Jump to content
FAS Goran
n1k

Fiat Nuova Tipo 1.4 16v - povećana potrošnja ulja?

Recommended Posts

3 hours ago, knezevic76 said:

Pa da, ali onda ovde dolazimo do apsurda, stari FIRE motori u auto proizveden sada!?

U startu nije namenjen da puca direktno na konkurenciju u vrhu Compact klase. Celokupna ponuda je razvijena na osnovu koncepta sedana, prevashodno za nezahtevna trzista, sto se vidi u maltene svakom aspektu vozila.

To je dalo solidan rezultat u broju prodatih primeraka tokom 2017. i pocetkom 2018. Sto se FIRE motora tice - koliko para, toliko muzike, zato takav Compact kosta toliko koliko kosta. Generalno je to vazilo za sve proizvodjace, svi ti klasicni atmosferci od cca 90 KS su stalno po nekim akcijama. Niti imaju performanse, niti su stedljivi, ali s druge strane jednostavni su i jeftini za odrzavanje. Polako ali sigurno se izbacuju iz ponude i menjaju modernim malim turbacima. Sto se benzinaca tice, dobra stvar za Tipo je sto su u najavi za njega najnoviji GSE benzinci (oko 120KS i 205Nm iz litra zapremine), sa MultiAir III tehnologijom. Ali za srazmerno vecu cenu.

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minutes ago, vagenovac said:

Ovaj nn je stvarno nekad smesan, jel sada ta potrosnja ulja manji problem ako i neki vw trosi ulje. Od svih mogucih razloga zasto nije strasno da motor potrosi nesto ulja najgluplji je zato sto eto i nekom tamo drugom trosi ulje. Stvarno klinacki i nezrelo.

LIitra na 1000 i pola na 10000 km.  Očito vas žulja vau vau.

 

18 minutes ago, Ivan said:

U startu nije namenjen da puca direktno na konkurenciju u vrhu Compact klase. Celokupna ponuda je razvijena na osnovu koncepta sedana, prevashodno za nezahtevna trzista, sto se vidi u maltene svakom aspektu vozila.

To je dalo solidan rezultat u broju prodatih primeraka tokom 2017. i pocetkom 2018. Sto se FIRE motora tice - koliko para, toliko muzike, zato takav Compact kosta toliko koliko kosta. Generalno je to vazilo za sve proizvodjace, svi ti klasicni atmosferci od cca 90 KS su stalno po nekim akcijama. Niti imaju performanse, niti su stedljivi, ali s druge strane jednostavni su i jeftini za odrzavanje. Polako ali sigurno se izbacuju iz ponude i menjaju modernim malim turbacima. Sto se benzinaca tice, dobra stvar za Tipo je sto su u najavi za njega najnoviji GSE benzinci (oko 120KS i 205Nm iz litra zapremine), sa MultiAir III tehnologijom. Ali za srazmerno vecu cenu.

Tipu je dosta problem stanje u Turskoj... No svakako mislim da će ponuda sa novim motorima živnuti, kao i cijena. :D Opet ostaje pitanje što mijenja 1.4 16v jer motor sa 120 KS to nije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ocito si neozbiljan, tebe zulja, ti si ga spomenuo, sve i da trosi 100l na 100km kakve to ima veze sa temom o kojom pricamo? Nikakve, ne doprinosis nista konkretnoj temi, nemas nista pametno reci na neku temu ok desava se svima, ne moras pljuvati odma, smara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normalno je da noviji automobili troše više ulja. Namerno su tako napravljeni.

Fabrike su odlučile da je bolje da motor troškari više ulja, a manje goriva, jer na kraju tako vlasnik dobija jer više uštedi. Jeftinije je kupiti litar ulja na 10.000 kilometara, nego na svakih 100 km sipati litar više goriva.

A, manje goriva troši jer je tako napravljen motor, da kažemo sa većim luftovima kako bi mu se smanjilo trenje. Naravno, nije to jedino što fabrike rade kako bi iz iste količine goriva dobili efikasniji rad motora. Sve ono oko npr. turbina promenljive geometrije, ili povećanja pritiska ubrizgavanja, ili direktnog ubrizgavanja kod novijih benzinaca...sve se to takođe radi da bi iz iste količine goriva dobili efikasniji rad motora. Smanjivanje unutrašnjeg mehaničkog otpora (trenja) prilikom rada motora je samo jedna od mera....koja za posledicu ima veću potrošnju ulja.

