horvat 6451 Posted December 6, 2022 4 hours ago, djole81ar said: Jel ovo dovodi do toga da je slabije motorno kočenje? Pošto je kod Tipa jako slabo, kad ga vratiš u nižu na nizbrdici samo digne obrtaje a ne uspori ništa, popalih kočnice E ovo je zanimljiva obzervacija! Svakako zavisi i od prenosa u menjacu, tako da ne mogu bas lako da se porede razliciti auti, ali definitivno ima nesto u tome. Moja Alfa 2.2 koci ko luda kad pustim gas! Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13151 Posted December 6, 2022 Mučenica, ima želju da što pre stane 1 4 horvat, ISV_01, Srdjan90 and 2 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17445 Posted December 6, 2022 Blokiraju ti zadnje celjusti . 1 horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6451 Posted December 6, 2022 Tako mi i treba kad se qrcim 1 1 totti and Ivan reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
knezevic76 6883 Posted December 6, 2022 On 12/6/2022 at 2:09 PM, totti said: Mučenica, ima želju da što pre stane Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17445 Posted December 6, 2022 23 minutes ago, horvat said: Tako mi i treba kad se qrcim Mozes slobodno, ali kod mladjih i neiskusnijih ... Ovako, odmah ti sleduje defektaza . Quote Share this post Link to post Share on other sites
stex_pb 735 Posted December 6, 2022 (edited) 6 hours ago, djole81ar said: Jel ovo dovodi do toga da je slabije motorno kočenje? Pošto je kod Tipa jako slabo, kad ga vratiš u nižu na nizbrdici samo digne obrtaje a ne uspori ništa, popalih kočnice Jel 1.4 trošio ulje i u Bravu? Ja kao stručnjak za klapnu gasa mogu da potvrdim da motorno kočenje može da bude problem ako je ona loša. Edited December 6, 2022 by stex_pb Quote Share this post Link to post Share on other sites
djole81ar 514 Posted December 9, 2022 On 12/6/2022 at 9:21 AM, djole81ar said: Jel 1.4 trošio ulje i u Bravu? Jel Bravo II 1.4. imao 90 ili 95ks? Ja sam do sada mislio da je to identično, ali videh da neko pita sad nešto za motor sa 90ks pa proverih. Ako je 90 odakle na Tipu 5ks više? Po podacima sa automob.catalog nešto bolje su i performanse, uz nešto veću potrošnju Quote Share this post Link to post Share on other sites
nesa 169 346 Posted December 9, 2022 On 12/6/2022 at 9:21 AM, djole81ar said: Jel ovo dovodi do toga da je slabije motorno kočenje? Pošto je kod Tipa jako slabo, kad ga vratiš u nižu na nizbrdici samo digne obrtaje a ne uspori ništa, popalih kočnice Mislim da kod tebe nešto nije u redu. Meni motor koči otprilike kao i na prethodna dva automobila, znači na jednoj te istoj nizbrdici u trećoj brzina dođe do oko 45 i ne ide više. Pri tom uopšte ne pritiskam papučicu kočnice. Svaki dan vozim tuda bar dva puta. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nikola031 936 Posted December 9, 2022 2 hours ago, djole81ar said: Jel Bravo II 1.4. imao 90 ili 95ks? 90ks, ali koliko znam to je isti motor kao u Grande Puntu i ostalima sa 95ks. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17445 Posted December 9, 2022 (edited) 5 hours ago, djole81ar said: Jel Bravo II 1.4. imao 90 ili 95ks? Nećural aspirejtid verzija kod njih iskljucivo 90. Interesantna stvar je da je i u Stilu i u Tipu 95 verzija motora nosila kod 843A1000. S tim sto je, cini mi se, u Stilu imao trunku veci kompresioni odnos. Pa je i Stilo imao razornih 1 Njutn vise obrtnog (128 Njutna). Dok je na Bravu nosio kod 192B2000, a postojao je i na Stilu ali za specificna trzista i redak je. To je ta verzija sa 90 KS i 128 Njutna. Edited December 9, 2022 by Ivan 1 djole81ar reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
nesa 169 346 Posted December 9, 2022 Da li je onda i na Stilu i Bravu taj motor trošio ulje? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3396 Posted December 10, 2022 @nesa 169 "Ne nije" Naravno da je "trošio" i naravno da to neće svako priznati. Doduše, neko i ne zna gde je merač... 1 nesa 169 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17445 Posted December 10, 2022 10 hours ago, nesa 169 said: Da li je onda i na Stilu i Bravu taj motor trošio ulje? Naravno da jeste u nekoj meri. E sad, Bravo i Stilo maltene i ne postoje kod nas u tim verzijama . Pogotovo je u Stilu taj motor isao od restyle (MY04) pa je jos redji, najcesce se sretala starija 1.6 verzija. A i svojevremeno smo se na skupovima zezali da Stilo koji se pojavi i ne "traktorise", maltene i nije Stilo . Isao je taj 1.4 motor i na masu drugih modela, Puntice pogotovo, ali je prica na temu potrosnje ulja ovde bukvalno "eskalirala" pre 10 godina. Sa pojavom prvih 500L i novijih verzija tog motora, kada su vlasnici (neki i bivsi dugogodisnji Fiatisti) poceli masovno da zapitkuju zasto ulje trckara niz sipku. 1 nesa 169 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
