Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Šta diktira cene polovnih automobila? / starih automobila?

Recommended Posts

sa006.jpg

 

Kada se pojavi oglas sa automobilom starim dvadeset, trideset ili više godina, često se pojave komentari koji njegovu cenu upoređuju sa cenama novijih ili čak potpuno novih automobila. Kako cena jednog naizgled potpuno nepraktičnog oldtajmera može biti ista ili čak viša od cene za upotrebljiv, pouzdaniji i bezbedniji porodični automobil star nekoliko godina? Pozabavićemo se ovim pitanjem i probati da odgovorimo ko to i zašto diktira cene starih automobila.

 

Tri grupe automobila
Pre nego što počnemo, podelićemo automobile na tri klase po tome kako se njihove cene kreću od trenutka kada se pojave na tržištu i dalje kroz godine.

 

Kojim automobilima cena uvek pada?
Prva i najčešća grupa automobila jesu oni čiji je grafikon cene u gotovo konstantnom padu. U pitanju su najčešće automobili niže i niže srednje klase, slabije opremljeni, bez performansi koje ih izdvajaju iz gomile, luksuza ili posebne lepote. Takođe, tu se mogu pronaći bazne i najslabije opremljene limuzine više i više srednje klase, kao i bazne limuzine visoke klase. Razlog pada njihove cene jeste u prolaznosti i lakoj zamenjivosti. Ovi automobili su proizvođeni da služe osnovnoj svrsi automobila: bezbednom i razumno brzom transportu od tačke A do tačke B za celu porodicu. Kao takvi, oni iz godine u godinu gube svoju vrednost i padaju u zaborav u kolektivnoj svesti, što čini da posle 20 ili 30 godina nemaju veliku vrednost. Kada napune 30 godina i uđu u FIA zakonske okvire oldtajmera, ovi automobili imaju neznatan rast u ceni koji je rezervisan isključivo za najbolje očuvane primerke sa niskom kilometražom i urednom servisnom istorijom.

Ti automobili zatim postaju dostupni klasici, dok se drugi broj njih često preseli na otpade ili eksploatišeu skladu sa mogućnostima vlasnika. Masovna proizvodnja automobila učiniće da većina automobila koji su danas novi ili stari 10-15 godina potpadnu pod ovu kategoriju. Primera u ovoj grupi je zaista mnogo, ali bez želje da uvredimo ičiji ukus ili trenutni automobil, navešćemo Toyotu Corollu, Fiat Punto, Škodu Octaviu, BMW 318 u karoseriji limuzine, Mercedes C180 i tako dalje.

 

octavia.jpg

 

Ipak, u ovoj grupi postoji jedan izuzetak, a to su automobili proizvođeni do ranih osamdesetih godina. To su automobili koji su dolazili iz perioda kada je obim proizvodnje bio manji, automobili raznovrsniji nego danas kada su saradnje između proizvođača sve učestalije, a vremena prosto romantičnija i obeležena velikim događajima i revolucijama u tehnologiji proizvodnje i industrijalizaciji. Zbog toga što je njihov kulturološki i storijski značaj veći, dobri primerci ovakvih automobila često koštaju kao polovnjak srednje klase star desetak godina ili čak više. Primeri za to su VW Buba ili Golf, klasični Mini, Citroën Spaček, Renault 5, pa čak i domaći Fića i Zastava 101 iz ranih godina proizvodnje.

 

sa004.jpg

 

Najdrastičniji primer je VW T1 Samba, automobil koji je objektivno spor, jednostavan i prilično primitivan automobil, ali je zbog stasavanja hipi generacije danas vredan kao trosoban stan u Beogradu.

 

Pada im cena, pa počne da skače
Drugu grupu čine automobili koji su tokom svog proizvodnog veka predstavljali nešto više od bazičnog prevoznog sredstva. Kada kažemo to, mislimo na atraktivne karoserije kao što su kupei i kabrioleti, najsnažnije verzije hečbeka, limuzina ili čak karavana srednje i više srednje klase, te druge namenski proizvođene sportske automobile i manje snažne, ali i dalje limitirane serije pojedinih automobila. Po nepisanom pravilu, ovi automobili gube vrednost poput automobila iz prve grupe, ali se promena dešava kada napune oko dvadeset godina. Kao što je poznato, ovi automobili su skloni agresivnijoj eksploataciji, a kako im vrednost opada, često u drugoj, trećoj ili četvrtoj ruci pate i od manje savesnog održavanja ili izmena koje narušavaju njihov fabrički izgled ili tehnička rešenja.

Skok u ceni nastupa kada ponuda dobrih primeraka postane mala, a potražnja za njima počinje da raste. To se obično događa kada generacija koja je maštala o njima kada su bili aktuelni sazri i dođe u godine kada ima stabilne poslove i primanja koja će moći da im obezbede automobil iz dečačkih snova. Trgovci automobilima znaju da prepoznaju ovaj momenat i ponude pravi automobil pravim ljudima u pravo vreme, što potom dovodi do porasta cena svih primeraka.

 

sa003.jpg

 

Rast cena ovih automobila potpomognut je isključivo emocijama i zavisi od velikog broja faktora koji se razlikuju od automobila do automobila. Nekada, novonastale vrednosti budu veće od one kada je automobil bio nov, ali se neretko dešava da posle nekoliko godina divljanja cene naglo ponovo padnu u korekciji koja izjednači realnu potražnju i broj primeraka koji se nude na prodaju. Dobri primeri u skorijoj prošlosti bili su Peugeot 205 Gti, BMW M5 generacije E39, ali i Toyota Supra četvrte generacije koju je posebno teško naći u fabričkom stanju. Jedan od najdrastičnijih primera skakanja vrednosti jeste Lancia Delta Integrale koju stariji posetioci ''Polovnih automobila'' pamte kao auto koji se redovno nalazio na oglasima za 2-5.000€, ali čija je vrednost danas basnoslovna ako je u pitanju dobro čuvan primerak.

