Jump to content
FAS Goran
n1k

Fiat Nuova Tipo 1.4 16v - povećana potrošnja ulja?

Recommended Posts

Ne,nisam racunao da je pola litra,nisam znao uopste koliko,meni za prvih 6000 km pola litra popio sto je za mene ok.kako vise vozim sve vise vidim da je to ok auto sa Tim motorom.

Da li je bolje da je jaci?

Da,ali samo za preticanje,ovako je ok,jer sve strozi propisi o brzini ogranicavaju sve nas,nezavisno od snage motora.

Tako da,kao sto neko rece,topla preporuka,jednostavan auto,lak za odrzavanje I koliko toliko udoban.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posto je tehnicki podforum u pitanju - pravilo je da ne pravimo "kupusare" od topica, tj. trebalo bi da se drzimo teme definisane u naslovu. Zbog logike sadrzaja, lakoce pretrage i pronalazenja zeljenog sadrzaja od strane buducih korisnika, itd. A to je u ovom slucaju potrosnja ulja na 1368 ccm bloku, ugradjivanom u Tipo.

Nema potrebe da iznova i iznova na tehnickim temama do besvesti ponavljamo o performansama (2-3 puta od juce, samo u ovoj temi). U pitanju je agregat koji je sa maltene identicnom snagom i torque poznat decenijama unazad, verovatno ga je svaki Fiatovac probao u gomili modela. Upravo zbog toga smo tu detaljnu pricu i izvukli u zasebnu temu, kako ne bi zatrpavali ostale identicnim sadrzajem. Sa sve iskustvima forumasa, detaljnim tehnickim podacima, fabrickim merenjima i grafikonima, uporednim testiranjima - tako da slobodno svoja misljenja dopisujte u toj temi ;) :

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/81159-fiat-nuova-tipo-14-16v-performanse-način-vožnje

Za generalna iskustva sa Tipom i price o udobnosti, odrzavanju, kupovini - takodje postoji odgovarajuca tema za model:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/73964-fiat-novi-tipo-mišljenje-iskustva-saveti/

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zar ne piše u korisničkom uputstvu kolika je razlika min-max ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minutes ago, Ivanaksentijevic said:

Znaci,ipak sam te ja dobro skapirao,znaci pola litra,a ovamo litar mislimo.dobro bi bilo da se jos neko ukljuci u ovo iz iskustva

I ja sam u startu mislio da je litar, ali kad sam prvi put krenuo da dosipam, vidio sam da se nivo prebrzo podiže za litar od min do max. Od tada dosipam menzurom sa skalom i otprilike je 3mm na šipki 1 dcl ulja. Ako mi i dalje ne vjeruješ, kad ti nivo bude na pola, dospi 2.5 dcl i onda pogledaj šipku...

 

Evo, našao sam i na globalnom fiatovom forumu:

https://www.fiatforum.com/threads/how-much-oil-does-a-1-4-16v-take.142820/

 

Piše čovjek u jednom od postova:

 

2.9 Litres for a completely empty engine with a new, empty oil filter.
2.5 Litres if the oil filter has not been replaced.

Be VERY careful.....the difference between the oil dipstick min and full mark is just under half a litre and so there is a real danger of overfilling the engine.
The oil gets sucked up into some of the pipes where the sensors are and f***s
them up....they then need to be cleaned or replaced.

 

Tako da nemojte ljudi tvrditi napamet, navest ćete nekoga da, kad mu je nivo na pola, dospe pola litre i prespe ulje i napravi si problem u motoru...

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, ISV_01 said:

Zar ne piše u korisničkom uputstvu kolika je razlika min-max ? 

Nažalost iz aktuelnih uputstava podatak je brisan ali u uputstvu za Lineu sa 1.4 atmo, 1.4 T-Jet i 1.3 Multijet motorima eksplicitno stoji da je razlika 1 l.

 

fiat-linea-page187.thumb.png.c769aa83c9b57da72ce4165e6e38f918.png

 

Uputstvo za Bravo sa 1.4 motorima kaže potpuno istu stvar:

 

Bravo.thumb.JPG.843d50ff4861564aec1a32c4627c4b20.JPG

 

Ja sam se vodio logikom da na Tipu valjda nisu mogli da redukuju karter, sama kontrolna šipka Tipa je praktično identična ranije viđenim slikama, @Ivan je postavljao slike na prethodnoj strani.  E sad gde je istina...

 

P.S. Oba uputstva deklarišu ukupnu količnu ulja u motoru kao i u Tipovom uputstvu.

Edited by Zakeralo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da me bilo ko slucajno pogresno ne razume, cisto caskamo...

Ja sam otisao i korak dalje, pa sam proverio sta kazu uputstva za 500L. U koji je isao Euro 6 1.4 95, gde su se ljudi takodje zalili na potrosnju ulja od samog pocetka, vec skoro punu deceniju.

Cak sam proverio i uputstvo za stari 500L (sa pocetka produkcije), eksplicitno navode razliku od 1l :

 

Untitled1.thumb.png.fbbd26229d9a612cf27751589c6f602f.png

 

Kao i za novu 500L facelift verziju, koja je na trzistu od 2017-2018, takodje za sve verzije navode 1 l:

 

Untitled2.thumb.png.7e98bf04f5d60bd0f893af7e933c1984.png

 

21 hours ago, Zakeralo said:

Uputstvo za Bravo sa 1.4 motorima kaže potpuno istu stvar

Iz svoje prakse mogu da potvrdim, jer vozim identican 1368 ccm blok. U koji jedino, zbog dodatne elektro-hidraulicne MultiAir jedinice (koja u svom radu koristi isto to motorno ulje), ide 0.6 l vise. Tj. 3.5 l ulja, a takodje je MIN-MAX raspon okvirno 1 l .