djole81ar 514 Posted December 10, 2022 17 hours ago, nesa 169 said: na jednoj te istoj nizbrdici u trećoj brzina dođe do oko 45 Pa šta može da bude da nije u redu? Ja do sad nisam mislio da je nešto falično nego da jednostavno tako zbog menjača i snage, jednu brzinu kad ga vratiš ništa, dve nešto oseti... Vi ste sa iskustvom pa svakako me zainteresovalo vaše mišljenje, ja nisam prešao malo km ali opet u malo broju vozila pa ne mogu uporediti ne znam šta, ali mi je delovaolo odavno da malo koči, pisao to i na temu trošenja kočnica... Na kolilo stepeni nizbrdice drži u trećoj 45? Baš ću probati, verujem da će držati kad se krene u trećoj ali iz zaleta kad se vrati niža onda malo koči Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17445 Posted December 10, 2022 1 hour ago, djole81ar said: Vi ste sa iskustvom pa svakako me zainteresovalo vaše mišljenje, ja nisam prešao malo km ali opet u malo broju vozila pa ne mogu uporediti ne znam šta, ali mi je delovaolo odavno da malo koči Presao si sa turbo dizela sa stepenom kompresije 18, na malog atmosferca sa stepenom kompresije 11. Mislim da je tu glavna kvaka kod tebe . Turbo benzinci na istom bloku su imali jos i nizih 9.8, tako da je preskakanje po 2-3 brzine u takvim uslovima kao dobar dan i eto motornog kocenja. Iako ovi noviji imaju vrlo lep torque i na nizim obrtajima, elasticniji su i lepsi za voznju - opet mora vise da se radi sa menjacem i gadja pravi stepen, pogotovo ako se malo ostrije vozi. Licno to obozavam, nekome to smeta, svi smo razliciti . 1 stex_pb reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
djole81ar 514 Posted December 10, 2022 Moguće, mislim ja sam to i prihvatio kao tako, ima osnova za taj motor, plus ovaj menjač sa 6 brzina, možeš na istoj brzini ds voziš u tri brzine, kao i što na ap na 130 možeš u 6oj al ništa nije previše obrtaja ni u 5oj čak u 5oj bez natezanja ide i više, tako da sam zbog toga i slabije motorno kočenja tako prihvatio. Mada primetio sam i ranije da dosta kočim kočnicom, što se vidi i po diskovima... E Sad, danas popodne išao za Lazarevac, probao ga u trećoj nizbrdo bez gasa ovo što gdin Neša kaže, nema šanse da ide 45kmh to je baš sporo, na blažim nizbrdicama ide 50, na jakim od 10% pada kad nabija obrtaje ide preko 60, sad ne znam kolika je ta nešina nizbrdica iz konteksta sam razumeo da nije baš mala... Povozniji je izgleda moj Quote Share this post Link to post Share on other sites
nesa 169 346 Posted December 10, 2022 (edited) 13 hours ago, djole81ar said: Pa šta može da bude da nije u redu? Ja do sad nisam mislio da je nešto falično nego da jednostavno tako zbog menjača i snage, jednu brzinu kad ga vratiš ništa, dve nešto oseti... Vi ste sa iskustvom pa svakako me zainteresovalo vaše mišljenje, ja nisam prešao malo km ali opet u malo broju vozila pa ne mogu uporediti ne znam šta, ali mi je delovaolo odavno da malo koči, pisao to i na temu trošenja kočnica... Na kolilo stepeni nizbrdice drži u trećoj 45? Baš ću probati, verujem da će držati kad se krene u trećoj ali iz zaleta kad se vrati niža onda malo koči Ne znam koliko stepeni, nema znak, a nemam pojma kako bih to izmerio. Jednostavno poređenje sa drugim benzinskim automobilima. E sad, pošto je ovde treći stepen kraći od recimo mog prethodnog auta trebao bi zapravo da motor koči i više, što nije slučaj. Pogotovo što je prošli auto bio i malko teži, oko 60 kg. Međutom, kad se recimo spuštam s Petrovaradinske tvrđave što je veoma jak nagib, to radim u drugoj i samo pred raskrsnicom moram pritisnuti kočnicu, dok s drugim benzincima sam morao znatno pre. Možda ima veze to što vozim na plin. Edited December 10, 2022 by nesa 169 Quote Share this post Link to post Share on other sites
