urks 0 Posted November 5, 2024 Iskreno mozda vam cudno ali sem te da kazem potrosnje od 2,3dcl ulja auto vise nego solidan uzeo ga od prvog vlasnika za vrlo smesnu cifru sa 35k predjenih...ovo mi je treci fiat i iskreno primecujem da selenia nije vise nekako kao sto je bila..cak i na punticu 1.3mjet nije mi vise to to..nista Ravenol onda cu da sipam za 300 din razlike u odnosu na Selenia kpe nije to neka investicija prevelika na 3L ulja plus litra za dolivanje.Ako neko ima iskustva jos dodatna sa Ravenol neka javi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MiloshBg 1729 Posted November 5, 2024 Sipaj Valvoline, nadji odgovarajuce ulje i uzivaj. 1 nobutado reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jim9 89 Posted November 6, 2024 Po gradu do 100ml na 1000km, na autoputu 100-200ml na 1000km. Probao Castrol jednom i vratio se na Seleniju.Inače, Turci napravili afternarket hladnjak za ulje, oko 200€ ugradnja nakon čega ne troši ništa.Motor troši ulje jer nema hladnjak za ulje po dizajnu. Na 1.3mjt imaju hladnjak koji hoće da pukne. I onda pomeša ulje, ne znaš da li je bolje da ima ili ne.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
urks 0 Posted November 6, 2024 26 minutes ago, Jim9 said: Po gradu do 100ml na 1000km, na autoputu 100-200ml na 1000km. Probao Castrol jednom i vratio se na Seleniju. Inače, Turci napravili afternarket hladnjak za ulje, oko 200€ ugradnja nakon čega ne troši ništa. Motor troši ulje jer nema hladnjak za ulje po dizajnu. Na 1.3mjt imaju hladnjak koji hoće da pukne. I onda pomeša ulje, ne znaš da li je bolje da ima ili ne.. Gledao sam na youtube nekog lika sa tim hladnjakom..trosi i dalje tako da sustina je otvoris haubu nalijes i vozi..nije prevelika muka 5 min da se dolije ulje ali slazem se da lose odradjen taj deo motora..Ravenol hocu da sipam samo iz razloga sto vecina ulja vidim da po pijacama ima..a ne zbog potrosnje..jer nazalost kod nas u Srbiji samo ko ce koga da prevari. Quote Share this post Link to post Share on other sites
knezevic76 8325 Posted November 6, 2024 Ulja isključivo iz proverenih radnji sipati!!!!!Shell, Motul, Ravenol, SunocoПослато са SM-S926B помоћу Тапатока 1 werp690 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivanaksentijevic 32 Posted November 6, 2024 Liqwid moly 5w 40 Uzimam u kit komerce, valjda je dobro ulje,jer vidim da ga dosta hvale Quote Share this post Link to post Share on other sites
MiloshBg 1729 Posted November 6, 2024 21 minutes ago, knezevic76 said: Ulja isključivo iz proverenih radnji sipati!!!!! Shell, Motul, Ravenol, Sunoco Послато са SM-S926B помоћу Тапатока Moze i Dijamant. 1 1 knezevic76 and nemanja84bg reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
knezevic76 8325 Posted November 6, 2024 Al samo OmegolПослато са SM-S926B помоћу Тапатока Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 18828 Posted November 6, 2024 Dijamant je ok... Ja sipam Vavoliine sa Niš benzinske pumpe 1 MiloshBg reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Rajkovicbg 6 Posted November 7, 2024 Moja iskustva su sledeća. Kada je auto kupljen na prvom servisu je sipana selenija sa fabričkim specifikacijom. Potrosnja tog ulja je bila van svih normalnih okvira. 300-400ml je potrosio motor na prvih 1000km,zatim je potrosnja u narednih 1000 bila 200-300mli tako dalje.. Ulje je nakon 5000km zamenjeno shell-om i tada je potrosnja pala na 100-200ml na 1000km i nije se povećavala kako je km rasla. Tako je bilo u naredna 2 servisna intervala Na poslednjem servisu je sipan castrol 5w40 c3 (nisu imali shell ect) i nakon 4000 km kombinovane vožnje(grad,planina,autoput) nije bilo potrebe za dolivanjem ulja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
nesa 169 385 Posted November 20, 2024 On 11/4/2024 at 5:05 PM, Zakeralo said: Iskreno ta mgućnost mi se povemeno vrti po glavi duže vreme. Mislim da sam posle @knezevic76-ovg pisanja prelomio. Leti u motor čim pre, Štete ne može da bude nikako a za korist ćemo da vidimo. Ne znam, kako hoćeš, ali ja se lično bojim zagušenja i slabijeg protoka. Na nekim starim motorima sam to sipao, ali sad u ovaj ne bih. Imao sam recimo na Omegi s kraja osamdesetih neko poboljšanje, pre svega je manje dimila, ali nije nešto spektakularno bilo bolje. Ulje je trošila i dalje, samo malo manje. To jednom ako budeš mislio da ti je motor pred generalnom pa da malo odložiš, a pre ti ja ne bih savetovao. On 11/6/2024 at 12:32 PM, Jim9 said: Inače, Turci napravili afternarket hladnjak za ulje, oko 200€ ugradnja nakon čega ne troši ništa. Da li to ima i negde kod nas ili samo u Turskoj? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jim9 89 Posted November 21, 2024 Da li to ima i negde kod nas ili samo u Turskoj?Ne znam da li ima.To je ovo. Quote Share this post Link to post Share on other sites
nesa 169 385 Posted November 21, 2024 Uh ... malo previše zapetljano za mene. Quote Share this post Link to post Share on other sites
