Jump to content
FAS Goran
n1k

Fiat Nuova Tipo 1.4 16v - povećana potrošnja ulja?

Recommended Posts

Ima li ko od vas podatak da li je isti karter i za Bravo 1.4 16v i za Tipo 1.4 16v? Jer koliko vidim, imaju istu količinu ulja u motoru, pa ako su im i karteri isti, lako moguće da su kod Tipa samo šipke za mjerenje nivoa drugačije, jer sumnjam da su šta drugo u tom motoru mijenjali u međuvremenu. Što naravno ne treba čovjeka navesti da prestane paziti na nivo ulja, ali bi moglo biti da količina ulja kod Tipa kad je na minimumu odgovara količini ulja kod Brava na polovini raspona, a trebalo bi da je isti motor u pitanju... Baš ću da pitam ljude u servisu kad budem navraćao do njih...

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Skundra said:

Ima li ko od vas podatak da li je isti karter i za Bravo 1.4 16v i za Tipo 1.4 16v? Jer koliko vidim, imaju istu količinu ulja u motoru, pa ako su im i karteri isti, lako moguće da su kod Tipa samo šipke za mjerenje nivoa drugačije, jer sumnjam da su šta drugo u tom motoru mijenjali u međuvremenu. Što naravno ne treba čovjeka navesti da prestane paziti na nivo ulja, ali bi moglo biti da količina ulja kod Tipa kad je na minimumu odgovara količini ulja kod Brava na polovini raspona, a trebalo bi da je isti motor u pitanju... Baš ću da pitam ljude u servisu kad budem navraćao do njih...

Pardon, ne količina ulja, nego nivo ulja da je isti kod ovoga na minimumu, kao i kod Brava na pola raspona, nespretno sam se izrazio...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prvih 10 hiljada sam dosuo 2 litra. Pošto je na početku bio pri maksimumu, a na kraju na oko pola znači da je potrošio i koji deci više. Sad sam zamenio ulje pa ću videti za dalje.

Ali od dvojice kolega koji voze 500L sam čuo strašne priče, otišlo im je preko 7 litara. Kako je to moguće?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja na mesec dana (~1000km) dosipam po 150 ml.

Ovog meseca zaboravih i dođoh na oko 1700km od dolivanja. Jutros pogledam, ulje na meraču se skoro i ne vidi. Morao sam da dodam oko 400ml da bih ga vratio na 3/4 na meraču.

 

Od zamene sam prešao oko 9k i dolio nepun litar od tada.

Ali ovih 400ml za nepunih 2k me brinu. Pratiću dalje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Jim9

Koliko ti je automobil ukupno prešao? Meni je isto, do nekih 20k km trošio cca 2 dcl na 1k km, a onda se potrošnja naglo smanjila nakon pređenih 20k km. Trenutno na satu imam nešto više od 31k km i na pređenih 1850 km od redovnog servisa (700 km otvorene ceste, ostalo grad) mi je potrošio nepunu decu, znači nekih 2 mm niže od maksimuma na šipci. Koliko sam imao prilike da razgovaram sa drugim ljudima koji imaju Tipo sa 1.4 atmo motorom, njima je isto potrošnja tu negdje 1.5-2 dcl na 1k km. Mislim da to nije strašno, jedino je kod Tipa problem što mu je svega 0.5 l od minimuma do maksimuma, pa treba biti pažljiv da se ne ostane bez ulja.

 

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post, dodat tag

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Jim9

 

Sad nešto razmišljam šta još može da bude razlog za tih 400 ml na zadnjih 2k km... Jedna stvar, sad su naglo pale spoljne temperature, pa je i specifična zapremina ulja u hladnom motoru manja nego što je bila prije dva mjeseca, pa će svakako i nivo ulja biti nešto niži... A, druga stvar, ako si u ovih zadnjih 2k km imao nešto više otvorene ceste, a prije toga isključivo gradska vožnja, može biti i da se tokom gradske vožnje i pretežno hladnog motora određena količina goriva slila u karter, pa je nivo ulja na šipci zbog toga bio nešto viši, a onda, tokom vožnje na otvorenoj cesti je to gorivo u karteru isparilo, pa se smanjio i nivo...

