Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Xiaomi počinje da pravi i automobile

Recommended Posts

x auto.jpg

 

Kineska tehnološka kompanije Xiaomi, jedan od najvećih proizvođača pametnih telefona, ulazi i u auto-industriju. Xiaomi će u saradnji sa kineskim proizvođačem Besturn napraviti svoj prvi autumobil koji će se prodavati pod brendom Redmi.

 

x auto 002.jpg

 

Prvi Xiaomi automobil će biti SUV, unapređena verzija Besturovog kompaktnog modela T77 koji pokreće 1.2-litarski turbo-benzinac sa 143 KS i 204 Nm. Xiaomijev SUV će se najverovatnije razlikovati samo po softveru, a raspolagaće i sa Xiao AI veštačkom inteligencijom koja će kao glasovni asistent omogućiti kontrolu prozora, klime i ostalih funkcija. Već je poznata i početna cena - oko 11.800 evra.

 

x auto 003.jpg

 

preuzeto sa - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Xiaomi registrovao ćerka-firmu za proizvodnju elektromobila

 

xiaomi auto01.jpg

 

Jedan od svetskih lidera u proizvodnji pametnih telefona - Xiaomi, završio je registraciju ćerka-firme koja će se baviti proizvodnjom električnih automobila, objavila je kineska kompanija. Početni kapital nove kompanije je 10 milijardi juana (oko 1.5 milijardi dolara), a najavljeno je da će se baviti proizvodnjom elektromobila pod vlastitom robnom markom. Xiaomi je, kako se navodi, već odabrao 300 stručnjaka i specijalista za rad u novoj kompaniji, ali nastavlja potragu za visokokvalifikovanim radnicima i inženjerima. Krajem jula Xiaomi je objavio da osniva firmu za razvoj sistema automatskog upravljanja vozilima bez vozača. Xiaomi je osnovan 2010. godine. Ubrzo je ušao u krug najvećih svetskih proizvođača smartphonea. Krajem 2018. je sproveo javnu ponudu deonica na berzi u Hong Kongu. Pri kraju prošle godine tržišna kapitalizacija Xiaomija je iznosila više od 100 milijardi dolara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Xiaomi planira početak serijske proizvodnje električnih automobila 2024.

 

xiaomi 01.jpg

 

Kineski proizvođač telefona Xiaomi planira početak serijske proizvodnje vlastitih električnih automobila u prvoj polovini 2024. godine, izjavio je izvršni direktor Xiaomija Lei Jun. U martu je Xiaomi najavio ulazak u industriju električnih automobila i objavio da planira ulaganje od 10 milijardi dolara u taj posao u sledećih 10 godina. Prošlog meseca Xiaomi je zvanično registrovao svoju firmu za električna vozila Xiaomi EV. Xiaomi EV za sada ima 300 zaposlenih, objavila je kompanija u septembru. Kinesko tržište električnih vozila je poslednjih godina uživalo državne subvencije, što je pomoglo rastu te industrije. Iako je deo te podrške smanjen, tržište i dalje raste. Kompanija za istraživanje tržišta Canalys predviđa da će se u Kini 2021. godine prodati 1.9 miliona električnih vozila, što je rast od 51% u odnosu na prošlu godinu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Xiaomi će godišnje proizvoditi do 300.000 električnih automobila

 

220431-xiaomi 1.jpg

 

Kompanija Xiaomi je svoje planove za proizvodnju električnih automobila predstavila u martu, a ambicije su od početka veoma visoke. Ekonomska razvojna agencija Beijing E-Town je potvrdila da će Xiaomi izgraditi novu fabriku za proizvodnju električnih vozila u Pekingu, koja će moći da proizvodi do 300.000 primeraka godišnje. Postrojenje će se graditi u dve faze, a masovna proizvodnja električnih vozila bi trebalo da počne do 2024. godine.

