Jump to content
FAS Goran
Ivan

F1: Kina 2019.

Recommended Posts

Veliki jubilej i najava 1000. trke u istoriji Formule 1 :scooter:...

 

Zvanično ime: FORMULA 1 HEINEKEN CHINESE GRAND PRIX 2019

Lokacija: Shanghai International Circuit, Šangaj, Kina

Datim: 12.-14. april 2019.

 

Petak 12.04.2019.

Prvi trening: 04:00h – 05.30h

Drugi trening: 08:00h – 09.30h

Subota 13.04.2019.

Treći trening: 05:00h – 06.00h

Kvalifikacije: 08:00h – 09.00h

Nedelja 14.04.2019.

Trka: 08:10h

 

VN-Kine.png

 

Broj krugova:     56
Dužina staze:     5.451 km
Dužina trke:        305.066 km
Broj trka:             14
Prva trka:             2004.
 

2002. godine objavljeno je da će staza u Šangaju ugostiti timove i vozače F1 2004. na novoj stazi čiji je konstruktor Herman Tilke. Troškovi izgradnje isnosili su neverovatnih 240 miliona dolara, ali rezultat toga je staza sa jednim od najbržih kompleksa krivina u kalendaru F1. Krivina od 270* napravljena je po uzoru na Istambul Park i prolazi se punim gasom.

Sa šefom komercijalnih prava Berniem Ecclestonom potpisan je ugovor na 7 godina, a prva VN Kine u Šangaju održana je 26.09.2004. Prvu pol poziciju kao i prvu pobedu na ovoj stazi ostvario je Brazilac Rubens Barikelo u Ferrariju.

 

2010_Chinese_GP_starting_grid-300x217.thumb.jpg.26eec0e2cf42dcf6a7d4fdedd69c2aeb.jpg Fisichella_Kubica_Glock_Sutil_2009_China-300x217.thumb.jpg.47acf04e111ba16339ad1c703b516480.jpg

 

Ova staza je takodje ostala u pamćenju kao staza na kojoj je Michael Schumacher ostvario svoju poslednju pobedu u F1.

 

CHN-map.thumb.jpg.954d5f1d893d61c16e4ce05838d34197.jpg

 

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

au vec sad u nedelju trka i to 1000 trka F1 u istoriji,ajd da tipujem ko ce da pobedi,ja tipujem na vetelinku,al mislim da ce neko iz srebrenih strela da pobedi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izes Fetela, nego mene brine, da li ce Renolovci biti brzi od Kimija u Alfi :D:D:D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bron: 1.000. trka najsvetliji simbol istorije Formule 1

 

f1 vn bahrein.jpg

 

Izvršni direktor Formule 1 Ros Bron rekao je da je predstojeća 1.000. trka šampionata prava prilika da trasira put kojim on treba da ide. Velika nagrada Kine narednog vikenda biće 1.000. u istoriji, a Bron ju je okarakterisao najsvetlijim simbolom neverovatne istorije. Čelnici Formule 1 i Svetske automobilske federacije trenutno prave plan za velike promene koje bi trebalo da stupe na snagu 2021. godine. Tradicija i određeni elementi, kao što su bonusi za kontinuirano učešće i uspehe, kao i zaštita individualnih konstruktora, glavni su deo pregovora za najavljenu revoluciju. Bron je istakao da Formula 1 ima priliku da trasira novi put za sport u pogledu spektakla koji pruža i globalnog domašaja.

 

''Formula 1 ima neverovatnu istoriju od koje idemo napred i ova 1.000. trka je njen najsvetliji simbol. Želimo da Formulu 1 učinimo još spektakularnijom, sa nepredvidivim trkanjem i izdržljivijom, kako finansijski tako i ekološki. Radimo svi zajedno da bismo postigli to i veoma sam optimističan pošto imamo jaku osnovu. Na primer, postoji cela priča oko pogonske jedinice, koja je remek delo tehnologije i efikasnosti. Postoji i zajednička volja za napretkom. Svi mi koji volimo ovaj sport znamo da se svet brzo menja i želimo da naredna generacija Formule 1 drži korak sa tim promenama'', rekao je Bron.

