Jump to content
FAS Goran
branik

Fiat novi Tipo 1.4 95KS

Recommended Posts

Došao kući. Sve je proteklo besprekorno. Utisak je i dalje povoljan. Sa lakoćom je pratio saobraćaj, uvek tražeći shift up. Kasnije ću se javiti opširnije

 

 

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, branik said:

uvek tražeći shift up

Ignorisi, najjednostavnije :) . Cilj mu je samo da auto udavi u sto nizim obrtajima (imam ga takodje kod sebe, da moze uz Start&Stop bih ga najradije totalno ubio). Kada se motor razradi, vozices po zvuku kako i tebi i masini najvise prija i neces vise ni primecivati tu signalizaciju.

Neka je sa srecom nova masina! Ako zelis, predstavljanje svog auta slobodno otvori u odgovarajucem podforumu:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/forum/12-predstavljanje-automobila-članova-foruma/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala! 

Nije sporan shift. Na malim obrtajima se uključuje kad se popusti gas, čim može motor da se rastereti. Kad se gas doda, odmah ga isključi. 

Bio sam nežan i vozio ga uglavnom oko 2000 o/min. Veoma je nečujan. Kao i posle probne vožnje, jedina zamerka su mi hodovi ručice u kanalu za 5-6.

Iznenadio me je hill holder. Nisam pročitao nigde u papirima da ga ima i u gradu na jednom semaforu sam posumnjao jer je mali uspon, ali sam na sledećem bio siguran. 

Sve ostale komande su meke, logične i precizne. Posebno mi se dopala ručica migavaca sa impulsnom f-jom za 5 treptajać

4ć3 5. Kod nekih vozila je samo 3, što često nije dovoljno. Buran mi je bio dan pa nisam stigao u potpunosti da se upoznam sa njim. Biće slika i predstavlja ja. 

Autogarant je bio vrlo korektan. Auto sam prema njihovom običaju isterao baš iz salona. Ima i nešto poklona, ali o tome neću. I, za kraj, jedna zanimljivost: imam 178cm, i sedim prilično odmaknut, ali kad zakopčavam pojas,  moram da se dobro protegnem nazad, jer je stub iza. To pokazuje prostranost kabine. Vrata su široka i masivna prgušenog i punog zvuka pri zatvaranju. Po svemu, kao da je iz više cenovne klase. Videćemo šta će vreme pokazati. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uvozavali se danas. 

Zanimljivo iskustvo. Prvi put je danas video uspon, prvi put mi se uključio shift, ali naniže. Radi prilično logično i kad se poštuje, i dalje se ostvaruje normalna putna brzina. Baš tu putnu brzinu saobraćaja lako prati, bez mnogo napora i sa ne mnogo obrtaja (na tihih 2000-2500).  Preporučili su mi na primopredaji čestu izmenu režima obrtaja, česta šaltanja, ali bez ikakvog preterivanja u početku. Međutim, u uslovima jakog saobraćaja ne osećam zbog toga ni malo hendikepa. Prati, ne zaostaje, čak imam prostora i za poneko preticanje. Inače, baš kao što sam pisao posle probne vožnje, u režimu magistralnog puta (60-90), najlakše se vozi uz preskakanje brzina. druga je vrlo kratka i po gradu prva treba samo za polazak iz mesta. Drugom se lako oporavlja i kada je potpuno umrtvljen. Svaka sledeća je duža, ali i dalje kratka, pa sam se nekoliko puta iznendaio pošto sam prethodno mahinalno vozio i šaltao, da je već u četvrtoj.

 

Sve komande su logične, i adekvatno postavljene, tako da ni jednu ne tražim ili razmišljam o njoj. Sada poredim svoje ranije iskustvo vožnje jednog grande punta za kojeg kažu da je u genetskoj vezi sa platformom tipa. Ta dva iskustva se ne porede. Prema tipu, grande dođe kao ručna kolica. (Izvinjavam se vlasnicima GP, ali to mi je utisak). Evolucija je učinila svoje, kao i nova filozofija pravljenja automobila u Fiatu. Jedina dodirna tačka im je set prekidača levo od volana, za maglenke, visnu snopa svetla, ASR...

