Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Volkswagen T-Cross

Recommended Posts

carsguide.jpg CarsGuide video: Volkswagen T-Cross

 

Nekada se za Golf govorilo da je to model od kojeg zavisi fabrika...ali, ta vremena su iza nas i sada SUV/Crossover modeli vladaju, pa je tako najmanji SUV kojeg trenutno nudi VW postao njemu najvažniji.

Pravi se na platformi VW Polo, pa ga ne treba pomešati sa modelom T-Roc koji se pravi na platformi Golfa, tako da je T-Roc ustvari kompaktni VW krosover, a T-Cross je stepenicu ispod:

 

 

 

chasingcars.jpg ChasingCars video:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carsalescom.jpg CarSales video: Test 2020. Volkswagen T-Cross

 

Malo kasnije od drugih, ali i VW stiže u segment kompaktnih SUV modela:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carsguide.jpg CarsGuide video: Volkswagen T-Cross vs Honda HR-V

 

Honda je prostraniji auto, za iste pare ima kvalitetniju unutrašnjost...a pogledajte i ostale utiske:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autoshopmagazin.jpg AutoShopMagazin video: Volkswagen T-Cross

 

Na testu je 1.0 TSI sa DSG-om, u paketu R-Line:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

caradvice.jpg CarAdvice video: Test 2020. Volkswagen T-Cross

 

Dugo je Tiguan bio najmanji SUV koji VW pravi, a sada je to ovaj T-Cross baziran na Polo modelu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

marekdrives.jpg MarekDrives video: Test Volkswagen T-Cross 1.5 TSI

 

Oko 2.000 evra skuplji od verzije sa 115 konja...pogledajte vredi li ova varijanta sa 150 konja te razlike u ceni.

Ustvari...naravno da vredi u odnosu na taj slabiji T-Cross, al' pravo pitanje je gde je sa tom svojom cenom od 33k evra u odnosu na npr. Renault Capture, Nissan Juke ili Škoda Kamiq? Za početak, manji je od sva tri pobrojana, i tih 10-tak cm je manji ne samo u ukupnoj dužini automobila, već i u međuosovinskom rastojanju od svakog od njih. Pogledajte i ostale stavke:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

emisijaSATyoutubelogonovi.jpg EmisijaSAT video: Test Volkswagen T-Cross

 

Iako je nastao na istoj osnovi kao i VW Polo, T-Cross je sa 4.11 metara za 5.4 cm duži, ali im je međuosovinsko rastojanje identično i iznosi 255 cm. Najveću razliku prepoznajemo u visini, jer je T-Cross sa 158 centimetara za nepunih 14 cm viši od Pola. To je pomoglo da kabina bude primetno veća i funkcionalnija, u čemu veliki doprinos imaju brojna pametna rešenja, među kojima se ističe zadnja klupa koja se napred-nazad pomera hodom od 14 cm, pa se enterijer lako prilagđava ili višim putnicima ili dodatnom prtljagu. Prtljažnik je sasvim dobar za vozilo ovih dimenzija, a zapremina iznosi između 385 i 455 litara, u zavisnosti od položaja zadnje klupe: 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen T-Cross Black Edition

 

vw t-cross black.jpg

 

Volkswagen T-Cross SE je sada britanskim kupcima na raspolaganju i u specijalnom izdanju nazvanom T-Cross Black Edition.

Automobil dolazi sa crnim sportskim akcentima (na prednjem grilu, braniku, retrovizorima i krovnim nosačima), kontrastnim srebrnim detaljima, 17-inčnim Manilla Black točkovima... Pored toga, u unutrašnjosti su Titan Black presvlake sedišta, gloss black i grey detalji, dok deo opreme čine i App-Connect (smartphone mirror funkcija), klizna zadnja klupa, sistem za nadgledanje mrtvog ugla, održavanje vozila u saobraćajnoj traci, adaptivni tempomat, pednji i zadnji parking senzori, LED svetla, Beats audio, dvozonski klima uređaj.

