Jump to content
FAS Goran
Ivan

F1: Bahrein 2019.

Recommended Posts

Zvanično ime: FORMULA 1 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX 2019 (Sakhir)

Lokacija: Bahrain International Circuit, Šakir, Bahrein

Datum: 29.-31. Mart 2019.

 

Petak 29.03.2019.

Prvi trening: 12:00h – 13.30h

Drugi trening: 16:00h – 17.30h

Subota 30.03.2019.

Treći trening: 13:00h – 14.00h

Kvalifikacije: 16:00h – 17.00h

Nedelja 31.03.2019.

Trka: 17:10h

 

VN-Bahreina.png

 

Broj krugova:     57
Dužina staze:     5.412 km
Dužina trke:        308.238 km
Broj trka:             15
Prva trka:             2004.
 

Staza u Bahreinu izgradjena je 2004. godine. Inicijativu je pokrenuo Princ Salman bin Hamad Al Khalifa koji je ujedno i predsednik auto-moto federacije Bahreina. Projekat je poveren firmi TRL na čijem se čelu nalazi Patrick Brogan, a projektant staze bio je Nemac Herman Tilke.

Organizatori trke bili su zabrinuti da staza neće biti završena na vreme i zatražili su od Bernia Eclestona da se trka otkaže. Medjutim, šef F1 je odbio taj zahtev, a staza iako nije bila u potpunosti završena prva VN Bahreina je ipak održana. Na taj način Bahrein je ušao u istoriju F1 kao prva zemlja sa bliskog istoka koja je ugostila najbrži cirkus na svetu.

 

Bahrain_International_Circuit_back_straight-300x217.thumb.jpg.20cb710ff722f1a6927b9d7054f72163.jpg Bahrain_Panorama_Trn2-3-300x217.thumb.jpg.3ac993c6a08e131978210532ff68249d.jpg

 

Sa vremenom od 1.30.139 Michael Schumacher postao je vlasnik prve pol pozicije na novoj stazi, a dan posle toga i prvi pobednik.Staza u sred pustinje bila je briga velikog broja vozača jer su kritike išle na račun peska koji je mogao da padne na stazu i tako onamogući normalne uslove za vožnju. Medjutim, inžinjeri su napravili posebnu vrstu podloge koja se ponašala na pesku kao želatin i tako sprečavala pesak da dospe na stazu.

Originalan izled staze imao je dužinu od 5.406m i na toj stazi se vozilo sve do 2010. godine kada je odlučeno da se staza produži za dodatnih 893 m što je rezultiralo krajnjom dužinom od 6.299 m i dodatnih 9 krivina.

Staza u Bahreinu bila je 3. u kalendaru F1 sve do 2010. godine, kada je odlučeno da bude prva staz na otvaranju sezone. Fernando Alonso je tada na otvaranju sezone i svom debiju u za tim iz Maranela ostvario pobedu i najbrži krug u vremenu od 1.58.287 u Ferrariju F10.

 

BAH-map.thumb.jpg.6df8390c0f1412c2ee22ff46360f57c3.jpg

 

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fetel pred Bahrein: Ne možemo ništa da obećamo

 

Sebastijan-Fetel 1.jpg

 

Sebastijan Fetel kaže da je Ferari posle poraza u Australiji analizirao tu trku u kojoj je glavni konkurent Mercedes dominirao, a poručuje da i pored određenog napretka teško može da daje obećanja. Posle veoma teške trke za Ferari gde je vozačima italijanske ekipe izmakao podijum, Sebastijan Fetel kaže da je ekipa imala intenzivne dve nedelje u kojima je pokušavala da analizira razloge poraza.

 

''Bilo je mnogo razmišljanja i velika analiza je napravljena posle Melburna jer sigurno nismo hteli da završimo kako smo završili. Ove sedmice su bile naporne, ali mislim da imamo neke odgovore. Kao i uvek, nije moguće naći sve odgovore jer nikad ne možeš da se vratiš i da ponoviš trku'', kaže Fetel pred veliku nagradu Bahreina. ''Sada smo u Bahreinu, drugačija staza, naučili smo neke stvari o bolidu, o nama i bićemo konkurentniji. Nismo međutim u poziciji da dajemo obećanja. U teoriji treba da sve to pokažemo na stazi. U Melburnu smo bili spori maltene svuda. Jedino u brzim krivinama smo bili dobri i tu se bolid ponašao kao u Barseloni na testovima. U ostalim delovima staze nije''. Fetel je ubeđen da laka dvostruka pobeda Mercedesa u Melburnu nije već sada znak da sledi dosadno svetsko prvenstvo. ''Mercedes je bio veoma dominantnan, ali očekujem da naredne trke budu neizvesnije. Nadam se da ćemo mi biti bolji. Ključna stvar za mene je da sam vozio auto koji je zimus na testiranjima bio dobar i dopao mi se, bilo mi je prijatno u njemu. Auto je radio ono što sam hteo. Nisam imao na šta da se žalim. Kada smo došli u Australiju taj dobar osećaj se izgubio''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