 

Ispred zgrade mi je jako tesno i podrazumeva se provlačenje i korišćenje prostora do poslednjeg cm. Visoka vozačka pozicija a la 500l, veliki retrovizori, senzori, lak i precizan volan sa velikim ajnšlagom i intuitivne ivice, pomažu da ga lako upakujem tamo gde je stajala fiesta. Danas sam se i malo igrao prvi put, pa sam konfigurisao disple po svom ukusuj. Pronašao sam i grafički prikaz senzora. Možda je tu moglo da se upotrebi još malo mašte i meni funkcija bude bogatiji, ali sama grafika je efektna i veoma čitljiva i danju i noću, čak i meni koji imam solidnu + dioptriju i teško podnosim gledanje na blizinu.

Ova dva jutra koliko se družimo su poprilično hladna u mom kraju ( do blizu nule, ali grejanje kreće vrlo brzo, a iznenadio me je i brzinom postizanja radne temperature. Uspeo sam da čujem prvu brzinu ventilatora hladnjaka. Neverovatno je tih i neiskusno uho ga ne bi registrovalo. Odmah sam pomislio na zvuk škodinih ventilatora koji se čuju nadaleko. Koristio sam i klimu i grejanje. Unutrašnji ventilator je nečujan na prvoj brzini, naslućuje se nadrugoj, a već ozbiljno čuje ns trećoj i četvrtoj. Međutim, nisam imao potrebe da koristim ni jednu osim prve. Malo su mogli bolje da reše komandu recirkulacije, ali negde se moralo i štedeti. Ona je mehanička klizna koja pomera klapnu koja se  čuje dok se pokreće. Na šesnaestogodišnjoj fiesti to je električna komanda.

 

Imam i jednu zamerku. Ako sva vrata nisu dobro zatvorena, čak i kad zadnja ostanu na prvom zubu, neće zaključati ni jedna. Odbijanje zaključavanja prati samo blinkanje migavaca, ali ne i bilo kakav zvuk. I kada zaključa, to je skoro nečujno. Zato mora da se prati, ali i zna šta migavci kažu, da ne bi ostao otključan. Naravno, može i da se proveri ručno, ali šta ćemo kad su ruke zauzete? A kad smo kod toga, jedan ključ je prekolopni sa daljinskim, a drugi sasvim običan, čak i bez ikakvog dugmeta na sebi.

 

 

Edited by neshaoct
tehnički edit - formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, branik said:

Jedina dodirna tačka im je set prekidača levo od volana, za maglenke, visnu snopa svetla, ASR...

To su uzeli u Grandeu još od Stila :D:D 

 

Uobičajeno je da nisu ista oba ključa. I ranije je tako bilo, tj. jedan ima komande, drugi ne.

Zvuk se ne čuje jer nema fabričkog alarma i njegove sirene...možda može da se podesi kod električara da se oglasi klasična sirena auta kad tako ostanu nezaključana neka vrata, a ne samo žmigavci.

 

Čestitam na novom autu :thumbsup: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvo čestitke za auto, a drugo - gde su slike? :D

 

Moj Puntić kada neka vrata nisu dobro zatvorena zaključa pa odmah otključa (i sve se to baš baš čuje), plus pisne jer imam i fabrički alarm, i još blicne žmigavcima. Malo mi je čudno da Tipo neće da uradi ništa već samo blicne žmigavcima.  U tom slučaju moraš mnogo pažljivije slušati zvuk (jer nešto se sigurno čuje kada zaključa) pa ako ne čuješ to zaključavanje, reaguješ. :) Inače moj ti je savet da ubaciš ipak neki alarm ili bilo kakav vid zaštite. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
26 minutes ago, Sasa_NS said:

Prvo čestitke za auto, a drugo - gde su slike? :D

Pisanje smo izdvojili iz opste teme o kupovini Tipa ;), jer se vec prilicno krenulo u detalje o konkretnom autu. Pa je iskljucivo dobra volja vlasnika sta zeli da pise, da li zeli da postavlja slike itd...

