Jump to content
Goran
n1k

Fiat Nuova Tipo 1.4 16v - povećana potrošnja ulja?

Recommended Posts

Iskreno mozda vam cudno ali sem te da kazem potrosnje od 2,3dcl ulja auto vise nego solidan uzeo ga od prvog vlasnika za vrlo smesnu cifru sa 35k predjenih...ovo mi je treci fiat i iskreno primecujem da selenia nije vise nekako kao sto je bila..cak i na punticu 1.3mjet nije mi vise to to..nista Ravenol onda cu da sipam za 300 din razlike u odnosu na Selenia kpe nije to neka investicija prevelika na 3L ulja plus litra za dolivanje.Ako neko ima iskustva jos dodatna sa Ravenol neka javi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po gradu do 100ml na 1000km, na autoputu 100-200ml na 1000km. Probao Castrol jednom i vratio se na Seleniju.

Inače, Turci napravili afternarket hladnjak za ulje, oko 200€ ugradnja nakon čega ne troši ništa.

Motor troši ulje jer nema hladnjak za ulje po dizajnu. Na 1.3mjt imaju hladnjak koji hoće da pukne. I onda pomeša ulje, ne znaš da li je bolje da ima ili ne..

Share this post


Link to post
Share on other sites
26 minutes ago, Jim9 said:

Po gradu do 100ml na 1000km, na autoputu 100-200ml na 1000km. Probao Castrol jednom i vratio se na Seleniju.

Inače, Turci napravili afternarket hladnjak za ulje, oko 200€ ugradnja nakon čega ne troši ništa.

Motor troši ulje jer nema hladnjak za ulje po dizajnu. Na 1.3mjt imaju hladnjak koji hoće da pukne. I onda pomeša ulje, ne znaš da li je bolje da ima ili ne..

Gledao sam na youtube nekog lika sa tim hladnjakom..trosi i dalje tako da sustina je otvoris haubu nalijes i vozi..nije prevelika muka 5 min da se dolije ulje ali slazem se da lose odradjen taj deo motora..Ravenol hocu da sipam samo iz razloga sto vecina ulja vidim da po pijacama ima..a ne zbog potrosnje..jer nazalost kod nas u Srbiji samo ko ce koga da prevari.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja iskustva su sledeća.

Kada je auto kupljen na prvom servisu je sipana selenija sa fabričkim specifikacijom.

Potrosnja tog ulja je bila van svih normalnih okvira.

300-400ml je potrosio motor na prvih 1000km,zatim je potrosnja u narednih 1000 bila 200-300mli tako dalje..

Ulje je nakon 5000km zamenjeno shell-om i tada je potrosnja pala na 100-200ml na 1000km i nije se povećavala kako je km rasla.

Tako je bilo u naredna 2 servisna intervala

Na poslednjem servisu je sipan castrol 5w40 c3 (nisu imali shell ect) i  nakon 4000 km kombinovane vožnje(grad,planina,autoput) nije bilo potrebe za dolivanjem ulja.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/4/2024 at 5:05 PM, Zakeralo said:

Iskreno ta mgućnost mi se povemeno vrti po glavi duže vreme. Mislim da sam posle  @knezevic76-ovg pisanja prelomio.  Leti u motor čim pre, Štete ne može da bude nikako a za korist ćemo da vidimo.

Ne znam, kako hoćeš, ali ja se lično bojim zagušenja i slabijeg protoka. Na nekim starim motorima sam to sipao, ali sad u ovaj ne bih. Imao sam recimo na Omegi s kraja osamdesetih neko poboljšanje, pre svega je manje dimila, ali nije nešto spektakularno bilo bolje. Ulje je trošila i dalje, samo malo manje. 

To jednom ako budeš mislio da ti je motor pred generalnom pa da malo odložiš, a pre ti ja ne bih savetovao. 

On 11/6/2024 at 12:32 PM, Jim9 said:



Inače, Turci napravili afternarket hladnjak za ulje, oko 200€ ugradnja nakon čega ne troši ništa.

Da li to ima i negde kod nas ili samo u Turskoj?

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, Jim9 said:


Ne znam da li ima.

To je ovo.

 

 

 

Nije ovo tesko za uraditi, cak sta vise.

Samo nije resio problem sa ovim hladnjakom ulja . Prvi komentar u videu gde je okacio da i dalje trosi ulje i da nista nije postignuto. 