 

sa002.jpg

 

Sa rastom cena najpoželjnijih automobila, i oni manje snažni takođe srazmerno rastu. Tako, jedan BMW M3 E36 može da predvodi skok cena, a pratiće ga drugi kupei i kabrioleti kojima će cena donekle porasti, ali će očekivano biti znatno jeftiniji. Automobili iz kasnih devedesetih i ranih dvehiljaditih sada se nalaze na niskim tačkama, ali se njihov rast očekuje u narednih pet godina. Ovde dolazimo do još jedne činjenice, a to je da automobil iz Srbije nikada neće moći da ima vrednost kao isti takav automobil iz Nemačke, Švajcarske ili neke skandinavske zemlje. U trenutku kada Zapad doživi pomamu za kolekcionarskim automobilima, najviše se uvek cene primerci sa urednom i dokazanom servisnom istorijom i garancijom koju pružaju specijalizovani dileri. Takođe, takvi automobili će u inostranstvu uvek biti cenjeni ako dolaze od specijalizovanog dilera sa dugom tradicijom trgovine nego kada ih prodaje privatno lice. 

 

Klasici koji nemaju cenu
Treća grupa i ona koja je brojčano najmanja i finansijski najnedostupnija jesu instant klasici. To su hiperautomobili pravljeni u jako malim serijama, ili bilo koji sportski modeli koji su unapred najavljeni kao automobili sa ograničenim brojem proizvedenih primeraka. Ovi automobili su već u startu skupi, a njihova cena nastavlja da raste jer je najveći broj njih kupljen upravo da krasi garaže i prodajne salone poput nekog umetničkog dela.

 

sa001.jpg

 

Sveži primeri za ovakve automobile jesu BMW 1M, Porsche GT2 RS, Ford GT, Ferrari LaFerrari, Bugatti Veyron i Chiron, Pagani Zonda i Huayra i drugi supersportski automobili najvišeg ranga.

 

Tekst: Đorđe Sugaris - Autoslavia

 

preuzeto sa - polovniautomobili.com

 

 

Edited by neshaoct
update naslova

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupio Chevrolet kamionet pre 44 godine, sada ga prodao za isti novac

 

chevrolet 75d.jpg

 

Interesantna kupoprodaja automobila dolazi nam iz američke savezne države Minesota.

Izvesni gospodin Bob Sportal iz mesta Pinsburg u Minesoti pre 44 godine kupio je kamionet marke Chevrolet, a sada je odlučio da ga proda. Bob je Chevy kupio za 75 dolara, a sada ga je prodao za istu svotu novca i to unuku čoveka koji je bio prvi vlasnik vozila i koji ga je njemu prodao pre nekoliko decenija. Tom Linstra je rekao da se oseća sjajno nakon kupovine jer automobil ima neku sentimentalnu vrednost. ''Osećam se kao da se vozim sa dedom ponovo, vraćaju se neke uspomene i vrlo sam srećan'', kaže Tom Linstra, a Bob Sportal navodi da mu je drago što je automobil ponovo deo te familije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Berza polovnih automobila u Americi podstiče inflaciju

 

berza polovni 02.jpg

 

Kombinacija velike potražnje i visokih veleprodajnih cena koje dileri plaćaju da bi popunili zalihe dovela je do rekordno visokih cena polovnih automobila u Americi. U zavisnosti od izvora podataka, veleprodajne cene porasle su od 15% do 25%, a dileri opisuju rast cena kao ''dramatičan''. Cene polovnih automobila dostigle su ''bizarne visine'', ocenjuje magazin Forbes, dodajući da dileri navode da im nije poznat nijedan period u istoriji ove industrije kada su cene automobila tako brzo porasle, kao u proteklih nekoliko meseci.

 

U izveštaju analitičke agencije J.D. Power od 27. maja, navedeno je da veleprodajne i maloprodajne cene polovnih vozila rastu uporedo sa potražnjom za polovnim automobilima i kamionima zbog nedovoljnih zaliha novih vozila, izazvanih prekidima proizvodnje, što je rezultat globalne nestašice elektronskih čipova. Veleprodajne cene porasle su brzim tempom tokom poslednjih 20 uzastopnih nedelja za još neviđenih 37%, dok su maloprodajne cene skočile za 15% u odnosu na one koje su bile na kraju 2020. godine. J.D. Power predviđa da će cene ostati na visokom nivou u dogledno vreme.

 

Eksperti objašnjavaju da je na američkom tržištu oko 1.5 miliona novih automobila manje nego što bi trebalo da bi se zadovoljila potražnja. To je posledica dvomesečnog prekida proizvodnje tokom zaključavanja zbog pandemije korona virusa, a na neplaniranu pauzu u proizvodnji nadovezala se nestašica čipova, zbog čega manjak nije nadoknađen.

 

cene usa 01.jpg

 

Dodatni razlog za povećanu potržnju za automobilima je što građani izbegavaju javni prevoz zbog rizika od zaraze korona virusom. Rent-a-car kompanije koje praktikuju da prodaju svoja vozila posle određene pređene kilometraže, sada umesto toga kupuju još automobila. Neobično je što američki zvaničnici pažljivo prate cene polovnih automobila kao pokazatelj budućeg trenda inflacije. Ako se rast cena bude nastavio i proširio na druge delove ekonomije, SAD bi mogle prvi put u poslednjih nekoliko decenija da se suoče sa produženim periodom takozvanog ekonomskog pregrevanja. Prema podacima američkog zavoda za statistiku cene polovnih automobila i kamiona porasle su u aprilu za 10% u odnosu na mart, i za 21% u odnosu na april 2020. godine. Cene polovnih vozila jedan su od glavnih pokretača rasta indeksa potrošačkih cena, odnosno inflacije u Americi za 4.2% na godišnjem nivou.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Americi polovni automobili postali skuplji nego kad su bili novi

 

prodaja polovni.jpg

 

Uz sve aktuelne procese u svetu pandemija koronavirusa je najviše pogodila svaki segment društva, pa tako i tržište polovnih automobila - cene u Sjedinjenim Državama (i celom svetu) rastu. Prema različitim izvorima, u poslednjih 12 do 18 meseci cene polovnih automobila su porasle između 15% i 40%. To je dovelo do toga da neki polovni automobili koštaju više nego kad su u salonu bili novi.

 

Zahvaljujući Alexu Yurchenkou, potpredsedniku podataka u Black Book-u (kompaniji za analizu podataka u automobilskoj industriji), sveobuhvatni izveštaj Associated Pressa je objasnio situaciju. Naime, Yurchenko navodi da trenutno na polovnom tržištu postoji dosta vozila starih između jedne i tri godine čije cene iznose više od njihovih izvornih etiketa. Jedan primer je Toyota Tacoma SR iz 2019. godine, koja se na tržištu polovnjaka prodaje po 33.000 američkih dolara, dok je pre 2 godine koštala 29.000.