 

Kompanija namerava da uspostavi i svoje sedište za električna vozila, kao i istraživački i prodajni centar u Pekingu. Već postoje planovi za prodaju putem distributera. Ipak, još je mnogo nepoznanica o Xiaomijevoj strategiji koja se odnosi na električne automobile, a među njima su prvi modeli i međunarodna ekspanzija. Uspešni tehnološki brend namerava da investira 10 milijardi dolara u električna vozila u periodu od 10 godina. Novo postrojenje je znak da Xiaomi želi da postane ozbiljan proizvođač električnih vozila, ne samo kao rival kineskim kompanijama Nio i Xpeng, nego i značajnijim stranim igračima poput Tesle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Xiaomi u avgustu predstavlja prvi prototip električnog automobila

 

xiaomi auto.jpg

 

Kineski gigant Xiaomi će u avgustu predstaviti prototip električnog automobila koji je deo investicije od 10 milijardi dolara planirane u narednih deset godina.

 

Xiaomi je prošle godine najavio da se namerava posvetiti tržištu električnih automobila, a sada se priprema za važan korak ka tom cilju, predstavljanje svog prvog električnog prototipa planirano za avgust. Taj automobil je dizajnirala kompanija HVST Automobile Design koja potpisuje koncem Maven kompanije WM Motor. Nakon predstavljanja će uslediti dodatna testiranja na javnim putevima, a može se očekivati i PR kampanja za Xiaomijev automobil. Međutim, na proizvodnju će se još čekati jer Xiaomi treba prvo napraviti istraživački i razvojni centar u Yizhuangu, a prvi automobili bi trebali napustiti postrojenje 2024. godine. Kada fabrika dostigne puni proizvodnji kapacitet, očekuje se da će godišnje proizvoditi do 300.000 vozila. U početku će taj broj iznositi do 150.000. Xiaomi već ima tim veći od hiljadu ljudi, a u planu je proizvodnja četiri različita modela koji će svoja mesta naći u A+ i B segmentu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Xiaomi još uvek čeka dozvolu regulatora za proizvodnju električnih vozila

 

xiaomi 2022 auto.jpg

 

Kompanija Xiaomi suočava se sa problemima u vezi sa dobijanjem dozvole kineskih regulatora za proizvodnju električnih vozila (EV), projekat u koji tehnološki gigant ulaže 10 milijardi dolara. Rukovodioci kompanije sa sedištem u Pekingu mesecima su bezuspešno vodili pregovore o licenciranju sa predstavnicima kineske Nacionalne komisije za reformu i razvoj, navode dobro obavešteni izvori. Xiaomi je jedna od firmi koje se u poslednje vreme priključuju kineskom EV sektoru, u kome se nalaze i već dobro poznate rivalske kompanije kao što su BYD i Nio. Milijarder Lej Đun (Lei Jun), suosnivač firme poznate po proizvodnji mobilnih telefona, naveo je da se nada da će se stručnost kompanije kada su u pitanju povezane tehnologije i stvaranje zajednice lojalnih klijenata pokazati na delu i kada je u pitanju najveće tržište električnih automobila na svetu.

 

Međutim, što se više odlaže dobijanje licence, to konkurentske kompanije imaju veću prednost. Proizvođač pametnih telefona i elektronike u potrazi je za novim sferama poslovanja koje bi mu donele rast nakon pada profita koji je zabeležio u prvom kvartalu. Dok se rukovodioci nadaju zelenom svetlu za projekat proizvodnje EV, drugi su zabrinuti da bi ovaj proces mogao da uspori realizaciju drugih planova firme, naveo je jedan od neimenovanih izvora. Kompanija Xiaomi je podružnicu za proizvodnju EV priključila svom poslovanju u septembru 2021. godine, kada je i pokrenula proces dobijanja dozvole.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Xiaomi namerava da izgradi vlastitu fabriku i proizvodi električne automobile

 

220431-xiaomi 1.jpg

 

Xiaomi namerava da proizvodi električne automobile, a to će činiti u svom postrojenju koje će napraviti u narednom periodu.

Mediji u Kini pišu da je faza inženjeringa prvog Xiaomijevog električnog automobila završena, da integracija softvera vozila brzo napreduje i da će biti završena do sredine oktobra. Naredni korak za kompaniju je početak planiranja proizvodnje. Dobro upućeni izvori tvrde da Xiaomi ipak neće kupiti postojeće postrojenje BAIC Grupe kako se ranije špekulisalo niti će raditi sa OEM proizvođačima, nego da je doneta odluka o izgradnji vlastite fabrike.