 

U ponudi je 1.0 trocilindrični benzinac sa 95KS i 175 Nm (u paru sa 5-stepenim manuelnim menjačem) odnosno sa 110KS i 200 Nm (uz 6-stepeni manuel ili 7-stepeni DSG menjač). Slabija verzija od 0 do 100 km/h ubrzava za 11.6 sekundi i može do 180 km/h, dok snažnija varijanta 100 km/h postiže za 10.8 sekundi i može do 188 km/h. T-Cross Black Edition u Velikoj Britaniji startuje po ceni od 21.035 funti (24.285 evra) za baznu verziju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

T-Cross 1.0 TSI Life na testu Auto magazina

 

tc 027.jpg

 

Iako najmanji u gami SUV modela Volkswagena, T-Cross je prostraniji ne samo od Pola, već i od Golfa. Oprema je, razume se, nešto skromnija, ali se zato na bezbednosti nije štedelo. Nema dileme, većina kupaca novih automobila sada želi SUV, odnosno krosover. Pitanje je samo koji. Najbrojniji su upravo u B segmentu kome pripada i novi VW T-Cross. U ovoj klasi je sve važno: boje, dizajn, imidž, ali i komfor, potrošnja, bezbednost, i na kraju, cena. Posle prve vožnje na Majorci, red je da Volkswagenov krosover isprobamo u domaćim uslovima i detaljno analiziramo šta sve nudi kupcima.

 

tc026.jpg

 

Kada se otvori sajt VW uvoznika odmah odlazimo na rubriku ''specijalne ponude''. Tamo, je između ostalog, T-Cross. Akcijska cena je 17.990 evra. Ponuda deluje zanimljivo, ali šta sve auto nudi za te pare? To što je najmanji u gami krosovera Volkswagena zapravo može da zbuni, pogotovo ako vam kažemo da je za nijansu duži od većeg T-Roc. Od njega ima čak i veći gepek. Kako je to moguće?

 

tc025.jpg

 

T-Cross je konstruisan na MQB A0 mehaničkoj platformi koju deli sa Polom i Ibicom, dok je T-Roc konstruisan na većoj MQB platformi, sa dužim međuosovinskim rastojanjem. Pa ipak, raspodela prostora je takva da T-Cross ima bolje iskorišćen unutrašnji prostor, dok T-Roc ima nešto sofisticiranije ponašanje u vožnji, kao i bogatiju i ekskluzivniju opremu.

 

tc024.jpg

 

Na primer, manji T-Cross nema pogon na sva četiri točka, nema jače 2.0 TDI motore... I jedan i drugi imaju tvrdu plastiku svuda po kabini, što nije baš u skladu sa aktuelnim standardima. Čak i u vratima je vrlo mala površina presvučena eko-kožom u predelu lakta.

 

tc023.jpg

 

Sa druge strane, kvalitet završne obrade je na najvišem nivou. To znači da nigde ništa ne krcka, koju god tačku da pritisnete na komandnoj tabli, neće čuti ni najmanji šum. Sve komande su tradicionalno precizne; tu ne mislimo samo na kvačilo i ručicu menjača, već i na tastere i prekidače.

 

tc022.jpg

 

Jednostavno, na svakom koraku je očigledno da iza ovog auta stoji vrhunski tim inženjera, ali i proračunati menadžeri iz finansija sa specifičnom strategijom. Na primer, čak i osnovni, Life paket opreme ima vrlo bogatu opremu kada je u pitanju bezbednost, dok se na nekim drugim stavkama opreme štedelo.

 

tc 021.jpg

 

Konkretno, T-Cross standardno ima kameru i radarski senzor koji prepoznaju ne samo druge automobile već i bicikliste i pešake u cilju potencijalnog autonomnog kočenja i sprečavanja sudara. Zatim, kamera vodi računa o horizontalnoj signalizaciji, pa će vas auto sam vraćati u sredinu saobraćajne trake ako se približite liniji.