 

Kako god, ja se ne bih brinuo zbog 2dcl na 1k km, a kažem opet, meni se ta potrošnja ulja naglo smanjila i to skoro četverostruko nakon što sam prešao 30k km...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dok sam radio u AKK otvarali smo par motora zbog povecane potrosnje ulja. Jedino sto smo primetili je bilo samaranje klipova ( kad pritisnete klip i gurate levo desno u cilindru, imao je prilican "luft" ), ali po recima tehnickom lica iz Fiat-a to tako treba.  Glave su takodje bile testirane i sve je bilo u redu. Nakon sklapanja i 1000km motor je i dalje trosio ulje - sto je i bilo za ocekivati jer nista nismo ni uradili. Prosto, ti motori se sklapaju tako, da budu labavi i to je to. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobar insajderski info. A na stranu sta kazu tehnicka lica iz Fiata, postoji li neko 'aftermarket' resenje, neki set karika i/ili klipova s kojim to bude utegnuto? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo sam i ja nacuo ranije, te navodno zbog manjeg trenja, te navodno zbog nivoa kvaliteta, te vecih tolerancija u izradi... Sta je sad tu istina, uglavnom se svaka prica svodi na "tako treba" :) .

Jos od kada je ovde sa tim motorima krenuo 500L, kao nov pre 10 godina. Svakako Milosu hvala za dodatnu tehnicku informaciju.

 

PS: Pisali smo vec X puta da gomila nas sa istim tim 1368 ccm blokom, samo na turbo motorima iz tih godina (T-Jet, MultiAir Turbo) - obicno ima potrosnju od 4-5 dl na celom servisnom intervalu (obicno 10-12.000 km). I to na vozilima koja su presla po 150-250.000 km i koja se vrlo verovatno ostrije voze. Licno u 1.4 MA nisam dolio na kap ulja za 5 godina (bude uvek tu negde na pola sipke, a MIN-MAX kod njih je 1l). Sta je razlog takve politike sa novim atmosfercima na istom tom bloku...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možda je razlika potrošnje ulja na starijim i novijim 1,4 i promena vrste ( od strane proizvodjača ) propisanog motoronog ulja.

Jer, danas se za Euro6 koriste ( deklarišu kao preporučena ) ulja 0W-16 ( eventualno 0W-20 ).

A npr. za moj 500L iz 2015. godine (koji je Euro 5) u upustvu mislim da piše 5W-30 ( za sve tadašnje motore ). I čim je prešao na Euro 6, promenjena je i deklaracija ulja.

Verujem da su ti blokovi 1,4 kao Euro 4 koristili još gušće ulje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minutes ago, moron said:

Možda je razlika potrošnje ulja na starijim i novijim 1,4 i promena vrste ( od strane proizvodjača ) propisanog motoronog ulja.

Verujem da su ti blokovi 1,4 kao Euro 4 koristili još gušće ulje.

Cak i pre ko zna koliko godina, u ovlascenim si za 1.4 atmo/turbo, pored fabricki preporucene Selenie K PE 5-40, mogao da biras npr. i Shell Helix HX-7 ECT 5-40 (sa naglaskom na ECT, sintetika, Emission Compatible Technology). Ili u sopstvenoj reziji bilo sta kvalitetno, sto zadovoljava Fiatov 955535 S2 i da je ACEA C3.

 

Dalje unazad u klasi, prethodna generacija, 1.4 Nuova Bravo atmosferac (samo u verziji sa 90 KS), pre 15 godina - takodje fabricki preporucena Selenia K PE 5-40 (opet 955535 S2 i ACEA C3).

Jos dalje unazad, tek je Stilo od restyle imao 1.4 95, a u njega je isla tada aktuelna Selenia K. Takodje 5-40, samo sa matorom  9.55535 M2 specifikacijom.

 

Hocu da kazem da se gradacija koju pominjes, na 1368 ccm motorima ne menja maltene decenijama. Jedino se uvode nova sinteticka i poboljsana ulja. I opet je zakljucak sa potrosnjom isti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baš ću večeras da pogledam kod kuće u upustvu šta piše za 1,4 u 500L iz 2015.

A to što ja u ovl. servisu mogu "da biram ulje", razumeo bih ako se radi samo o izboru brenda ulja ( i ja sam baš tako to i shvatao ), ali, ne i ako se radi o drugim deklaracijama ( pa eventualno i drugoj gradaciji ) ulja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo to sam i napisao oko preporucenih specifikacija ;) , podrazumeva se da je 5-40:

32 minutes ago, Ivan said:

bilo sta kvalitetno, sto zadovoljava Fiatov 955535 S2 i da je ACEA C3

A poenta je da si sa istim uljem, na bloku iste zapremine, imao razlicitu potrosnju sa tim novim atmo i turbo. Gore sam samo naveo primer Selenie I Shell koje su se masovno nudili i kod ovlascenih, a i sipali u sopstvenoj reziji.