werp690 711 Posted November 21, 2024 (edited) 9 hours ago, Jim9 said: Ne znam da li ima. To je ovo. Nije ovo tesko za uraditi, cak sta vise. Samo nije resio problem sa ovim hladnjakom ulja . Prvi komentar u videu gde je okacio da i dalje trosi ulje i da nista nije postignuto. @nesa 169 Da se ne mucis bzvz. Inace nije ovo tesko ni komplikovano, samo nije postigao ni dobio nista( jeste manju temperaturu ulja, ali potrosnja je ostala ). Sto je i sam autor videa stavio u komentaru. Edited November 21, 2024 by werp690 2 horvat and knezevic76 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
MiloshBg 1729 Posted November 22, 2024 Svojevremeno, u AKK rasturili smo par motora zbog velike potrosnje ulja. Sem "labavosti" u cilindrima ( kad se skine glava prvo sto JA uradim je da stisnem klip i probam ga mrdati levo desno - svi su igrali koliko hoces ) nista nije primeceno. Svi elementi su noseni u masinsku radionicu na merenje i sve je UVEK bilo dobro. Prosto tako su napravljeni, sa takvim zazorima i to je to. 1 horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
stex_pb 1481 Posted November 22, 2024 Ja bih to nazvao namerna fabrička greška Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivanaksentijevic 32 Posted November 22, 2024 A kada bi se stavile nove karike tj karike koje bolje dihtuju ili kako se već kaže. zelim da kažem da je čudno da do sada niko nije napravio Set karika koje bolje nalezu Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9724 Posted November 22, 2024 Pominjali smo to još davno na Forumu. Veći zazori tj. veće tolerancije = manji frikcioni otpori = manja potrošnja motora = manja potrošnja goriva = manje izduvnih gasova na svakih 100 km. Isto tako to znači i veću potrošnju ulja. Za vlasnika je jeftinije dosuti 1 litar ulja na npr. 5k kilometara nego trošiti 1 litar više goriva na svakih 100 km. Za fabriku je tako lakše ispuniti normu jer kad se manje goriva sagori na svakih 100 km manja će biti i emisija izduvnih gasova. Problem: 1. ukorenjeno mišljenje u narodu da motor nije dobar kad troši ulje. 2. nepromenjena zapremina kartera u kombinaciji sa faktorom 1 (pa zato ljudi misle da ulje nema šta da se proverava kod novog auta)... i eto manjka ulja jer niko nije proveravao. Nije fabrička greška (osim što nisu povećali kartere), već su motori namerno tako napravljeni zbog opisanih razloga. 1 1 ISV_01 and MiloshBg reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
MiloshBg 1729 Posted November 22, 2024 8 minutes ago, Ivanaksentijevic said: A kada bi se stavile nove karike tj karike koje bolje dihtuju ili kako se već kaže. zelim da kažem da je čudno da do sada niko nije napravio Set karika koje bolje nalezu Verujem da se sve moze napraviti, pitanje je isplativosti. Mislim da je jeftinije dati 1000-1500 dinara vise na predjenih 10000 km nego par stotina eura za delove i ruke majstoru. Majstori takav posao bez 400-500e nece raditi. Stavite na papir i vidite koliko kilometara je potrebno da predjete da bi ustedeli taj iznos tj da bi se ta intervencija isplatila pa odlucite. 1 neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 4655 Posted November 22, 2024 Imajuci sve gore navedeno smatram da nisu uopste trebali da isti motor prave na benzin. Prosto, mogli su ga optimizovati da sagoreva proprzena ulja, a ima ih mnogo, pout: Ulje od suncokreta Ulje od uljane repice (generalno se i koristi kao gorivo) Maslinovoulje (nije preporucljivo jer nije jeftino) Palmino ulje (ako se doticni gospodin ne bude mnogo bunio, mislim treba pitati) Ulje od kanabisa (svi srecni i zadovoljni, a love i zmajeve) I lepo napuniti rezervoar time, napraviti otvoren sistem da se uzima 'gorivo' iz kartera i isto se dopunjava iz rezervoara. 1 nemanja84bg reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
stex_pb 1481 Posted November 28, 2024 On 11/22/2024 at 9:34 AM, neshaoct said: Pominjali smo to još davno na Forumu. Veći zazori tj. veće tolerancije = manji frikcioni otpori = manja potrošnja motora = manja potrošnja goriva = manje izduvnih gasova na svakih 100 km. Isto tako to znači i veću potrošnju ulja. A kako zazor utiče na kompresiju? Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9724 Posted November 28, 2024 Ova tema je otvorena davnih dana jer su ljudi pisali o većoj potrošnji ulja, a ne o tome da imaju problem sa kompresijom... ne znam gde se to pominjalo... Quote Share this post Link to post Share on other sites
stex_pb 1481 Posted November 28, 2024 Nigde se nije pominjalo nego me lično zanima. Ako fabrički ima primetan zazor zbog manjeg otpora, kako se tu ne gubi kompresija? Šta zadihtuje taj prostor, ulje ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 18828 Posted November 28, 2024 Da,ulje uglavnom Quote Share this post Link to post Share on other sites
nesa 169 385 Posted December 1, 2024 On 11/28/2024 at 1:43 PM, stex_pb said: Nigde se nije pominjalo nego me lično zanima. Ako fabrički ima primetan zazor zbog manjeg otpora, kako se tu ne gubi kompresija? Šta zadihtuje taj prostor, ulje ? Postoje uljne i kompresione karike pa je izgleda problem u onim prvim. Quote Share this post Link to post Share on other sites