Jump to content
FAS Goran
lemy

Fiat Nuova Bravo - signalizacija pregorele sijalice

Recommended Posts

Ajde da opet malo podgrejem atmosferu:)

To da je pre desetak godina pocelo koriscenje svetala danju je manje vise tacno iako u nekim zemljama to postoji jos dosta pre i ne mislim da to ima neke velike veze sa ovim slucajem... Ali opet se pozivam na moj bivsi auto (Vectra C) koja je bila u "Elegance" opremi (neki visi srednji nivo opreme) i 2002. godiste (znaci prva serija) i imala je signalizaciju svih svetala koja postoje... Jednom mi je crkla oborena prednja desna H7 i na malom ekranu ispod obrtomera pokaze ikonicu zuta sijalica sa znakom uzvika a na srednjem (glavnom) ekranu prikaze mali crtez gde pise koja je tacno sijalica pregorela i tako za bilo koju sijalicu na autu, a u uputstvu pise da ako ti pregori zadnja stopaljka, odgovarajuca sijalica preuzima ulogu iste dok se ne zameni (to nisam proverio u praksi ali je jako bobra fora). Posle sam saznao da ima cak i signalizaciju slabe baterije u daljincu (kljucu) i nisam mogao da verujem da i to postoji na autu iz 2002, i naravno sve ostalo sto ima a i sto nema Delta koja je iz 2008. Nervira me to sto jos od Stila nisu ulagali maltene nista u tehnicki razvoj modela vec samo po sistemu copy/paste koji se nastavio cak i na Giuliettu...

Nije mi cilj da ovde nekoga provociram ili sl. samo prenosim svoja iskustva i glasno razmisljam, tako da ne zamerite;)

 

Pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako nisu ulagali od stila?

Sve što je kasnije došlo je unapređeniji Stilo. Stilo je nedovršen i izašao iz fabrike za gomilom sitnih grešaka koje ajde mogu da prođu. 

Kad sam kupovao Mareu, naravno gledao sam i stila. Komentar većine, čak i taksista je bio na trap i stabilizatore da generalno nisu kvalitetni i da crkavaju. 

Sve su to kasnije popravljali na novijim modelima. Stilo je takav izbačen zato što Fiat nije imao dugo novo šta da ponudi. 

Čini mi se kao Tipo sada. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisu ulagali u tehnicki razvoj zato sto ne prikazuje kada crkne svetlo i kada ti je baterija u kljucu slaba.. Sta se sve nece procitati na ovom forumu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izvinjavam se posto se nisam dobro izrazio, kada sam rekao u tehnickom smislu nisam mislio na mehaniku (motor, menjac, trapovi...) nego najvise na elektronske delove, senzore koji ne postoje, losa resenja pojedinih stvari...

 

@dekirs - To za bateriju u kljucu sam naveo samo za primer koliko su neki otisli daleko a ne zato sto mi to treba i ne mogu bez toga a za svetlo se jednostavno ne slazem, probajte malo da razumete kontekst recenice i teksta a ne samo sta je neko napisao od reci do reci...

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, andreja.micovic said:

Kad sam kupovao Mareu, naravno gledao sam i stila. Komentar većine, čak i taksista je bio na trap i stabilizatore da generalno nisu kvalitetni i da crkavaju. Sve su to kasnije popravljali na novijim modelima.

Kakve veze sada imaju njihovi komentari :) ? Da nisam vozio Stila toliko dugo, pa i da poverujem. Sto se konkretno trapa tice - koliko para toliko muzike, nas je problem sto ljudi kupuju stabilizatore od par stotina kinti koji se menjaju maltene na intervalu malog servisa. Sto je jos gore, kada udjes u radnju i pitas za deo, po default ti nude najjeftinije (citaj najlosije) - normalno da ce se neko van tematike uhvatiti prvo za to, srecan sto ne kosta puno, a posle kukati kako ne valja.  Btw, maltene isti taj trap je i na Bravu i na Delti ;) . Isto vazi i za ostale stvari, elektronske sklopove - kod nas je podrazumevano da na Stilo tabli bude novogodisnja atmosfera. Da su prve serije imale bubica, imale su - ali sve je stvar odrzavanja i odnosa vlasnika. Licno me je sluzio perfektno.

