Jump to content
FAS Goran
Ivan

Nuova Bravo - dotezanje/zamena radio antene, skidanje obloge B/C stuba, pragova, neba...

Recommended Posts

Radio antene na Fiatima poslednjih generacija imaju pojacavac signala, lociran u kucistu antene. Iz tog razloga, uz podrazumevani radio signal, koaksijalni kabl kroz svoj unutrasnji provodnik vodi i tzv. "phantom power supply". Tj. dodatni napon od 12V, neophodan za funkcionisanje pojacavaca. Za ispravan rad ovog tipa radio antene, neophodno je da ima dobru masu (sa karoserijom vozila), sto se ostvaruje preko srafa u podnozju. Sa svoje gornje strane, sraf je nazubljen i na taj nacin treba da ostvari dobar kontakt sa unutrasnjom stranom krova. Iz tog razloga je neophodno da bude dovoljno (ali ne "krvnicki") zategnut. U eLearn mislim da postoji i vrednost za moment-kljuc za tu poziciju.

 

e363e5a24c1e8e7b32d6dbd550a90707.thumb.jpg.7b037041003c665ab0bc65453d1efab6.jpg

 

Stilo, GP, Nuova Bravo i jos prilicno modela te generacije koriste identican pristup ("phantom power"), sa tipom konektora RAKU1. Kao i za masu drugih stvari, u ePer Compatibility listi vidi se da identicno kuciste antene ide u gomilu modela. Tako da ako nekome eventualno treba celo kuciste/antena, po otpadima ima istu stvar za Stilo od 500 din i za Nuova Bravo od 20 EUR, poenta je jasna ;) (proveriti samo stanje zaptivnih gumica, komada 2).

Sto se tice "dijagnostike" antene, moguce je odraditi preko ugradjenog menija u Visteon uredjaju. Istovremenim klikom na dugmad "3" i "6", ulazi se u dijagnosticki meni. Klikom na dugme "6" ispituje se povezanost antene, potrebno je da se dobije "Short Circuit - OK". Ukoliko postoji problem sa nekim otvorenim kolom, dobija se npr. "Antenna - Open CCT" i "Short Circuit Fail". Dodatno, ako je antena ispravno povezana, moguce je proveriti jacinu signala koju uredjaj trenutno hvata - u tom slucaju treba pritisnuti dugme "3" i dobija se napon u Voltima (obicno bude 2-3+ V ako je sve OK).

Ako nekome zatreba, evo par mojih fotki koje se mogu upotrebiti za skidanje obloga B i C stubova, skidanje neba, dotezanje ili zamenu kucista antene...

 

1. Skidanje obloge C stuba: potrebno je iz lezista izvuci deo kedera gepeka i zadnjih vrata, u zoni C stuba. Obloga je fiksirana sa 3 krstaka i 5 plasticnih zabica. Dva krstaka se nalaze kod osovine za fiksiranje zadnjeg naslona - jedan iznad, a jedan pod plasticnim poklopcem:

 

060420196229.thumb.jpg.0d47555f33a9b88419dbfd4e7cbee223.jpg 060420196228.thumb.jpg.68f5ef40b7182ed1729a8b073a738190.jpg

 

Dok je poslednji krstak u zadnjem delu obloge, kod stopaljke:

 

060420196227.thumb.jpg.ede863881237ae049b348b18852ed2de.jpg

 

Prelazi se na zabice (komada 5), gde je najzgodnije imati alat za demontazu, kako ne bi doslo do pucanja nosaca zabice ili cak same obloge. Kada se sve otpusti, obloga C stuba se skida i spusta niz zadnji pojas. Slikao sam unutrasnju stranu obloge i zaokruzio zabice crvenim, kako bi se lakse locirale:

 

060420196230.thumb.jpg.12dfa2ae6c7105d61bb28ad05bdf3f6c.jpg 060420196216.thumb.jpg.7c71a2c1eef434a3cfc57f87c2f3952e.jpg

 

 

2. Skidanje obloge B stuba: potrebno je iz lezista izvuci kedere prednjih i zadnjih vrata, u zoni B stuba. Skinuti poklopac sa natpisom "Airbag", ispod koga treba odvrnuti torx:

 

060420196215.thumb.jpg.de0b86c1c458ce3db4788cc43f945e25.jpg 060420196214.thumb.jpg.1f3cb6797bc8897f499eeaa6965a38e7.jpg