 

Xiaomi je novi igrač u industriji automobila, svoje planove za proizvodnju električnog automobila je najavio u martu 2021. godine, a realizacija tih planova se očekuje 2024. godine, odnosno za nešto više od godinu dana. Da li će za to vreme uspeti da izgradi fabriku, ostaje da se vidi. Kompanija planira da uloži 10 milijardi evra u ovaj projekat u narednih deset godina, tako da ima budžet za izgradnju fabrike i to nije problem. Prošle godine je potpisan ugovor za izgradnju centrale te istraživačkog i razvojnog centra za biznis s automobilima u Yizhuangu, a u sklopu njega će biti i fabrika. Kada bude potpuno operativna, fabrika će godišnje proizvoditi 300.000 vozila. Fabrika će se graditi u dve faze, nakon prve će proizvoditi 150.000 automobila godišnje, dok će druga faza uslediti nešto kasnije. Cilj Xiaomija je da svoj prvi električni automobil počne sa prodaje kupcima 2024. godine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Xiaomi priprema prvo vozilo i novi koncept baterija

 

220431-xiaomi 1.jpg

 

Mnogo je podataka koji su već poznati o budućem električnom automobilu koji će Xiaomi lansirati 2024. Sada je registrovan patent baterije koji bi mogao da se koristi u ovom dugo očekivanom modelu. 

 

Nakon godina nagađanja o mogućem dolasku električnog automobila iz Xiaomija, sama kompanija je to potvrdila pre godinu dana. Novi model će imati bateriju sastavljenu od više redova cilindričnih ćelija. Xiaomijeva baterija za električni automobil imaće više ploča za hlađenje tečnošću, kao i komponente za ulaz i izlaz tih tečnosti. Ova serija elemenata ima za cilj sa smanji temperaturu baterije kada je pod najvećim opterećenjima, uključujući i punjenje. Osim logičnog smanjenja ukupne temperature, kineska kompanija se nada da će produžiti i životni vek ove komponente. Cilj je poslati na tržište najizdržljiviju i najdugovečniju bateriju za električni automobil. Videćemo da li je ovo samo prijava patenta ili će ova ideja uroditi konkretnim rezultatima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni Xiaomi MS11

 

xiaomi ms11 02.jpg

 

Xiaomi je svoje planove za proizvodnju električnog automobila najavio u martu 2021. godine, a 2022. je potpisan ugovor za izgradnju centrale kao i istraživačkog i razvojnog centra u Yizhuangu. Njihov prvi model će kupcima biti dostupan od prvog kvartala 2024. godine, ali prve fotografije su već sada procurele u javnost. Oznaka MS11 je međutim kodno ime, a komercijalni naziv automobila će po nekim izvorima navodno biti Modena.

 

xiaomi ms11 01.jpg

 

Xiaomi je fabriku za proizvodnju automobila počeo da gradi sredinom 2022. godine, pri čemu se najavljuje početni kapacitet od 150.000, a kasnije i 300.000 vozila godišnje. Xiaomi je takođe osnovao kompaniju pod nazivom Xiaomi Automobile Technology koja će se fokusirati na tehnologiju autonomne vožnje. O samom automobilu za sada nema tehničkih detalja, sem da će koristiti baterije koje obezbeđuju CATL i BYD, kao i to da će električni motor razviti i proizvoditi sam Xiaomi. Lidar senzor na krovu nagoveštava filozofiju automobila prepunog tehnologijom, za koju se očekuje da će staviti veliki fokus na autonomnu vožnju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Xiaomi započeo probnu proizvodnju prvog automobila

 

xiaomi ms11 02.jpg

 

Kineski proizvođač mobilnih telefona je u fazi ulaska na polje autoindustrije. Trenutno su u fazi probne proizvodnje prvog automobila, koja je započela pre manje od mesec dana. Fabrika u Pekingu trenutno proizvodi oko 50 prototipova nedeljno.

