Jump to content
FAS Goran
n1k

Fiat Nuova Tipo 1.4 16v - povećana potrošnja ulja?

Recommended Posts

4 hours ago, djole81ar said:

Jel ovo dovodi do toga da je slabije motorno kočenje? Pošto je kod Tipa jako slabo, kad ga vratiš u nižu na nizbrdici samo digne obrtaje a ne uspori ništa, popalih kočnice :)

E ovo je zanimljiva obzervacija! Svakako zavisi i od prenosa u menjacu, tako da ne mogu bas lako da se porede razliciti auti, ali definitivno ima nesto u tome. Moja Alfa 2.2 koci ko luda kad pustim gas! 

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 minutes ago, horvat said:

Tako mi i treba kad se qrcim :lol: :D

Mozes slobodno, ali kod mladjih i neiskusnijih :P ...

Ovako, odmah ti sleduje defektaza :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, djole81ar said:

Jel ovo dovodi do toga da je slabije motorno kočenje? Pošto je kod Tipa jako slabo, kad ga vratiš u nižu na nizbrdici samo digne obrtaje a ne uspori ništa, popalih kočnice :)

 

Jel 1.4 trošio ulje i u Bravu? 

Ja kao stručnjak za klapnu gasa mogu da potvrdim da motorno kočenje može da bude problem ako je ona loša. :D

Edited by stex_pb

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/6/2022 at 9:21 AM, djole81ar said:

Jel 1.4 trošio ulje i u Bravu? 

Jel Bravo II 1.4. imao 90 ili 95ks? Ja sam do sada mislio da je to identično, ali videh da neko pita sad nešto za motor sa 90ks pa proverih. Ako je 90 odakle na Tipu 5ks više? Po podacima sa automob.catalog nešto bolje su i performanse, uz nešto veću potrošnju 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/6/2022 at 9:21 AM, djole81ar said:

Jel ovo dovodi do toga da je slabije motorno kočenje? Pošto je kod Tipa jako slabo, kad ga vratiš u nižu na nizbrdici samo digne obrtaje a ne uspori ništa, popalih kočnice :)

Mislim da kod tebe nešto nije u redu. Meni motor koči otprilike kao i na prethodna dva automobila, znači na jednoj te istoj nizbrdici u trećoj brzina dođe do oko 45 i ne ide više. Pri tom uopšte ne pritiskam papučicu kočnice. Svaki dan vozim tuda bar dva puta. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, djole81ar said:

Jel Bravo II 1.4. imao 90 ili 95ks? 

 

90ks, ali koliko znam to je isti motor kao u Grande Puntu i ostalima sa 95ks.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, djole81ar said:

Jel Bravo II 1.4. imao 90 ili 95ks?

Nećural aspirejtid :) verzija kod njih iskljucivo 90.

Interesantna stvar je da je i u Stilu i u Tipu 95 verzija motora nosila kod 843A1000.

S tim sto je, cini mi se, u Stilu imao trunku veci kompresioni odnos. Pa je i Stilo imao razornih 1 Njutn vise obrtnog :D (128 Njutna).

 

Dok je na Bravu nosio kod 192B2000, a postojao je i na Stilu ali za specificna trzista i redak je. To je ta verzija sa 90 KS i 128 Njutna.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, nesa 169 said:

Da li je onda i na Stilu i Bravu taj motor trošio ulje?

Naravno da jeste u nekoj meri. E sad, Bravo i Stilo maltene i ne postoje kod nas u tim verzijama :) . Pogotovo je u Stilu taj motor isao od restyle (MY04) pa je jos redji, najcesce se sretala starija 1.6 verzija. A i svojevremeno smo se na skupovima zezali da Stilo koji se pojavi i ne "traktorise", maltene i nije Stilo :D .