 

''Tržište je vrlo čudno. Trgovcima je potreban inventar, pa plaćaju puno novca za svoja vozila na tržištu. Cene mnogih uobičajenih vozila približiće se maloprodajnoj ceni koju je preporučio njihov proizvođač'', rekao je Yurchenko. Black Book je pronašao 73 polovna modela koji su na aukcijama zastupnika prodata za više od njihovih izvornih cena. Izveštaj sugeriše da su većina tih vozila kamioneti ili SUV-ovi, poput potpuno opremljenih Ford F-150 Raptora, Jeep Wrangler Rubicona, pa čak i Mercedes G63 AMG-a. Čak i neki više uobičajeni automobili su se prodali po većoj ceni nego kad su bili novi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cene polovnih automobila u svetu polako počinju da padaju

 

cene.jpg

 

Cene polovnih automobila u svetu su mesecima rasle neviđenom brzinom, što je dovelo do situacije da su ljudi prodavali polovne kamione skuplje nego što su ih kupili pre godinu dana, a čak su i automobili koji su prešli više od 100.000 kilometara dobili na vrednosti. Međutim, dva nova izveštaja ukazuju na to da stvari možda počinju da se smiruju. Veleprodajne cene polovnih automobila, koje prodavci plaćaju za automobile koje prodaju kupcima, pale su u prve dve nedelje jula, dok je zaliha polovnih vozila u prodajnim mestima porasla, navodi Cox Automotive.

 

Pored toga, maloprodajna cena polovnih automobila, iznos koji potrošači plaćaju, nastavila je da raste, ali sporijim tempom tokom proteklog meseca, navodi se u zasebnom izveštaju Cox Automotive. Iako to još nije sigurno, analitičari misle da će maloprodajne cene početi da padaju tokom narednih nedelja, piše CNN. Međutim, vraćanje u normalu i dalje će potrajati, rekao je Charlie Chesbrough, viši ekonomista u Cox Automotive.

 

Cene polovnih automobila su dovedene do krajnjih granica zahvaljujući kombinaciji potražnje korisnika javnog prevoza i velike nestašice računarskih čipova potrebnih za izradu novih automobila. Prosečna cena polovnog automobila u Sjedinjenim Državama je prešla 25.000 američkih dolara prvi put krajem juna, što je 26% više u odnosu na godinu pre i 29% više u odnosu na pre dve godine. Veleprodajne cene polovnih automobila takođe počinju da se smanjuju. Prema nedavnom izveštaju Manheim indeksa, vrednosti polovnih vozila u veleprodaji još uvek rastu za gotovo 25% u odnosu na godinu pre. Međutim, u prvim nedeljama jula cene su pale za 1.7% u odnosu na mesec pre. Ova poređenja cena statistički su prilagođena za različitu kombinaciju prodatnih vozila i za normalne sezonske oscilacije, prema Coxu.

 

''Najnoviji trendovi u ključnim pokazateljima sugerišu da će vrednosti polovnih vozila na veliko i dalje imati sličan iznos amortizacije u narednim danima'', stoji u izveštaju Manheim, filijala kompanije Cox  Automotive, najveći je američki veleprodavac polovnih vozila trgovcima automobilima. Iako tržište polovnih automobila više nije u punom zamahu, kaže Chesbrough, biće potrebno neko vreme da obični kupci automobila primete razliku. ''Ludnica u vezi sa nabavkom zaliha se polako smiruje pa cena počinje da pada. To generalno znači da bismo, za četiri-osam nedelja od sada, na maloprodajnoj strani morali da vidimo da se stanje malo smiruje'', rekao je Chesbrough. Očekuje se, kaže, da se cene polovnih automobila neće uskoro vratiti na nivo od pre pandemije koronavirusa.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ne prolazi u srbiji, kad se podigne cena, nema vraćanja.

 

Gledam neke polovnjake, već par meseci nit se prodaju, nit cena pada. Niko ovde ne gleda na obrt, da se vrte pare, već samo da bude zarada po komadu ona koja je zacrtana.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znaci sad je momenat za prodaju, pre nego sto se rasprodaju ovi skupi i pre nego dodje novi kontigent jeftinih :D :lol:

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polovnjaci skuplji i do 5.000 evra

 

198208-polovni automobili.jpg

 

Polovnjaci u Srbiji su od početka godine poskupeli od 300 do 5.000 evra u zavisnosti od modela i godine proizvodnje. Oni koji odluče da izdvoje novac i pazare korišćeni auto, trebalo bi obavezno da urade kontrolni tehnički pregled pre kupovine, koji košta 6.000 dinara. U suprotnom su pazarili mačku u džaku. Na našem tržištu je, kao i na evropskom, povećana potražnja i za korišćenim i za novim putničkim automobilima.

 

''Cena najjeftinijih polovnih vozila je povećana od 300 do 500 evra, skupljih od 1.500 do 3.000, a noviji, luksuzniji modeli su poskupeli i do 5.000 evra'', objašnjava Petar Živković iz Asocijacije automobilskih novinara Srbije. ''Na povećanje cena je najviše uticala veća potražnja.'' Siniša Todorović, kontrolor na jednoj beogradskoj tehničkoj liniji ističe da vozači treba obavezno da urade kontrolni pregled polovnog vozila koje žele da kupe: ''To nije velika cifra u odnosu na onu koju će izdvojiti za auto, cena je 6.000 dinara. Radi se kompletan pregled, proveravaju se katalizator, DPF filter, brojeve šasije i motora, kočioni sistem, bukvalno sve. Zatim kontrolišu se identifikacija i legalnost vozila. Svaka prepravka koja je rađena na autu mora da bude evidentirana u Agenciji za bezbednost saobraćaja, a tehnički pregledi imaju pristup njihovoj bazi podataka. Ukoliko je nešto rađeno na vozilu, a nije prijavljeno, onda je to neregularno. Mi sve to možemo da vidimo.''