Sto se signalizacije otvorenih vrata tice, meni licno je sve logicno, intuitivno i ne ostavlja mogucnost za gresku. Na uspesno zakljucavanje, migavci se jednom duze upale i ugase, sa jasnim zvukom mehanickog zakljucavanja. Ako neka vrata ostanu otvorena, migavci blinkaju vise puta u kracim intervalima i prosto je nemoguce to ne videti :) . Vrata ostaju nezakljucana i tera te da sve lepo zatvoris ili otklonis problem. Na otkljucavanje auta (ili samo gepeka) blinkne 2 puta.

I to je to, ako pricamo o verziji bez fabrickog alarma. Ako on postoji, dodatno i zvukom identicno isprati sve ovo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imaš bolje felne.

Što se više vozim, sve mi je draži. Sad koriguje utisak o motoru. Lako ide, ne muči se u normalnoj vožnji. Sposoban je bez napora i da bude brži od proseka saobraćaja. Prvi rezervoar je otišao sa prosekom od oko 7l, uz prosečnu brzinu od oko 40km/h i gde je skoro pola bila gradska vožnja. Prve tri brzine su prilično kratke, lako kreće, a 6. po ravnom može već od 60, uz potrošnju po bordu od oko 4. Jedino, kad zatreba ubrzavanje, mora da se šalta i po do 3 naniže. 

Samo patosnice ne mogu da oprostim. Bruka! 

Trebalo bi da ga operem za slikanje. Juče su ga  pčele urnisale. Sav je žut. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidim da sad za iste pare navodno model za 2019. ima i grejace retrovizora...al necu da cepidlacim za evo za mesec dana voznje da kazem da sam bas zadovoljan, dosta vremena provodim u sluzbenom autu(u kolima se cuje ama bas sve od spolja) i ono sto mi se svidja je zvucna izolacija...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verujem da grejače imaš i ti, jer prosto ne verujem da u 2019. postoji nešto bez njih.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebalo bi da ima grejace retrovizora. Moj je HB lounge 2018. god i ovo stoji u uputstvu auta.e128c3e747186c86d84ebb06a6df7d07.jpg

 

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11.4.2019. at 10:32 PM, branik said:

Hvala! 

Nije sporan shift. Na malim obrtajima se uključuje kad se popusti gas, čim može motor da se rastereti. Kad se gas doda, odmah ga isključi. 

Bio sam nežan i vozio ga uglavnom oko 2000 o/min. Veoma je nečujan. Kao i posle probne vožnje, jedina zamerka su mi hodovi ručice u kanalu za 5-6.

Iznenadio me je hill holder. Nisam pročitao nigde u papirima da ga ima i u gradu na jednom semaforu sam posumnjao jer je mali uspon, ali sam na sledećem bio siguran. 

Sve ostale komande su meke, logične i precizne. Posebno mi se dopala ručica migavaca sa impulsnom f-jom za 5 treptajać

4ć3 5. Kod nekih vozila je samo 3, što često nije dovoljno. Buran mi je bio dan pa nisam stigao u potpunosti da se upoznam sa njim. Biće slika i predstavlja ja. 

Autogarant je bio vrlo korektan. Auto sam prema njihovom običaju isterao baš iz salona. Ima i nešto poklona, ali o tome neću. I, za kraj, jedna zanimljivost: imam 178cm, i sedim prilično odmaknut, ali kad zakopčavam pojas,  moram da se dobro protegnem nazad, jer je stub iza. To pokazuje prostranost kabine. Vrata su široka i masivna prgušenog i punog zvuka pri zatvaranju. Po svemu, kao da je iz više cenovne klase. Videćemo šta će vreme pokazati. 

Pozdrav svima. Ja sam nov ovde. Do sada sam imao priliku da vozim, od Fiata, nekada Punta i sada 500L firmino vozilo, ponekad, i naravno Tipo HB (probna vožnja). Jedno pitanje za brata po šasji branika. Da li je moguće da si dobio hill holder u Easy UP paketu za Tipo? Jako me iznenadilo. To je dobra vest, pošto su i meni identično rekli da za sada ide sa samo za verzije sa dizel motorom. Fiat 500L sa istim benzincem koji povremeno teram ima hill holder. Kakve si gume dobio? Zimske ili letnje? Ili možda i jedne i druge?