 

Ali, zbog toga što su ljudi navikli da je potrošnja ulja jednaka istrošenosti motora, ljudi se danas boje toga. Stereotip je da motor ne treba da troši ulje, tj. da ako ga troši onda to nije dobar motor. Ova danas potrošnja ulja nije ista kao ona od pre par decenija. Ova danas nije pokazatelj da je motor istrošen, ili da je loše napravljen.

 

Fabrike su mogle da reše taj ''trip'' ljudi da su napravili veće kartere, pa tako napravili veću razliku između MIN i MAX nivoa ulja. Tako bi motor trošio ono što i treba, a vlasnik ne bi tripovao da nešto nije ok jer nije ni morao da dosipa, kao što je decenijama već navikao da ne mora da dosipa. I svi zadovoljni. Ali, zapremine kartera ostale iste, motori počeli da se prave tako da više troše ulja, i sada vlasnik mora da dosipa. Ali, pošto je navikao decenijama već da dosipanje ulja između servisnih intervala znači da nešto nije ok sa motorom - eto zabune.

Danas je bitno da je ta potrošnja uvek ista. Ako je 1 litar na 10.000 kilometara, jedino je bitno da ostane tih 1 litar...sve dok je tako, sa tim novim motorom je sve ok. Tako i treba da radi. A, može da bude i više od toga. Neki proizvođači kažu da je ok sve do 2.5 litre ulja na svakih 10.000 kilometara.

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Treba da radi metla u ovoj temi :D

Najjače je što N.N. ne može da shvati da na Fiat Lancia forumu može, i sme da se promene druga marka u pozitivnom svetlu :lol:, a izgleda da ga vau vau naročito žulja, i stalno ga poredi sa Fiatom.

I kao šlag na tortu imamo člana Vagenovac, koji je razbio kod :lol:

Imao je vw, BMW, Fiata, Alfu, Škodu, visi na Fiat forumu i ne pljuje vau vau. 

Eo ja malo pre ispljuvah vau vau, a to neki ne mogu da shvate. 

Edited by marko.jovanovic

Share this post


Link to post
Share on other sites

To što je Neša naveo je krenulo pre petnestak godina da se sprovodi, jer su proizvođači automobila prvo smanjivali težinu automobila, pa poboljšavali aerodinamiku i svašta nešto da bi smanjili potrošnju pogonskog goriva. Na kraju su krenuli da konstruišu motore koji će se lakše vrteti, manji otpor,manje trenje smanjuje potrošnju a veći zazori.
Ti veći zazori dovode do potrošnje ulja, ima čak i formula kako se to proračunava na osnovu utrošenog goriva a ne na osnovu pređene kilometraže. Jer motor radi i kad stoji auto u mestu.
E sad, ono što je čudno je što jedan te isti motor nekome troši a nekome ne troši ulje a imaju istu potrošnju goriva. To je ono što buni vlasnike novih automobila!

Dakle, stari motor ne troši ulje i ima potrošnju 8l benzina.
Kod ovog motora kad krene potrošnja ulja, znači da nešto nije u redu.
Novi motor troši pola litre manje benzina ali i 0.4 l ulja na 1000km.
I mora stalno da se proverava potrošnja ulja da bi se utvrdilo dal je sve u granicama normale ili je vreme za uzbunu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, dekirs said:

U Srba je najveca bolest da se laze za potrosnju goriva i potrosnju ulja.. Treba i to uzeti u racunicu. 

Ta poslovica za Srbe ide malo drugačije

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nov sam ovde, jer sam kandidat za novog tipa sa 1.4. Svačega se večeras načitah kroz ovu temu. Prikupljam informacije. Ali da poverujem da je normalno da relativno mali motor u prvim deseticama hiljada km troši ozbiljnu količinu ulja, ne mogu. 

Pa kamionski motori od po 6000ccm ne troše toliko ni posle više stotina hiljada km! 