 

Na donjem delu obloge treba povuci i osloboditi 2 metalne zabice, nakon cega obloga B stuba ide niz prednji pojas. Takodje sam slikao unutrasnju stranu i crvenim zaokruzio zabice:

 

060420196211.thumb.jpg.d743e335f890b8c00218be2e1efbb2fb.jpg

 

 

3. Skidanje rukohvata i bocnih svetala: za rukohvate standardno, nategnuti usporivace, podici plasticne poklopce i odsrafiti 2 torx-a:

 

060420196221.thumb.jpg.cd41b600f650523d764a2912ea72708b.jpg 060420196220.thumb.jpg.1d8b3628133ee1ddfbf10f8d56d15d2c.jpg

 

Sto se tice bocnih svetala, kroz prorez sa zadnje strane osloboditi nosac sijalice, koji je na metalnom zubu. Ispod njega odsrafiti torx, koji kuciste vezuje za lim:

 

060420196225.thumb.jpg.572fa2b58c8e795881fa106bc704cfb2.jpg 060420196224.thumb.jpg.3c099e2b62dd081018f64643eb333dd7.jpg

 

Ukoliko je potrebno iz nekog razloga izvaditi i kuciste iz neba, postoje 2 plasticna osiguraca koja samo treba osloboditi:

 

060420196223.thumb.jpg.6743976528140bb3f06ec719e1216d13.jpg

 

4. Pristup radio anteni: Kada se skinu obloge B i C stuba, rukohvat i svetlo sa jedne strane, delom se obori nebo i dobija neophodan prostor koliko da udje ruka i pristupi se anteni. Posto je prilaz vrlo nezgodan i "udubljen" zbog padajuce linije krova i neba - ko nije siguran da moze napamet da napipa bolje neka otkaci stubove i sa druge strane i obezbedi komotan pristup, kako ne bi polomio nebo. Sraf na anteni je 22, a posle nekih 30-ak cm koaksijalca je RAKU1 konektor, koji je se raskaci povlacenjem. Inace je koaksijalni kabl na celom autu iz 3 segmenta, jedan konektor je ovaj, a sledeci (niz C stub i ispod oba praga) je nakacen na A stub, iza plastike desno od kasete. Pristup anteni izgleda ovako:

 

060420196212.thumb.jpg.b6a4542e61b8ef1848080bb0e7541c58.jpg

 

Ako neko kupusa dalje, za skidanje neba potrebno je (na identican nacin) otkaciti prednje rukohvate i A stub, a zatim jos glavnu lampu i suncobrane.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedno pitanja za poštovanog kolegu @Ivan -a.
Kuda/odakle pojačivač antene dobija napon od 12v?
Da li je to na izlazu iz uređaja ili je negde usput doveden napon.
Na zadnjoj slici se vide neki kablovi kako završavaju u "spletu"...

tt

Imam problem neko vreme da je prijem signala jako loš na ovoj multimediji...


tt

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Mijailović P. said:

Jedno pitanja za poštovanog kolegu @Ivan -a.
Kuda/odakle pojačivač antene dobija napon od 12v?
Da li je to na izlazu iz uređaja ili je negde usput doveden napon.

Postovani kolega, "phantom power" od 12V daje izlaz antene na samom radiju. Moze da se proveri vec i probnom lampom - cim se upali radio, unutrasnji pol konektora antene pokazace 12V. Antena nema nikakvo dodatno napajanje, osim tog sa radija (po tome je i dobilo naziv "phantom"). Ostatak kablova na slici je od drugih sistema.

Znaci koaksijalac "vuce" radio signal & 12V za rad pojacavaca signala u kucistu antene. Pricam, naravno, o principu rada fabrickog Headunit-a.

Ima li taj aftermarket uredjaj neku ugradjenu dijagnostiku ili Self test (kao Visteon)? Drugo, je li antena fabricka i dobro zategnuta za krov? Na taj nacin, pojacavac dobija masu, neophodnu za ispravan rad.