28 minutes ago, moron said:

Baš ću večeras da pogledam kod kuće u upustvu šta piše za 1,4 u 500L iz 2015.

Prilicno sam ubedjen da ces, gde god kopao, za FIRE tih generacija naci gore navedenu specifikaciju (S2 i C3), tj. fabricki preporucenu Seleniu K PE 5-40 ;) .

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

@MiloshBg

Synpower MST, konkretno u 1.4?

 

133404-1.thumb.jpg.d55efc4d362b9a15d3f830150c4b57ab.jpg

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uh, ne bih znao tacnu oznaku ali po specifikaciji znam da odgovara, drugacije ne bi smeli. 

PS. Mislim da je to to. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, MiloshBg said:

Dok sam radio u AKK otvarali smo par motora zbog povecane potrosnje ulja. Jedino sto smo primetili je bilo samaranje klipova ( kad pritisnete klip i gurate levo desno u cilindru, imao je prilican "luft" ), ali po recima tehnickom lica iz Fiat-a to tako treba

Da, jednako kao i na VW novijim benzincima (u poslednjih 10-20 godina), kao i na BMW motorima, i drugima... Nije realno da su odjednom po celoj Evropi zabpravili da prave motore :D već je namerno urađeno tako. Odmerili su pluseve i minuseve tako projektovanih motora i videli da ima više pluseva.

 

Ali, kad se prosečan potrošač pun strahova da povećana potrošnja ulja znači loš motor (što je bio opravdan stav pre 30-40-50 godina) susretne danas sa tom pojavom na takoreći novim i novijim automobilima = eto zabune.

Mogu da razumem zašto fabrike nisu potrčale da kažu da će ubuduće malo drugačije praviti svoje motore jer zamislite kad isti taj prosečan potrošač uđe u salon da kupi nov auto i prodavac mu kaže ''znate, trošiće ulje ali to treba tako, tako je napravljen zbog toga i toga...'' Ma, gotovo... ode on kod drugog brenda u salon gde mu prodavac to neće reći. Sve se zato svelo da fabrike tiho promene taj deo u vlasničkim knjižicama, tj. povećaju normalnu potrošnju ulja i to je to.

 

Uprošćeno rečeno, motori se prave sa većim luftovima jer:

- imaće manje frikciono opterećenje, manje trenja = manje trošenje motora.

Skoro je kod neovlašćenog na kanalu bila priča o 2.0 TSI, koji je među onim motorima koji su najviše na glasu po potrošnji ulja. Čovek iz MR-a u jednom trenutku kaže da ih urade barem 10 mesečno za inostranstvo i da je ''kada pričamo i ishabanosti tih cilindara, oni budu... a svi pređu preko 100-200 hiljada... samo honovanje cilindara uradimo.''

 

- imaće manje frikciono opterećenje, manje trenja = manja potrošnja goriva = lakše ispunjavanje euro norme.

Naravno da nije samo ova jedna mera zaslužna za ispunjavanje norme, već je jedna od. Ali svakako na auspuh izađe manje kada sagoriš 7 litara na 100 umesto 8 litara na isti broj pređenih kilometara.

 

- imaće manje frikciono opterećenje, manje trenja = lakše ide u obrtaje.

Pošto se lakše vrte, onda će kriva snage moći da bude povoljnija, tj. da se razvuče u većem opsegu obrtaja. To je ono što ljudi vole kod modernih benzinaca. I dalje neće turbo varijanta moći da se vrti do istih obrtaja kao atmo, ali će prići bliže tome nego pre.

 

- kad se na to doda i smanjenje kompresionog odnosa što će dozvoliti veći boost koji taj motor može da istrpi na koliko hoćeš kilometara upotrebe, dobijamo motor koji daje performanse na način kako to vozači vole. Svi hoće da pohvale nove turbo-benzince kako idu, kako potežu iz malih obrtaja...

 

- imaće veću potrošnju ulja. Ekonomski je isplativije po vlasnika je da dolije 2-3 litre ulja na 10.000 kilometara nego da potroši 100 litara više goriva (ako je razlika npr. samo 1 litar) na istom broju kilometara.

 

- malo će mu više trebati vremena da dođe do radne zimi. Al' baš malo više.

 

-----

 

Može da se reši ta potrošnja ulja, pominjali su i u pomenutom klipu kako mogu da se stave deblje karike, i šta sve prvo treba da se uradi... ali nisu rekli šta se sve onda od pomenutih benefita gubi.

