Jump to content
FAS Goran
n1k

Fiat Nuova Tipo 1.4 16v - povećana potrošnja ulja?

Recommended Posts

22 hours ago, Ivan said:
Bukvalno decenijama unazad je na Fiatima ta mera bila 1l. Interesantno da je uvek to bilo navedeno i u Korisnickim uputstvima, a recimo za Tipo nisam video tu informaciju:
 
Untitledd.thumb.png.fabe7fcf558a88561da0c2cbdbbfab91.png
 
Npr. za identicnu 1.4 16v FIRE motorizaciju (a i ostale) od novijih modela - identican podatak recimo u uputstvu za 500L (levo) i uputstvu za restyle 500L (desno):
 
Untitledee.thumb.png.0fa37f9e97c26e29f463c3b57c937961.png Untitleds.thumb.png.b0f4f9af85805f52cc17c84e8fb0c25d.png 
 
Kod mene je takodje 1368 ccm blok - ista prica i za atmo/turbo (FIRE, T-Jet, MultiAir) kao i za ostale motorizacije:
 
Untitledzz.thumb.png.4e9bede3c99a227926a37b43acdbf376.png
 
Jedino ako su Turci nesto menjali, a da nemamo info :stuart: .
Druga stvar, kolega iznad kaze da je dolio oko 4 dl i da je nivo presao preko pola. Da je na sipci diff MIN-MAX pola litra, na ono sto mu je prethodno ostalo, sipao bi u tom slucaju do vrha sipke?
Treca stvar, bilo bi mi nelogicno da motor koji fabricki troskari ulje ima tako malo "lufta" za kontrolu do minimuma.
Nazalost, ubili su nam pristup do novijeg eLearn na "aftersales.fiat.com", tamo moze da se proveri sa 5 klikova. Kaci slobodno ako imas proverenu informaciju  , najbolje bi bilo da gresim .

Nisam našao nigde podataak nego sam merio par puta pri dolivanju i došao do toga da je nešto ispod 600ml.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mereno u istim uslovima? Tj. mereno kada se ulje sleglo, pa dosuto, motor radio, opet se sleglo pa izmereno?

@djole81ar

To ti je trenutno 15-ak % ukupne zapremine, na koju ces opet dolivati... Licno bih kupio i na MAX dolio sintetiku (u tvom slucaju 5-40 K PE) i to normalno nastavio da dolivam i koristim.

Po nekim mojim saznanjima od ranije - nije preporucljivo mesati mineralna i sinteticka ulja. Polusintetika u sintetiku u manjem procentu je "nuzno zlo" npr. u nekoj situaciji na putu, a svakako je najpametnije sipati ulje odgovarajuce gradacije.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, Ivan said:

. Licno bih kupio i na MAX dolio sintetiku (u tvom slucaju 5-40 K PE) i to normalno nastavio da dolivam i koristim.

Sutra ću uzeti K pure energy pa ćemo videti koliko će još da stane. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 hours ago, Ivan said:

. Licno bih kupio i na MAX dolio sintetiku (u tvom slucaju 5-40 K PE) i to normalno nastavio da dolivam 

Samo ovo sam našao, nema nigde po gradu k pe ovo je izgleda neki stari model tog ulja, kpe je verovatno malo unapređen verovatno po pitanju tog pepela, i za turbo motore? 

16070764452695575110867229026651.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako si pazljivo procitao ono sto sam ti napisao na prethodnoj strani - za nase generacije motora fabrika propisuje ACEA C3 ulja (prethodno si sipao ACEA A3, a ovo je A3/B3, pise ti sve lepo na etiketi).

Ako gledas i Fiatovo odobrenje (ovo 9.55535 na etiketi), za tvoj motor ti treba noviji S2 sertifikat, a ovo je M2.

S' obzirom da si vec miksovao dva ulja (sintetiku i u malom procentu polusintetiku), licno bih pronasao ono sto treba (5-40 K PE) i nastavio da sipam iskljucivo to. Ali to sam samo ja :) , radi kako ti mislis da treba...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pročitao sam i zato sam i slikao etiketu. Ne mislim nego ne mogu da nađem KPE, ako je samo razlika veći standard po pitanju pepela, a koji je uveden kako sad čitam zbog DP filtera, a ulje je istih drugih karakteristika, gustine čega već, gledam da li mogu to da uzmem. Iskrneo verujem da ovo ulje može da se sipa i pri zameni, da je KPE razvijen zbogo filteta i sl. koje nemam, pa na njemu i piše na prednjoj strani MultiAir; a i da bi prodali skuplje ulje... e sad što tiče mešanja to ne znam pa zato pitam. Videću... tri radnje sam obišao, a svuda rade neki da ne kažem šta, za danas potrošio živce za to.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupi bilo koje ulje koje ima navedeni Fiatov S2 sertifikat, koje je trazeno za tvoj motor. To moze biti Liqui Molly, Motul, Shell, itd, nije toliko bitan brend, koliko je bitno da ne bude van specifikacija. 