 

tc020.jpg

 

Ne radi kao kod vrhunskih sistema tako da održava sredinu trake, već vas po ping-pong principu odguruje od linije ako joj se približite. Tu je i kontrola mrtvog ugla, kao i upozorenje od nadolazećeg saobraćaja otpozadi, ako se, recimo isparkiravate u rikverc, a ne vidite da li neko nailazi.

 

tc019.jpg

 

U pogledu bezbednosti ne da nije bilo kompromisa, već T-Cross spada u najbezbednije automobile, pogotovo u osnovnoj opremi. Ali, zato se zato štedelo na nekim drugim stvarima. U cilju postizanja što boljeg rezultata na kreš testu, T-Cross ne samo što ima sve vazdušne jastuke i navedene sisteme bezbednosti, već mora da ima i limiter brzine.

 

tc018.jpg

 

Međutim, iznenadilo nas je da nema tempomat iako su svi dugmići tu. Suvišno je pominjati da se radi o softverskoj aktivaciji, kao i u slučaju Android Auto i Apple Car Play aplikacije. Ipak, moramo da priznamo da je uvoznik, kompanija Porsche SCG, za akcijski model od 95KS kao standard dodala i neke elemente koji se nalaze u višem paketu; pre svega, to su automatski klima-uređaj sa dve zone, kao i prednji i zadnji parking senzori.

 

tc017.jpg

 

Iako je najmanji u gami, T-Cross uopšte nije mali auto, pa su nam bili od velike koristi prilikom parkiranja. Kada smo već kod prostranosti, treba reći da nas je posebno iznenadio prostor na zadnjim sedištima. Ne samo što ima neočekivano mnogo mesta za kolena, već i za glavu.

 

tc016.jpg

 

Osoba prosečne visine iznad glave ima još najmanje 10-tak cm prostora do krova. Što je još važnije, ovo je jedan od retkih automobila kod kojih putnici na zadnjem sedištu imaju pun oslonac butine. Kod većine su sedišta nisko postavljena pa se sedi kao na klupi, ali ne i ovde. Osim toga i pod je nizak, što je dodatno uticalo na bolji oslonac butine.

 

tc015.jpg

 

Takođe, kod većine su sedišta kratka, dok T-Cross pozadi pruža pun komfor, skoro kao na prednjim sedištima. Ona su inače poznata po tome što su prilično dugačka kao kod ostalih modela VW grupacije. Specifična je i pozicija vozača.

 

tc014.jpg

 

Navikli smo da u krosoverima sedimo uspravno. Tako smo i podesili naslon. Međutim, pedala kvačila ima prilično dug hod, pa smo morali malo da se približimo. A onda shvatamo da je volan preblizu. Udaljavamo ga, a delimično obaramo naslon. Na kraju dolazimo do poluzavaljene i solidno zarotirane pozicije vozača koja je zapravo idealna za duže vožnje jer nema pritiska na kičmeni stub, a leđni mišići su opušteni.

 

tc013.jpg

 

Pri svemu tome, iza nas je ostalo zaista mnogo mesta, tako da i vrlo visoki vozači mogu da sede komforno a da prostor iza njih bude upotrebljiv. Treba reći i da sedište vozača može vrlo nisko da se spusti za one koji vole takvu poziciju. Jedino što nam je nedostajalo je lumbalna podrška, s obzirom da su sedišta prilično ravna.

 

tc012.jpg

 

To što motor ima tri cilindra ne treba da vas brine. Volkswagen ne bi bio to što jeste da iza brenda ne stoji tim vrhunskih inženjera. Rezultat je ubedljivo najtiši i najmirniji trocilindarski motor na tržištu. Da mu ''fali'' cilindar čuje se tek preko 3.500 obrtaja, a i do te cifre ćete retko imati potrebe da ga zavrtite.

