DjoleJTD 5 Posted February 13, 2020 Ja sam u JTD sipao Total 5w40 i vrtio se dok mi nije dosadio :). U JTD realno moze i jestivo ulje :). Kod mene trenutno Tipo ne trosi ulje, da li ce poceti, znacemo dok predjem jos 7 h. Obicno menjam na 10-13000 km na svakom dosad autu. Liqui Moly je ozbiljna firma, ulje bi moralo biti ok. Po meni je problem potrosnja od 2dcl na 1000. pogotovo zato sto malo staje u motor. 1 Ivan reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
DjoleJTD 5 Posted February 13, 2020 On 2/8/2020 at 2:17 PM, Skundra said: Pozdrav ljudi!!! Evo, vratih se iz Niša. Kad sam išao u Niš, manje-više sam cijelo vrijeme išao "na tempomatu" na 130 km/h na 3500 obrta u šestoj. Kad sam se vraćao, bila je em kiša, em gužva na cesti, tako da sam često usporavao i ubrzavao i šaltao u nižu, tako da je bilo više vožnje u visokim obrtajima. Ukupna kilometraža od prethodnog dolijevanja na maksimum je bila 1400 km, od čega 250 km gradske vožnje. Za tih 1400 km mi je potrošio 2-2.5 dcl ulja. Dosuo sam danas 2 dcl na ugrijanom motoru i ostalo je možda 1 mm do maksimuma. Dakle, potrošnja ulja je trenutno između 1.5 i 2 dcl na 1000 km. Očito da je nešto manje ulja trošio na autoputu, bez obzira na više brojeve obrta nego što troši u gradu. Kad se ta potrošnja ulja normira na potrošnju goriva, to ispada negdje cca 0.2% od potrošnje goriva, što mislim da je OK. Vidjećemo hoće li se šta smanjiti kako se kilometraža bude povećavala, trenutno na tahou imam 8500 km ali, mislim da je to i ovako sasvim OK. Ne bih se slozio. Previse je. Na 15000 to je 3l. Da li uopste menjati ulje? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Skundra 47 Posted February 17, 2020 On 2/13/2020 at 12:11 PM, DjoleJTD said: Ne bih se slozio. Previse je. Na 15000 to je 3l. Da li uopste menjati ulje? Pazi, da je moj motor izolovan slučaj, složio bih se da sam naletio na loš komad ili šta već i zato sam i postavio pitanje na forumu. Fora je što ovdje u BL znam za najmanje 4 takva automobila i sve i jedan potroši 1 litar na cca 6k km (uključujući i moj). Sestra od drugara je u Austriji nedavno kupila isti takav i njen troši malo manje, ali je to opet cca 1 litar na 10k km. Razgovarao sam sa taksistom u Nišu, koji, isto kao i ti, kaže da njegov "ne troši", ali da svim ostalim njegovim kolegama troše, opet cca 1-2 dcl na 1k km. Vidio si ljude na ovom forumu, to je opet tu negdje ta ista potrošnja ulja... Tako da ispada da je kod ovog 1.4 16v atmo motora izolovan slučaj motor koj ne zahtjeva dosipanje između servisnih intervala, bar koliko se meni čini. Sad zašto je to tako, to je druga stvar, da li su u pitanju veće tolerancije pri samoj proizvodnji (što bi objasnilo povoljnu cijenu vozila sa ovim motorom), da li je negdje napravljen propust u proračunu geometrije klipa, krutosti karika, ili nešto treće, to ne znam. Ali je za zapitati se, ako je konstrukcija motora takva (što ne tvrdim da je dobro) da troši izvjesnu količinu ulja na 1k km, ako takvom motoru promijeniš brand ulja i ta se potrošnja odjednom višestruko smanji, kako to utiče na podmazivanje sklopova u motoru? Možda dobro, ali možda i ne. A druga je stvar što očito večina nas na Balkanu potrošnju ulja shvata sujetno kao dužinu čega već 1 dach@ reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mix74 46 Posted July 1, 2020 (edited) Meni je takođe slično na Tipu. Ne valja da ne troši ulje uopšte ali ovoliko se baš ni meni ne sviđa. Poređenja radi, u firmi službeni 500L sa istim motorom isto tako u gepeku ima kanticu Selenije i tera sada na 100.000 evo već sedmu godinu bez ikakvih problema. Fire atmo nije novi motor, zna se, išao je i na Grande Punto. Ima ga jako dugo. Da li je to problem od ranije ili noviji, ne znam. Edited July 1, 2020 by Mix74 Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 8176 Posted July 1, 2020 Zasto ne valja da ne trosi ulje uopste?Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mix74 46 Posted July 1, 2020 (edited) Po meni mora bar mali sloj ulja da ostane na zidovima cilindra kada skidajuća karika prođe. Ne valja da bude sa preterano malim zazorom.Govorim o vrlo malim količinama. Da je potršnja 0.5l ulja na 15—20000km onda bi to bilo po meni OK. Ovo govori da je obrada na niskom nivou. Ovako. Ne znam videćemo. Indicije sa 500L govore da mu ne smeta. Ali dokle? Edited July 1, 2020 by Mix74 Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 8176 Posted July 1, 2020 Taj motor postoji zadnjih 100god. i takav je oduvek. Troskari po malo ulja kao benzinci generalno ali traje, ne brini Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока 1 Mix74 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mix74 46 Posted July 1, 2020 4 minutes ago, MS PK said: Taj motor postoji zadnjih 100god. i takav je oduvek. Troskari po malo ulja kao benzinci generalno ali traje, ne brini Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока Ja mislim da je ovde sve rečeno po ovom pitanju. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jim9 89 Posted July 2, 2020 Od 80-120ml potroši na 1000km.Jednom mesečno otvorim haubu, dolijem i to je to. 90% gradske vožnje.Prošle godine čim sam ga isterao iz salona kupio sam konzervu od 2l i ostalo je još litar a ja sam na oko 10k na satu.Jel mogu ovaj preostali litar da iskoristim u toku ove godine? Da ne kupujem novo ulje. Datum proizvodnje 9.2018.U ovlašćenom mi rekli slobodno iskoristi ali mi se čini da je nekako ređe sad, verovatno zbog visoke temperature a stoji u gepeku.Sent from my Mi 9T using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mix74 46 Posted July 3, 2020 Slobodno drži. 5w40 je i onako ređe ulje za novije motore. Može još da stoji. Neće da se baci. Ne zaboravi. Pravi vozač Tipa mora da ima Seleniju u gepeku, da šalta u sekundi pecizno i troši bar 1.5 l rakije mesečno. Posle šaltanja, naravno. Quote Share this post Link to post Share on other sites
zokibubu 15 Posted July 5, 2020 Uzmite u obzir i viskoznost i proizvođača ulja. U mom privatnom Stilu 1.4 menjam na 10k km, kupim 3 litre 10W40 Selenia 20K, ostane mi malo ulja, koje dolijem na 8.000 i na oko 10.000 nova zamena. Prvobitno, pre 5 godina, je u tom motoru bilo 5W40 ulje, Motil čini mi se, i potrošio ga je do minimuma nakon 4.000 km brže vožnje na auto putu. Ženin službeni 1.4 u 500L sa pređenih 25k, ulje 5W40 je na minimumu. Prva zamena je bila na 15k km. Po meni, ulje je spremno za zamenu. Em ga nema, em je potamnelo. Međutim, plan je da se dospe novo ulje i vozi tako do 30k km. O potrošnji u tom periodu, nije smisleno pominjati. Kad bi Fiat Tipo 1.4 koristio ulje 10W40 nekog drugog kvalitetnog brenda, ova tema možda ne bi ni postojala. Zato, bez brige. Quote Share this post Link to post Share on other sites