Isao je taj 1.4 motor i na masu drugih modela, Puntice pogotovo, ali je prica na temu potrosnje ulja ovde bukvalno "eskalirala" pre 10 godina. Sa pojavom prvih 500L i novijih verzija tog motora, kada su vlasnici (neki i bivsi dugogodisnji Fiatisti) poceli masovno da zapitkuju zasto ulje trckara niz sipku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 hours ago, nesa 169 said:

na jednoj te istoj nizbrdici u trećoj brzina dođe do oko 45

Pa šta može da bude da nije u redu? Ja do sad nisam mislio da je nešto falično nego da jednostavno tako zbog menjača i snage, jednu brzinu kad ga vratiš ništa, dve nešto oseti...  Vi ste sa iskustvom pa svakako me zainteresovalo vaše mišljenje, ja nisam prešao malo km ali opet u malo broju vozila pa ne mogu uporediti ne znam šta, ali mi je delovaolo odavno da malo koči, pisao to i na temu trošenja kočnica... Na kolilo stepeni nizbrdice drži u trećoj 45? Baš ću probati, verujem da će držati kad se krene u trećoj ali iz zaleta kad se vrati niža onda malo koči

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, djole81ar said:

Vi ste sa iskustvom pa svakako me zainteresovalo vaše mišljenje, ja nisam prešao malo km ali opet u malo broju vozila pa ne mogu uporediti ne znam šta, ali mi je delovaolo odavno da malo koči

Presao si sa turbo dizela sa stepenom kompresije 18, na malog atmosferca sa stepenom kompresije 11. Mislim da je tu glavna kvaka kod tebe ;)

Turbo benzinci na istom bloku su imali jos i nizih 9.8, tako da je preskakanje po 2-3 brzine u takvim uslovima kao dobar dan i eto motornog kocenja. Iako ovi noviji imaju vrlo lep torque i na nizim obrtajima, elasticniji su i lepsi za voznju - opet mora vise da se radi sa menjacem i gadja pravi stepen, pogotovo ako se malo ostrije vozi. Licno to obozavam, nekome to smeta, svi smo razliciti :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moguće, mislim ja sam to i prihvatio kao tako, ima osnova za taj motor, plus ovaj menjač sa 6 brzina, možeš na istoj brzini ds voziš u tri brzine, kao i što na ap na 130 možeš u 6oj al ništa nije previše obrtaja ni u 5oj čak u 5oj bez natezanja ide i više, tako da sam zbog toga i slabije motorno kočenja tako prihvatio. Mada primetio sam i ranije da dosta kočim kočnicom, što se vidi i po diskovima...

 

 

E Sad, danas popodne išao za Lazarevac, probao ga u trećoj nizbrdo bez gasa ovo što gdin Neša kaže, nema šanse da ide 45kmh to je baš sporo, na blažim nizbrdicama ide 50, na jakim od 10% pada kad nabija obrtaje ide preko 60, sad ne znam kolika je ta nešina nizbrdica iz konteksta sam razumeo da nije baš mala... Povozniji je izgleda moj :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, djole81ar said:

Pa šta može da bude da nije u redu? Ja do sad nisam mislio da je nešto falično nego da jednostavno tako zbog menjača i snage, jednu brzinu kad ga vratiš ništa, dve nešto oseti...  Vi ste sa iskustvom pa svakako me zainteresovalo vaše mišljenje, ja nisam prešao malo km ali opet u malo broju vozila pa ne mogu uporediti ne znam šta, ali mi je delovaolo odavno da malo koči, pisao to i na temu trošenja kočnica... Na kolilo stepeni nizbrdice drži u trećoj 45? Baš ću probati, verujem da će držati kad se krene u trećoj ali iz zaleta kad se vrati niža onda malo koči

Ne znam koliko stepeni, nema znak, a nemam pojma kako bih to izmerio. Jednostavno poređenje sa drugim benzinskim automobilima. E sad, pošto je ovde treći stepen kraći od recimo mog prethodnog auta trebao bi zapravo da motor koči i više, što nije slučaj. Pogotovo što je prošli auto bio i malko teži, oko 60 kg. Međutom, kad se recimo spuštam s Petrovaradinske tvrđave što je veoma jak nagib, to radim u drugoj i samo pred raskrsnicom moram pritisnuti kočnicu, dok s drugim benzincima sam morao znatno pre. 

Možda ima veze to što vozim na plin. 