 

Moderna ulja su zaduzena za podmazivanje raznih stvari, turbine, varijabilnog razvoda, a i uljni kanali kroz blok/glavu su drugaciji nego pre, temperature koje su u motoru su mozda drugacije. Nije ta hemijska analiza ulja bas samo tako jednostavna, da kazes "to su oni uveli zbog ovih sa DPF, a ja posto nemam, mogu i starije". 

 

Naravno, kao i uvek, posledice loseg ulja se ne osete odmah, ali daleko od toga da su zanemarljive. Dobro podmazivanje je kao krvotok, ako tu ima problema, sve zivo moze da se desi... 

 

Ali sto kaze Ivan, tvoj auto, tvoja odluka... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, horvat said:

turbine, varijabilnog razvoda, a i uljni kanali kroz blok/glavu su drugaciji nego pre,

Čas je motor zastareo 35 god, čas mu treba najmodernije ulje.  Kao što rkeoh ako ga nađem uzeću, ako to traži neko moje vreme cimanje ili šta već džaba mu, neće mu ništa biti za narednih 6.000km. Hvala svakako na savetima jer sam obratio pažnju na oznake.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naruci brzom postom iz neke prodavnice, stize za dan i zameni ulje. Nije neki toliko veliki trosak da bi razmisljao duze vreme o tome. Naravno, narucis i taj 1l vise da imas za dolivanje. Tako bi barem ja uradio.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
47 minutes ago, djole81ar said:

Čas je motor zastareo 35 god, čas mu treba najmodernije ulje. 

I jedno i drugo je tačno. :) Kao što znaš, blok, glava, usis, broj ventila i kontrola njihovog rada (mehanička ili elektronska, ili kombinacija)...to sve zajedno čini motor.

Ako je zaista jedini problem gde naći to ulje, onda kao što kaže MS PK, tj. klik OVDE. Kontaktiraj ih, daj im podatke, način plaćanja može da bude i ''pouzeće'' - poslaće ti kurirskom službom. :thumbup: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taman to i htedoh da napisem. Seleniu sam uvek i uzimao iskljucivo u Slodesu. Generalni uvoznik, provereno nije fals, najnize cene, uvek na stanju imaju i redja ulja (tipa ovog novog Selenia ECO2 za Euro6 MultiJet i neke FireFly, menjacko GearForce) - za koja po drugim radnjama imaju izgovore ili neodgovarajuce zamene i sl...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam zasto bi neko uopste razmisljao s obzirom da nije neka investicija.
Uzmes lepo istocis kompletno ulje, sipas ono koje treba po specifikaciji i ne mislis. A ne da gledas hoces li ustedeti 1000 - 2000 a dugorocno moze biti problema.
Mozda i nisam u pravu, ali stvarno ne razumem cemu dilema.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mislim da @djole81ar treba da se opustiš i da ne razmišljaš previše.

 

Sigurno mu neće biti ništa do zamene, nisi sipao neko ulje 20w-60 ili zejtin, sipao si ulje približnih karakteristika. Opusti se i vozi, neće mu biti ništa, kad dođe vreme za zamenu, zameni ulje odgovarajućim uljem i tad dokupi recimo 2 litre koliko će ti biti dovoljno da dosipaš do sledeće zamene.

 

Moj 1,4 - 16v troši ulje i baš me briga :) 

Za 4000 km, kada sam zamenio prvo ulje, koje bilo fabričko, sipao sam oko 0,5l ali je pri zameni bio skoro na minimumu (bar ja mislim, nisam nešto ni proveravao).

Sad sam prešao još nekih 1000 km, od te prve zamene, nisam ni pogledao, vozim ga tu po gradu, kratke relacije, nema opterećenja, visokih obrtaja i sl. Kada budem kretao negde na put, sipaću da bude pun ulja i to je to.

 

I sipaću mu bilo koje ulje koje koje ispunjava standarde a da je na akciji, tj što jeftinije jer ga ionako troši, koja je svrha kupovine nekog turbo*mega/giga ulja. :) 


Samo opušteno i nek se vrti, to mu prija :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugari...Nov tipo 1.4 benzin of kraljeva do kikinde I nazad autoput 90%...sagoreo skoro litar. Kolega nije verovao, sacekao do jutra da se ohladi auto...merac jedva pipao nivo I hladan.

 

 



 

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ispade trosak za ulje oko 1/6 potrosenog goriva. Ili skoro kao cena putarine tamo i ovamo.