 

Kako Todorović navodi, vozači nemaju naviku da idu na kontrolni tehnički i to je velika greška jer onda ne znaju šta kupuju. Ukoliko urade pregled pre kupovine, mogu da budu sigurni da će takav auto godinima prolaziti tehnički uz pravilno održavanje. ''Oni misle da je dovoljno da povedu majstora, a automehanihačar ne može da pristupi bazi Agencije za bezbednost saobraćaja i da obavi sve neophodne provere'' - ističe Todorović. ''Takođe, automehaničar nije upućen u kompletan tok tehničkih pregleda, odnosno koje uslove vozilo mora da zadovolji da bi se smatralo ispravnim i da bi učestovalo u saobraćaju.''

 

Na društvenim mrežama je ovih dana pažnju privukla objava u kojoj je prodavac auta uhvaćen u nameštanju kilometraže. U oglasu je navedeno da je vozilo prešlo 122.500 kilometara, a na slici unutrašnjosti automobila koju je priložio kao ilustraciju, na kontrolnoj tabli se vidi da je pređeno 217.434 kilometara. Očigledno je fotografija napravljena pre nego što je nameštena kilometraža. Međutim, kako Todorović ističe, u praksi je teško utvrditi da je neko na tome varao. Pojedini specijalizovani sajtovi savetuju da se pre kupovine polovnog auta proveri u registru zaloga Agencije za privredne registre da li je pod hipotekom, kao i da se prekontroliše celokupna dokumentacija vozila.

 

I čekanje poguralo prodaju

Petar Živković iz Asocijacije automobilskih novinara Srbije objašnjava da je na povećanje potražnje za polovnjacima uticala i činjenica da se na vozilo iz salona čeka dugo. Kao što su ''Novosti'' već pisale, zastoj u proizvodnji izazvala je globalna nestašica čipova, koji su neophodnan element u modernim automobilima. ''Velika je potražnja za polovnim vozilima, a nema ih dovoljno'', navodi Živković. ''Razlog je i što se vlasnici automobila u Zapadnoj Evropi teško odlučuju da prodaju vozilo zbog situacije sa pandemijom i neizvesnosti, jer ne znaju šta će biti. I to je poremetilo tržište.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Godišnji rast cena polovnih vozila je izuzetno visok

 

83056-ford fiesta.jpg

 

Dok su cene polovnih automobila u Nemačkoj 2020. ostale gotovo na nivou prethodne godine, ove godine su skočile u nebo u gotovo svim segmentima. Prema analizi portala AutoScout24, prosečna cena polovnog automobila je porasla na 22.841 evro, odnosno za 2.027 evra ili 10% u odnosu na prošlogodišnji nivo.

 

U poređenju istih perioda prošle i ove godine poskupljenje je još veće jer su u odnosu na novembar 2020. cene u novembru 2021. porasle čak za 3.726 evra ili 18%.

Najveći rast cena je zabeležio segment srednje klase sa 14%, zatim slede mali automobili (+12%), kompaktni automobili i viša srednja klasa (+11%), luksuzna klasa (+10 %) , SUV-ovi i sportski automobili (+8%). Najviše su porasle cene polovnih automobila u grupama od 10 do 20 godina starosti - 12%, kod vozila od 5 do 10 godina starosti rast je 11%, a kod automobila od 3 do 5 godina 10%. Kod novijih polovnih vozila je zabeležen rast od 7% do 8%. Što se tiče vrsta pogona, automobili na plin su porasli za velikih 20%, električni, benzinski i dizelski automobili između 8% i 9%, a hibridi za samo 5%.

 

Jedan od razloga opšteg rasta cena polovnih automobila je, između ostalog, i manjak ponude odnosno problemi u proizvodnji novih vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Automobil kupljen prošle godine danas može da se proda po još većoj ceni

 

krovovi polovnjaka.jpg

 

Globalni problemi auto-industrije doneli nove trendove na tržištu polovnjaka. U nedostatku novih automobila, zbog krize nabavnih delova kroz koju prolazi cela industrija, tržište polovnih vozila doživljava procvat.

 

Kako za Biznis.rs kaže direktor sektora otkupa automobila firme Servis Maxx Auto Danilo Veljović, auto kuće koja zastupa Volvo i Kia automobile, bez obzira na skok cena polovnjaka u njegovoj kompaniji se ništa nije promenilo. ''Bez obzira na turbulentno tržište kod nas se nisu menjale cene prilikom otkupa vozila ili zamene staro za novo. Jednostavno objašnjenje je što pratimo katalog euromax gde nema promena cena polovnjaka, iako je očigledno da je u realnosti stvar drugačija'', ističe Veljović. Kao dobar poznavalac tržišta, naš sagovornik navodi da je moguća razlika u proceni, ali da je to već stvar poslovne politike auto kuća. ''Na samom tržištu postoje primeri da neko ko je prošle godine kupio nov auto i sada hoće da ga proda - može da dobije isti iznos! Imali smo i slučajeve da klijenti koji su kupili automobil kod nas i koristili ga godinu dana danas prodaju vozilo za istu ili čak veću sumu'', prenosi Veljović.

 

Na tržištu polovnih automobila posebno se traže premium brendovi i modeli starosti od nekoliko godina. ''Promenila se cena automobila koje uvozimo od ovlašćenih Volvo distributera i dilera iz inostranstva. Tu su se cene drastično promenile. Na primer, Volvo XC90, 2019. godište, čija je cena prošle godine bila oko 45.000 evra sada ne može da se kupi ispod 54.000 evra'', navodi Danilo Veljović. Afiniteti klijenata se razlikuju, ali nije retka pojava da se za isti novac kupci opredeljuju za vozila iz uvoza. ''Razlika između naših novih automobila i onih koje uvozimo je u dodatnoj opremi i onda se klijenti radije opredeljuju za mlade polovnjake, ali koji su daleko bolje opremljeni nego nova vozila'', objašnjava naš sagovornik.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Godinu dana star Mercedes G-klase 36% skuplji od novog. Razlog: rok isporuke dve i po godine

 

193490-mercedes g1.jpg

 

Nešto vrlo čudno se dešava na tržištu polovnih automobila od Evrope, SAD, Japana... Neki modeli su, naime, skuplji od svojih novih varijanti. Reč je o fenomenu koji se ne viđa često, iako ima vrlo jednostavno objašnjenje - automobilska industrija jednostavno ne može da isporuči onoliko novih automobila koliko kupci žele da kupe zbog nestašice automobilskih čipova na globalnom nivou. To je dovelo do toga da cene na tržištu polovnih automobila postaju veće od cena novih vozila. Jedina mala razlika je što polovni automobil možete dobiti za samo nekoliko dana, dok isporuka novog automobila može da potraje i do 12 meseci, zavisno od marke, modela, specifikacije i tržišta, naravno...

