vagenovac 4533 Posted June 18, 2021 Zavisi dosta od stila voznje, vrlo cesto potrosnju ulja u karteru nadomesti benzinom i vodom, tj. kondenzom, pa kada se izadje na autoput i prilikom duze takve voznje se to spali i onda odjednom nestane 0.5l za 100km, a to zapravo nije ni bilo ulje. @horvat je imao takav slucaj na stilu benzincu ako se dobro secam, ne trosi ulje nista po gradu, izadje na autoput do NS ono nestane pola litre Takvi slucajevi uopste nisu retkost, cak je i bolje tako da se spale necistoce, a dolije cisto ulje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
TheWickerMan 928 Posted June 18, 2021 Sve to ne mora da znači. 1.4 u Delti sam često vozio na otvorenom, bolje reći da mi je 60% vožnje bio autoput i iznad 3000 obrtaja, na 12-13k km trošila je pola litra do 0.7 litra. Trenutno je 200k km na satu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
dekirs 4819 Posted June 18, 2021 1.4 t-jet ne trosi ulje a i to sto potrosi je smesno Niste vi Thp vozili 1 MS PK reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17585 Posted June 18, 2021 2 hours ago, MS PK said: Nisam mislio bas bukvalno ali vecina benzinaca troskari ulje "fabricki" Za to se slazem. Ali navodim da ima i drugacijih primera iz prakse. Pisah vec da sam na osnovu raznoraznih prica, po kupovini i velikom servisu hteo da uzmem dodatni litar ulja za vozikanje u gepeku i dolivanje. Koji sam imao godinama i u JTD-u, a da nikada nisam dolio ni kap. Od danas do sutra, uzecu... I evo udjoh u 4. godinu vlasnistva, da taj dodatni litar nikada nisam ni kupio, niti sam ikada dolio ulje . Vise puta isao na more, u jednoj turi przen pun autoputem do Istanbula i nazad (oko 2000 km). Sta god mu radio, potrosnja je 3-4 dl na servisnom intervalu. Isti taj 1368 ccm blok, koji je poznato da na atmosfercima na 500L i Tipu troskari ulje. Takodje, isto Shell Helix HX-7 ECT 5-40 ulje koje najcesce ide kod pomenutih, kao zamena sa Seleniu K PE 5-40. 1 MS PK reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
nesa 169 348 Posted June 18, 2021 On 6/18/2021 at 8:05 AM, MS PK said: Nisam mislio bas bukvalno ali vecina benzinaca troskari ulje "fabricki" Neso, i ti kada bi bio cesce van grada u "obrtajima" sigurno da bi bila veca potrosnja Zapravo moje iskustvo je upravo suprotno. Recimo imao sam Omegu koja je uredno ručkala skoro litar na hiljadu km. Odoh porodično na more preko svih brda i planina, ukupno oko 1500 km, na povratku videh da je izgubila samo 3 deci za ceo taj put. Ubeđen sam da meni po gradu mora biti veća potrošnja ulja nego napolju prosto zato što mi je veća i prosečna temperatura motora. Čista fizika. Drugačije je kod ljudi koji ujutro odu na posao i posle 8 ili više sati se vrate, sve po gradu, znači samo nekoliko km. Meni je motor topao stalno, gužva, šta da se radi. Pogotovo sad. Quote Share this post Link to post Share on other sites
djole81ar 514 Posted September 22, 2021 On 12/3/2020 at 12:31 PM, djole81ar said: Nivo ulja posle 4.000km od prvog servisa. Dosuo 300-400 mil prešlo pola. 30% otvoreni put, ostalo sve grad. Treći servisni interval je manja potrošnja - na 5.500km i dolivenih 0,5l na max je. Totalno drugači sada uslovi vožnje, ono je bio većinom grad sad je 55% put do mora plus na to i ostale vangradske vožnje... Jedva opet nađoh Selenio k pure energy, naručili mi u prodavnici, kaže neće to da nabavlja, a i troši mnogo više nego šta reč npr shell za dosta manje para dal reče 800 din... tako da ću svakako kad prođe garancija probati neko drugo ulje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17585 Posted September 22, 2021 1 hour ago, djole81ar said: Jedva opet nađoh Selenio k pure energy, naručili mi u prodavnici, kaže neće to da nabavlja, a i troši mnogo više nego šta reč npr shell za dosta manje para dal reče 800 din. Ako si po BG, Seleniu KPE 5-40 uvek imas