1 hour ago, andreja.micovic said:

Stilo je takav izbačen zato što Fiat nije imao dugo novo šta da ponudi. Čini mi se kao Tipo sada. 

Izbacen je samo 5 godina iza prethodnog modela. Dalje, ne treba zaboraviti koji je Stilo bio tehnicki bum u odnosu na Bravo/Brava generaciju - pocev od nove C2 platforme, preko gomile opreme i elektronike vec u seriji, a koja je u prethodnom modelu bila nezamisliva, koliko je novca ulozeno u razvoj modela... Trebalo je malo vremena da se to ispegla u praksi (prvo mi na pamet pada tupava OCS folija u sedistu, MultiStage airbag i sl.), jos u sumi toliko razlicitih vendora opreme. Pa istu tu, samo ispeglanu tehnologiju koristili su na sledecoj generaciji vozila i lagano parirali konkurenciji. Porediti takvog Stila, sa Tipom koji je najblaze receno stagnacija u C klasi u svakom smislu (gledajuci sta nudi dizajnerski, tehnoloski i kvalitativno novo) nije bas realno... Apropo lampica i senzora, treba imati u vidu da su se proizvodjaci u vremenu pred SEKU utrkivali ko ce vise napucati svoje modele cak i gomilom nepotrebnih stvari. Od tada se dosta toga promenilo, svi gledaju da umanje troskove, udruze se, imaju zajednicke platforme za sto vise modela, pojednostave izradu i lepo naplate dodatnu opremu...

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao sto rece cenjeni kolega mnogo si pogresio u vezi sa stilom. Prvo trap je ako nista drugo, po kvalitetu u proseku, nije skup-nikada nije ni bio, traje normalno, prosecno. Ja za ovih 6 ili 7god sam zamenio jedan stabilizator , 2 zadnja silen bloka i p.amortizere. Problem ume da bude jao sto je i rekao Ivan samo sa losim delovima pa npr.taj stabilizator moze da se razlupa i za godinu dana. Sto se tice tehnologije i tog napredka sto spominjes.. pa bas sa stilom je Fiat napravio bum, ljzdi nisu svesni sta je sve stilo imao od dodatne opreme. Bese i onaj radar, i nesto kao Start-Stop dugme, multistage airbag-ovi, ma svasta , da ne nabrajam, ima po forumu ako te zanima. Posle stila je samo tupkanje u mestu sto se toga tice pa cak i neki korak unazad. Sto se tice bug-ova, nema sta da se prica tu mnogo. 1.6 je imao promasaj sa tim Ecu-om i to je to. Svi ostali sem air bag greske ( Ocs senzora u sedistu) nisu imali nikakvih problema sto se tice elektronike a i to je od 2004god reseno.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
38 minutes ago, MS PK said:

Bese i onaj radar, i nesto kao Start-Stop dugme

Yap, radarski Adaptive Cruise Control razvijan pre 20 godina, Start/Stop je isao kao deo Keyless sistema (produkciono ime "Easy Go", CID jedinica sa paljenjem na dugme). Pa fabricki xenon, ConnectNav koji je u to vreme bio cudo tehnike, Selespeed menjaci sa samaraljkama na volanu, parking senzori, dvozonska digitalna klima, panorama, sa brdom elektronike, sigurnosne opreme i senzora u seriji, sjajni dizeli... I onda uporediti sve to sa Bravo/Brava prethodnikom. Kada pogledam koliko je tu ulozeno u novu tehnologiju i sta su sve razvijali za taj auto - nije ni cudo sto su kalirali u odnosu na planiranu dobit, a tehnologiju lagano koristili u iducoj generaciji u klasi. Pri tome hvatamo paralelu sa Tipom, koji od napredne tehnologije u nekim verzijama mislim da ima dobose pozadi :)

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan 

@MS PK

Mislim da se nismo razumeli. Htedoh reći da su svašta nakrcali u stila i tako na brzinu izbacili model kako bi bili konkurentni na tržištu.