Vreme je da se uradi update stava o potrošnji ulja kod novijih benzinaca. To ne znači da će svima isto da troši, jer i dalje zavisi od uslova vožnje i samog vozača. Npr. verujem da @Ivan čak i neki TSI/TFSI ne bi trošio više od 300 grama jer čovek stisne pun gas jedno 3 puta godišnje. :D

 

Uz takvu filozofiju novijih motora čudno se ''poklopilo'' i izbacivanje klasične šipke za merenje ulja na mnogim od njih... i eto recepta za dodatne probleme u praksi. Naravno da može da se gleda unutra preko displeja, ali ljudi to po pravilu ne rade, naročito kad kupe nov auto jer im onaj stari stav ne dopušta pomisao da nov auto može da troši ulje (jer ulje troše samo stari i izraubovani motori, zar ne :D).

Poklopilo se i da fabrike nisu povećale zapreminu kartera, pa da tako lakše motor ''preživi'' servisni interval, tj. da ne padne ispod MIN i bez kapi dosipanja, što je opet nekako razumljivo jer najniža tačka na gomili automobila je upravo taj čep na karteru. I sad zamisli kad ti dođu iz razvojnog odeljenja za motore i kažu da karter mora biti za 25% veći... on onda mora biti dublji jer širi teško da može jer je zapreminski motor isti i op... ode klirens auta. :D Mnogo je skuplje nanovo rešiti klirens auta nego ostaviti kartere kao što su bili... iako su motori napravljeni da više ulja troše.

 

 

Edited by neshaoct

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 hours ago, neshaoct said:

Npr. verujem da @Ivan čak i neki TSI/TFSI ne bi trošio više od 300 grama jer čovek stisne pun gas jedno 3 puta godišnje. :D

Ivan po gradu nije "kocnica-gas" nego racionalan i savestan vozac, ne aka tudje automobile po skupovima, itd :P . A van grada vozi mnogo vise od 3 puta godisnje :D.

Salu na stranu, ako pricamo konkretno o 1.4 motoru (koji i sam trenutno imam), upravo sam gore navodio manje trenje kao jedan od mogucih uzroka. Pri tome, niko od nas ne prica o potrosnji ulja kao o necemu ne znam cemu "losem", nego komentarisemo zbog cega je to tako.

Slozio bih se sa dosta toga iznetog, sa necim ne bas. U delu oko potrosnje goriva - taj motor je ko zna koliko unazad u osnovi manje-vise isti, plus benzinac i tesko je (pogotovo na atmosfercu) ustedeti pomenuti litar ma sta mu radio (a trenje je samo mali deo). Sto se lepo vidi i u realnim ciframa potrosnje koje se konstantno u kombinovanoj voznji vrte oko 7l. Sve je maltene u desetu tu negde: 1.4 Stilo, 1.4 Bravo, 1.4 500L, 1.4 Tipo... Pa razvise potpuno nove FireFly motore, performanse, ekologija, usteda... - a u praksi je 1.0 u Tipu na 2-3 dl ustede u odnosu na 1.4 FIRE (uz neosporno bolja medjuubrzanja i elasticnost). A kamoli litar. I to sa novom generacijom motora, direktnim ubrizgavanjem, MultiAir 3. generacije i ostalim dzidzama.

Takodje je i razvoj snage/obrtnog kod svih tih modela sa 1.4 atmosfercima razlicitih generacija vrlo slican. Nisam ni blizu kompetentan da komentarisem nesto sto razvijaju timovi strucnjaka, ali nekako mi inzenjerski previse bajkovito deluje da se toliko toga menja, sa vecim tolerancijama delova i potrosnjom ulja.

S druge strane, kupovali su ljudi i nove 1.4 turbo motore, na istom tom 500L i Tipu, kao i drugim modelima - i nije bilo prica oko potrosnje ulja, bar da ja znam? Ako im je osnova ista, zasto onda takva tehnicki lako ostvariva resenja (trunku manji precnik klipa) i benefite u vidu manje frikcije ili potrosnje goriva nisu implementirali i na njih? OK, imaju veci torque i snagu, vise stvari moze da se kontrolise softverski, za par godina su trebali da izadju potpuno novi FireFly - ali zasto i njima u tom trenutku pre 10 godina nisu "olaksali" i bar smanjili potrosnju goriva i emisije. Da ne pricam sto se T-Jet maltene "do juce" ugradjivao u iste te modele (500L i Tipo).

