Jump to content
FAS Goran
ivica su

Još jedan veliki Fića na forumu

Recommended Posts

Kako ima već na desetine Fića na forumu, verovatno mnogima ovo pretstavljanje neće biti zanimljivo, ali smatram da je red da otvorim temu :D . Iako je kod mene već tri nedelje, a kako se prepis dosta odužio, vozih ga tek nekoliko puta i još se upoznajemo :)Znači u pitanju je Fiat 500L 1.4 benzin 95ks, Pop Star oprema, 2014. godište, 70k na satu, uzet od prvog vlasnika. Nisam siguran da li su krov i retrovizori u drugoj boji, parking senzori i alu felne deo paketa, ili dodatna oprema, ali raduje me što ima i to.

 

Da krenem ispočetka. Lomio sam se više od godinu dana šta da uzmem posle Grande Punta. Otvorih i temu u vezi toga, pa se moram još jednom zahvaliti svim forumašima koji su imali strpljenja da mi objasne prednosti i mane pojedinih modela. Moram da se zahvalim i svim vlasnicima 500l-a na forumu koji su objektivno i obilno pisali o svojim ljubimcima i njihovim iskustvima. Da nisam pročitao sve te komentare i teme, veliko je pitanje da li bih se odlučio za ovaj model. Pored svega toga, dodatno su prevagnuli supruga i ćerkica.

 

U opticaju su bili Astra J, i30, c4.... Nekako sam prerastao Grande Punta i tražio sam nešto veće i komfornije, ali i mlađe (pa time i pouzdanije).... Posle raspitivanja i par probi, shvatih da C segment zapravo "nije to to", pa su u opticaju bili C3 Picasso, B-Max, Meriva.... a od svih na kraju izbor pao na 500L. Razloga je više, neke sam već gore naveo, drugi bi bio godište, treći benziski motor (neverovatno koliko su retki benzinci po oglasima), zatim mala kilometraža i stanje vozila i na kraju, ono najbitnije, što me auto apsolutno kupio pri probnoj vožnji. Rekao sam "e to je to". Prostranost, udobna sedišta, visok položaj sedenja (zapravo visina celog auta), odlična zvučna izolacija, mekano oslanjanje, fino upija rupe, fantastičan dizajan, kvalitet enterijera DALEKO iznad očekivanja... Zapravo auto je potpuna, ali potpuna suprotnost u odnosu na Grande Punto. GP je mali/srednji gradski auto, meni lično previše tvrd, ali okretan, pomalo sportski i brz, enterijer jeftin sa mnogo cvrčaka, sa lošom izolacijom, a 500L pravi porodični i praktičan automobil za udobno putovanje i uživanje, kako u gradu, tako i na dužim putovanjima. Prosto čoveka tera da ne vozi brzo, već da se zavali i uživa. Jedino fali naslon za ruku da bi užitak bio potpun.

 

Motor, u njegov izbor baš nisam bio 100% siguran. Toliko ljudi pišu negativno o ovom motoru u smislu da je trom ( ali pouzdan ), da sam se predomišljao da opet uzmem dizela. No, dobro je što nisam. Imah 1.3 mjet sa 90ks, sve je to super, na otvorenom trošio 4l, na AP 5l, odlično ubzavao i preticao na otvorenom, ali za mojih 8k koliko pređem godišnje i 90% čiste gradske vožnje, nije imao smisla. Pored kratkih relacija, hladnog motora, prosečnom brzinom od 18km/h, motor je bio lenj i preglasan dok je hladan i trošio i po 8l. Ovaj benzinac me odmah kupio. Snage u gradu zaista ne fali. Možda je do mene, kratkih relacija (kreni-stani) i mog stila vožnje, ali meni ovaj benzinac deluje živahnije u nižim brzinama od dizela, a o buci da ne govorimo, na bolje se čovek lako navikne.... po bordu potrošnja ispod 9l (8,7l), što je skroz prihvatljivo kad se uporedi cena benzina i dizela, a na otvorenom dosta manja, mada nemam još dobar uzorak.... Istina, moj stil i šaltanje brzina se poklapa sa preporukom računara za ekološku vožnju, ali ja sam tako vozio i dizela po gradu, da ne kažem morao, tako da ja tu ne vidim nikakv problem, odmah mi je seo ;)  