Isti ovakav Easy UP srebrni metalik smo mi kaparisali poslednji dan sajma (kraj aprila) samo što nismo hteli sa lagera, pa smo se opredelili za čekanje. Od 1 do 3 meseca rekoše. I evo još ga prave :). Valjda će stići do puta za Grčku. Uzdravlje i pozdrav svim Tipovcima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uvek se oduševio kada čujem da još neko voli klasiku - sedan. Kako sam bio pre tridesetak godina zaljubljen u tempru! 

Hill holder baš nigde nije pisao i nisam ga očekivao, a shvatio sam da ga imam tek na drugom polasku na uzbrdici. Ali, ja sam old school vozač, pa i nisam siguran da li mi treba, ili čak, da li mi smeta, jer sam brži od njega. Uključiće se samo ako je vozilo u brzini sa stisnuti kvačilo neko vreme. Ako na semaforu stisnem kvačilo  i ubacim u brzinu, a zatim odmah krenem, prestići ću ga i neće stići da se uključi. Nekad ga zaboravim pa pokušam da krenem, pa se auto sav strese, a kad pusti, krene kao ispaljen iz topa. 

Inače, nakon 1500km, nivo ulja je isti, ukupna potrošnja po trip A koji nisam poništavao je 7,1l, uz prosek od 37km/h.

Na "šumadijskoj turi" od oko 300km, uz prosek 45, imao je 4,8. Zadovoljan sam, ali mislim da ukupno opada potrošnja, kao što sa svakim kilometrom motor postaje življi, posebno između 1800 i 2200, gde se najčešće i nalazi. Ali, kad treba da pokaže šta može, mora da stigne do 3k. Sad smo se uigrali i za preskakanje brzina uglavnom naniže, pa ni ubrzanja nisu loša. Ko očekuje i pokušava da mu na 70 u 6. ubrza, samo gubi vreme i troši gorivo. 

Voleo bih da ima na tabli indikaciju stepena prenosa, jer povremeno, kad se zamislim i vozim mehanički, moram da se uverim u kojoj je, jer se brzo stiže do 4.

Gume su kontinental, letnje naravno, a čuo sam da ih ima i na pireli.  Ne znam oznaku, ali su odlične. Ni pokušao nije da mrdne ni u jednoj brzoj krivni, a skoro pola km sam napravio na putu prepunom takvih i po kiši i po suvom (taj put je bio poprište jednog brzinca na Srbija reliju). 

I ja jedva čekam odmor i taj dugački put, i smejem se na izazov ženi kako da popuni gepek. 