@nesa 169 Da se ne mucis bzvz. Inace nije ovo tesko ni komplikovano, samo nije postigao ni dobio nista( jeste manju temperaturu ulja, ali potrosnja je ostala ). Sto je i sam autor videa stavio u komentaru.

Edited by werp690

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svojevremeno, u AKK rasturili smo par motora zbog velike potrosnje ulja. 

Sem "labavosti" u cilindrima ( kad se skine glava prvo sto JA uradim je da stisnem klip i probam ga mrdati levo desno - svi su igrali koliko hoces ) nista nije primeceno. Svi elementi su noseni u masinsku radionicu na merenje i sve je UVEK bilo dobro. 

Prosto tako su napravljeni, sa takvim zazorima i to je to. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pominjali smo to još davno na Forumu.

 

Veći zazori tj. veće tolerancije = manji frikcioni otpori = manja potrošnja motora = manja potrošnja goriva = manje izduvnih gasova na svakih 100 km.

Isto tako to znači i veću potrošnju ulja.

 

Za vlasnika je jeftinije dosuti 1 litar ulja na npr. 5k kilometara nego trošiti 1 litar više goriva na svakih 100 km.

Za fabriku je tako lakše ispuniti normu jer kad se manje goriva sagori na svakih 100 km manja će biti i emisija izduvnih gasova.

 

Problem:

1. ukorenjeno mišljenje u narodu da motor nije dobar kad troši ulje.

2. nepromenjena zapremina kartera u kombinaciji sa faktorom 1 (pa zato ljudi misle da ulje nema šta da se proverava kod novog auta)... i eto manjka ulja jer niko nije proveravao.

 

Nije fabrička greška (osim što nisu povećali kartere), već su motori namerno tako napravljeni zbog opisanih razloga.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minutes ago, Ivanaksentijevic said:

A kada bi se stavile nove karike tj karike koje bolje dihtuju ili kako se već kaže.

zelim da kažem da je čudno da do sada niko nije napravio Set  karika koje bolje nalezu

Verujem da se sve moze napraviti, pitanje je isplativosti. Mislim da je jeftinije dati 1000-1500 dinara vise na predjenih 10000 km nego par stotina eura za delove i ruke majstoru. Majstori takav posao bez 400-500e nece raditi. Stavite na papir i vidite koliko kilometara je potrebno da predjete da bi ustedeli taj iznos tj da bi se ta intervencija isplatila pa odlucite.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imajuci sve gore navedeno smatram da nisu uopste trebali da isti motor prave na benzin. 

 

Prosto, mogli su ga optimizovati da sagoreva proprzena ulja, a ima ih mnogo, pout:

Ulje od suncokreta

Ulje od uljane repice (generalno se i koristi kao gorivo)

Maslinovoulje (nije preporucljivo jer nije jeftino)

Palmino ulje (ako se doticni gospodin ne bude mnogo bunio, mislim treba pitati)

Ulje od kanabisa (svi srecni i zadovoljni, a love i zmajeve)

 

I lepo napuniti rezervoar time, napraviti otvoren sistem da se uzima 'gorivo' iz kartera i isto se dopunjava iz rezervoara.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/22/2024 at 9:34 AM, neshaoct said:

Pominjali smo to još davno na Forumu.

 

Veći zazori tj. veće tolerancije = manji frikcioni otpori = manja potrošnja motora = manja potrošnja goriva = manje izduvnih gasova na svakih 100 km.

Isto tako to znači i veću potrošnju ulja.

 

 

A kako zazor utiče na kompresiju? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ova tema je otvorena davnih dana jer su ljudi pisali o većoj potrošnji ulja, a ne o tome da imaju problem sa kompresijom... ne znam gde se to pominjalo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nigde se nije pominjalo nego me lično zanima. Ako fabrički ima primetan zazor zbog manjeg otpora,  kako se tu ne gubi kompresija? Šta zadihtuje taj prostor, ulje ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/28/2024 at 1:43 PM, stex_pb said:

Nigde se nije pominjalo nego me lično zanima. Ako fabrički ima primetan zazor zbog manjeg otpora,  kako se tu ne gubi kompresija? Šta zadihtuje taj prostor, ulje ?

Postoje uljne i kompresione karike pa je izgleda problem u onim prvim. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...