FIA uvela i treću DRS zonu u Bahreinu

 

3rd drs.jpg

 

Međunarodna automobilska federacija (FIA) uvodi i treću DRS zonu za predstojeći Gran Pri Bahreina, na pisti ''Sahir'', kako bi stvorila više uslova za preticanje na stazi. Iako je pred prošlogodišnju trku staza dobila treću DRS zonu, ona nije korišćena i bile su samo dve, prva na startno-ciljnom pravcu, a druga između 10 i 11 krivine. Treća DRS zona je postavljena na pravcu između treće i četvrte krivine. Organizatori su ubeđeni da su u FIA uradili sjajan potez i da će trka, koja je na programu za vikend, biti jedna od najspektakularnijih od 2004. godine kad je ušla u kalendar Šampionata Formule 1.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari zadržao prednost i posle trećeg treninga

 

f1 ferrari 2019.jpg

 

U poslednjem treningu voženom ranije danas u Bahreinu, Ferrari je ne samo održao ritam sa prva dva treninga, nego i blago uvećao prednost u odnosu na prvi sledeći bolid koji nije Ferrari. Došlo je samo do rokade između njegovih vozača, tako da je najbrži bio Charles Leclerc sa 0.765s ispred najbržeg Mercedesa (Hamilton), dok je Vettel bio drugi sa samo 0.169 iza Leclerc-a. Kompletni rezultati:

 

1. Charles Leclerc - Ferrari 1:29.569
2. Sebastian Vettel - Ferrari 1:29.738  (+0.169s)
3. Lewis Hamilton - Mercedes 1:30.334  (+0.765s)
4. Valtteri Bottas - Mercedes 1:30.389  (+0.820s)
5. Romain Grosjean - Haas Ferrari 1:30.818  (+1.249s)
6. Nico Hulkenberg - Renault - 1:30.910  (+1.341s)
7. Lando Norris - McLaren Renault 1:30.955  (+1.386s)
8. Max Verstappen - Red Bull Racing Honda 1:30.959  (+1.390s)
9. Carlos Sainz - McLaren Renault 1:30.965  (+1.396s)
10. Daniil Kvyat - Scuderia Torro Rosso Honda 1:31.173  (+1.604s)


11. Kimi Räikkönen - Alfa Romeo Racing Ferrari 1:31.333  (+1.764s)
12. Pierre Gasly - Red Bull Racing Honda 1:31.392  (+1.823s)
13. Kevin Magnussen - Haas Ferrari 1:31.540  (+1.971s)
14. Lance Stroll - Racing Point BWT Mercedes 1:31.618  (+2.049s)
15. Sergio Perez - Racing Point BWT Mercedes 1:31.638  (+2.069s)
16. Daniel Ricciardo - Renault 1:31.643  (+2.074s) 
17. Alexander Albon - Scuderia Torro Rosso Honda 1:31.679  (+2.110s) 
18. Antonio Giovinazzi - Alfa Romeo Racing Ferrari 1:32.132  (+2.563s)
19. George Russell - Williams Mercedes 1:33.387  (+3.818s)
20. Robert Kubica - Williams Mercedes 1:33.525  (+3.956s)

 

Uskoro će kvalifikacije za sutrašnju trku...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leclerc je faktički bio najbrži od kad su stigli u Bahrein, kroz treninge (samo na jednom je Vettel bio ispred al' nešto baš sitno), kao i danas kroz sve tri etape kvalifikacija. Pokazao je najviše, oborio i rekord staze, tako da je uradio sve kako treba. :thumbup: Još par puta tako da uradi ove sezone, i već će početi da se ljulja pozicija Vettela kao neprikosnovenog vozača br.1 u ekipi, tj. neće više tako lako moći da prolazi ''ostani iza'', ili ''propusti Vettela''.

Hamilton nešto nije izgledao ubedljivo u odgovoru na pitanje, posle kvalifikacija, može li sutra do pobede...