danko 159 Posted November 6, 2020 (edited) Imam jedno pitanje u vezi novog Tipa. Kakva su vam iskustva sa potrošnjom ulja? Na strani 194 uputstva piše: "Maksimalna potrošnja motornog ulja je, indikativno, 400 grama na 1000 km" ???!!!??? Mislim, pa to je 4 litra na 10.000??? Kakva su iskustva vlasnika? Edited November 6, 2020 by neshaoct spojeno 1 knezevic76 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9723 Posted November 6, 2020 @danko Pogledaj sada, nakon spajanja, sve ranije napisano u temi na kojoj smo. Inače, tih maksimalnih 400 gr na 1.000 kilometara je default odredba koja stoji u Fiatovim knjižicama za sve motore jedno 20-30 godina unazad, možda i duže. Quote Share this post Link to post Share on other sites
knezevic76 8318 Posted November 6, 2020 On 11/6/2020 at 7:28 PM, danko said: Imam jedno pitanje u vezi novog Tipa. Kakva su vam iskustva sa potrošnjom ulja? Na strani 194 uputstva piše: "Maksimalna potrošnja motornog ulja je, indikativno, 400 grama na 1000 km" ???!!!??? Mislim, pa to je 4 litra na 10.000??? Kakva su iskustva vlasnika? Ne brini ništa, to je regeneracija DPFa Quote Share this post Link to post Share on other sites
djole81ar 544 Posted December 3, 2020 Nivo ulja posle 4.000km od prvog servisa. Dosuo 300-400 mil prešlo pola. 30% otvoreni put, ostalo sve grad. 1 Ivan reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6912 Posted December 3, 2020 Interesantno kako takva razlika izmedju 1.4 turba i 1.4 atmosferca. Pitam li se kroz sta potrosi, da nije nesto oko onog varijabilnog razvoda? Ne deluje mi da kroz karike toliko srkne... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 20732 Posted December 3, 2020 To ja pisem godinama unazad , interesantno. Kao da su razliciti blokovi u pitanju , kod 1368 ccm turbaka (T-Jet, MultiAir) potrosnja se kod vecine ljudi koje znam krece 3-5 dl na 10.000 km. Zivo me zanima kako ce se po ovom pitanju pokazati FireFly. 1 hour ago, djole81ar said: Dosuo 300-400 mil prešlo pola. Izmedju MIN i MAX oznake je 1l, odnosno svaka ta "kockica" na slici je malo manje od 1 dl. Znaci da je svukao oko 7 dl na 4000 km - tj. ovim tempom to ce biti 1.75l ulja na servisnom intervalu. I to da racunamo da je interval 10.000 km. I to opet sa vrlo malo otvorenog puta, znaci da na otvorenom (pogotovo AP) verovatno przi jos zesce. Ali vec je odavno zakljuceno da je motor konstrukciono takav, pocevsi jos od 500L kada su ljudi krenuli to da prijavljuju kao neobicno. Jednostavno stvar o kojoj mora da se vodi racuna, pogotovo sto je i kapacitet manje od 3l ulja. Koje 5-40 ulje sipas, pretpostavljam Helix HX-7 ECT ili Seleniu K PE ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jim9 89 Posted December 3, 2020 (edited) Mala ispravka. Od Min do Max je oko 550ml. Edited December 3, 2020 by Ivan Skinut nepotreban citat 3 horvat, Mijailović P. and dach@ reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
djole81ar 544 Posted December 3, 2020 39 minutes ago, Ivan said: zmedju MIN i MAX oznake je 1l, odnosno svaka ta "kockica" na slici je malo manje od 1 dl. Znaci da je svukao oko 7 dl na 4000 km - tj. ovim tempom to ce biti 1.75l ulja na servisnom intervalu Pa ne verujem da će toliko. Do prvog servisa sam kupio 1l a nešto mi se i prosulo u gepek posle prvog sipanja, tako da je i manje od 1l potrošio. Nisam gledao posle servisa da li je bio do MAX simapno, a i ne znam koji je raspon MIN MAX, videću posle dokle se popeo nivo, ovo malopre ''prešlo pola'' je bilo par min nakon sipanja, verovatno će da slije još. Ja opet računam da do 1l će biti. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Drasko bgd 152 Posted December 3, 2020 Iz mog iskustva sa tim motorom najmanje mi je trošio Ravenol VMO 5w-40 oko 1,5 dcl na 3500km do mora i nazad,pri čemu je auto put 2200,ostalo magistrala i lokalni putevi.Probao sam Selena,Fuchs,Eneos,Shell,Ravenol,njega ću koristiti u t jet-u ali RUP 5w-40 2 Home and Ivan reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 20732 Posted December 3, 2020 43 minutes ago, Jim9 said: Od Min do Max je oko 550ml. Bukvalno decenijama unazad je na Fiatima ta mera bila 1l. Interesantno da je uvek to bilo navedeno i u Korisnickim uputstvima, a recimo za Tipo nisam video tu informaciju: Npr. za identicnu 1.4 16v FIRE motorizaciju (a i ostale) od novijih modela - identican podatak recimo u uputstvu za 500L (levo) i uputstvu za restyle 500L (desno): Kod mene je takodje 1368 ccm blok - ista prica i za atmo/turbo (FIRE, T-Jet, MultiAir) kao i za ostale motorizacije: Jedino ako su Turci nesto menjali, a da nemamo info . Druga stvar, kolega iznad kaze da je dolio oko 4 dl i da je nivo presao preko pola. Da je na sipci diff MIN-MAX pola litra, na ono sto mu je prethodno ostalo, sipao bi u tom slucaju do vrha sipke? Treca stvar, bilo bi mi nelogicno da motor koji fabricki troskari ulje ima tako malo "lufta" za kontrolu do minimuma. Nazalost, ubili su nam pristup do novijeg eLearn na "aftersales.fiat.com", tamo moze da se proveri sa 5 klikova. Kaci slobodno ako imas proverenu informaciju , najbolje bi bilo da gresim . 1 Zan Batist reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
djole81ar 544 Posted December 3, 2020 Izgleda je tako, 1l min max, sad sam proverio, nivo u motoru je blago iznad polovine, a sipano je nešto manje od 400ml, presuo sam ostatak u flašicu od 0,5l i ima još 100-150. Jedino što nisam gledao koliko je sipano u servisu... moguće da je i potrošio, ko će ga znati, ne znam što bi sad više nego u prvih 10.000... možda po gradu kreni stani više potroši, ovaj otvoreni put je većim delom do cg preko žabljaka, tu je stuko bar 200-300g NEgo, drugi je problem, sad vidim da sam uzeo 10w40 ulje Selenia 20K, umesto Selenia K pure Energy 5W40.. ja znam da je nešto K bilo... i to sam i dosuo... Ne verujem da može da bude problem? Nego na dalje, da li da uzmem 5W ili mogu ovo da dospiam? Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6912 Posted December 3, 2020 A joj, pa to bas nije bajno. Mislim, nece mu biti nista verovatno, al... Jos koliko imas do servisa? Nemoj dalje dolivati 10w40, nego 5w40, a bilo bi idealno da to sad sve ispustis i sipas novo 5w40... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 20732 Posted December 3, 2020 20K ti je ACEA A3 ulje, tj. za starije generacije motora. Samo na sintetskoj osnovi (neki ce reci polusintetika), plus sto je gradacija 10-40 (malo gusce na nizim temperaturama). K PE (Pure Energy) je ACEA C3 ulje, namenjeno za modernije motore - tj. sintetika, sa nizim sadrzajem pepela, 5-40 gradacije. Jos je za moj MultiAir (i motore tih generacija) bilo preporuceno ACEA C3 i preporuka je i u upustvu da se nikako ne sipa ulje karakteristika ispod toga. Zato sam te i pitao koje ulje ti je bilo sipano/dolivas... Verujem da je ovo sto si dolio mala kolicina, a svakako ubuduce sipaj odgovarajucu specifikaciju za taj motor. Quote Share this post Link to post Share on other sites
djole81ar 544 Posted December 3, 2020 (edited) Imam još dosta do servisa. Dosuto je oko 400ml. Ima prostora još do max, ja mogu da dokupim da dokupim 5w i da dolijem do max. Iskreno ne petlja mi se sad da menjam svo ulje ako nije neophodno. Edited December 3, 2020 by djole81ar Quote Share this post Link to post Share on other sites