Verujem da sigurno ima nesto i do tehnologije izrade, mada prica je slicna kod vecine proizvodjaca. Apsolutno nevezano za ovo, danas generalno svasta prolazi i pije vodu, samo neka je pod parolom ekologije i ustede. Vratimo se samo par godina unazad i setimo kako je Vagen "stedeo" u Dieselgate aferi. Struja je tek prica za sebe, samo cekam masprodukciju.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pogledaj koliko su automobili otežali u tih poslednjih 20 godina, pa ako se na prvu loptu i čini da troše isto, ustvari su noviji motori dosta efikasniji jer nose veću težinu.

Takođe, neki proizvođači odu dalje sa izmenama, neki ne...

To šta ljudi sve pričaju... oko potrošnje goriva i nekako da se veruje jer je počelo da bude normalno da ljudi to više ne kriju kao pre.

Ali, oko potrošnje ulja šanse nema - izumreće motori SUS, a ljudi po pravilu (većina, a ne bukvalno svi) neće govoriti stvarnu potrošnju ulja na novijim motorima. Previše je jak stav da je potrošnja ulja jednako loš i izraubovan motor...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verujem da, apropo poslednje recenice, nikome ovde nije na kraj pameti da prica u tom smeru. FIRE su svojom jeftinom i dugovecnom eksploatacijom, kao i brojem napravljenih jedinica to odavno opovrgli.

Vec caskamo sta je uzrok/posledica takve konstrukcije, kao i u razlicitim verzijama nad istim 1368 ccm blokom. Drago mi je da procitam razlicita misljenja svakoga u diskusiji, tehnicke detalje iz prakse koje je @MiloshBg izneo...

Apropo tezine, apsolutno si u pravu za novije generacije. Ali ako pricamo npr. konkretno o poredjenju tezine pomenutih Stilo/Nuova Bravo/500L/Tipo - koliko se secam, sa tom motorizacijom se svi vrte na par desetina kg razlike (nije drasticna razlika kao npr. jos stariji Bravo Mk1 koji je sa manjim benzincem bio cak i ispod tone). Stilo i Bravo su na identicnoj "C-platform" druge generacije, 500L i Tipo na FCA "Small Wide".

Share this post


Link to post
Share on other sites
26 minutes ago, Ivan said:

Vec caskamo sta je uzrok/posledica takve konstrukcije, kao i u razlicitim verzijama nad istim 1368 ccm blokom.

Generalno, nema veze što je isti blok to može da bude potpuno različit motor na kraju. Ima takvih primera koliko god.

Nije samo težina, nego i aerodinamika... džabe 500L-u težina kad mu je aerodinamika neuporediva sa C segmentom, al' njegova potrošnja goriva uprkos takvoj aerodinamici je... Plus svaki od tih motora je ispunjavao sve strožiju euro normu tokom tih 20 godina. 

Mislim da realno nema šta mnogo o tome da se priča - motori se danas prave tako da više ulja troše. Tako je kod svih. Nisu oni svi zaboravili da prave motore, već su tako svesno uradili.

Što bi rekli u IT industriji - It's not a bug, it's a feature :D

 

 

 

Edited by neshaoct
skraćivanje

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, Ivan said:

Prilicno sam ubedjen da ces, gde god kopao, za FIRE tih generacija naci gore navedenu specifikaciju (S2 i C3), tj. fabricki preporucenu Seleniu K PE 5-40 ;)

Bio si u pravu. Nije došlo do promene deklarisanog ulja za 1,4 od 95 ks u starom i novom upustvu za 500L, tj, isto je za taj motor i kao Euro 5 i kao Euro 6.

A za dizele je došlo. Dok su kao Euro 5 imali deklarisano isto ulje kao i 1,4 benzinac ( tj. 5W-40 i isti standard, 9.55535-S2 ), u novom upustvu piše da oni sa SCR koriste 0W-20 ( standard 9.55535-DSX ), a bez SCR koriste 0W-30 ( 9.55535-DS1 ili MS.90047 ).

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, neshaoct said:

Uprošćeno rečeno, motori se prave sa većim luftovima jer:

 

Jel ovo dovodi do toga da je slabije motorno kočenje? Pošto je kod Tipa jako slabo, kad ga vratiš u nižu na nizbrdici samo digne obrtaje a ne uspori ništa, popalih kočnice :)

 

Jel 1.4 trošio ulje i u Bravu? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ili je to nemoguće da bude toliko da na to utiče, jer bi onda bila i slabija kompresija i snaga motora, zato i pitam kakva je situacija bila na bravu 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...