Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Evropa uvodi obavezne limitatore brzine u automobilima

Recommended Posts

Kao što znamo, električnim automobilima ne pogoduje stil vožnje sa jakim ubrzanjima, ne odgovaraju dugi periodi održavanja većih brzina, jer onda od onih reklamiranih dometa po 500 kilometara (ili više, pre nego moraju da se pune) nema ništa. Ali, kako onda prodati ljudima aute sa kojima u praksi mogu da idu samo 100-200 km, pa onda moraju ''na šteker''?

 

Očigledno su zaključili da je najbolje tako što će ljudima zabraniti jaka ubrzanja, zabraniti vožnju po najvećem delu Evrope brže od 130 km/h, tj. naterati ljude da voze onako kako ''automobilima budućnosti'' jedino odgovara, kako bi u praksi mogli barem da se približe reklamiranim dometima sa jednim punjenjem. Naravno, nije im dovoljno pouzdano da čekaju da neko napravi prekršaj pa da ga kazne, nego će odmah od starta ''kazniti sve redom'' uvođenjem limitatora na automobilima. Tako će ''ispeglati'' režime vožnje električnih automobila, biće to uglavnom jedna ravna linija...pa će ostati dovoljno struje čak i za navigaciju i/ili klimu. :D 

 

Evropa uvodi obavezne limitatore brzine u automobilima

 

cajgeri 001.jpg

 

Svi novi automobili na evropskom tržištu od 2022. godine biće opremljeni obaveznim sistemom (ISA) za ograničenje brzine koji treba da onemogući vozače da voze brže nego što je dozvoljeno. Ova odluka doneta je na predlog Evropskog saveta za bezbednost saobraćaja (ETSC), koji tvrdi da će se na taj način broj saobraćanih nezgoda na Starom kontinentu smanjiti za 30%. Zahvaljujući novom sistemu, broj poginulih na evropskim putevima smanjio bi se za 25.000 u periodu od 15 godina, procenjuje ETSC. Intelligent Speed Assistance (ISA) koristiće GPS podatke i postojeći sistem za ''čitanje'' saobraćajnih znakova kako bi u skladu sa ograničenjem brzine na određenoj deonici limitirao snagu motora i brzinu automobila, saznaje magazin ''Evo''.

 

Kao i u slučaju postojećih limitatora brzine, i ISA bi mogao da se deaktivira oštrim pritiskom na papučicu gasa. Ipak, u odnosu na aktuelne sisteme, ukoliko bi vozač nastavio da vozi brzinom većom od dozvoljene narednih nekoliko sekundi, ISA bi se oglasio kratkotrajnim zvučnim alarmom, uz vizuelno upozorenje na instrument tabli, koje bi ostalo aktivirano sve dok vozač ne smanji brzinu ispod propisane granice. Kako navodi ETSC, ovaj sistem bi u početku primene imao opciju da može da se isključi po želji vozača, kako bi se javnost postepeno pripremila na korišćenje novog uređaja, ali bi kasnije postao obavezan.

Podsećamo, Volvo je nedavno takođe iz razloga bezbednosti najavio uvođenje sličnog sistema kojim bi se od 2020. godine maksimalna brzina na automobilima tog proizvođača elektronski ograničila na 180 km/h.

 

preuzeto sa - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

I Volvo je to velikodušno rešio, Nemci su odmah objasnili, zato što je znatno teže napraviti auto koji može da ide preko 200 na sat. Svi sklopi moraju da budu drastično drugačiji, a to poskupljuje R&D.Vode oni računa o svom profitu.

 

Bezvezarija kod ovog sistema, ti sad hoćeš da pretekneš kamion koji ide 65-70....a neee rođače....

Tebi treba pravina od 4km za tako nešto. Kao kad matorci krenu u preticanje 5. brzinom.

I lagano on 65-70, ti 80, pored njega, neće on da se zanese, ili da obiđe rupu...

Ili ako ti dozvoli sistem da ubrzaš, onda pišti i odvlači pažnju.

Uopšte nije bezbednije potopiti gas, i sa 80-100 obaviti preticanje.

Znači bukvalno prave noćnu moru na putu. Naletiš na sporije vozilo, i to je to.

Tu si gde si.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedva cekam da stranci krenu da voze kod nas pa nalete na ogranicenje 20 sto je ostalo kad su putari krpili put :lol: Ima stranci da uvoze polovnjake iz Srbije :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da se milenijalci i ove nove pičakste generacije koje nisu išle u vojsku slažu da treba da se ograniči brzina. I uopšteno oni su za automatizaciju svega i svačega, ne daj Bože da učine suvišni napor u životu. Ne znam samo kako jebu? 

Nažalost, to je višedecenijski projekat zatupljivanja da bi se lakše vladalo. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa i bolje da se ne razmnozavaju :D

 

ps: Ja nisam isao u vojsku :D

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možemo i naopačke da se okrenemo,progres ide svojim putem i tačka...

Sent from my LG-M250 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ne bih rekao da je neki progres kada milioni ispastaju za potencijalnih 25.000 ljudi. Vise mi izgleda kao pokusaj resavanja problema nego resavanje uzroka. Ne mogu da shvatim zasto od svih stvari u saobracaju, pokusaju da se vozaci zaista nauce voznji je nesto cemu se najmanje posvecuje paznja...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa i stil vožnje nam zaostao...

"Biće bolje,neko viče..."

 

Sent from my LG-M250 using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako će funkcionisati limitatori brzine koji će od 2022. biti ugrađeni u sva nova vozila?

 

limitatori.jpg

 

Evropska unija od 2022. godine uvodi Inteligentnu asistenciju brzine (bukvalan prevod) ili limitator brzine. Taj sistem će ići u sve nove automobile proizvedene nakon juna 2022. godine, a za vozila koja su već predstavljena (pre ovog roka) biće omogućen period do 2024. godine da se tehnologija implementira. Dakle, aktuelna generacija Renault Clija ili Hyundai Bayona imaće rok do 2024. godine za aktivaciju tehnologije. Ključno je pitanje kako će delovati?

  • Svi automobili biće opremljeni prednjim kamerama i navigacijskim uređajima. Pomoću jednog i drugog sistema automobil će detektovati ograničenje brzine.
  • Ako vozite automobil brže od ograničenja, uključuje se zvučno upozorenje.
  • Umesto zvučnog upozorenje mogu da se koriste trepćeća svetla u kabini.
  • Takođe, nakon prekoračenje ograničenja brzine moguće su i vibracije papučice gasa.
  • Nakon nekog vremena, ako nastavite da vozite brže od ograničenja ove mere će se same isključiti.
  • Kod svakog startovanja motora automobila sistem će moći da se isključi. Međutim, kad završite s vožnjom, isključite automobil i ponovo ga uključite - sistem će opet biti aktiviran i opet će biti potrebno da se isključi.

Po procenama ISA sistem bi do 2022. trebalo da bude gotovo 100% tačan, odnosno tačno će prepoznavati ograničenja brzine. Uz pozitivne strane ovog propisa pominju se i negativne - vozači bi mogli da postanu prekomforni i da nekritički voze automatizmom po ograničenjima brzine, a u slučaju poledice, na primer, ograničenje brzine može da bude čak i previsoko postavljeno. Drugi izazov je prepoznavanje znakova promenjivih ograničenja brzine, koji su česti na displejima na putevima. Tu će prednje kamere morati da funkcionišu bez greške.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...