 

Na otvorenom ipak dajem prednost dizelu, jednostavno ima bolje ubrzanje u višim brzinama, ali ništa što meni smeta, nije to kod Fiće uopšte tako loše. Kod 500L možda jedino smeta malo ta veća buka pri 130 km/h. Ona je i dalje daleko manja nego u GP-u pri istim brzinama, ali daleko veća nego pri brzinama do 100 km/h, kada je auto skoro pa potpuno bešuman.

 

Inače, ono najbitnije, u odnosu na sve što sam do sada vozio, ovo je praktično nov auto. Enterijer kao netaknut, kao iz salona, a u vožnji takođe kao nov. Nadam se da će takav još dugo biti :) Reakcije drugara su jako zanimljive. Svi su negativno reagovali dok ga nisu uživo videli i seli u njega... Čak neki odlučiše i da u budućnosti baš njega pazare. Izgled izdaleka i slike definitivno varaju :D  Za početak par fotografija, vremenom će ih biti još.

 

IMG_20190330_170843.jpg IMG_20190330_171057 (1).jpg IMG_20190416_215635.jpg

 

 

Edited by Ivan
Sredjene slike

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lepa kombinacija boja u unutrasnjosti :)

Cestitam na kupovini i da se lepo navozate :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ivica su

 

Dobar, očuvano deluje :thumbsup: 

Bikolore, tj. krov i retrivozori u drugoj boji je retko ko doplaćivao, ali su mnogi naknadno ugradili, čak je moglo da se uradi i od strane ovlašćenog dilera. Vremenom su stekli prakse, tako da se kod tvog koji je 2014. godište verovatno nigde i ne primeti da je naknadno urađeno. Isto kao i za naknadnu ugradnju parking senzora ili maglenki.

Bila su tada i neka uslovljavanja oko kupovine 500L-a sa subvencijom, tj. ako se uzimao 500L sa subvencijom nije se moglo mnogo ''izvoljevati'' oko doplata za određene stvari jer su svi dolazili u unapred definisanim paketima opreme, ali je moglo naknadno kod ovlašćenog dilera da se doda ponešto...i da ostane garancija na sve, naravno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala za čestitke :D

 

@neshaoct

 

Jako mi je legao taj beo krov u kombinaciji sa ovom crvenom. Auto odskače od ostalih u gradu i deluje dosta atraktivnije, kao da je potpuno druga varijanta tipa Trekking, a u stvari poptpuno isti - običan. Mala sitnica koja jako menja dojam :) Folija je dobro odrađena, ali je na retrovizorima malko ižuljana, tj. oštećena i ja sam hteo da je skinem. Žena me odgovorila, pa ćemo jednom kad bude to došlo na red presvući. 

 

Ostatak auta je jako lepo očuvan, kao što rekoh, unutra apsolutno bez tragova korišćenja. Bio je garažiran, pa je boja zaista lepa, još uvek kao nova, farovi kristalno bistri, ali ima par sitnih ogrebotina po branicima (tačnije sa dve suprotne strane, ne na svim ćoškovima). Ništa strašno, možda se upustim i sam da to popravim (par crtica koje treba zafarbati, dok sam sitnije već rešio polir pastom), ali ću haubu, kada bude malo viška novca, verovatno nositi na farbanje. Neko je uzeo i prethodnom vlasniku napravio liniju ključem. Zato je malko bio jeftiniji od konkurencije na oglasima. Kao što se to ne vidi na fotografiji, tako se ne vidi ni uživo dok neko ne priđe skroz blizu... ali ja znam da je tamo i nervira me :( eto, to bi ujedno, za sada, bila jedina mana.