djole81ar 514 Posted December 12, 2022 (edited) Pa ja sam usput nailazio na strmije deonice i tu je naznačen procenat 10% ili 12% što je veorvanto i obaveza da se označi, i tu gura trećom 60 65 na 3.500 obrtaja Blaže nizbrdice gde sam proverao su ovako laički manje do polovine takve, možda trećina, znači par procenata nagiba, i tu gura 50min Ono što je malo neobično ili svojstveno je što kad spustam u nižu dok pustam kvačilo imaš osećaj da će da uspori dok menja zvuk i diže obrtaje pri hvatanju lamele i čim uhvati skroz prestane taj osećaj usporavanja... al opet mislim to je menjača i obrtaja jer tihkad voziš relativno opušteno i vratiš ga u nižu on ne završi na ne znam kojim obrtajama do 3.000 max i tu on i dalje vrti, tek možda još jedna brzina niže bi ga digla na 3.500 ili da usporava značajnije.. možda je to vezano i tsa im gde mu max snaga pa na tim obrtajima i može da drži konstatnu brzinu... lupam al možda je tako, možda ja samo previše šaltam u višu brzinu (što je tačno) i onda sam često na nikim obrtajaima, čak i sa brzinom niže.... Admini bi mogli da prebace ovaj odeljak u neku drugu temu, imala je ona neka druga tema u vezi šaltanja i vožnje pa može tamo. Edited December 12, 2022 by djole81ar Quote Share this post Link to post Share on other sites
stex_pb 735 Posted December 12, 2022 On 12/10/2022 at 12:19 PM, Ivan said: Presao si sa turbo dizela sa stepenom kompresije 18, na malog atmosferca sa stepenom kompresije 11. Mislim da je tu glavna kvaka kod tebe . Turbo benzinci na istom bloku su imali jos i nizih 9.8, tako da je preskakanje po 2-3 brzine u takvim uslovima kao dobar dan i eto motornog kocenja. Iako ovi noviji imaju vrlo lep torque i na nizim obrtajima, elasticniji su i lepsi za voznju - opet mora vise da se radi sa menjacem i gadja pravi stepen, pogotovo ako se malo ostrije vozi. Licno to obozavam, nekome to smeta, svi smo razliciti . Upravo. Paralelno vozim 1.3 MJ i 1.4 benzin, neuporedivo motorno usporenje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17445 Posted December 12, 2022 Secam se na 1.9 JTD, podignes nogu sa gasa i on vec maltene ljosne nosem . Vidi se najbolje kad negde sporo vozis prvom ili drugom pa sklonis nogu sa gasa kako kljokne u odnosu na benzinca. Isto vazi i za motorno kocenje, mada ionako je sve stvar navike i ko sta voli. Cinjenica je da na benzincima mora malo vise da se radi menjacem u svim situacijama. 1 hour ago, djole81ar said: Admini bi mogli da prebace ovaj odeljak u neku drugu temu, imala je ona neka druga tema u vezi šaltanja i vožnje pa može tamo. Svakako sam mislio da prebacim u temu u kojoj smo vec pisali dosta u vezi stila voznje (ovde nam se nadovezala prica oko tolerancija delova, potrosnje ulja i motornog kocenja). Sredicemo ... https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/81159-fiat-nuova-tipo-14-16v-performanse-način-vožnje Quote Share this post Link to post Share on other sites
djole81ar 514 Posted December 12, 2022 Da, da, ili kad se negde po krivinama u brdu dvoumim dal može 4. pa ga vratim u treću a on pobode Zato valjda i na trkama nema dizela Da, da, ta tema. Hvala. Quote Share this post Link to post Share on other sites
nesa 169 346 Posted December 22, 2022 Fiat limuzina u krivini ne ljulja, ali zato bogami troši dosta ulja. Inspiracija od Atheist rap 1 1 Grafit and moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Rajkovicbg 5 Posted April 7, 2023 (edited) On 3/14/2023 at 1:20 PM, ivica su said: Ja ne ne mogu da objasnim, nisam stručan, ali ni moj 1.4 16v 500lu se ne ponaša isto kao kad sam ga kupio. Nije bio nov, uzeo sam ga sa neki 60-70k... za 4 godine pređoh 40k. Kada sam ga tek uzeo, imao je malu knedlu, kao da je trebala 1s za odziv gasa posle pritiska papučice. Ulja je trošio, ne puno, ali recimo nekih 2dl na nakon pređenih 7k posle servisa. U međuvremenu jedino što sam na njemu radio su veliki servis, jedna zamena svećica i naravno mali servisi - sve to u propisanom intevalu. Sada ne troši ništa ulja, lepše vuče, nema knedle... tj. ne sada, već neko duže vreme. Možda mi je samo prva godina bila malo problematična. Šta je uzrok, da li način vožnje, da li razrađivanje motora ( da li je moguće da se nije razradio za 60+ hiljada km ), ne bih znao da objasnim. Jedino verujem da ga drugačije vozim nego prvi vlasnik, ne davim ga u niskim obrtajima. Koje motorno ulje koristite ? Edited April 9, 2023 by Ivan Prebaceno 1 jove_oh reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivica su 149 Posted April 8, 2023 21 hours ago, Rajkovicbg said: Koje motorno ulje koristite ? Castrol 5w40 c3 https://ulja.rs/product/ulje-castrol-magnatec-c3-5w40-4l/ Quote Share this post Link to post Share on other sites