Dočekaćeš, ne boj se. Možda nije loše da se povremeno interesuješ i da počneš sa postepenim pritiskom. (Ne znam kakva su iskustva drugih po pitanju čekanja i isporuke i daje li kakve rezultate pritisak. Moje iskustvo je drugačije, mene je auto čekao nešto više od mesec dana.) Čuo sam da su ove godine sjajno prošli na sajmu i da su raznih modela prodali više nego ikad u poslednjih deset godina. Zato ćeš verovatno čekati, ali isplati se, veruj! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@branikE puno hvala na odgovoru. Ni ja nisam navikao na hill holder pa i zaboravim kada ga ima na 500L ali mi prija kada se aktivira u situaciji kada treba. Generalno, dobro dođe u Beogradu. Malo, malo, pa uzbrdo—nizbrdo:blink: osim ako nisi na N.Beogradu nego kao ja u Rakovici. Momak iz AK Kompresora gde smo kupili auto ovde u Bg kaže da ne bi trebalo čekanje da bude duže od 3 meseca jer se nikada nije ni desilo toliko da traje. Kaže, kada auto stigne u Kragujevac treba mu još nekoliko dana posle da stigne u Bg. Za to vreme se obavi kupovina, a ja se nadam i registracija ako može. Čekamo i auto i letovanje ko ozeblo sunce. Zamišljam, bilo bi lepo da ga slikam na novom putu kroz Grdelicu ali to je nemoguće. Znaš ono nov auto, nov put, lep pejzaž pa lepo može da ispadne. Pre će biti slikan negde uz plažu i tirkizno more. Nekako vidim da najbolje slike automobila u srebrnoj metalik i beloj boji ispadaju na jakom suncu. Najviše zasija a još i zelenkasto tonirana stakla dođu do izražaja. Što kažeš za gepek, žena kada je videla doživela nirvanu. Odjednom mesta na pretek, uz sve naše kofere i još ponešto da stane. I to sve nazad, napred samo deca i mi i prostor za disanje.Do sada smo putovali avionom za Grčku pa smo stalno stiskali sve u prtljag. Sa Fiestom je bilo nemoguće putovati. E da, druže i ja prelazim sa Fieste na Tipo samo što ova koju trenutno vozim ima dve decenije. Ima 50Ks i troši više od 9l benzina na 100km po gradu. Izvini, još jedno pitanje za tebe. Jesi li ugradjivao neku zaštitu na Tipo? Nešto čujem da Fiat ne priznaje garanciju ako se ugradi Zeder ili Šapa jer ne priznaje bilo kakvu prepravku na stubu volana. Pozdrav  :cheers: i neka nam je sa srećom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaštita mi je Unika kasko. Nisam uopšte razmišljao. 

Probao sam, staju tri velika kofera, kakav je u fiestu stajao samo jedan i po njemu nešto manjih torbi. I opet ostane sa strane za popunjavanje. 

Pre nekog vremena kolega kupi oktaviju i kad je krenuo na put pita ženu da nisu šta zaboravili jer na sedištima nema ništa. A ovaj gepek je kao oktavijin. 

Videćemo šta će vreme pokazati, ali za sada je auto za svaku preporuku po udobnosti, kvalitetu enterijera, dizajnu i posebno poziciji za volanom. (Visoko sedenje odgovara mojim leđima, odmaknuto sedište i izvučen volan...) Best buy! 

Istina, motor bi valjalo da je jači, ali... Koliko para.... Kad se uvozaju auto i vozač i ako ruka nije lenja na menjaču, ide ipak veoma lepo (važno je ne zamrtvati ga). Nisam mu još video krajnje domete, čuvam ga od visokih obrtaja, a radoznalost kakav je, zadovoljio mi je onaj testni koga nisam štedeo. 

Ne verujem da će im trebati tri meseca. Javljaj šta se događa. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako će i meni biti. Samo će biti DDOR kasko, a Zeder će biti tamo kad prođe garancija. Ajde ovde kod mene na parkingu i nije loša situacija. Samo kada ima mesta. Nije bilo ukradenih još od onih 90tih. Komšije se nikad nisu žalile, a neki od njih voze duplo skuplja i „popularnija“ vozila.

Čitam sve ovo što pišeš i upijam. Pazi, ja ne znam kako je tebi bilo, ali ja prelazim sa Fieste od 50KS koja ubrzava do 100tke za 19.5 sekundi tako da kad pređem u ovaj biće kao nekome ko iz Tipa prelazi u Panameru. Već otprilike imam osećaj koliko 1.4 može da pruži pošto sam vozio 500L. To me je i opredelilo za Tipo. Sećam se kada sam pre 3 godine terao 500L na redovan servis. Dok sam čekao prvi put sam u salonu video tada novi Tipo. Seo u njega i tada mi se svideo.

Sad se setih još nešto da pitam, pa kratko odgovori kada budeš mogao pošto sam postao dosadan. Da li postoji funkcija da se prilikom skretanja levo ili desno pali odgovarajuća maglenka (samo jedna)  koja dodatno osvetljava deo puta kuda se skreće? Znaš šta pričam? Verovatno si video. Naravno pri upaljenim svetlima. E sad ne znam da li pri dugim ili kratkim.

Naravno.Javljam kad nešto saznam.Evo ističe polako drugi mesec. Kada se sve završi preneću sve utiske oko procedure i auto kuće koja je za sada OK.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...