 

Kako potvrđuje novo istraživanje tržišta koje je sproveo iSeeCars, cene polovnih automobila su na ''rekordnom nivou''. Na bazi podataka navedene platforme, prosečni godinu dana star polovnjak košta 1,3 posto više od svog novog ekvivalenta. Dobijeni rezultati se baziraju na traženim cenama za više od 1.5 miliona novih i polovnih automobila prodatih u SAD-u od 1. januara 2022. do 31. januara 2022. godine. Ispostavilo se da je Mercedes G-klasa ''apsolutni hit na tržištu polovnih automobila''. U proseku, godinu dana staru G-klasu možete kupiti za 35.6% veću cenu od potpuno nove G-klase. Chevrolet Corvette je na drugom mestu sa 20.2% skupljim polovnim primerkom u poređenju sa potpuno novom. Treći je Tesla Model 3 (17.8%), a slede ga Ford Bronco Sport (16.4%), i Chevrolet Trailblazer (15.6%). U nastavku možete pronaći listu 10 polovnih automobila koji su skuplji od svog novog ekvivalenta prema podacima iSeeCars-a.

 

polovnjaci g2.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rekordno visoke cene polovnih vozila

 

207960-vw polo 2021.jpg

 

Usporena proizvodnja novih automobila trenutno diže cene polovnih automobila. Istovremeno EU želi da zabrani nove benzinske i dizelske automobile najkasnije do 2035. od kada bi trebalo da se dozvoli prodaja samo električnih automobila. Ono što mnogi zanemaruju je da samo manjina kupaca uopšte želi električni automobil, dok proizvođači u isto vreme nude sve manje motora sa unutrašnjim sagorevanjem ili ih uopšte više ne nude. Rezultat je očigledan, barem u prelaznoj fazi, ponuda polovnih dizelskih i benzinskih vozila će se smanjivati brže od potražnje. To se odražava i na razvoj cena polovnjaka koje su u proseku samo prošle godine porasle za skoro 25%.

 

Znači, dok su polovna vozila još u martu 2021. koštala u proseku 21.793 evra, u martu 2022. su već bila 26.817 evra. Najveći mesečni rast cena je bio od januara 2022. do februara 2022. (plus 3.2%), nakon čega sledi promena od novembra 2021. do decembra 2021. (plus 2.9%). Ekskluzivno za Focus.de, najveće nemačko tržište polovnih automobila, Mobile.de, odabralo je nekoliko modela kod kojih je poskupljenje bilo posebno veliko. Poređenje je napravljeno između marta 2021. i marta 2022. i ono pokazuje da se tržište polovnih automobila polako, ali sigurno prazni.

 

U nastavku su neki modeli koji imaju ogorman rast cene:

  • VW Polo: skok cene od 38% - budući da mali automobili nisu unosni za proizvođače, a takođe postaju sve skuplji za proizvodnju zbog strogih ograničenja emisije izduvnih gasova u EU, oni nestaju iz asortimana mnogih proizvođača. Ovaj nedostatak zaliha i, naravno, trenutno visoke cene goriva znače da je polovni VW Polo odjednom izuzetno privlačan. U martu 2021. ovaj mali automobil se još uvek oglašavao za prosečno 10.105 evra, a trenutno je već 13.941 evro - dakle punih 38% više.
  • VW Golf: dizelaš je u velikoj potražnji - i postaje sve ređi. Za samo nekoliko godina VW će prodavati samo električne automobile u Evropi. Čini se da kupci polovnih automobila to baš i ne vole jer je VW Golf TDI trenutno tražena roba, a cene su mu porasle za 31%.
  • VW Touran i Sharan: na Mobile.de trenutno se nudi neverovatnih 31% manje Tourana nego pre godinu dana, dok je prosečna cena porasla za 24% na 21.653 evra. Veliki kombi VW Sharan, sa kliznim vratima, nudi se za čak 25% više.

Ovi modeli prikazuju samo deo ukupnog tržišta i odnose se samo na najveću prodajnu platformu Mobile.de. Ipak, trend je jasan: asortiman polovnih automobila, posebno popularnih benzinskih i dizel modela, smanjuje se, a cene će za sada verovatno nastaviti da rastu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto koji je bio 2.000 sad je 3.000 evra: Kakve su cene polovnjaka u Srbiji - šta se najmanje, a šta najviše prodaje?

 

krovovi polovnjaka.jpg

 

Opštu sliku sa prodajom polovnih automobilima karakterišu poskupljenja gotovo svim modela, slabija ponuda ali i manja potražnja. Očigledno je, ističu gotovo u svim gradovima, da se ekonomska kriza i neizvesnost koja nas očekuje na jesen i zimus uticala na građane. Kako kaže jedan od prodavaca - kupuje ko mora i ko ima para.

 

Zrenjanin: Jeftiniji modeli poskupeli za 50%

Finansijska, psihološka, svetska ili lokalna, jednom rečju kriza, uticala je na tržište polovnih automobila na više nivoa. Ne samo što se drastično smanjio broj kupaca nego se još više smanjio broj prodavaca. U jednom momentu u Zrenjaninu je poslovalo desetak pa i više firmi, takozvanih autoplaceva, koje su se, pretežno, bavile prodajom polovnih automobila iz uvoza. Danas je legalno posluje tek njih nekoliko.

''Sa jedne strane, kupci se predomišljaju ne samo zato što su polovni automobili poskupeli nego i što ne žele da potroše novac kad ih sa svih strana plaše nestašicama, poskupljenjima, inflacijom. Nekoliko puta dolaze, interesuju se, razmišljaju. Automobili su poskupeli duplo u odnosu na prethodni period. Ali, poskupeli su i na tržištu odakle dolaze. Uvozim polovne automobile iz Holandije i tamo su poskupeli. Poskupeo je dovoz, bio je 250 a sad je 400 evra. Povećane su carine, što je bilo 300 sad je 600 evra. Gde ja da se ukalkulišem u cenu polovnjaka od 1.500 evra'', priča jedan od preostalih auto dilera u Zrenjaninu.