u Slodesu. Ovlasceni uvoznik, sigurna roba, najnize cene. Mada se oni vise "slepaju" na korporativnu saradnju sa FCA. Ili bilo koje drugo ulje koje zadovoljava Fiatovu 9.55535 S2 specifikaciju. Shell jeste nesto jeftiniji (gledaj samo da je ovlasceni Orbico distributer, kod nekih imamo i forumski popust 10-15%), po specifikaciji se obicno sipa Helix HX-7 ECT 5-40, alternative su i Helix HX-8 ECT i Helix Ultra ECT Multi 5-40. Od kvalitetnijih imas Motul 8100 X-clean 5-40, Ravenol VMO 5-40, itd... 1 djole81ar reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 4023 Posted September 22, 2021 Predji na Motul, malo obraduj motor 1 djole81ar reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
djole81ar 514 Posted September 22, 2021 Hvala. Ma naravno nije cilj platiti manje, i u stila sam10 god sipao samo WR.. ali što bih platio 1.300 seleniu ako ima za te pare bolje, mala je zapremina ulja da bi pare bile motiv. Nešto ne verujem da mu ta potrošnja ''treba'' tj. kao nešto podmazuje i sl. pa što ne bih sipao ulje koje će manje potrošiti, sagoreti, zamastiti... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivanaksentijevic 31 Posted September 22, 2021 Pa jel Motul bolji od Selenie kpe?da li je Motul dostupniji tj.da li ga ima vise po radnjama? Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 4023 Posted September 22, 2021 Probas - vidis. Uglavnom kada se predje na neko kvalitetnije ulje ili ulje drugog proizvodjaca mozes primetiti neke stvari poput manje potrosnje ulja, lakseg starta, nema prvog 'cekicanja' itd.. Motul samo od Mass complany-ja kao uvoznika obavezno. Motul za benzince sam video (tipa X-cess 8100 serija), dok je za dizele redja (kako koje, ja nisam nalazio 5w-30 EFE). Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivanaksentijevic 31 Posted September 22, 2021 Pa jel Motul bolji od Selenie kpe?da li je Motul dostupniji tj.da li ga ima vise po radnjama? 53 minutes ago, ISV_01 said: Probas - vidis. Uglavnom kada se predje na neko kvalitetnije ulje ili ulje drugog proizvodjaca mozes primetiti neke stvari poput manje potrosnje ulja, lakseg starta, nema prvog 'cekicanja' itd.. Motul samo od Mass complany-ja kao uvoznika obavezno. Motul za benzince sam video (tipa X-cess 8100 serija), dok je za dizele redja (kako koje, ja nisam nalazio 5w-30 EFE). Ja sam u garanciji I moram u ovlasceni servis a oni sipaju seleniu ili nesto drugo.?nov mi je auto,presao samo 3500 kmI jos nisam ni isao na prvi servis,PA zato pitam Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 4023 Posted September 22, 2021 (edited) Uglavnom Seleniju sipaju, ali znam da moze biti i Shell koji je spominjan. Mozete pitati da li imaju Shell pa da vam sipaju odgovarajuci za vas auto, aali ne znam kolika je cenovna razlika izmedju Selenije i Shella kada se sipa u ovlascenom, to pitajte takodje. Moguce da su rekli da to dosipate jer je auto dosao sa tim uljem (sto je ok). Sto se samog kvaliteta ulja i koje je bolje imamo temu striktno za to ovde, ali dok je auto u ovlascenom, sipaju najcesce ta 2 ulja. Edited September 22, 2021 by ISV_01 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17585 Posted September 22, 2021 (edited) 1 hour ago, ISV_01 said: ali ne znam kolika je cenovna razlika izmedju Selenije i Shella kada se sipa u ovlascenom, to pitajte takodje. Kacio sam vise puta, ponuda koju sam dobio za veliki servis kod tada ovlascenih u Bogunovicu (inace odradio kod naseg Gorana za vise nego duplo jeftinije, svo vreme cepamo Helix HX-7 ECT 5-40). Imate tu i razliku u ceni izmedju KPE i HX-7 ECT - identicno kao i po radnjama, oko 400 kinti razlike po litru. Jedino sto u 1368 ccm u slucaju MultiAir Turbo ide 3.5l , pa racunaju 4l : Motul ulja su vrhunska, nema greske, ali su i skuplja nego Selenia. U Massu je 8100 X-cess oko 1600 kinti, 8100 X-clean oko 1900 (5-40). Samo da dodam da to koliko trosi ulja - uopste ne mora da govori o njegovom kvalitetu, a mnogi se hvataju samo za to. Pre svega baza, aditivi, sprecavanje korozije, kod dizelasa izuzetno bitan TBN (za neutralisanje sumporne kiseline i njenog stetnog uticaja na motor zbog naseg loseg goriva), koliko se "sporo" taj TBN trosi, itd, itd... Edited September 22, 2021 by Ivan Quote Share this post Link to post Share on other sites