 

tc011.jpg

 

Čak i ovaj najslabija turbo verzija sa 95 konja veoma žustro ubrzava po gradu i na magistrali i to na prilično niskim obrtajima u odnosu na konkurente. Šta više, ako izmenjate sve brzine po preporuci ekonometra (a ne po sluhu), pri 60 km/h je na svega hiljadu obrtaja i tada ga praktično nećete ni čuti ali ni osetiti, s obzirom da su vibracije praktično eliminisane.

 

tc010.jpg

 

Nije nam smetalo ni to što menjač ima pet brzina, naprotiv, zahteva manje angažovanja vozača. Prenosno odnosi su relativno dugi, pa se pri 130 km/h vrti na oko 3.100 obrtaja i tada troši oko 6 litara, što je ujedno i prosek gradske vožnje.

 

tc09.jpg

 

VW T-Cross je pravi izbor i za manje iskusne vozače. Osim što su komande meke i precizne, lako se vozi i zbog toga što ima dobru preglednost, mali prečnik okretanja, zatim, tu su prednji i zadnji parking senzori, a od velike je pomoći i sistem za kretanje na uzbrdici. I ne samo to, auto lako kreće iz mesta, čak i bez gasa, pa vozaču uliva poverenje da se neće ugasiti slično kao da vozi dizel.

 

tc08.jpg

 

Bilo nam je interesantno što ne možete da preterujete sa brzinom prilikom vožnje unazad, s obzirom da se aktivira limiter na prilično niskim obrtajima. Ako vozite sa otvorenim prozorima brzinom većom od 100 km/h, na instrument tabli će se pojaviti obaveštenje da to drastično povećava otpor vazduha.

 

tc07.jpg

 

Solidno ozvučenje, prostrana i praktična unutrašnjost, niska potrošnja i zanimljive boje, interesantni su širem sloju kupaca. Ne treba zaboraviti ni zaista visok nivo bezbednosti, ali ni relativno meko podešeno ogibljenje koje vrlo brzo umiruje karoseriju, bez ''plivanja'' i sa minimalnim naginjanjem u krivinama. Za svakog po nešto i sve to uz vrlo pristojne cene. Među atraktivnijim detaljima na je i digitalna instrument tabla. Ima nekoliko vrsta prikaza, a mi smo najčešće koristili klasičan sa analognim izgledom. Ne zato što smo tradicionalisti, već se jedino tako vidi obrtomer. S obzirom da auto nema navigaciju, nije bilo ni one atraktivne opcije da se mapa prikazuje celom površinom displeja.

 

tc06.jpg

 

Zanimljivo je da doplata za mnoge korisne elemente uopšte nije skupa. Na primer, dodatno zatamnjivanje zadnjih stakala je 190 evra, automatska aktivacija dugih svetala je 154, dok adaptivni tempomat košta 252 evra. Za digitalnu instrument tablu je potrebno doplatiti 399 evra, a zimski paket koji uključuje grejače sedišta, volana i prskalica šoferke košta 330 evra. Ko želi bežično punjenje mobilnog telefona trebalo bi da izdvoji još 119 evra.

 

tc05.jpg

 

Kao i kod većine krosovera, i ovde se klizno pomera zadnje sedište. Na taj način se oslobađa dodatni prostor u gepeku i dobija maksimalnih 455 litara, što svakako poboljšava praktičnost.

 

tc04.jpg

 

Međutim, kada se zadnje sedište pomeri skroz unapred, na njemu mogu da sede samo deca. Problem je i to što u baznoj verziji može da se pomeri samo celo sedište unapred, iako je naslon podeljen u razmeri 2:3.

 

tc03.jpg

 

Za pohvalu je i obaranje naslona suvozačevog sedišta, tako da mogu da se prevezi u vrlo dugi predmeti.