I sipao sam, a i neverovatno bi mi bilo da turbo-benzinac od 140 KS koji zna da se zgazi, potrosi samo 2-2.5 dl ulja na servisnom intervalu.

 

Kao sto rekoh, apsolutno nista ne tvrdim, caskamo. Pretpostavljam da se nivo meri kada se malo slegne, na ravnom. Ali mi je i prosto neverovatno, ako je tako nesto tacno - da fabrika, za motor koji je poznat kao "srki" i problematican po potrosnji ulja - cak eksplicitno svuda ne naglasi da je taj MIN-MAX raspon smanjen u odnosu na visedecenijski standard. A ne da jos i precutkuje koliko on iznosi (apsolutno tacno je da podatka nema u uputstvu za Tipo).

To bi istovremeno znacilo otkrovenje i da gomila vlasnika 1.4 500L i Tipa zivi u decenijskoj zabludi, a da im automobili u stvari trose duplo manje ulja :D .

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po meni bi zapravo bilo i bolje da je 0,5 litara, to jest da je minimalac 2,5, a ne da ga raja vozi dok ne padne ispod dva. Veća količina ulja je bolja za motor. U svakom slučaju ću na mom proveriti čim ga budem dobio, pa ću vam javiti

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Gema23

 

Za 1.4 16v atmosferac prvo sipanje (u fabrici) je Selenia K P.E. To je SAE 5W-40 ACEA C3/API SN. Može da se sipa ulje bilo kog proizvođača koje ispunjava standard FIAT 9.55535-S2 (spisak tih standarda raznih fabrika automobila piše na ambalaži ulja).

Vlasničko uputstvo je OVDE.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zato i pitam. Jer, odmah posle prvog servisa počeo je da troši ulje. Sipano je od Shell proizvođača, dok pre toga ni gram nije potrošio. I slušam od većine...."pa gde shell u Fiatov motor?". Eto. Pa zato pitam. Zato bih sipao Seleniu

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Gema23

 

Ovlašćeni servis bi trebao da ti da specifikaciju delova pre malog servisa. Uvek možeš i pitati (ako sami ne daju info) šta se sipa od ulja, koji filteri se stavljaju (zamenski ili original). Ako ti se bilo šta ne dopada možeš im reći šta da sipaju, odnosno koje filtere želiš. To može uticati na cenu malog servisa jer je obično Selenia skuplja od Shell-a, kao i OEM filteri.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najgore je što mi niko ništa nije rekao. Moja krivica je što nisam ni pitao, računajući, valjda znaju da rade svoj posao. Sledeći servis ide Selenia, pa ćemo videt za potrošnju. Za sada je 100gr na 1000km.

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad odeš u servis napomeni koje ulje hoćeš. Mene su stalno pitali u AK Kole za to, sem zadnjeg servisa koji je bio  u 10-om mesecu prošle godine. Nemam pojma kako je kod drugih. Pitaj pre servisa, to je tvoje pravo. Jedino šta smo primetili u vezi potrošnje ulja oko Tipa , je da kad se dobro "utrči" manje troši, ali to mora van grada da bude.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, spaad said:

Kad odeš u servis napomeni koje ulje hoćeš. Mene su stalno pitali u AK Kole za to, sem zadnjeg servisa koji je bio  u 10-om mesecu prošle godine. Nemam pojma kako je kod drugih. Pitaj pre servisa, to je tvoje pravo. Jedino šta smo primetili u vezi potrošnje ulja oko Tipa , je da kad se dobro "utrči" manje troši, ali to mora van grada da bude.

Hvala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jutrošnje stanje na šipci, na hladno, nekih 300km nakon servisa. Tada sipan Šel 5w40 HX8 C3 u ovlašćenom servisu.

 

IMG20220312_093959.thumb.jpg.59b9dda03b7432b5601a798a9cdfa82e.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas sam komši dolivao ulje u Tipo 1.4 običan benzinac.Na šipci je bilo milimetar do min dolio do max po flaši ostalo je izmedju 450-500. Znači 0.5 je definitivno na tom motoru min-max. Tako je i kod 500l sa tim običnim motorom jel kad je na sredini dolivano je 0.2-0.3 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa i ja mislim da je negde oko 0.6-0.7 litara ,nikad nisam tacno merio ali sam skapirao da je otprilike toliko.Posto ljudi kupuju ovaj motor ,trebalo bi neko ko duze vozi ovaj motor u Tipu da bude blogodaran i podeli svoja iskustva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kemoimpex, KitKomerc, Euro07... Svuda isti odgovor, nema je više u ponudi kod dobavljača, neće je ni biti.

U ovlašćenom ne znam.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, Jim9 said:

Svuda isti odgovor, nema je više u ponudi kod dobavljača, neće je ni biti.

Pozovi sutra najvećeg dobavljača (Slodes), pa proveri.

Ni kod ovlašćenih nije posebno skuplje, možeš da kupiš samo ulje... tj. ne moraš da radiš servis kod njih ako nećeš. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...