 

Prvi čovek Svetske automobilske federacije Žan Tod takođe je izrazio uverenje da će Formula 1 nadograditi svoju bogatu istoriju i kada stigne do 2.000. trke postojaće identičan osećaj ponosa kao sada. Tod je istakao da će Formula 1 ostati veliki sportski spektakl, pošto će ljudi uvek imati želju za trkanjem. ''Ljubav prema brzini i želja za pomeranjem granica na svaki način, kako ljudski tako i tehnološki, deo je našeg DNK. Uvek se izražava kroz takmičenje, prvenstveno ljudskih bića, a potom uz pomoć vozila, koje su u prvo vreme bila korišćena za transport. Ovo takmičenje je umnogome doprinelo tehničkim inovacijama svojim idejama i tehničkim rešenjima trkačkih bolida koja se koriste na automobilima koje vozimo svakodnevno. Ljudi koji budu gledali 2.000. trku će imati isti osećaj ponosa i iste nade za budućnost sporta kao mi danas'', istakao je Tod.

 

Akcija u Šangaju na programu je od petka do nedelje i moći ćete da je pratite na Sport Klubu 1. Na istom kanalu vas u petak od 19.45 čeka specijalna emisija povodom 1.000. trke u istoriji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne samo da je Mercedes bliži, nego je i Red Bull odmah tu... :thumbup: tako da će Kina verovatno biti najzanimljivija trka ove sezone (u smislu izjednačenosti tri tima pred početak)...

Share this post


Link to post
Share on other sites

bice napeto ko u drzavi Srbiji,odlican RdB,pa Honda se kod njih preporodila dok u Mclarenu bila ocajna,zato Ferari mora da leti po stazi,i da se kolju i sa Mercedesom i sa crvenim bikovima

A vozac dana je Kubica ,imao bolje vreme od klupskog kolege,Rasela:Dmnogo su ocajni ovi u Wiliamsu

Share this post


Link to post
Share on other sites

ala su se poredjali prvih 5 timova sa vozacima.Mercedes ima rutinski da odradi i sutra posao,Ferari samo nekom kriminalnom strategijom da pobede Mercedes

A bitno je i da oba Ferarija dobro startuju.Srecno Kimi

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam još pogledao kvalifikacije, ali ovako po rezultatima ne vidim da je Mercedes bio toliko dominantan da može da se sutra očekuje rutinsko odrađivanje posla za njih... :) 

 

Botasu pol, Mercedes u prvom redu

 

Valteri-Botas 1.jpg

 

Vozač Mercedesa Valteri Botas počeće sa prve pozicije jubilarnu 1000. trku u Formulu 1, pošto je bio najbrži u kvalifikacijama za Veliku nagradu Kine. Finac će sa pol pozicije krenuti sedmi put u karijeri, prvi ove sezone. Botas je u Q3 izvozio najbrži krug u vremenu 1:31.547. ''Bio je ovo dobar vikend do sada. Nije sve bilo kako sam zamislio, ali je srećom bilo dovoljno za pol poziciju'', prokomentarisao je Botas. U prvom redu pridružiće mu se timski kolega Luis Hamilton. Aktuelni šampion je bio za 0.023 sekundi sporiji. Drugi red popuniće vozači Ferarija. Sebastijan Fetel će krenuti sa treće pozicije (+0.301), dok će iza njega trku početi Šarl Lekler (+0.318). Red Bul je zauzeo treći red. Maks Ferstapen je imao peto vreme (+0.542), a Pjer Gasli šesto (+1.383). Vozači Renoa krenuće za njima - Danijel Rikardo sa sedme pozije (+1.411), a Niko Hulkenberg sa osme (+1.415).

U Q2 su eliminisani Kvajt, Perez, Rajkonen, Sainc i Noris, dok su posle Q1 kvalifikacije završili Strol, Rasel, Kubica i Đovinaci. Zbog teškog sudara tokom trećeg treninga Albon nije izlazio na stazu. Jubilarna 1.000 trka, Velika nagrada Kine, na programu je u nedelju od 8.10h, uz direktan prenos na SK1.