 

Automobil koji je koštao 2.000 evra sada košta 3.000, u proseku su jeftiniji modeli poskupeli za 50%. Sagovornici ''Danasa'' iz branše prodaje polovnih automobila kažu da se mesečno prodaju dva, tri automobila što je nekoliko puta manje nego pre dve godine. ''Kupuju se najjeftiniji i najskuplji polovnjaci. Kupuje ko mora i kupuje ko ima para. Srednji automobili i srednji kupci su nestali. Ne znam kako će biti ubuduće ali sa ovakvom prodajom ne može se dugo opstati. Mnogi su zatvorili svoje biznise a slutim da će ih biti još više'', kaže sagovornik ''Danasa''.

 

Subotica: Rastu cene, a ponuda i potražnja opadaju

Već neko vreme svedočimo rastu cena polovnih automobila, što je direktna posledica manje ponude, izazvane još pandemijom, ali i intenzivirane aktuelnim dešavanjima u Ukrajini, izjavila je menadžerka za odnose sa javnošću sajta Polovni automobili iz Subotice, Romana Ranković. ''Kako bi utvrdio kretanje cena na našem tržištu, naš sajt je realizovao analizu prosečnih cena automobila koji su ovim putem oglašeni. Analiza je otkrila da je prosečna cena automobila oglašenih na sajtu u periodu od januara do aprila tekuće godine veća je 23% od prosečne cene u istom periodu 2021. i čak 38% u odnosu na isti period 2020. godine'', ističe Ranković. Pored analize kretanja cena u prvom tercijalu, sajt Polovni automobili je analizirao prodaju polovnih automobila u istom periodu, a podaci pokazuju da je prodaja polovnih automobila iz uvoza u periodu od januara do aprila tekuće godine manja za 17% u odnosu na prodaju ostvarenu u istom periodu prethodne godine. ''Slabiji prodajni rezultati mogu biti posledica neizvesne situacije uzrokovane sukobima u Ukrajini, a upravo neizvesnost kupci navode kao glavni razlog odlaganja kupovine automobila. Usled toga, verujem da možemo očekivati da drugi deo godine donese i nešto veću prodaju, koja se neće toliko razlikovati od prodaje ostvarene prethodne godine'', ocenjuje Ranković.

 

Zaječar: Polovni automobili skuplji za 30%

Kako prodavci u gradu na Timoku ističu, prodaja polovnih automobile je ista kao i ranijih godina, osim naravno što su automobili poskupeli. Najtraženije su marke automobila iz Nemačke. Sa jednog placa polovnih automobile u Zaječaru ističu, prodaja polovnih automobile ide najnormalnije, ali došlo je do poskupljenja, za 30%.

''Automobili su u inostranstvu poskupeli za 30%. Prevoz automobile iz inostranstva koje je do skoro koštalo 500 evra, sada je 700. Kada se na sve to dodaju i obaveze prilikom uvoza, pa ova nenormalna cena goriva, naravno da je cena polovnih automobile povećana''. Najtraženiji su nemački automobili, Audi, Opel i Volkswagen, dok se automobili iz Francuske i Italije slabije prodaju. On dodaje i to da sada dileri automobila idu sa minimalnim zaradama za sebe, jer ako još budu povećali cene, boje se da mušterija neće biti. ''Primer, ako je auto do pre pola godine koštao 3.000 evra, sada je skoro 4.000. I to je neka najniža cena koju možemo da kažemo'', objašnjava on. Moguća su i dodatna poskupljenja, ako se nastavi rast cena goriva, dodao je sagovornik.

 

Vranje: Po polovnjake se ide i u Bugarsku

Koliko do prošle godine u Vranju, ali i susednim opštinama Pčinjskog okruga, postojalo je na desetine prodajnih mesta gde su se nudili polovni automobili. Reč je o vozilima uvezenim iz zemalja EU, starih od pet do deset godina. Danas sasvim drugačija slika. Tek da funkcioniše jedna prodajna pijaca na periferiji Vranja, gde se nedeljom okuplja mali broj zainteresovanih za kupovinu polovnih automobila. Smanjena je u skladu sa time i ponuda. ''Oni koji žele da kupe polovan auto okrenuti su internetu i proverenim dilerima pre svega u Šapcu, Novom Sadu, Jagodini i drugim gradovima u Srbiji. Automobili se kupuju i u susednoj Bugarskoj gde konstantno stižu polovna vozila iz Nemačke, Austrije i Belgije'', objašnjava nam Dragoslav Nedeljković iz Vranja, koji je i sam držao agenciju za prodaju polovnih automobila iz uvoza. On kaže da su cene povećane u proseku za dvadesetak procenata, ali da je ''pre svega besparica uticala da na jugu Srbije drastično opadne interesovanje za polovne automobile''.

 

''Uprkos krizi i na jugu Srbije se voze sve kvalitetnija vozila koja se u proseku stara od tri do pet godina i nabavljena su vrlo često u inostranstvu uz naknadne troškove carine i poreza'', kaže sagovornik Danasa iz Vranja. Probleme sa prodajom imaju i oni vlasnici automobila koji bi želeli da ih daju ''bud zašto'', pa tako cena Yuga 45 iz druge polovine devedesetih u voznom stanju košta više nego skromnih 150 do 200 evra. Slična je situacija i sa Golf 1, ili starijim modelima Citroena koji se mogu kupiti po ceni od 500 do 700 evra. Interesantno je da su i dalje na ceni poljoprivredne mašine u prvom redu polovni traktori koji se na jugu Srbije prodaju od tri do pet hiljada evra u zavisnosti od stanja motora i guma, kao i godina starosti. Slična je situacija i sa moto kultivatorima, kao i sa traktorskim i vučnim auto prikolicama. ''Problem predstavljaju kod polovnjaka i nova pravila registracije, jer vozilo bez atesta sa tehničkog pregleda ne može u saobraćaj pa ljudi izbegavaju rizik'', kaže Nedeljković.

 

Šabac: Nema dovoljno automobila

Na tržištu automobila, evidentan je rast cena i manjak vozila, a sve što se nađe na lageru, prodaće se, kažu za Danas neki od predstavnika najvećih auto kuća u Šapcu. Budući da nema dovoljno novih automobila, cena polovnih skače, pa je u odnosu na prošlu godinu, zabeleženo poskupljenje između 10 i 20 odsto, u zavisnosti od modela i starosti vozila.