 

PS: Banalno je, ali cisto da dodam fotku na kojoj sam docrtao. Doduse, moja ConnectNav+ sa bivseg Stila, ali vidi se poenta:

 

a.thumb.jpg.0ef7401024c9f357db3dccf9be157323.jpg

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala kolega.
Upravo zbog ne postojanja napona od 12v na antenskom priključku konstatujem da pojačavač signla ne funkcioniše.
Multimedija ima opciju za "boot" podešavanja ali ne nalazim ništa vezano za signal ili napon.
Razmišljao sam da dovedem napon na kabal uz keramički kondezator ka antenskom izlazu i tako rešim napajanje pojačavača. Zato sam i pomislio da ne postoji već takvo rešenje pa da je eventualno osigurač pregoreo jer je stari pojačavač bio izložen vlazi.
Pozabaviću se podešavanjem multimedije ali ako ne nađem skladno rešenje ovo će biti sasvim ok'.

tt

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Mijailović P. said:

Upravo zbog ne postojanja napona od 12v na antenskom priključku konstatujem da pojačavač signla ne funkcioniše.

Ako definitivno nema naponske pobude pojacavaca na antenskom izlazu te multimedije, to je razlog loseg prijema.

Ima i onih gotovih resenja za aftermarket uredjaje koji nemaju "phantom power" - pojacavac sa dodatnim naponskim kablicem, mislim da su reda velicine par stotina kinti.

 

pojacivac-auto-antene-iso-din-kettz-kt-ad16-1581_.thumb.jpg.c3a57ae2b81724d3af03c7e911d64b5f.jpg

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znas i sam da je Visteon (jos na Stildzi) imao onaj koristan servisni meni, kojim je moglo da se ispita i kolo antene. Ako nesto sa njim nije u redu, iskacu poruke "Antenna - Open CCT" i "Short Circuit Fail". Pa ako je to OK, mogao je lepo da se izmeri i napon signala koji se hvata, bas korisna stvarcica ako nesto krene naopako... Ako ti mozda pri ruci bude neki Visteon za banalni test postojeceg kola, tu sam da izgenerisem Code ako zatreba ;) ... 

Posto iznad rece da je antena bila izlozena vlazi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ukoliko prilikom kontrole dobijem ove poruke "Antenna - Open CCT" i "Short Circuit Fail" da li to znaci da treba taj saraf dotegnuti ili je potreba zamjena antene? Da li se moze znati da li je potrebno mijenjati antenu sa nosacem ili samo gornji dio? Hvala na odgovoru unaprijed. 

 

Edited by Ivan
Skinut nepotreban citat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otvoreno kolo antene, samo treba naci gde.

Najbanalnije i najlakse ti je da pokusas sa drugim stapom antene pogotovo ako je ostecen, pozajmis od nekoga. Ako tu dobijes OK proveru kola, pozicioniras se na neku radio stanicu i istom tom dijagnostikom radija treba da ocitas napon signala od cca 3V (+/-). Ako je to - odlicno, najjeftinije i najlakse, stap antene je nekoliko EUR.

Ako nije, verovatno mora da se kupusa oko baze antene. Ako se slucajno kuciste antene pomera spolja, moguce da nije dobro zategnuto i da nema dobru masu. U eLearn je cak naveden i moment kojim se taj donji sraf antene priteze.

I "najveci" kvar je da je crkao pojacavac u samom kucistu antene, onda mora da se vadi i menja celo kuciste. Pasuje i antena sa Stila koja je apsolutno identicna i duplo jeftinija. Takodje mozes da proveris i da li imas "phantom power", tj. 12V u srednjem vodu koaksijalnog kabla na izlazu radija (moja fotka 7 postova iznad)... I to je sva "pamet", eventualno proveriti da koaksijalni kabl negde nije ostecen ili raskacen. Inace je iz 3 segmenta - od radija do A stuba, od A stuba do vrha C stuba i od C stuba do antene.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Našlo se vremena za malo osvežavanje plastika i to: pragovi (vozač & suvozač, putnički deo), donji deo centralnih stubova (crni delovi), plastike pozadi kod putnika i to nastavak praga pa uz zadnju klupu, deo između zadnje klupe i gepeka i deo u gepeku (L deo gde je svetlo gepeka i desni). Napomena da je rađeno na otvorenom i da mi je "sve dok je bolje nego što je bilo" za mene odlično. Plastike su bile fino izgrebane pa reših da sredim malo prefarbavanjem i zamaskiram te site ogrebotine. 

Da napomenem da je kod mene slikano kada sam radio desni deo vozila i da nisam skinuo plastike gepeka i gornji deo kod putnika jer nisam uspeo da odvijem šraf od pojasa, kako bi iste delove skinuo i nesmetano ofarbao (da, mora se odšrafiti, ali gedora je klonula dušom u tom pokušaju, dok je leva strana odrađena bez problema).

Elem, počeo sam iz gepeka, gde je proces skidanja plastika kao u temi potraga za 12V instalacijom.. Jedini dodatak je što se plastike zadnjeg dela, tj držača police gepeka i nastavka plastika koja se proteže od gornjeg dela zadnjeg stuba do zadnje klupe razdvaja odvijanjem jednog šrafa koji se nalazi ispod ukrasnog poklopca koji je montiran na sigurnosnu "škljocku". 

Najbolje je početi ili iz gepeka ili kombinovano - prednji deo i zadnji deo (pragovi) kako bi se oslobodili šrafovi koji drže plastiku centralnog stuba u podu. Može i bez skidanja pragova, samo se podboči neki tanji šrafciger ispod praga i odvoji deo pragova najbliži tom centralnom elementu ali posle ćete se malo namučiti oko uglavljivanja istih... Ofc, nije nemoguće samo je malo hard way.

 

Slike pokazuju karakteristična mesta šrafova i eventualno žabica. Slika 1 i 2 - zadnja polica i njeno šematsko skidanje:

 

Zadnja plastika - kod sigurnosne skljocke - gornja.jpg IMG_20200522_123035.jpg

 

Lako se demontira. Savetujem da, ako ćete skidati plastike do pragova, odvrnete šraf zadnjeg pojasa (nalazi se kada dignete zadnju klupu), obavezni su za skidanje zadnjih elemenata plastika (police gepeka, gornjeg dela i donjeg dela kod klupe jer je šraf zašrafljen kroz plastiku zadnjeg navedenog dela).

 

Slika 3 - Sraf ispod sigurnosne skljocke zadnjih sedišta:

 

IMG_20200522_123022.jpg

 

Slike 4 i 5 - Gornja plastika prema pragu zadnje klupe:

 

Plastika kod zadnje klupe - donja - 1.jpg IMG_20200522_123009.jpg

 

Prstom sam označio mesto jedno teže pristupačnog šrafa, mora se bok sedalnog dela klupe podići i držati da bi se pristupilo. Treba krstasti šrafciger. Drugi šraf se vidi dole u podnožju pada plastike.

 

Slika 6 - Prag zadnjeg dela kod putnika:

 

Plastika pozadi - prag dole.jpg

 

Dobra (a mozda i losa) stvar je da je on na "čupanje", tj. nema šrafova. Njegov početni i krajnji deo prekrivaju šrafove elemenata sa slike 4 i 5 i slike 7 i 8 - tj. centralne konzole. Čupajte pažljivo i pazite na žabice. Vraćanje je na udaraljku. 

 

Slike 7 i 8 - demontaza obloge B stuba:

 

Bocni stubovi - gornji donji - 2.jpg IMG_20200522_122922.jpg

 

Osim šrafova dole koji su prekriveni pragovima od napred i pozadi, imaju 2 šrafa skroz gore ispod belog dela kod pojasa. Beli deo kod pojasa gde piše "airbag" se lako može samo odozdo skinuti nekim uskim šrafcigerom i razdvojiti dovoljno da se zavuče gedora 7mm i skinu šrafovi koji drže tu plastiku gore. Moj savet - istovremeno isprskajte i zatezače pojasa kada već te plastike skidate, da bi se obezbedilo lakše vraćanje istih pri skidanju nakon vožnje. Prstom sam pokazao na tiplove, ima ih 4 komada.

Skidanje crnog dela je malo pipljivo zbog gume preko njih. Pri vraćanji nemojte gubiti vreme što je guma preko plastike. Pritiskom plastike ka unutra lako guma ide preko plastike tako da je taj metod vraćanja gume jednostavan. 