 

S odobrenjem Ministarstva industrije i informacijske tehnologije (MIIT), koje treba da bude gotovo najkasnije do kraja godina, Xiaomi će početi sa masovnom proizvodnjom svog prvog automobila. Xiaomi je već počeo da zapošljava radnike prošlog meseca. Proizvođač pametnih telefona trenutno pravi selekciju, a proces zapošljavanja je dinamičan i vrlo strog. HR odeljenje radi punom parom na zapošljavanju novih 100 ljudi koji će raditi u proizvodnji, a pojedini izvori tvrde da neki od aplikanata, koji su radili u Mercedesu i Tesli, ne zadovoljavaju visoke kriterijume Xiaomija. Opsežni proces zapošljavanja će započeti krajem ove ili početkom sledeće godine kada se očekuje masovna proizvodnja. Međutim, masovna proizvodnja uključuje fazu povećanja. Na temelju kinesko-stranih zajedničkih ulaganja u Kini, poput onih koje praktikuju Volkswagen ili Toyota, povećanje proizvodnje na 10.000 primeraka mesečno zahteva vremenski period od oko četiri meseca, dok je za postizanje punog kapaciteta potrebna čak i cela godina, smatraju stručnjaci, dodajući da proces zavisi od prodaje i postavljanju proizvodne linije. Xiaomi je veoma ambiciozan, zacrtani proizvodni kapacitet fabrike u prvoj fazi je 150.000 komada godišnje.

 

xiaomi ms11 01.jpg

 

Prošlog meseca mediji su objavili špijunske fotografije prvog Xiaomijevog modela koji će se proizvoditi u fabrici u Pekingu. U pitanju je limuzinski prototip kodnog imena MS11. Serijska verzija bi trebalo da ponudi verziju dugog dometa s baterijom kapaciteta od 101 kWh, koja omogućava autonomiju od 800 km u verziji sa jednim elektromotorom. Podržavaće modernu 800V arhitekturu za brze punjače do 350 kW. Sama baterija je teška 642 kg, a gustina energije je 157 Wh/kg. Cilj Xiaomija je da uđe na tržište limuzina s cenovnim rangom do 200.000 juana (25.500 evra) kako bi mogao da se takmiči sa rivalima kao što su Tesla Model 3, BYD Seal, Deepal SL03 i desetinama drugih kineskih EV limuzina koje su veoma tražene na tamošnjem tržištu.

Prvi automobili biće prodavani u Kini, a zatim u Evropi, te na kraju na američkom tržištu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Xiaomi navodi da njihov električni automobil ima veći domet od Tesle

 

xiaomi su7 02.jpg

 

Xiaomijev SU7 će biti kandidat na koji mora da se računa na tržištu električnih automobila, pogotovo u Kini. Ovo je prvi automobil elektronskog diva, a testirano je 576 prototipova.

Kompanija je objavila da je automobil testiran na ukupno 5.4 miliona kilometara. Xiaomijev izvršni direktor Lei Jun je lično prešao 3.000 km. Od toga je 1.276 kilometara prešao između Pekinga i Šangaja s prosečnom brzinom od 100 km/h i dva zaustavljanja zbog punjenja. Putovanje je trajalo ukupno 15 sati, kažu u kompaniji putem Weiboa. Domet automobila je 800 km prema CLTC-u, što je više od Modela 3. Ako ćete se zaustaviti i napuniti od 15% do 85%, efektivni raspon je oko 560 km. Automobil je takođe testiran u svim uslovima, od -40 do 60 stepeni. Takođe se ističe i da je vožen na planini na nadmorskoj visini od 4.768 metara.

 

xiaomi 01.jpg

 

Xiaomi SU7 ima najveću brzinu od 265 km/h, a od 0-100 km/h stiže za 2.78 sekundi. Ima elektromotore od 673 KS i obrtni moment od 838 Nm. Otpor vazduha je najniži na svetu za serijski automobil i iznosi 0.195 Cd. Xiaomi je najavio da kupci mogu da se odluče za fizičku dugmad ili ekran osetljiv na dodir. Prvi automobili biće dostupni u 29 različitih kineskih gradova do kraja marta. Uskoro će biti dodato još 10 gradova.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...