 

Fetel: Ako ne možemo ispred Mercedesa, bar smo odmah do

 

Sebastijan Fetel smatra da je zaostatak Ferarija za Mercedesom u kvalifikacijama za Veliku nagradu Kine preveliki. Fetel je bio najbrži na prvom treningu u Šangaju, da bi potom inicijativu preuzeo Valteri Botas koji se na kraju izborio za pol poziciju. Vozač Ferarija na kraju je morao da se zadovolji trećim startnim mestom, pošto je zaostajao 0.301 sekundu. ''Razlika je prevelika. Naravno da bismo mi voleli da je situacija drugačija, ali na kraju krajeva, mogu reći da smo ostvarili i dobar rezultat. Važno je da, ako ne možemo da pobedimo Mercedes, budemo bar odmah do njih. Imaćemo svojih šansi na trci u nedelju'', kazao je Fetel.

 

Botas: Mučio sam se, ali...

 

Vozač Mercedesa Valteri Botas rekao je da mu je drago što je u poslednjem delu kvalifikacija pred Veliku nagradu Kine ostvario dovoljno dobar krug da bi osvojio pol poziciju. Finac je u Šangaju došao do prve pol pozicije ove sezone, a sedme u karijeri, pošto je za 23 hiljaditinke bio brži od svog timskog kolege Luisa Hamiltona. ''Za sada je ovo veoma dobar vikend. Osećao sam se veoma dobro u bolidu tokom jutarnjeg treninga. Tokom kvalifikacija sam se mučio u poslednjem delu da bih izvukao savršen krug, ali je i ovo bilo dovoljno. Bolid se odlično ponaša od početka akcije, Luis je napredovao u odnosu na treninge, pa je bilo neizvesno'', naglasio je Botas.

Hamilton je imao velike probleme sa bolidom tokom slobodnih treninga, ali je u kvalifikacijama uspeo da izazove timskog kolegu. ''Pokušavao sam do samog kraja i čestitam Valteriju. Sjajan je od početka vikenda, dok sam ja imao probleme, ali sam postepeno ulazio u ritam. Razlika je u jednom trenutku bila osam desetinki, pa je činjenica da sam bio toliko blizu pokazatelj koliko je tim odradio odličan posao'', rekao je Hamilton.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

nije dominantan,al ipak su za konjsku dlaku brzi,a ako krenu na startu 1  2 bice teško ih zaustaviti,zato vetelinka mora  da startuje ko iz topa ispaljena

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekler trpi ozbiljan mobing od strane ferarija! Sabotirali su ga pošteno. Em bio brži, em manje grešaka od Vetela, al stručni tim nemaju godinama unazad, imaju debile.
Pustiti Vetela, pa na pitanje Leklera šta da radi jer je brži oni odgovaraju, razmišljamo!?

Kimi odličan.

Check out @F1’s Tweet:



Poslato sa WAS-LX1 uz pomoć Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije slucajnost sto su drugi a ne prvi. Cini mi se da su ove sezone gori nego prosle, barem po ove tri trke...
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je najveći utisak prve tri trke loš Sebastian Vettel. Ove godine je lošiji on u odnosu na Mercedes vozače, nego što je Ferrari bolid u odnosu na Mercedesovu formulu.

Ako nastavi da bude tako loš, a Ferrari ga i dalje bude držao na neprikosnovenoj poziciji vozača broj 1, trpeće ceo Ferrari tim, i onda džabe što im je ove godine bolid očigledno dosta bliži ili bolji od Mercedesa. Možda bi čak i dobro delovalo na Vettel-a da puste da ga jednom ''ubije'' Leclerc na stazi, da probude kod njega više trkačkog duha...ovako kao da je ''uljulljkan'' da je on broj 1 u timu i gotovo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hamiltonu 1.000. trka Formule 1

 

Luis-Hamilton 1000 1.jpg

 

Vozač Mercedesa Luis Hamilton trijumfovao je na Velikoj nagradi Kine, trećoj trci sezone, a 1.000. u istoriji šampionata Formule 1. Petostruki svetski šampion je u Šangaju vodio od starta do cilja i u dominantnom stilu je došao do druge pobede zaredom, ujedno 75. u karijeri. Hamiltonu je najbliži bio njegov timski kolega Valteri Botas, a njima dvojici se na podijumu pridružio Sebastijan Fetel u Ferariju.

