš sve videti kod klasične gume kad je stara 10 ili 15 godina), onda ne vidim razlog da se ne koristi kao rezervni točak. Kod gume za ćopavac nisam čuo da je neko ''trčao'' da uzme polovan mlađi, ili nov. 

 

 

 

Edited by neshaoct
izmena

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta guma ima da se kupi, ne mora kompletan točak. Jeftinija je od standardne gume.
Rok trajanja svake gume propisuje proizvođač. Obično je do 10god ali ne može precizno da se odredi jer trajanje gume ne zavisi samo od godina nego i od klimatskih i atmosferskih uslova a kod gume u upotrebi zavisi i od opterećenja. Zakonski guma je dobra dok joj je šara po propisu.
Jednostavno koristiš je dok ne proceniš da je postala rizična.

Ventil nema rok trajanja. Pojedini vulkanizeri ga menjaju prilikom svake zamene gume a sve zato da bi posao naplatili skuplje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

emisijasat.jpg EmisijaSAT video: Koliko je bezbedno voziti ''ćopavi'' točak?

 

Sezona putovanja stići će kad-tad, a kada se krene na put, malo ko razmišlja o tome kakav rezervni točak vozi u prtljažniku. Moderni automobili sve češće kao zamenu imaju set za popravku pneumatika ili onaj, narodski rečeno ''ćopavi'' točak. Upravo taj rezervni točak smanjenih dimenzija, ekipa emisije SAT odlučila je da detaljno testira.

Kroz nekoliko realnih situacija prolazili su sa tim točkom montiranim i na prednjoj, a kasnije i na zadnjoj osovini, pa detaljno otkrivaju šta on sve može, da li je zaista bezbedno voziti ga i koje su mu granice:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshaoct Sve je ovo u redu vezano za rezervni tocak smanjenih dimenzija ali nije rečeno da li je do max  80 km/h taj točak moguće voziti normalno a da se preko te brzine greje i može da pukne. Verujem da nisu bezveze stavili oznaku 80 na samoj felni. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minutes ago, Axic said:

...ali nije rečeno da li je do max  80 km/h taj točak moguće voziti normalno a da se preko te brzine greje i može da pukne.

Mogu ja da kažem... :D 

Voženo sa ćopavcem do 120 km/h, ali:

- počne da se čuje kao voz na tim brzinama jer taj uzak točak huči pri 120 (i ranije počne).

- greje se tada više i posle 4-5 dana uobičajene vožnje (kao da ćopavca nema...ali ipak uz limit na 120 km/h tako da nije baš skroz uobičajene), šara mu je skoro skroz nestala.

 

Na osnovu toga mi je skroz logično da bi na još maaalo većim brzinama došlo do pucanja njegove gume već posle par minuta konstantne takve vožnje.

Šteta to nisu doveli jedan ćopavac do pucanja da znamo definitivno, imali su uslove za to.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E to me je interesovalo. Ne znam kako je kod ostalih automobila ali kod Punta npr. taj ćopavac treba napumpati na 2.8 bara. 

I još jedna korisna informacija za taj točak je da po pravilu uvek njega staviti pozadi, po testovima se i vidi zašto nije dobro držati ga napred. Podmetne se nešto ispod dizalice da bi se više podigao auto, da oba točka mogu da se skinu pa onaj točak sa zadnje osovine prebaciti napred a ovaj ćopavac zašrafiti pozadi. Ovo bi bila praksa kad smo negde na putu gde ne znamo da ima vulkanizer u blizini, za ostale situacije i kratke relacije može ostati napred. 

Edited by Axic

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, Axic said:

Ne znam kako je kod ostalih automobila ali kod Punta npr. taj ćopavac treba napumpati na 2.8 bara.

Ovo sto sam vidjao od sledecih klasa uvis, opusteno ide na 4.2 Bar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, 4.2 pa na vise. I ja se zacudih kada videh da pise 2.8b mada do skoro nisam imao pojma o tome dok letos nisam proverio svoj :)

Послато са SM-J330F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebalo  bi da piše na njemu ali uglavnom je to 4 ili više bara. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

automarkethr.jpg AutoMarket.hr: Kako zameniti točak u nekoliko poteza?

 

Ako vam se u vožnji probuši guma možete je pokušati zakrpiti sa setom za reparaciju guma, pozvati šlep ili zameniti točak ako imate rezervni.

Pogledajte kako pravilno zameniti točak u nekoliko poteza :D 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...