Vremenom su otklanjali greške i onda smo dobili novog Brava i Deltu. 

 

Vozio sam i ja stila 5 godina paralelno sa Mareom, doduše službenog. Mogu reći, bolji auto nisam vozio. Šta sve može i dokle može :) 

Dvaput se desilo da alternator nije punio i pored gomile sijalica koje su se popalile na tabli, servo je izdao. 

Ali smo prešli nekih 300000-350000 km za tih 5 godina sa njim, koliko znam još se vozi.

4 hours ago, Ivan said:

Kakve veze sada imaju njihovi komentari

Nekako mi logično da pitam nekog ko prelazi 150-200 km dnevno sa tim autom. Par njih mi je skrenulo pažnju na trap, zato sam i naveo šta mi je tada rečeno. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, S.V.E.T.A. said:

...nisam mogao da verujem da i to postoji na autu iz 2002, i naravno sve ostalo sto ima a i sto nema Delta koja je iz 2008. Nervira me to sto jos od Stila nisu ulagali maltene nista u tehnicki razvoj modela vec samo po sistemu copy/paste koji se nastavio cak i na Giuliettu...

Nije mi cilj da ovde nekoga provociram ili sl. samo prenosim svoja iskustva i glasno razmisljam, tako da ne zamerite;)

Tvoja Delta je prvi auto u C segmentu na celom evropskom tržištu koji je imao LED svetla kao standard na svim svojim verzijama. Sve do skoro modeli u C segmentu nisu imali (neki još uvek nemaju) kao standard za sve verzije ono što je tvoja Delta eto imala pre 10+ godina. Tvoja Delta je prvi auto u C segmentu na celom evropskom tržištu koja je u ponudi imala jedino turbo motore. I dan danas još uvek ima onih koji ubacuju atmo benzince u onim početnim nivoima opreme, iako je jasno da su turbo motori jedino što ima budućnost, a ta budućnost je kod tvog auta stigla još pre 10+ godina...

 

Ove dve stvari ne menjaju naravno činjenicu da Delta eto nema signalizaciju da ne radi oboreno svetlo, ali valjda su kontali da će vozač sam primetiti... :D:D 

 

 

Edited by neshaoct
izmena

Share this post


Link to post
Share on other sites

A to za vozač će sam primetiti...

S vremena na vreme naletim na nekog uveče da ni poziciju nije upalio. Izađe na ulicu gde je sve osvetljeno i zaboravi upaliti svetla. I vozi tako, kad mu blicneš, retko ko skonta.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, dogodilo se meni prošle nedelje...upalio svetla tek posle par minuta vožnje. :blushing:

Ne može čovek da drži na A jer onda po danu neće sijati, i eto problema... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Realno ko vozi po osvetljenom moze da provali da mu oboreno svetlo ne radi jedino na odsjaju od auta ispred..

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, neshaoct said:
Tvoja Delta je prvi auto u C segmentu na celom evropskom tržištu koji je imao LED svetla kao standard na svim svojim verzijama. Sve do skoro modeli u C segmentu nisu imali (neki još uvek nemaju) kao standard za sve verzije ono što je tvoja Delta eto imala pre 10+ godina. Tvoja Delta je prvi auto u C segmentu na celom evropskom tržištu koja je u ponudi imala jedino turbo motore. I dan danas još uvek ima onih koji ubacuju atmo benzince u onim početnim nivoima opreme, iako je jasno da su turbo motori jedino što ima budućnost, a ta budućnost je kod tvog auta stigla još pre 10+ godina...
 