 

Jubilarna trka Formule 1 nije pružila mnogo uzbuđenja, a borba za pobedu rešena je praktično u prvoj krivini. Hamilton je tada uspeo da pretekne Botasa, koji je startovao sa pol pozicije, i brzo se odvoji, a do samog kraja trke nijednog trenutka nije ni morao da se osvrće. Slična situacija bila je i sa Botasom, čije drugo mesto nije dovedeno u pitanje, ali je iza njih viđena velika borba, tačnije, svojim odlukama je tim Ferarija začinio borbu za jedino preostalo mesto na podijumu. Na kraju je ono pripalo Fetelu, pošto je Šarlu Lekleru poručeno da se pomeri s puta svom timskom kolegi, uz izgovor da on ima ritam kao Hamilton na čelu. Međutim, Nemac je svojim greškama izgubio priključak za dvojcem Mercedesa, a time što je prednost data njemu u odnosu na Leklera, mladog Monegašanina je koštala četvrte pozicije. Dok je on pratio greške koje je njegov timski kolega pravio ispred njega, vozač Red Bula Maks Ferstapen je najranije od svih oba puta otišao u boks i tako nadmudrio Ferari. Lekler je morao da se zadovolji petim mestom, ispred Pjera Gaslija u drugom bolidu Red Bula, kojem je pripao bod za najbrži krug, vozača Renoa Danijela Rikarda i Serhija Peresa iz Rejsing Pointa. Najbolju desetoricu kompletirali su vozač Alfa Romea Kimi Raikonen i Aleksander Albon iz ekipe Toro Roso, koji imaju svoje mesto među junacima dana. Šampion iz 2007. godine se sjajno probio posle starta sa 13. pozicije, dok je Albon zablistao posle velikog udesa u trećem treningu i propuštenih kvalifikacija.

Pored Hamiltonove dominacije, Ferarijeve problematične strategije i sjajnih vožnji Raikonena i Albona, treću trku sezone obeležio je incident sa samog starta. Danil Kvjat je u bolidu ekipe Toro Roso imao kontakte sa vozačima Meklarena Landom Norisom i Karlosom Sainsom juniorom, što je njima trojici upropastilo trku. Sains je uspeo da se domogne cilja, za razliku od Norisa i Kvjata, koji je dobio kaznu 'prođi kroz' zbog pomenutog incidenta. Pored njih dvojice, 1.000. trku nije završio ni Niko Hilkenberg u Renou.

 

Posle tri trke, Hamilton na čelu generalnog plasmana ima 68 bodova, šest više od Botasa, a prati ih Ferstapen sa 39. U poretku konstruktora, Mercedes je ubedljiv sa 130 bodova, ispred Ferarija sa 73.

Ovogodišnji šampionat Formule 1 nastavlja se Velikom nagradom Azerbejdžana 28. aprila.

 

Hamilton posle trijumfa u Kini: Dobra timska strategija

 

Luis-Hamilton 1000.jpg

 

Aktuelni šampion bio je najbrži u trci za Veliku nagradu Kine. Britanac je tako došao do druge pobede ove sezone, 75. u karijeri.

Hamiltonu je najbliži bio njegov timski kolega Valteri Botas, koji je trku počeo sa pol pozicije. ''Nije bio ovo moj najbolji vikend, ali ostvarili smo fantastičan rezultat za tim. Nismo sasvim bili sigurni gde smo u odnosu na Ferari kada smo stigli ovde'', priznao je Hamilton. ''Valteri je bio brz na treninzima i kvalifikacijama, odradio je fantastičan posao i tokom trke. Zauzeli smo prva dva mesta na jubilarnoj 1000. trci, što je zaista posebno, ponosan sam. Znao sam da je sami početak vrlo bitan za ishod, pokušao sam da ga iskoristim. Ostalo je istorija. Timska strategija nam je donela toliko toga u prve tri trke ove sezone. Moramo da nastavimo tako. Svi su bili vrlo blizu. Nemam pojma kako će sve da izgleda tokom naredne trke'', dodao je Britanac.