 

tc02.jpg

 

VW T-Cross je jedan od prvih malih krosovera koji je dobio SOS taster za pozivanje pomoći u slučaju nužde. Dok u ostalim zemljama postoji operater koji preusmerava poziv odgovarajućoj hitnoj službi, kod nas direktno dobijate policiju. Razgovor se obavlja preko ''hends-fri'' sistema, kao kad telefonirate.

 

tc 01.jpg

 

Autor: Aleksandar Bursać

 

preuzeto sa - magazinauto.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

wheelsaustraliayoutube.jpg Wheels: Volkswagen T-Cross

 

Najmanji SUV koji pravi Volkswagen, baziran je na modelu Polo. Mali je spolja, ali mesta unutra ima iznenađujuće dosta, sa praktičnim gepekom:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen T-Cross restajling

 

volkswagen t-cross 06.jpg

 

Volkswagen je svoj manji krosover T-Cross predstavio u oktobru 2018. godine (isporuke na evropskom tžištu su startovale u aprilu 2019.) i do sada je isporučio oko 1.2 miliona komada. Budući da je konkurencija u ovom segmentu veoma jaka, nemačka kompanija je za T-Cross sada predvidela doterivanje na sredini njegovog životnog ciklusa.

 

volkswagen t-cross 05.jpg

 

Na slikama je T-Cross sa R-Line opemom i novom bojom Grape Yellow. To nije jedina nova boja u paleti, jer su predviđene i opcije nazvane Clear Blue i Kings Red.

 

volkswagen t-cross 04.jpg

 

Estetske promene na prednjem delu se tiču matrix LED farova (standard na Style i R-Line modelima i opcija na Life verziji), koji su vizuelno povezani kroz svetlosnu traku. Bez obzira na opremu, sve T-Cross verzije će imati srebrnu zaštitu na prednjem i zadnjem braniku. Osnovni model dobija 16-inčne točkove, dok će oni luksuzniji imati veći komplet od 17 inča.

 

volkswagen t-cross 03.jpg

 

Što se zadnjeg dela tiče, ističe se pre svega X motiv koji je primenjen na zadnjima svetlima.

 

volkswagen t-cross 02.jpg

 

Treba pomenuti i da mali krosover sada može da vuče teže stvari, a povećana je i ukupna dozvoljena težina na nosaču za bicikle. Doterani T-Cross je takođe i 27 mm duži od prethodnika zbog restilizovanih branika. To znači da je dugačak 4.135 mm, dok je međuosovinsko rastojanje 2.563 mm.

 

volkswagen t-cross 01.jpg

 

U vezi kabine, sve verzije dolaze sa digitalnom instrument tablom, od 8.0 ili 10.0-inča, u zavisnosti od nivoa opreme. Centralna konzola ima displej sa dijagonalom od 8.0-inča na jeftinijim T-Cross verzijama ili od 9.2 inča na skupljim konfiguracijama. Volkswagen ističe da infotainment koristi najnoviji hardver i softver. Za verzije sa automatskom kontrolom klime postoje osvetljene komande. Osim toga, u Volkswagenu su unapredili i kvalitet upotrebljenih materijala. Zapremina prtljažnika varira od 385 do 455 litara, u zavisnosti od položaja zadnje klupe (pomera se za 140 mm), dok sa oborenim zadnjim sedištima raste na 1.281 litar. Za još veću praktičnost, suvozačevo sedište se takođe može preklopiti, ali samo na automobilima sa levim volanom.

 

Ponuda motora počinje od 1.0 TSI trocilindričnog benzinca, u verzijama sa 95KS do 116KS. Tu je i 1.5 četvorocilindrični motor sa 150KS, u paru sa DSG menjačem. Bez obzira na motor, pogon je uvek samo na prednje točkove. Volkswagen kaže da će porudžbine početi da prima ove jeseni, uz najavu da će isporuke startovati u prvom kvartalu 2024.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...