Ove dve stvari ne menjaju naravno činjenicu da Delta eto nema signalizaciju da ne radi oboreno svetlo, ali valjda su kontali da će vozač sam primetiti...  

A magic parking?? A, a? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajde da ne citiram svakog ponaosob, svako ce naci sebe u tekstu:D

 

Za bateriju u daljincu stvarno nisam znao da postoji kod Stila a da predpostavimo da postoji i kod Delte, tako da u tom slucaju to otpada iako je to stvar koja je totalno nepotrebna...

 

Tacno je da Delta ima dosta stvari koje mnogi nisu ili nemaju ni dan danas i to je naravno ogroman plus i ne moze niko da ospori a na celu sa bezvremenskim dizajnom koji ce uvek biti atraktivan i dopadljiv. To sam inace i spomenuo u drugoj temi koju sam otvorio pre neki dan a vezano za senzor niskog nivoa tecnosti za vetrobran koji Delta nema a imaju ga i mnogo stariji modeli... Za turbo motore predpostavljam da je zbog toga sto se Lancia zvanicno vodi kao premium brend i po nekoj logici su atmosferci rezervisani samo za Fiat-a...

A opet kazem, za signalizaciju pregorele sijalice u oborenom ili dugom svetlu se jednostavno ne slazem sto ne postoji ta mogucnost jer evo i sami ste odgovorili da ako npr. vozite u gradu gde je sve osvetljeno skoro je nemoguce provaliti da li ti rade svetla ili ne.

E sad, Delta je tu u prednosti zbog Led dnevnih svetala koja eliminisu taj problem sto je super ali zato stari problem koji se vuce jos od stila su automatska svetla a vezano za rucicu ablendera koja kada se namesti na "A" gubi mogucnost za dugim svetlima vec je samo moguce koristiti ablender (blicanje) tako da su ukenjali tu dobru funkciju koja je prakticno bezkorisna, totalni debilizam... 

 

Magic Parking je jedino dobar posto je iskljucivo isao u kombinaciji sa prednjim senzorima koji su uvek korisna stvar a inace sama funkcija je prakticno neupotrebljiva, ja je jos nijednom nisam upotrebio a verovatno i necu...

 

BTW @neshaoct

Kada ce nove clanske kartice:)

 

Edited by S.V.E.T.A.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, andreja.micovic said:

Nekako mi logično da pitam nekog ko prelazi 150-200 km dnevno sa tim autom. Par njih mi je skrenulo pažnju na trap, zato sam i naveo šta mi je tada rečeno.

Pojedini mi nisu nikakav reper - kako ga i kojim delovima odrzavas, toliko ce i biti problematican ;) . Za vise od 10 godina kod mene, npr. letva je ostala fabricka, bez i jednog problema. Na OEM viljuskama par intervencija (kugle & pastetice), svaka reda velicine 10-25 EUR, sto je smesno na toliki period posedovanja uz prosecne srpske kilometraze. Sto rece i Mica, jedino sto realno jeste odlazilo su pomenuti stabilizatori, ali za to mozemo da zahvalimo kvalitetu delova i nasim oranicama koje ih urnisu. A i to je trosak od obicno 10 EUR (do max 30 EUR iz originala), zamenis ih sam.

Mali off - nabrojanih tehnickih razlika izmedju Brava Mk1 i Stila se odlicno secam i iz prakse, jer sam pre 13-14 godina oba razmatrao za kupovinu. Tada je dobar Bravo sa kraja produkcije bio reda velicine 5000 EUR, a Stilo JTD star par godina oko 8500 EUR. Stilo je bio aktuelan model u prodaji, opremom i dizajnerski (pogotovo 3 Porte) avion kada bi se uporedili. Kada sam prvi put video uzivo trovratnog Abartha na moru 2002. a kasnije provozao JTD - nije bilo tesko za sta se odluciti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...