 

Lekler: Neko će morati da mi objasni

Fetel: Fer odluka

 

Vozač Ferarija Šarl Lekler nije želeo da komentariše odluku tima da propusti Sebastijana Fetela, ali je istakao da će tražiti objašnjenje za sve što se dogodilo. Fetel je prvi put ove sezone završio na podijumu, i to pošto je Šarlu Lekleru na početku poručeno da se pomeri s puta svom timskom kolegi. Mladi Monegašanin je na posletku kroz cilj prošao kao peti. ''Bio sam dobar na početku, ali je onda postalo konfuzno. Moram da razumem širu sliku u vezi sa svime što se dogodilo sa Sebom i provedem neko vreme sa timom. Mora da postoji dobar razlog zbog kojeg su doneli odluku da ga propustim'', kazao je Lekler. ''Sve u svemu, nisam ostvarivao rezultate kojim sam se nadao ovog vikenda. Moram da pogledam podatke. Ne želim da kažem nešto neprimereno''.

Obrazloženje Ferarija za ovakvu odluku bilo je da Fetel ima ritam kao vodeći Hamilton. ''Osećao sam da mogu da idem brže od Šarla. Bilo mi je teško da uhvatim ritam. Mislim da je to bilo fer. Nadao sam se da će Šarl da završi iza mene, ali je na kraju ostao iza'', kazao je Fetel.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

bolje sto nisam gledao celu trku,danas odgledao najzanimljivije delove trke,sto sam i rekao Mercedes rutinski pobedio i zna se ko je prvi,a ko drugi vozac,a Ferari je izgubljeni konj u magli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Binoto: Ako je Šarl ljut, u pravu je

 

Matia-Binoto-Sarl-Lekler.jpg

 

Na trci za Veliku nagradu Kine Šarl Lekler je morao da propusti timskog kolegu Sebastijana Fetela. To je kasnije mladog vozača iz Monaka koštalo čak i četvrte pozicije jer ga je pretekao Maks Ferstapen. Mladi vozač Ferarija je rekao da nije zadovoljan naređenjem iz tima da mora da propusti Sebastijana Fetela, a poručio je i da će neko morati da mu objasni šta se dogodilo. Lekler je drugi vozač Ferarija imao je naređenje u Australiji da propusti Fetela kada je to i u radio dok u Bahreinu baš i nije bio voljan da ustupi pozicijiu starijem i iskusnijem kolegi.

 

''Razumem kako se Šarl oseća. Šteta za njega, ali je u trci Mercedes bio za nijansu brži. Pokušavali smo da damo Sebastijanu priluku da uhvati ritam Mercedesa u tom delu trke. Nije stvar u tome da dajemo prednost jednom vozaču u odnosu na drugog. Mi smo kao tim probali da uradimo sve što je važno za taj momenat trke. Ako je Šarl ljut, u pravu je. Šteta za njega, ali će možda sledećeg puta odluka tima biti u njegovu korist'', poručio je šef tima Matia Binoto. Lekler je posle tri trke na petom mestu u generalnom plasmanu iza Fetela, Ferstapena i dvojca Mercedesa Botasa i Hamiltona.

Naredna trka je u Azerbejdžanu 28. aprila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deluje da posle samo 3 trke Ferrariju konstruktorska titula polako klizi iz ruku, vec su 60-ak poena u minusu. Pogotovo uzimajuci u obzir da Mercedes maltene po pravilu najbolje funkcionise kada je najteze, a pogotovo od polovine kada se lomi sampionat. I tehnicki i taktikom na prve 3 trke rade kao svajcarski sat, a crveni ne odaju utisak da trenutno nesto mogu drasticno da promene. Sem bljeska Leclerca na prethodnoj trci (koji se nazalost zavrsio kako se zavrsio), najvise od svega mi je zao sto njega guraju pod vodu. A ocigledno je u pitanju veliki talenat, strah me da ga ne "zagase" ovakvom taktikom do sada. Idemo u Baku sa prilicno sporih krivina, gde ce Merc doci do punog izrazaja.

Mozda najbolji prikaz trenutnog stanja:

 

Untitled.thumb.png.ecbc3f2317e1d86010b304c9842b57e9.png

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...