 

Slika 9 ,10, 11,12 i 13 - centralni prag:

 

Plastika - vozac - dizanje haube.jpg Plastika - vozac - dizanje haube -2.jpg IMG_20200522_122846.jpg IMG_20200522_122851.jpg IMG_20200522_122859.jpg

 

Kod vozača se mora skidati poluga za dizanje haube i ima 2 šrafa (jedan kod poluge, drugi je niže). Inače prag je na čupanje isto kao i prag kod zadnje klupe. Na ovaj način možete da jurite i instalaciju kroz auto. Kad sklapate, prvo montirate B stub, zbog šrafova. Ostalo ide lako. 

 

Bonus - skidanje plastike centralnog stuba ventilacije kod Bravo-a bez naslona (možda je ista i sa onima koji imaju naslon). 

Slika 14 - Odvajanje plastike je sa tankim šrafcigerom, lako se odvaja. Iza njega su sajle menjača, koje isto možete podmazati:

 

 Plastika srednji kanal pozadi.jpg

 

Ko ima usisivač pri ruci, biće mu od koristi, ja sam izbacio svega i svačega, posebno iz centralnih stubova. 

Neka admini, ako mogu, dodaju slike ispod naziva slika, ja nisam uspeo :( Premda mislim da će se ljudi snaći.

 

Edited by Ivan
Premesteno, sredjene slike, naslov i format teksta

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ISV_01

Hvala za fotke i zelju da to podelis sa ostalima. Post je prebacen u DIY podforum i spojen sa vec postojecim o demontazi obloga B i C stubova. Prosirio sam naslov teme, sredio redosled slika (kako si trazio) i malo sredio format posta.

Taman si dodao deo oko demontaze pragova, a to predstavlja putanju kojom ide i instalacija radio/GPS/GSM antene. I samim tim, lepo dopunjava i zaokruzuje dosadasnju pricu ;) .

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne mogu da nađem bolju temu za moje pitanje. Pre stare antene sam imao 2-3 stanice, stavio sam original antenu dobio sam više stanica, ali sa slabijim signalom. Od skoro je počeo radio vrlo loše da hvata, naprimer u mestima koja su zabačenija u Beogradu (Resnik, Kijevo, Ledine) skoro i da nemam signal, takođe mi se dešava da kada stojim i prođe pored mene kamion radio u tom trenutku skroz izgubi signal. Sve vreme šuška i kako se vozim po gradu tako se gubi signal. Stavim moj auto i još jedan pored njega i probam iste stanice, u drugim kolima bez ikakvog problema hvata dok kod mene krči i šušti. Krenulo je da me nervira, jer mi hvata RTS stanice samo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je li u pitanju fabricki radio? Ako jeste, on kroz koaksijalac salje dodatnih +12V (gore pomenuti "phantom power"), za napajanje pojacavaca koji se nalazi u bazi antene. I tu bih trazio problem... Sam tuner na radiju-koaksijalni kabl-pojacavac.

Ako imas nekoga sa GP, banalno mozete da rotirate radio uredjaje. Tako ces eliminisati da li je problem do samog radija ili instalacije antene. Sam mozes i unimerom/probnom lampom da vidis imas li tih 12V na izlazu koaksijalca iz radija.

Ako je uredjaj aftermarket, mora se dovuci dodatni napon za pojacavac antene. U zavisnosti od radio uredjaja, moguce je da ima i neku ugradjenu dijagnostiku (kao sto je kod Stila/Brava to kontrola otvorenosti kola antene, napon radio signala koji se hvata, itd...).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeste fabrički, onaj Blau... kako već :D Porbaću da stavim drugi radio, a mi smo stavili ako se sećaš original antenu i postalo je isto opet, možda je do konekcija od radia do antene?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fabricka antena opasno hvata signal. Mozda pokusas i sa drugom antenom, ali verovatnije je da postoji neki drugi problem.

Proveri imas li 12V na izlazu radija (phantom power) i probaj da prodrmas kuciste antene (i ono mora da ima dobru vezu sa donjim delom krova zbog mase). Moguce i da je otisao tuner na samom radiju...

Probaj da vidis imas li neki fabricki skriveni meni, kao sto ga ima Visteon na Stilu i Bravu. Cak, sad mi pade na pamet - ako je pozadi takodje standardni ISO prikljucak, mozes da prikacis Visteon, udjes u skriveni meni i pustis test za kolo antene i jacinu signala koji hvata.

Ostale su mi jos od Stila zice za skidanje, mislim da je isti princip i na GP. Da nije ovo sra*e, debug-ovali bi to za par min na nekom skupu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...