 

kvalifikacije Bahrein.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako bi bilo dobro da ih mališa oduva, pogotovo Vetela.
Bravo za HAAS, AR i RB.
Biće ovo dobra trka, ako ništa, borba od 4 do 12 mesta će biti zanimljiva, svi imaju nešto da pokažu i dokažu.
Samo Ferari je išao ispod 1.29 a čak 13 ih je u jednoj sekundi!
Lando Norisa čekam da pokaže šta ume.
01751265375ef9d7373669a4aacbb27c.jpg

Poslato sa WAS-LX1 uz pomoć Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

bravo za Leklera,objasnio vetelinki,nisam verovao da ferari moze do polpozicije,izgleda da su uspeli da podese sve kako bi imali sjajan tempo za kvalifikacije,a i Bahrein odgovara Ferariju

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reno kao tim podbacio dobro , loša šasija.Ovaj novi motor im mozda i nije loš bar u Meklarenu. Ni Honda nema snage na brzoj stazi se vidi 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima li neko da ove neznalice iz Ferari F1 ekipe otpusti ili povuce ekipu iz cirkusa jer su nesposobni. 

Do se pitam doveo bih Tota Wolfa u FCA i dao mu neogranicena ovlastrnja u grupaciji. Covjek je majstor. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auuu... :o izgledalo je da će biti dosadna trka, Ferrari siguran napred i Leclerc je trebao da upiše prvu pobedu....a, onda se sve preokrenulo. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jbt ne pamtim da sam se smorio ovoliko...  Al kakvi idioti iz Ferrarija biiip ti sunce. Jos mu kazu ne znamo sta nije u redu. Pa zakaci ga na dijagnostiku sve je 'ebalo :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podijum slaba uteha za Leklera, Bahrein je Hamiltonov

 

190978-lewis-hamilton.jpg

 

Vozač Mercedesa i aktuelni svetski šampion Luis Hamilton pobednik je Velike nagrade Bahreina, druge trke u šampionatu Formule 1. Trka u Bahreinu donela nam je od početka do kraja mnogo uzbuđenja, a na kraju je do pobede došao Luis Hamilton. Mesta na podijumu bilo je za njegovog timskog kolegu Valterija Botasa i za mlađeg vozača Ferarija Šarla Leklera. Lekler je nakon vođstva tokom većeg dela trke na kraju počeo da gubi snagu i to ga je koštalo pobede. Slaba uteha biće mu prvi podijum u karijeri.

 

f1 bahrein 1.jpg

 

Četvrto mesto pripalo Maksu Ferstapenu, a loš dan za Ferari nakon odlična prva dva dana treninga i kvalifikacija kompletiralo je peto mesto Sebastijana Fetela koji je tokom trke ostao bez prednjeg krila, pa je tri puta morao da ide u boks. U prvih deset redom su se našli Lando Noris, Kimi Raikonen, Pjer Gasli, Aleksandar Albon i Serhio Perez.

 

Mnogo uzbuđenja videli smo u prvih 15 krugova. Sebastijan Fetel je sjajno startovao i odmah preuzeo vođstvo od svog timskog kolega Šarla Leklera koji je startovao sa pol pozicije. Borba dva Ferarija je nastavljena, a u petom krugu je na prvo mesto ponovo izbio Lekler. Uspeo je Fetel da sačuva drugo mesto tokom borbe sa Leklerom i dva Mercedesa koja su bila blizu. Umešao se između dva Ferarija i dva Mercedesa i Danijel Rikardo koji je na kratko preuzeo prvo mesto kada je u 15. krugu Fetel otišao u boks. Ipak, nije to dugo trajalo. Lekler se vratio na prvo mesto i uskoro je predvodio kolonu u kojoj su ga sledili Luis Hamilton i Sebastijan Fetel. Poredak je uskoro ponovo promenjen iza Leklerovih leđa, pa je odmah iza njega bio Fetel, a sledili su Hamilton i Valteri Botas.