nesa 169 348 Posted September 23, 2021 U Novom Sadu kod ovlašćenog Stojanova reklamiraju Shell, a Seleniu ne pominju. Sad ima neka akcija pa može i neka Shell jakna da se dobije. Inače ja kad sam na Marei sa Selenie prešao na Shell dobio sam manju potrošnju ulja. Nije nešto spektakularno, ali videlo se. 1 MS PK reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Marco 0 Posted October 21, 2021 (edited) Postovanje, Treba mi savet vlasnika Tipa 1.4. Uvezao bih iz Austrije karavan 2017 godiste sa predjenih 42.000. Da li imate problema sa prevelikom potrosnjom ulja u motoru? Edited October 21, 2021 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted October 21, 2021 @Marco Baci pogled sada, nakon spajanja tema, na sve ranije napisano u temi na kojoj smo. Klikneš na broj 1 i kreneš redom od prvog posta (upisa). 1 Marco reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
stex_pb 803 Posted November 7, 2021 Meni je sutra prvi servis od kako vozim 1.4 multiair i od prilike na 10 000km mi je potrosio maksimalno 1 litar ulja. Obzirom koliko sam slušao o potrošni na tim motorima ovo je super. Mozda bi kranji bilans potrošnje bio niži ali ja zbog multiaira uvek gledam da bude maks, da ne bude nepredvidjenih problema Ulje Selenia 5-40 c3, po specifikaciji. Za sada kod Selenije mi se ne svidja sto pravi skramu na čepu kad su kratke vožnje na hladnom. Neki drugi put ću probati da promenim brend, ali za ovu zamenu je opet isto kupljeno. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17585 Posted November 7, 2021 10 minutes ago, stex_pb said: Za sada kod Selenije mi se ne svidja sto pravi skramu na čepu kad su kratke vožnje na hladnom. Gde uzimas, Selenia je poznata po tome da uvaljuju falseve? Motorno i menjacko ulje (Selenia, Tutela) sam iz tog razloga uvek kupovao samo u Slodesu (ovlasceni uvoznik). Quote Share this post Link to post Share on other sites
stex_pb 803 Posted November 7, 2021 (edited) Autoline, imaju Slodes deklaraciju. Papirnu, nalepljenu naknadno. Edited November 7, 2021 by stex_pb Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13160 Posted November 7, 2021 Ja iskreno ni od jednog komercijalnijeg (čitaj sa normalnijom cenom) ulja ne bih mogao da očekujem da po hladnijem vremenu i kratkim relacijama neće praviti skramu/majonez. Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6456 Posted November 7, 2021 Ja sam je imao cak i sa relativno skupim (Motul). Mobil1 mi ne pravi nikad 1 totti reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7726 Posted November 7, 2021 Seleniu koristim 20god., na dizelima i nikada nisam imao ni skramu, ni kondenz ni nista slicno, a kola se cimaju po gradu jedno 5-6puta na po kilometar ipo. Ulje kupujem u lokalnoj prodavnici auto delova, nista ona prica direktno od uvoznika i to Quote Share this post Link to post Share on other sites
stex_pb 803 Posted November 7, 2021 (edited) Ja do ovog auta nisam imao kondenz, na Opelu su mi svi govorili da ne sipam GM ulje zbog skrame, a tu nikad se nije pojavljvala zapravo. Pomislio sam da meša vodu, ali nisam dosuo ni kapi od prošlog servisa. Edited November 7, 2021 by stex_pb Quote Share this post Link to post Share on other sites
Novi član 82 Posted November 7, 2021 Meni je Selenija polu-sintetika na Puntu pravila skramu. Od kako sam prešao na Mobil sintetiku nisam je video. 1 Ivanaksentijevic reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites