Jump to content
FAS Goran
neshaoct

WRC: Korzika 2019.

Recommended Posts

Elfin Evans sa Fordom kao vetar, krave i greške usporile Ožiea

 

Elfyn Evans-Corsica.jpg

 

Na reliju oko Korzike, ili kako glasi zvaničan naslov ''62. Corsica linea tour de Corse 2019'', okončan je prvi dan i prvih šest brzinskih ispita. Već uvodni najbolji rezultat demantovao je skoro sve prognozere i pokazao da je ujednačenost elitnih vozača toliko izražena da više nije iznenađujuće da pobedi najmlađi, a već na narednom ispitu najstariji. Zvanični svetski prvak 35. godišnji Sebastien Ožie (nosilac 6 titula) i od ove godine prvi vozač Citroena, važio je za jednog od favorita. Svi su smatrali da će domaći teren, navijači i francuski proizvođač doneti presudnu prednost, što zapravo to i jeste, jer motivacija i psihološka stabilnost itekako imaju uticaja kod elitnih asova. Na tešku stazu od ''10.000 krivina'' krenule su 93 posade...

 

Ali, na prvom ispitu je bljesnuo 30. godišnji Velšanin Elfin Evans u Ford Fiesti WRC, koji je pobedio i ostavio celu garnituru iza sebe, pa i Ožiea za čak za 12.5 sekundi na ispitu od 17.6 kilometara. Ako se sećate, svi smo i pre početka sezone konstatovali da bivši tim Ožiea, M-Sport Ford ima ''najslabiji'' auto, verovatno misleći na skromniji budžet. Bila je to očigledna greška...kada Elfinu krene dobro, onda je on kao vetar. Ožie je već na prvom ispitu doživeo okretanje u jednoj od čak 10 ukosnica, a onda je na stazi ugledao krave! Domaće životinje na putu nisu nikakvo iznenađenje u reli šampionatu sveta, pogotovo kada se zna da se brzinski ispiti ''postavljaju'' daleko od gradova i urbanijih sredina. Verovatno na iste krave (ili njihovu rodbinu), naišao je i Ot Tanak, a srećom do bliskog susreta nije došlo ni u jednom slučaju (Tanak i Ožie su startovali prvi na prvih 6 ispita).

 

wrc krava.jpg

 

Elem, Evans je pokazao brzinu na prvom ispitu, a pravi maler je zadesio najstarije, 39. godišnjeg Kris Mika sa Toyotom, i 45. godišnjeg Sebastiena Loeba sa Hyundaijem. Mik je u jednoj krivini probušio prednju gumu i sa mukom stigao u cilj izgubivši 51.1 sekundu, dok je Loeb skliznuo u nekom od mnoštva zavoja i udario zadnji deo svog auta, zaostavši čak 1.59.1 minuta u odnosu na lidera. Kris Mik je vozio brzo i prolazna vremena su mu, zajedno sa Evansom, bila najbolja. Drugi ispit je doneo pobedu Kris Miku, a Ožie je opet kasnio previše - 13.1 sekundu. Posle tog ispita na čelo u generalnom se postavio Ot Tanak sa Yarisom samo 0.6 sekunde bolje od Evansa. Treći ispit je doneo prvo mesto Ot Tanaku, a za ''treptaj oka'' ili za 0.5 sekundi u cilj je stigao Kris Mik. Već tada se videlo koliko je Toyotina ekipa rešena na brutalno napadačku vožnju. Nastavak relija oko Korzike označio je ponavljanje prva tri ispita.

 

Brzinac od 17.6 km, koji je doneo pobedu Elfinu Evansu, još jednom je označio sjajan trijumf vozaču koji ima dobar pedigre. Naime, njegov otac Gwyndaf Evans je svojevremeno bio reli šampion Britanije i možemo samo zamisliti kako se ovog vikenda u Britaniji prate Elfinove vožnje na neobično komplikovanoj Korzici Podsetimo da je Elfin samo jednom do sada pobedio na WRC reliju i to još 2017. godine u Velsu. Posle tog četvrtog brzinca, na čelu u generalnom se našao Elfin Evans ispred Ot Tanaka. Peti ispit označio je još jednu perfektnu vožnju za M-Sport Ford i Elfina Evansa. Njegova Fiesta se prosto zalepila za asfalt Korzike, za brzinski ispit na oko 1.200 metara nadmorske visine. Taj ispit je doneo uspone u prvom delu, a onda užasnu jurnjavu nizbrdo. Automobil sa brojem 33 je skoro bez greške savlađivao sve prepreke, a posada Evans - Skot funkcionisala je idealno. Postavljeno je za 0.4 sekunde bolje vreme u odnosu na prvi prolaz, a oduševljeni i zajapureni as je u cilju izgovorio: ''Mnogo bolji prolaz, sve radi veoma dobro.'' Sebastien Ožie je učinio sve što može, ali na petom ispitu od skoro 25 km ostao je 6.5 sekundi iza Evansa. U cilju je, očigledno neraspoložen, rekao: ''Ovaj auto ne može bolje. Čak mislim da ni u servisu nećemo pronaći rešenje''. Ispit broj pet je bio opet nesrećan za agresivnog Kris Mika - udario je zadnji deo Toyote i izgubio skoro 40 sekundi.

 

Završni ispit je bio negativan za Elfina Evansa. Čini se da je za to ''krivac'' Kris Mik koji je na ispit krenuo pre Evansa, i koji se posle okretanja ili izletanja delom poprečio na stazi, što je prilikom dolaska Evansa označeno kao nepredviđeno usporavanje lidera. Evans je na tom ispitu zauzeo tek deveto mesto sa zaostatkom od 11.7 sekundi. Mik se izvinio govoreći da su izgleda Evansa pustili sa starta brzinca i pre isteka tri sekunde, dok je Evans konstatovao da je siguran da Mik to nije učinio namerno.

 

Prvi dan Korzike je završen. Na mestima podijuma su trenutno Tanak, Nojvil i Evans. Subota će biti još teža jer sledi novih šest ispita, a među njima se dva puta vozi maratonski od skoro 50 kilometara. Možemo samo zamišljati koliko će biti iscrpljujući. Još pre početka Korzike je stigla informacija da se na tom brzinsku ispitu nalazi parče puta koji još nije dovršen, pa nekoliko desetina metara kolovoza imaju sa leve strane asfalt, a sa desne šljunak! 

 

Po završetku ispita broj 6 tim Forda je uložio protest i pokazo direkciji relija snimak na kojem se vidi da je Evans izgubio vreme zbog Kris Mika, koji se nalazio ispred njega (Mik je imao oštećen automobil). Primedba je uvažena, pa je Evans dobio vreme kao i Ot Tanak, a tako je i zadržao lidersko mesto. Tabela, posle uvažavanja protesta, izgleda ovako:

 

Generalni poredak posle 6 ispita (od ukupno 14):

1. Evans - Ford

2. Tanak - Toyota +4.5s

3. Nojvil - Hyundai +9.8

4. Sordo - Hyundai +26.1

5. Suninen - Ford +30.9
6. Ožie - Citroen +36.3
7. Lapi - Citroen +46.3
8. Loeb - Hyundai +2.27.9

9. Kamili - VW Polo R5 +2.26.4

10. Bonato - Citroen C3 R5 +3.06.4

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nojvil prestigao Evansa, Tanak menjao točak

 

thierry-neuville-nicolas-gilso.jpg

 

Stil vožnje najboljih reli vozača sveta podrazumeva ''sečenje'' krivina i silazak sa asfalta, ali je to i veliki rizik za jake ali ne i neuništive ''mišelinke''. Takvi manevri obavezno dovode do pravog zasipanja kamenja, pa mnoge krivine postaju klizave, menjaju prvobitnu podlogu i na njima se gume i troše i cepaju. Korzika je i ove godine bila previše izazovna za mnoge zaljubljenike u reli i za adrenalinske zavisnike. Bilo je težih havarija i odvaljivanja točkova, izletanja u manje provalije pri punoj brzini, prevrtanja i snažnih udaraca (Rovanpera, Nucita, Formaux). Srećom, snažne sigurnosne konstrukcije, pravi pojasevi, sportska sedišta, rukavice, kombinezoni i profi kacige, opravdali su svoju namenu. Francuzu Eriku Kamiliju čal je izgoreo njegov VW Polo R5.

 

190961-wrc corse.jpg

 

U nastavku francuskog relija, na ispitu sedam, Ot Tanak i Elfin Evans su nastavili fantastičnu borbu bez trunke taktiziranja i sa puno riskantnih prolazaka. Za 0.6 sekundi je bio bolji Estonac sa Toyotom. Na sledećem brzincu Ot Tanak je opet pobedio, i razliku za Evansom u generalnom poretku smanjio na mikronskih 0.2 sekundi. Niko zapravo ne uspeva da odgovori na njihovu forsiranu taktiku, a na tabeli ih ozbilnije prati samo Belgijanac Tijeri Nojvil koji vrlo dobro zna da u ''sukobu'' brzih često profitira treći.

 

Na baš nenormalno dugačkom brzincu devet od od 47.18 kilometara pobeđuje očigledno besprekorno fizički pripremljen Španac Dani Sordo sa Hyundai automobilom. Na tom maratonu je zvanični svetski prvak Sebastien Ožie izgleda dao sve od sebe, međutim bio je ''tek'' treći, iza Sorda i Tanaka. Ožie ja kasnio 1.4 sekunde za liderom posle skoro 50 kilometara maksimalno oštre vožnje. Legendarni Sebastien loeb se okreće i gubi tako oko 40 sekundi. Ispit broj deset, koji se vozi po drugi put, pripao je i dalje brzom Kris Miku, a na tom delu itinerera Evans uspeva da smanji prednost Ot Tanaka, pa Estonac ima 1.6 sekundi bonusa. A onda stiže veliki peh za najbolju posadu Toyote Yaris WRC na ispitu jedanaest - promena točka i gubljenje zbog toga preko 2 minuta. Ot Tanak je time izgubio nadu za trijumfom na mediteranskom ostrvu jer je u generalnom pao na sedmo mesto sa +1.56.1 minut zaostatka. Lider je opet Elfin Evans. Situacija se zbog Tanaka dosta menja, sada Nojvil i Ožie vide pravu priliku za prodor.

 

Ponovljeni maratonski brzinski ispit broj 12 od 47.18 kilometara donosi nove obrte. Elfin Evans je zaista pod velikim pritiskom i gubi čak 16 sekundi, a ubitačni brzinac dobija Tijeri Nojvil, koji na taj način preuzima vodeću poziciju. Bio je to kraj drugog dana baš kompleksnog relija oko Korzike. U vrhu tabele je prava gužva. Tijeri Nojvil je odradio sjajan posao, ima 4.5 sekundi prednosti u odnosu na Evansa koji će u nedelju dati sve od sebe da povrati mesto na vrhu. Treći je Ožie sa dosta velikim zaostatkom od 44.8 sekunde, ali njemu za vratom je Dani Sordo sa 5.1 sekundom. Očekuju nas još dva ispita u nedelju, trinaesti od 31.85 kilometara i poslednji, ujedno i ''power stage'', od 19.34 km.

 

Generalni poredak posle 12 brzinaca:

1. Nojvil - Hyundai

2. Evans - Ford +4.5s

3. Ožie - Citroen +44.8

4. Sordo - Hyundai +49.9

5. Suninen - Ford +1.32.1 min.

6. Tanak - Toyota +1.54.5

7. Lapi - Citroen +1.59.3

8. Loeb - Hyundai +3.21.4

9. Mik - Toyota +3.55.9

10. Latvala - Toyota +6.35.4

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neverovatno, Evans izgubio dobijenu pobedu...sreća se zove Nojvil

 

Thierry_Neuville_2.jpg

 

Za završnicu 62. relija oko Korzike bez preterivanja se može uzviknuti: ''Ljudi moji, je li to moguće, ludnica, šta je ovo''...u stilu nekadašnjeg sportskog reportera Mladena Delića.