Edited by nesa 169

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ja sam usput nailazio na strmije deonice i tu je naznačen procenat 10% ili 12% što je veorvanto i obaveza da se označi, i tu gura trećom 60 65 na 3.500 obrtaja

Blaže nizbrdice gde sam proverao su ovako laički manje do polovine takve, možda trećina, znači par procenata nagiba, i tu gura 50min 

 

Ono što je malo neobično ili svojstveno je što kad spustam u nižu dok pustam kvačilo imaš osećaj da će da uspori dok menja zvuk i diže obrtaje pri hvatanju lamele i čim uhvati skroz prestane taj osećaj usporavanja... al opet mislim to je menjača i obrtaja jer tihkad voziš relativno opušteno i vratiš ga u nižu on ne završi na ne znam kojim obrtajama do 3.000 max i tu on i dalje vrti, tek možda još jedna brzina niže bi ga digla na 3.500 ili da usporava značajnije.. možda je to vezano i tsa im gde mu max snaga pa na tim obrtajima i može da drži konstatnu brzinu... lupam al možda je tako, možda ja samo previše šaltam u višu brzinu (što je tačno) i onda sam često na nikim obrtajaima, čak i sa brzinom niže.... 

 

Admini bi mogli da prebace ovaj odeljak u neku drugu temu, imala je ona neka druga tema u vezi šaltanja i vožnje pa može tamo. 

Edited by djole81ar

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/10/2022 at 12:19 PM, Ivan said:

Presao si sa turbo dizela sa stepenom kompresije 18, na malog atmosferca sa stepenom kompresije 11. Mislim da je tu glavna kvaka kod tebe ;)

Turbo benzinci na istom bloku su imali jos i nizih 9.8, tako da je preskakanje po 2-3 brzine u takvim uslovima kao dobar dan i eto motornog kocenja. Iako ovi noviji imaju vrlo lep torque i na nizim obrtajima, elasticniji su i lepsi za voznju - opet mora vise da se radi sa menjacem i gadja pravi stepen, pogotovo ako se malo ostrije vozi. Licno to obozavam, nekome to smeta, svi smo razliciti :)

Upravo. Paralelno vozim 1.3 MJ i 1.4 benzin, neuporedivo motorno usporenje. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Secam se na 1.9 JTD, podignes nogu sa gasa i on vec maltene ljosne nosem :) . Vidi se najbolje kad negde sporo vozis prvom ili drugom pa sklonis nogu sa gasa kako kljokne u odnosu na benzinca. Isto vazi i za motorno kocenje, mada ionako je sve stvar navike i ko sta voli. Cinjenica je da na benzincima mora malo vise da se radi menjacem u svim situacijama.

1 hour ago, djole81ar said:

Admini bi mogli da prebace ovaj odeljak u neku drugu temu, imala je ona neka druga tema u vezi šaltanja i vožnje pa može tamo.

Svakako sam mislio da prebacim u temu u kojoj smo vec pisali dosta u vezi stila voznje (ovde nam se nadovezala prica oko tolerancija delova, potrosnje ulja i motornog kocenja). Sredicemo ;)...

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/81159-fiat-nuova-tipo-14-16v-performanse-način-vožnje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, da, ili kad se negde po krivinama u brdu dvoumim dal može 4. pa ga vratim u treću a on pobode :)

Zato valjda i na trkama nema dizela :)

Da, da, ta tema. Hvala.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/14/2023 at 1:20 PM, ivica su said:

Ja ne ne mogu da objasnim, nisam stručan, ali ni moj 1.4 16v 500lu se ne ponaša isto kao kad sam ga kupio.

Nije bio nov, uzeo sam ga sa neki 60-70k... za 4 godine pređoh 40k. Kada sam ga tek uzeo, imao je malu knedlu, kao da je trebala 1s za odziv gasa posle pritiska papučice. Ulja je trošio, ne puno, ali recimo nekih 2dl na nakon pređenih 7k posle servisa.

U međuvremenu jedino što sam na njemu radio su veliki servis, jedna zamena svećica i naravno mali servisi - sve to u propisanom intevalu. 

Sada ne troši ništa ulja, lepše vuče, nema knedle... tj. ne sada, već neko duže vreme. Možda mi je samo prva godina bila malo problematična. Šta je uzrok, da li način vožnje, da li razrađivanje motora ( da li je moguće da se nije razradio za 60+ hiljada km ), ne bih znao da objasnim. Jedino verujem da ga drugačije vozim nego prvi vlasnik, ne davim ga u niskim obrtajima.

Koje motorno  ulje koristite ?

 

Edited by Ivan
Prebaceno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...