''Stranci su obično pravili lizing ugovore sa nama na tri godine, posle čega su prodavali svoje polovno vozilo, koje bi mi preprodavali dalje, a oni kupovali novo. Pošto sada nemaju da kupe, onda slabije i prodaju'', objašnjava jedan od dilera automobila iz Šapca. Dodaje da je kriza prisutna u celom svetu, ali da je na domaćem tržištu veoma izražena, i da su količine vozila daleko od zadovoljavajućih. ''Na mesečnom nivou, za celu Srbiju sada dobijamo oko 20 automobila, dok je ranije na lageru, od više različitih proizvođača, bilo od 100 do čak 500 vozila, u srećno vreme. Ni kupci više nisu toliko izbirljivi, ne insistiraju na nekom određenom modelu jer ga nema, onda kupuju u toj klasi šta se trenuno nudi na tržištu'', objašnajva naš sagovornik.

Kaže da je kriza sa proizvodnjom novih automobila, počela sa pandemijom, da bi potom bila nastavljena svetskom nestašicom mikročipova, zbog požara u jednoj od najvećih japanskih fabrika, što je uticalo na proizvodnju novih automobila. Već postojeću krizu, produbili su problemi sa nabavkom čelika, što je  posledica sukoba u Ukrajini.

 

Užice:  Prodaja opala, cene porasle i do 30%

Prodaja polovnih automobila u Užicu je opala poslednih meseci, a cene su, prodavci navode, za 20% do čak 30% više nego ranije. U gradu nema mnogo auto-placeva, jer su neki zatvoreni zbog, kako kažu vlasnici firmi koje i dalje rade, ''inspekcije koja ih često kontroliše i novčano kažnjava''. ''Ljudi zatvaraju auto-placeve zato što bolje prolaze oni koji rade na crno, nego mi koji radimo legalno'', kaže Goran, vlasnik jednog užičkog placa. Prema rečima prodavca, koji polovnjake godinama uvozi iz Holandije, najprodavaniji su Golf 5 i Audi A3.  Cene tih vozila su, kaže, 20% do čak 30% više, nego ranije. Tako Golf 5, kaže, starosti od 13 do 15 godina, u zavisnosti od stanja, opreme i pređene kilometraže, koji je prošle godine koštao od 3.500 do 4.000, sada košta od 4.500 do 5.000 evra. Audi A3 je bio oko 4.000, a sada je od 4.700 do 5.000 evra. Za manja vozila, sličnog godišta, tipa Ford Fiesta, Renault Clio i slična, kaže da sada treba izdvojiti oko 4.000 evra.

 

''Od maja ove godine, prodaja je začajno opala, zbog radova u malinjacima. Onda bude nešto bolja, kada se završi berba malina i prodaja krene od avgusta i septembra. I to je tako u našem kraju. U maju sam prodao četiri auta, ali od početka juna nijedan, jer su judi uložili novac u malinjake'', kaže naš sagovornik koji već godinama prodaje polovne autombile. U jednom od retkih auto-placeva u gradu, na Belom groblju, objašnjavaju da se ''dešava da za nekliko dana prodaju tri do pet auta, a onda narednih dvadesetak dana ne prodaju nijedno vozilo''. ''Prodaja je opala, a manje je i auta u ponudi. Cene su skočile, posebno skupljih modela, proizvedenih 2016. godine i kasnije jer su ona poskupela u inostranstvu'', kaže vlasnik užičkog auto-placa i dodaje da je Golf 6, 2009. ili 2010. godište, 1.000 evra skuplji nego ranije. Na tom placu, objašnjava, najpopularniji su manji automobli. Fiat Punto 1.3 MJet proizveden od 2006. do 2008. godine, košta oko 3.000 evra, koliko treba platiti i Peugeot 207 dizel, a slična cena je za Renault Clio istog godišta. Ti modeli, dodaje, ranije su bili jeftiji za oko 500 evra.

 

preuzeto sa - danas.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polovni Tesla automobili u Australiji dostižu cene veće od novih modela

 

tesla solarni-krov.jpg

 

Model automobila 3 kompanije Tesla sa samo nekoliko stotina pređenih kilometara u Australiji se prodaju po ceni od oko 130.000 australijskih dolara (90.000 evra) i više, što je za jednu trećinu više od cene novih automobila ovog modela. Razlog ove nesvakidašnje razlike u ceni leži u tome što vreme dostave novog automobila može da traje i do devet meseci, pa kupci gube strpljenje. Kako bi izbegli čekanje, oni radije plaćaju velike premije, čak i ako to znači da će dati veće svote novca za polovni auto.

 

''Koktel'' zastoja u industrijskoj proizvodnji potpuno je izmenio cenovnike. Prekidi u nabavnim lancima koji se javljaju još od pandemije dovode do usporavanja isporuka širom sveta. Istovremeno, rastuće cene benzina podstiču potražnju za električnim vozilima. Model 3 Performance, čija je cena 91.600 australijskih dolara (62.550 evra) naručen za kupca u Sidneju bio bi dostavljen između februara i marta 2023. godine, piše na sajtu kompanije Tesla. Ovo vreme dostave je duže nego kada su u pitanju Sjedinjene Američke Države, Japan i Nemačka, dok ljubitelji Tesla automobila u Singapuru mogu dobiti svoj model u roku od četiri nedelje. Kao alternativa pojavila se mogućnost da se modeli koji jedva da su korišćeni otkupe u različitim predstavništvima širom Australije po cenama između 130.000 i 138.000 australijskih dolara, navodi se na sajtu Carsales.com. Potražnja za polovnim električnim vozilima u Australiji je toliko visoka da aukcijske kuće poput Lloyds Auctions ne mogu da ih prodaju dovoljno brzo.

 

''Svima koji razmišljaju o prodaji svog električnog ili hibridnog vozila govorimo da je sada vreme da to učine i da su nama potrebni njihovi automobili'', navodi Kirstie Minifie, direktorka lokalnog odeljenja aukcijske kuće za marketing i dizajn, dodajući da su neka polovna električna vozila prodavana po višoj ceni od originalne maloprodajne cene. Iako je vrednost korišćenih Tesla automobila porasla na i na ključnim tržištima poput SAD, razlika u cenama je posebno vidljiva u Australiji, zemlji u kojoj je prelazak na upotrebu električnih vozila dugo zaostajao. Hibridna i električna vozila čine samo dva odsto ukupne prodaje novih automobila u ovoj zemlji. Njihovo prihvatanje u Australiji u poslednja tri meseca u 2021. godini bilo je značajno ispod svetskog proseka od 13%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen očekuje pad cena polovnih automobila

 

volkswagen-golf-variant stari.jpg

 

Cene polovnih automobila su na najvišem nivou u istoriji i verovatno će uskoro pasti, objavilo je Volkswagenovo odeljenje za finansije. ''Sada smo na vrhuncu'', rekao je šef prodaje koncerna Anthony Bandmann.