A šta se zapravo dešavalo jutros na prelepom francuskom ostrvu Korzika, gde se ovog vikenda okupio pravi krem najboljih vozača sveta, u nadmetanju kroz 10.000 krivina. Posle dva dana i 12 brzinskih ispita, 30. godišnji Velšanin Elfin Evans je održao pravi čas vrhunske reli vožnje. Pokušajte samo da zamislite, ''mali'' Evans je deklasirao dvojicu svetskih prvaka, Ožiea i Loeba, a bio je znatno brži i od preostalih članova kluba top deset. Njegov M-Sport Ford i njegov suvozač odradili su briljantan posao. Sve bi bilo u znaku najlepše bajke da sreća nije napustila ''suvonjavog'' Britanca u poslednjim kilometrima relija. Evansu je na Fordu pukla prednja desna guma, morao je da uspori kako bi uopšte završio takmičenje, a u cilj je ušao na felni na kojoj uopšte nije bilo gume. Bio je potpuno bled i totalno razočaran. Nikada u životu nije pobedio na nekom WRC reliju van svog rodnog Velsa, a na Korzici je imao životnu priliku. Subotu je završio na drugoj poziciji samo 4.5 sekundi iza Tijeri Nojvila i svima je bilo jasno da će već na sledećem ispitu, u nedelju ujtru, pogurati kao nikad. Tako se i dogodilo, na ispitu 13 je sa 16 sekundi ''razbio'' Nojvila i opet izbio na čelo sa 11.5 sekundi.

 

evans-corsica.jpg

 

Svi su ga tada videli kao zasluženog pobednika, usledio je poslednji ispit ujedno i ''power stage'', a Evans je startovao na kraju elitne grupe. Mudro je vozio i sigurno se približavao cilju, sasvim sigurno bi sačuvao lidersku poziciju...ali onda je pukla guma. Reli oko Korzike je tako pripao Belgijancu Tijeri Nojvilu u Hyundai-ju. Svakako da Nojvil zaslužuje čestitke, uspeo je da se ubrza u finišu, sačuvao je gume i uz puno puno sreće pobedio. Uleteo je u cilj znajući da je iza Evansa, a ubrzo je saznao šta se dogodilo Britancu, shvatio je da je pobednik relija, a i da je sada prvi u generalnom plasmanu polse 4 održana relija.

Poslednji ispit ''power stage'' pripao je Kris Miku. Taj čudnoviti as je bio najbrži i na test ispitu ''shakedown'', a i na završnom brzincu koji donosi dodatne bodove. Posle Mika, na poslednjem ispitu su bodove uzeli Tanak, Suninen, Nojvil i Ožie. Kada se ukratko napiše osvrt na minula zbivanja oko Korzike, onda se pored brzine Evansa i Mika mora pohvaliti i plasman najmlađeg, a to je 24. godišnji Finac Temu Suninen, koji je u M-Sport Fordu zauzeo peto mesto, ispred Tanaka, Lapija, Loeba, Mika i Latvale. 

 

Generalni poredak relija oko Korzike:

1. Nojvil - Hyundai

2. Ožie - Citroen +40.3s

3. Evans - Ford +1.06.6 min.

4. Sordo - Hyundai +1.18.4

5. Suninen - Ford +1.24.6

6. Tanak - Toyota +1.40.0

7. Lapi - Citroen +2.09.1

8. Loeb - Hyundai +3.39.2

9. Mik - Toyota +5.06.3

10. Latvala - Toyota +6.44.6

 

U generalnom plasmanu posle Korzike, sada je prvi Tijeri Nojvil sa 82 poena, drugi je Ožie sa 80, a treći Tanak sa 77 bodova.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...