Fetel je već u 35. krugu morao u boks drugi put na trci, i morao je ponovo da se probija ka vrhu dok je Lekler držao prvo mesto sa pristojnih osam sekundi prednosti u odnosu na Hamiltona na 15 krugova pre kraja trke. Lekler je bezbolno zamenio gume drugi put u 37. krugu, ali se ponovo vratio na prvo mesto. Fetel je imao jači kontakt i sa Raselom nakon čega je ostao bez prednjeg krila pa je bio prinuđen da još jednom ode u boks kako bi uopšte mogao da nastavi trku. Ipak, deset krugova pre kraja, Lekler je prijavio da gubi snagu, što svakako nije bio slučaj sa Hamiltonom koji je čekao svoju priliku koju je i dočekao, a Lekler je nastavio borbu sa drugog mesta dok mu je za vrat disao Botas. Botas je uspeo da se izbori za drugo mesto tri kruga pre kraja, a mladi vozač Ferarija ostao je u borbi za podijum. Sam kraj trke obeležio je i incident između Danijala Rikarda i Nika Hilkenberga, nakon koga su oba vozača morala pre vremena da završe trku uz pravu katastrofu za Reno.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, dekirs said:

Pa zakaci ga na dijagnostiku sve je 'ebalo :D

'Bem ti Fiat :lol: . Ako je cica dobro video na Leclerc-ovom volanu, greska je bila 57 Hexa... Steta stvarno za njega, jos razmisljam - neka ucute komentatori, urecice ga pohvalama. Prodje trka, a sem pocetka maltene da ga ne videsmo u kadru koliko je bio siguran. I eto ti, na volanu iskoci "Fail B" i "0x0057 ON" ako sam dobro video. Mogu misliti kako je njemu bilo posle onakvog vikenda, a da na kraju trke dozivi redaljku, gde ga je SC spasio da bar ostane na podijumu. Ali eto, posle najveceg uspeha u prosloj trci sa 5. mestom, prvi podijum u F1 i nadamo se jos bolja izdanja u nastavku.

Da li je neko video da li je Vettel uopste imao kontakt sa bilo kim na stazi, prosto mi je neverovatno da prednji spojler onako podleti pod bolid kao da je od kartona? A sigurno ste primetili kako je ceo auto krenuo da podrhtava pre otpadanja :blink: . Ne znam ni da li je prethodno okretanje bilo posledica necega u vezi toga?

F1 pratim jos od vremena Senne i Prosta, ali nikada dosada nisam video da motori oba bolida ekipe otkazu u istom krugu, na istom mestu (Renault). Takticki je Ferrari bio koliko toliko OK danas, malo se kasnilo sa prvim stopom Vettela, ostalo je sve bilo u domenu trkackog, jbg, desava se...

Odlicna trka, najvise me raduje sto ponovo moze da se ocekuje raznovrsnost i borba, prosli vikend dominacija Bottasa, ove Leclerca ali pobeda Hamiltona, Vettel popusta ponovo ali je u igri svakako. Pa neka najbolji pobedi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leclerc je odličan vozač i tek će pokazati Vetelu kako se vozi.
Ako izuzmemo da Leclerc nije mogao uticati na mehanički kvar, Vetel se propisno bruka, Hamilton mu je ušao u glavu i ono njegovo okretanje na stazi je početnička greška. Nije mogao da podnese da je izgubio poziciju i prejako/prerano dodavanje gasa..... Krajnje amaterski.
Mogao je opušteno na podijum da se nije okrenuo, imao je tempo, brzinu ali ne i mozak i potrebnu hladnokrvnost.
Veliki plus za ferari je što su dobili na brzini, još da se vidi da su dorasli stazama koje su manje trkačke od ove.

Bravo i za Kimija i Landa Norisa!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo sta je verovatno znacilo "Fail B" i greska 0x0057 koju videh na Leclercovom volanu...

 

Ferrari: Problem na Leclercovom motoru uzrokovao je kvar u cilindru

 

fer_motor_bah.jpg

 

Italijanski tim obelodanio je uzrok kvara na bolidu Charlesa Leclerca koji ga je koštao sigurne pobede na VN Bahreina.

Momak iz Monaka uspeo je da se brzo oporavi od lošeg starta na trci u Bahreinu, posle čega je imao sigurno vođstvo. Ipak, na 10 krugova do kraja Leclerc je sugerisao da ima problem sa motorm, zbog čega je izgubio snagu a prema prvim nagađanjima problem je bio sa MGU-H komponentom, odnosno turbo punjačem. Ipak, posle trke šef tima Mattia Binotto kazao je da problem nije u turbini, već da se kvar desio u jedinici za sagorevanje:

“Problem je bio u motoru. Imali smo pogrešno sagorevanje u jednom cilindu, a još ne znamo tačan razlog. Motor će biti poslat nazad u Maranelo na dalje analize, pa tako kada vam se nešto desi onda je potrebno vreme da ispitate stvari. Ipak, na kraju motor je uspeo da završi trku. Koristićemo ga već u petak u Kini, tako da ćemo imati i taj dan da ga dodatno testiramo.”

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...