 

Mehanički, nisam ga ni nosio pre kupovine kod servisera, proverio sam ono šta sam mogao na terenu i oslonio se na test vožnju... i bi sve ok... kod mog oca - automehaničara posle kupovine doterali na kanal, pogledali sve ispod, sve još kao novo... uradili mali servis, a po preporuci me čeka velik na jesen kada vozilo napuni 5 godina. Pored toga, moraću do kraja godine sigurno menjati pločice, pošto su na njemu još fabričke i eventualno pletenicu auspuha koja je malko počela da puca. Ne vidim da će tu biti većih ulaganja još neko vreme, a upravo sam tako nešto i tražio.

Edited by ivica su

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malo se raduckalo na Fići. Kupih 1dl laka i popravio sam ogrebotine od parkiranja na branicima. Mislim da je super ispalo. U prilogu su i fotografije, a pošto se na njima ništa ne vidi, znači da je dobro prikriveno :D (mada nije to nešto veliko, 2-3 horizontalne crte koje sam samo popunio lakom). E sad ona ogrebotina što me muči na haubi, uzeo polir pastu i trljao dok mi nije dosadilo (jedno pola sata). Mislim da sam je uspeo malo ublažiti, sada se ni iz uglova ne primeti odmah na prvu (kao što se ni na slici ne primeti). Znači tamo je, samo je slabije uočljiva.

 

Zamenih zimske gume (Vintera) letnjima (Good Year) i tu je došlo do malog razočarenja. Dosta su tvrđe i sad se neravnine na lošim putevima malo osete u kabini, dok se sa zimskim nije osetilo skoro ništa. Čudno, ranije sam imao suprotno iskustvo i uvek sam jedva čekao prve toplije dane da nabacim letnji set.

 

Još jedna mala mana koju ranije nisam primetio. Sedišta. Udobna su jako (pogotovo u odnosu na moj prethodni auto), ali kad sam prvi put malo brže uleteo u krivinu, shvatio sam da je gornja bočna podrška suviše slaba :( ono baš fino ispadnem iz položaja. Odmah sam pomislio na krivine po Bosni... na leto ću imati tamo prvi test, ne znam kako ću proći, to bi moglo biti veliko razočarenje.

IMG_20190419_123619.jpg

IMG_20190422_163452.jpg

Edited by ivica su

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bio debeli Fićko prvu put na moru, al ga zaboravih fotkati pored vode... Poslužiće i ove, negde na Ličkoj D1 magistrali na Velebitu :D 

Par utisaka: udobno putovanje, nema bolova u leđima, jako dobro i stabilno se drži u krivinama (što nisam očekivao zbog visine vozila, ili je možda pretovaren pa zbog toga?), još jedna velika pohvala za fantastičnu zvučnu izolaciju, prvi put nismo morali da jako pojačavamo muziku i vičemo dok razgovaramo pri većim brzinama. Potrošnja odlična, sa upaljenom klimom sve vreme, 5,2 po bordu, po čep metodi 5,4. Ulja kao da skoro ništa nije potrošio, ili možda 1mm na meraču (koliko mu to dođe, možda 1/2 dl), al ne mogu 100% da tvrdim. Tempomat, ne znam kako sam do sada mogao bez toga, spašava desnu nogu samo tako :D 

 

Mana je svima poznata, nedostatak snage, ali samo pri velikim usponima. Čak sam na prvu imao jako neprijatno iznenađenje pri prvom većem usponu, sa brzinom od 80 km/h prebacim u 5-tu, auto ništa, mrtav, četvrta, jedva, treća, e onda poskoči... Pravo da kažem, nakon toga i nisam imao većih problema, pri svakom usponu treća, 3500 obrtaja i on ode, lepo sam obilazio kamione, na kraju je to i ok bilo ;)  Sa sedištima nisam imao problema, izgleda da ta slaba bočna podrška više smeta u gradu pri oštrom skretanju nego u krivinama na otvorenom putu. E da, auto mi je bio jako prljav, verovatno se zbog visine i "ravne prednjice" na njega lepi apsolutno sve što leti iznad puta.

 

IMG-32993408ea9b7e8f1516a26f8eb3b3e5-V.jpg

IMG-4fd84b198d17e2b44ba9cffab46f44e9-V.jpg

IMG-d1e87f0053fa32164a5d42757548d9c2-V.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, ivica su said:

Bio debeli Fićko prvu put na moru, al ga zaboravih fotkati pored vode... Poslužiće i ove, negde na Ličkoj D1 magistrali na Velebitu :D 

Posto sam i sam zadnjih par godina letovao na prelepom srednjem Jadranu (Makarska, Hvar, Brac, Korcula) - ako nije nepristojno pitanje, koja je bila krajnja destinacija, eventualno neka preporuka i sl.? Ako jeste, slobodno preskoci pitanje...

Pretpostavljam da si iz Subotice isao na stari autoput Bratstva i jedinstva, pa (posto je putarina na novoizgradjenoj Dalmatini ziska) kod Karlovca iskljucenje na D1, preko Plitvica i dalje? Meni je za ovaj deo primorja bilo blize kroz BiH (Sabac, Sarajevo, pa izlaz na A1, Mostar i dolinom Neretve na more).

A kako si opisao putovanje sa 1.4 atmosfercem, prosto se pitam koji sam djavo komplikovao i kupovao turbo kosacicu od 140 KS ;) ... Ako bude nekih lepih fotki i ako zelis - slobodno dodaj temu u podforum sa putopisima: https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/forum/128-putopisi/

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan

 

Krajnja destinacija su bile Vodice kod Šibenika. Prethodnih godina sam išao samo južnije (Baška Voda, Makarska, Brač) i tamo sam uvek išao preko Bosne, ovde se po mojoj računici nije isplatilo. Ove godine, potpuno nespreman krećem, praktično pravo sa posla :D Plan je bio baš takav, od Osijeka do Karlovca AP, pa D1 do mora... aaaaaali, ja slučajno otidoh na Beli Manastir umesto na Osijek (jbg, nisam ni pogledao mapu pre puta) i pomislih "ma neka ga sad, idemo ful samo magistralom, bar ćemo se najesti za ušteđene pare". Magistrale jesu odlične, vozi se 110 van naselja, nema pandura, ali kroz baranju brdo malih mesta za ograničenjima od 50-70 i naravno kamerama.... tako da se put ipak odužio, iako uopšte nisam sporo vozio. D1 predobra magistrala, nema naselja, nema kamera, svi zove 100-120 ;) 

 

Možda okačim par fotki u putopise ako stignem.... Uglavnom da skratim, mesto je jeftinije za kraj juna od južne Dalmacije, to je jedan razlog odabira, drugi je bio što je to trebala biti baza za posetu Šibeniku, Zadru i Plitvicama, gde ranije nismo bili, i bi tako, jako jako lepo smo se proveli. Mesto je veliko, gomila marketa, kafića, restorana, više vrsta plaži, za svakoga po nešto.... ALI nema ono nešto što ima južna Dalmacija. Nema onih planina i borovih šuma, onog specifičnog mirisa. Da je lepo, jeste, ali je dole za moj ukus ipak lepše, bar kad je priroda u pitanju i generalno zelenilo, dok je mesto kao mesto odlično uređeno i ima jako lepu ponudu... ali zato je valjda ovde jeftinije, pojma nemam.

 

Za snagu, šta da ti kažem, ja po Vojvodini gotovo nikad ne guram iznad 2500 obrtaja i već par puta pomislih da mi nikad neće zafaliti snage... ali kad ono :D ...mislim fino je on to izvukao, ali treba biti fer i reći da su to brzine ne veće od 80 na usponu i da se tu dosta dobro držao... na AP-u, na usponima tipa onog na Avali ili par onih dole u Dalmaciji, pretpostavlljam da bih isto tako u 3-ćoj i 3500 obrtaja i 90 km/h, ali bih se vukao iza šlepera a ostali me obilazili.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, ivica su said:

ALI nema ono nešto što ima južna Dalmacija. Nema onih planina i borovih šuma, onog specifičnog mirisa. Da je lepo, jeste, ali je dole za moj ukus ipak lepše, bar kad je priroda u pitanju

Gde me nadje, upravo to :thumbup:... Kad ustanes rano ujutru i nadises se intenzivnog mirisa mora i borovine. Prelepa i cista priroda, kombinacija cistog mora, cetinara i kamena, Biokovo sa svojim sadrzajima u zaledju, izleti na ostrva, raznovrsna ponuda... Svakog proleca razmatramo opet Grcku, ali ovo prevagnu zadnjih 3-4 puta, mozda iduce godine...

Koliko ti je vremenski trebalo tom "prinudnom" rutom, s obzirom da si izbegao toliko autoputa? Sad mi je onda logicnija i potrosnja :) - reko' gde pun auto sa tolikom ceonom povrsinom da trosi 5.5l (turbo verzija tog motora u autu zakucanom za patos kod mene, autoputem do Istanbula i nazad 6.43l). Magistrala je totalno druga prica, tu se vec moze koliko-toliko prici fabricki deklarisanim vrednostima na otvorenom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan

 

Pa trebalo je baš dosta, ako se ne varam, oko 9h i 30min... Nismo ni velike pauze pravili, možda 3x10-15 min. Jednostavno ovde gore imaš nekih, lupam, 50 sela kroz koja moraš da usporiš, zbog toga baš i ne bih preporučio ovu deonicu, iako su putevi odličnog kvaliteta. Mada znaš kako, ja i da sam deonicu do Siska ili Karlovca odvozao AP-om, uštedeo bih možda 1h, ipak meni do uključenja na AP iz Subotice treba nekih 120 km isto spore vožnje kroz sela. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobar prosek, mislio sam da je vise... BG-Makarska je nekih 540 km, preko BiH sam tukao cca 8.5h voznje, sa nekim normalnim prosekom za magistralu od 60 i kusur km/h. Autoputa takodje maltene nista (BG-iskljucenje za Sabac i Sarajevo-Tarcin). Plus 2 granice, plus pauze i jeftino gorivo u BiH. Moze i okolo autoputem, treba malo manje vremena ali je +300 km i upropastili bi me sa putarinom i cenom goriva :lol: .

Jos, sto ti kazes, imas kilometraze i dok se spustis sa severa. Dobro si ti to stukao ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imaš pravo, meni i preko BiH treba ovoliko, a za 80km kraću deonicu (s tim da ja idem preko HR pa na Šamac-Doboj-Zenicu i autoputem do iza Sarajeva, a dalje je sve isto), nisam ni razmišljao o tome.... ipak se tu dosta brže vozi, a gužvi nema... malo sam rizikovao, ali uglavnom sam pratio kako rade lokalci. Sad već otprilike i sam znam gde se koliko sme :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dođe vreme za još jedan presek :D

 

Da se u svetu i kod nas nije desilo što se desilo, sada bismo pakovali fićka za more.... no, ipak, ima po nešto zanimljivo. Odradio sam veliki i mali servis koje sam odlagao par meseci zbog pandemije (ali auto nije bio vožen za to vreme). 5,5 godina starosti, od toga godinu i tri meseca kod mene, prešli zajedno cca 12.000 km, trenutno na satu 82.000. Odradio pre par dana standardno mali servis + svećice (prošlo 30k od prethodne zamene, pa je vreme), zatim komplet veliki servis (kaiš, španer, vodena pumpa, pk kaiš):

 

IMG_20200528_185435.thumb.jpg.fce6cffca2f9141971de0f5e82429675.jpg

 

Svi delovi su još uvek bili kao novi, ali pratim savete fabrike. Pored velikog servisa, jedini vanredni poduhvat je bio zamena desnog nosača motora koji je bio totalno propao. Još ranije mi se probudio crv sumnje da nešto nije u redu, kao da sam u leru, kada je hladnije, znao da osetim nešto jače vibracije u kabini od uobičajenih... od gore je nosač na oko delovao dobro, a ja vremenom oguglao. Ovo sada, posle zamene, TO JE DRUGI AUTO. Ne samo da su nestale vibracije u leru (koje nisu bile nešto velike), već je auto još tiši i još je prijatniji za vožnju. Vibracije i brujanje u vožnji = 0, nisam ni znao da to tako treba da bude :D pošto sam ja i pre ovoga bio zadovoljan.

 

U suštini to je to. Za ovo vreme, pored redovnih servisa, mogu na spisak vanrednih zamena da stavim jedino nosač motora i mrežicu na izduvnoj cevi koju sam menjao prošle godine. Sve ostalo je u savršenom stanju. 

 

Sa autom jako zadovoljan, skroz sam navikao i na njega (dobro to sam odmah) i na motor. Prosečna potrošnja goriva na 11.000km 6,5l, a na poslednjih 4000km, bez mora i dugih relacija, znači samo grad i po koja prigradska vožnja, 7,8l. U međuvremenu još dvojica mojih drugara kupili 500l, probali moj i odmah im se svideo :D 

 

I za kraj dve fotke, doduše prolećne... Kozmetičkih promena nema, planiram pranje sedišta kada prestanu ove kiše i razmišljam da ponovo stavim bele folije na retrovizore. Bio sam planirao i zamenu U connect uređaja za noviji, sa navigacijom, ali kako najverovatnije neće biti dužih putovanja ove godine, to bi u ovom trenutku bilo bacanje para. 

 

IVC_8877.thumb.jpg.4a2e273b13a274af4e3e8d91fc103f67.jpg IVC_8872.thumb.jpg.9df080be039c5728c8a8f04840199719.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neverovatno, eto i meni ista prica sa desnim nosacem. Mala kilometraza, mlad auto, i tako ponekad je bilo neuobicajeno mnogo vibracija, da bi se nakon voznje po stazi stanje drasticno pogorsalo, i kada sam ga zamenio, bas kao sto kazes, vizuelno deluje da mu nista ne fali, ali je sa novim kao drugi auto...
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da te i dalje Ficko lepo sluzi ;) . Posto vidim da ne pominjes - sta si uradio sa onim filterom koji sam ti jurio po eLearn i ePer - ostao stari ili... ?

1 hour ago, ivica su said:

ali kako najverovatnije neće biti dužih putovanja ove godine

Secam se da smo se kuckali po putopisima - neki Jadran otpada? I ja se lomim sta da radim ove godine.

 

Sitna digresija, mozda malo preformulisi ovo :P :

1 hour ago, ivica su said:

U međuvremenu još dvojica drugara probali moj i odmah im se svideo :D 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan

 

Našao sam filter, 3200 rsd i odlučih da sačekam sledeću platu (ili onu posle nje) :D 

 

Što se tiče putovanja, ne mogu da kažem da sam definitivno odustao, rado bih ponovo na Jadran, ali je situacija toliko nestabilna da nismo pametni šta nam je činiti. Ne bojimo zatvaranja granica koliko se bojimo situacije na poslu, suprugu mogu sutra prinudno poslati da iskoristi kompletan godišnji zbog manjka posla i do jula-avgusta neće više imati ni jednog slobodnog dana... dok je kod mene takođe nestabilno. Bukvalno ćemo čekati do poslednjeg dana, pa ako se sve kockice poklope, možda i na brzinu nađem neki smeštaj i odemo bar na 7 dana. 

 

U ovom trenutku ne smem ni mesec dana unapred da zakazujem. Srećom pa nismo ništa uplatili u junu...

Edited by ivica su
duplikat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...