Uska grla u snabdevanju i smanjenje proizvodnje u fabrikama automobila su ove godine gurnuli cenu polovnih automobila na nemačkom tržištu 20%-25% iznad višegodišnjeg proseka. S ocenom da će trend uskoro krenuti u suprotnom smeru složio se i direktor finansijskih usluga Volkswagena Christian Dahlheim, kao i direktor finansija Frank Fiedler koji očekivani zaokret pripisuje suzdržanosti kupaca. Cene već polako padaju jer ljudi očekuju recesiju i oprezniji su s novcem, rekao je Fiedler. ''Ove godine na cene je uticalo nekoliko faktora.'' Osim nedostatka novih vozila, tu su i posledice rata u Ukrajini, odnosno kraj perioda jeftinih kredita.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polovni automobili su najskuplji u istoriji

 

mercedes c 107.jpg

 

Prema online trgovcu i posredniku AutoScout24, polovni automobil u novembru su prodavani za prosečno 24.772 evra. To je skoro 12% više nego pre godinu dana i najviše otkad se rade statistike.

Potražnja za polovnim automobilima je puno veća od ponude. Automobilski sektor se suočava s krizom za krizom. Pre dve godine fabrike su zatvorene zbog korone. Nakon toga usledila je svetska nestašica čipova, koja i dalje muči automobilski sektor, a na nju se nadovezala i nestašica kablovskih snopova za vozila, koji se proizvode u Ukrajini. U međuvremenu, potražnja je porasla. Neki novi automobili sada imaju rok isporuke od godinu dana, što polovne automobile čini privlačnijim. Kako javlja AutoScout24, stanje na tržištu se polako popravlja, iako cene i dalje rastu. Ako se uzlazni trend nastavi, prosečna cena polovnih automobila na kraju godine će premašiti 25.000 evra na evropskom tržištu. Prve informacije iz Austrije i Nemačke govore da je ta granica već probijena.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pad cena polovnih automobila u prošloj godini

 

bmw 5 01.jpg

 

Indeks vrednosti polovnih automobila (MUVVI) za decembar zabeležio je rast veleprodajnih cena automobila od 0.8% na mesečnom nivou, ali je pao za 14.9% u odnosu na isti mesec prethodne godine, što je najveći pad cena na godišnjem nivou u 26 godina dugoj istoriji indeksa. Decembraski MUVVI od 219.3 i dalje je značajno viši od nivoa pre pandemije kada je prosečna ocena indeksa za 2019. godinu bila 151.5. Stručnjaci navode da su poslednje tri godine bile izuzetno nestabilne za tržište polovnih automobila.

 

U decembru 2021. godine zabeležen je rast indeksa za 47% u odnosu na prethodnu godinu, ali pokazatelji sugerišu da će se tržište uravnotežiti u drugoj polovini tekuće godine. Prema podacima kompanije Dealertrack, analitičari zapažaju da je prodaja polovnih vozila u decembru opala za 7% u odnosu na novembar i 10% u odnosu na decembar 2021. Iako je pad prodaje od skoro 15% bio najveći u istoriji, ukupno povećanje prodaje za 21 mesec, od aprila 2020. do januara 2022. godine bilo je 88%, ističu analitičari kompanije Cox Automotive. Istovremeno, prodaja novih automobila nastavlja da se oporavlja. Dealertrack pokazuje da je prodaja novih automobila u decembru porasla za 4.9% na godišnjem nivou, odnosno za 12.2% u poređenju sa novembrom.

BMW zadržao je titulu brenda broj jedan na globalnom premium tržištu ispred Mercedesa. Iako su oba proizvođača zabeležila pad prodaje u prošloj godini, snažan rast prodaje u poslednjem kvartalu najavljuje povratak u normalu i nastavak rasta. Za to vreme na tržištu luksuznih automobila zabeležena je rekordna prodaja. Lamborghini je izvestio o prodaji 9.233 automobila u 2022. godini, što je 10% više u odnosu na prethodnu godinu, a najveći rast prodaje zabeležen je u Aziji i SAD. Po prodaji je prednjačio SUV model Urus, koji je zabeležio 5.300 isporuka širom sveta. Rekordnu prodaju u prošloj godini ostvario je i Bentley sa 15.174 isporučenih vozila, što je 4% više nego u 2021. godini. Rolls-Royce takođe je imao rekordnu prodaju u 2022. godini kada je prvi put isporučio više od 6.000 automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poznato je koliko su rasle cene polovnjaka od 2019. godine do danas

 

honda c 01.jpg

 

U proseku su cene polovnih automobila porasle 47.7% od 2019. godine. Barem tako javljaju iz SAD-a. Kilometraža je takođe porasla, pri čemu većina vozila ima 46% više kilometara na brojačniku nego isti modeli pre četiri godine. Dakle, kupcima su na izbor stavljeni skuplji automobili sa više pređenih kilometara.

 

To su nalazi nedavnog istraživanja iSeeCars, popularnog sajta koji pruža podatke i smernice o kupovini polovnih vozila. Prema rezultatima, popularni automobili poput Honde Civic ili Toyote RAV4 danas su skuplji 41%, odnosno 46% nego 2019. godine. Veliki pick-upovi poput Forda F-150, Chevrolet Silverada i Rama 1500 skuplji su od 30% do 50% u istom periodu. Prosečna cena polovnog automobila porasla je sa 23.351 USD na 34.491 USD za četiri godine. Za izradu studije, ISeeCars je analizirao više od 10.8 miliona polovnih vozila starih od jedne do pet godina. Podsetimo, od 2019. godine do danas mnogo toga nam se dogodilo, koronavirus, nedostatak čipova, inflacija, rat u Ukrajini...

 

Nije sve tako crno. Naime, cene polovnih automobila ove godine su pale. U zasebnoj studiji, iSeeCars je utvrdio da su ukupne cene pale 4.7% od septembra 2022. do marta 2023. i 8.7% u odnosu na prethodnu godinu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...