Pominjao sam to upravo par postova iznad, a i pisali smo vec naveliko na tu temu prilicno unazad.

Ovo je bas ekstremno, a u pitanju je pis*ivih cca 600 km tamo i ovamo. Pa sta bi onda da ide npr. na more do Grcke, cak i ovi najblizi severni delovi? Da nosi balonce ulja od 5l i doliva 2-3 puta :blink: ?

Koje ulje je u pitanju, znas li mozda?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da je taj 1.4 mnogo losiji nego sto je bio nekad.

 

Da ne nabrajam primere zbog potencijalnih rasprava, ali sam primetio da NEKI motori koji budu odlicni u startu, iz generacije u generaciju postaju sve losiji (verovatno jer su primetili da je "overbuildovan") pa zakidaju kojekuda, da ustede jer smatraju da motor moze da istrpi snizavanje kvaliteta, dok kod nekih motora koji su u startu bili poznati kao losi, postaju sve bolji iz generacije u generaciju jer im resavaju slabe tacke.

 

Kod 1.4 je moguc npr. losiji kvalitet legura metala, losija obrada (veci i nejednaki zazori).

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan

Ulje je iz ovlascenog servisa, sta sipaju ne znam, ja imam 16v, ali mi auto pojede 500-700 ml od zamene do zamene (ravenol VMO), pri tome mogu da kazem da mi auto ide jako dobro za tih 95ks, vuce na svim obrtajima I brzinama, me dimi, pali ekstra, mirno I tiho radi, kompresija bukvalno po fabrickoj spec. (195000km), ali flasa mora u gepek, za svaki slucaj .

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, Home said:

Nov tipo 1.4 benzin

 

2 hours ago, Home said:

(195000km)

 

Jel se ovo odnosi na isti auto? Mislim, 195.000 km nije bas nov auto, izes ga... :D 

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, horvat said:
 Jel se ovo odnosi na isti auto? Mislim, 195.000 km nije bas nov auto, izes ga...  

Tipo je nov, 195000 je moj GP 16v

Share this post


Link to post
Share on other sites
37 minutes ago, horvat said:

195.000 km nije bas nov auto, izes ga... :D 


U Fiat Stilo grupi se za to pise:

 

1. Tek razradjen

2. Koji put

 

:lol:

Edited by igor0511

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 hours ago, vagenovac said:

Mislim da je taj 1.4 mnogo losiji nego sto je bio nekad

I čuveni 1.2 fire sa 8v i 69ks u Fiat Pandi 2019. koju je kolega @Ivan BG dobio sa kako bi se reklo najlonima na sedištima troši ulje abnorlamno.

Da ne pišem bezveze nek on napise potrošnju kad bude video post. 

Edited by Axic

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/4/2021 at 10:47 PM, Home said:

Drugari...Nov tipo 1.4 benzin of kraljeva do kikinde I nazad autoput 90%...sagoreo skoro litar. Kolega nije verovao, sacekao do jutra da se ohladi auto...merac jedva pipao nivo I hladan.

Nov auto, fabricka "corbica" od ulja u motoru.

Meni je tako bilo na novoj Pandi (2020-to godiste), kako sam u ovlascenom dodavao ulje koje oni sipaju (Shell) tako se potrosnja smanjivala i na kraju je prestala.

Rekose mi u servisu tada da su se svi zalili na potrosnju ulja koje je fabricki doslo u motoru.

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 hours ago, Home said:

Ulje je iz ovlascenog servisa, sta sipaju ne znam

Obicno kod njih ide ili Selenia KPE 5-40 ili Shell Helix HX-7 ECT 5-40.

Kod Gorana sipamo upravo ovo drugo i rekoh vec da se potrosnja na Euro 5 turbo verziji tog bloka krece oko 0.3-0.4 l na servisnom intervalu. Pisah vec da sam jedne godine isao do Istanbula i nazad (skoro 2000 km skoro cistog autoputa i pun auto), plus na more, plus otvoren put. Cak i na tom intervalu nije bilo potrebe za dolivanjem i tada je potrosnja bila tih za sada maksimalnih 0.4l (6 "kockica" od 14 na meracu). Iz tog razloga mi je frapantan onakav rezultat na 600 km puta, od cega je mozda ni 500 km autoput.

Sigurno da je razlika sto MA sa C635 menjacem na 130 km/h kruzira (za benzinca) na vrlo lepih 2700 rpm - ali je razlika bas ogromna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada te docekaju u servisu sa "to je normalno", a ti u kreditu I lizingu...sa ganc novim autom u problemu, cekas da prodje garancija...da odlepis samo, mada svi novi troskaju, evo jedan ds4 hibrid srce solidno, ali ipak manje od tipa, ovo je zabrinjavajuce jako.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...