Ne smatrate da je normalno što fabrika kaže da je normalno - do 400ml na 1000 km. Oni se time ograđuju od čestih reklamacija i daju sebi mogućnost da prodaju i drugu klasu. Pa i na deklaracije izrazito zimskih cipela piše da su za suvo vreme. I sad, ako nekome budu mokre noge, reći će da nisu adekvatno korišćene. Da su nošenje po suvom, noge bi takođe ostale suve. 

OK, do jednog litra na 20000 km nije strašno, ali mi je zaštrašujuće mire je sa sudbinom da je to normalno. Nije! Možda jeste u granicama očekivanog od proizvođača i konkretnog motora, ali nije normalno. Nije normalno ni to što svi prihvatamo takvu realnost. 

U temi o kupovini tipa sam napisao da ne mogu da shvatim da će mi novi auto trošiti više ulja od starog koji, btw ima 16 godina, nešto manje od 300 000, takođe 16v i konstrukciono je istog tehnološkog nivoa i generacije

 

 

 

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opet kažem, sudim po onome što pročitah ovde u mnogobrojnim temama - velika potrošnja benzina, tromost, potrošnja ulja... Za 500L su se spominjali i problemi sa menjačem, ne znam ide li u Tipa HB isti menjač, pretopostavljam da ide.

 

Nisu li Panda i GP dosta lakši od Tipa HB? Pa im je taj motor bio dovoljno dobar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

500L se proizvodi od 2012 a Tipo od 2015. Meni je Tipo lepsi od 500L kao i vecini predpostavljam pa mi je nekako i realno da se vise trazi Tipo od 500L 

Share this post


Link to post
Share on other sites

500L se prodao kao nov u SRB u više komada nego što će ikada novi Tipo. ;) 

 

@srgor

Kao što kaže @Nikola 1.6, ništa ne fali tom motoru. Motoru kao motoru.

Na Forumu je pisano kako je Tipo kilav sa njim, sporo ubrzava...ali to je individualna stvar (tj. nekome ko dođe iz slabijeg auta u taj Tipo, on ima da leti i misliće da je veoma agilan, a nekome ko je vozio neki turbo motor sa 130-150-170 konja naravno da će Tipo sa 1.4 atmo motorom da bude kilav). To nije do motora, nego do očekivanja ljudi. A, pošto različiti ljudi očekuju različite stvari od auta, ima veliki broj njih kojima 100 konja nije malo. Kao i onih kojima to jeste malo u autu te veličine. Isti taj motor u Pandi 100HP, ili u Puntu mk.2b (buljavom) još kako pravi živahan auto od njih. Išao je on i u Stila, i u novi Bravo, pa i sada u novi Tipo...uvek je Fiat u C segmentu imao u početnom delu ponude tako jedan atmo benzinac. Stilo je u prvim godinama imao čak i 1.2 16v sa 82 KS. :) 

15 minutes ago, srgor said:

Nisu li Panda i GP dosta lakši od Tipa HB? Pa im je taj motor bio dovoljno dobar.

Lakši su, naravno. Taj motor njima ne samo da je ''dovoljno dobar'', već je u Pandi to bio najjači motor u ponudi. U Grandeu je bilo motora ispod njega (postojao je Grande sa 1.2 8v, 1.2 16v, kao i 1.4 8v), tj. nije bio početni nivo kao što danas jeste u Tipu. Dakle, u A segmentu je 1.4 16v bio najjači motor u ponudi, u B segmentu je isti motor bio neki srednji nivo snage, a u C segmentu je eto početni nivo snage. Sve ima svoju logiku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshaoct

Slažem se da je relativno i subjektivno šta je kome brzo a šta kilavo. Ali potrošnja ulja od starta, potrošnja i preko 10l/100km, i otkazi menjača još dok garancija nije istekla su ozbiljne mane. Ponavljam, ograđujem se, ovo sam zaključio iz svega onog godinama pisanog ovde za 500L i Tipa. Opet kažem, jeste najbolja ponuda ali mi se čini ne i idealna.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, srgor said:

Slažem se da je relativno i subjektivno šta je kome brzo a šta kilavo. Ali potrošnja ulja od starta, potrošnja i preko 10l/100km, i otkazi menjača još dok garancija nije istekla su ozbiljne mane.

Jedno vuče drugo...

Onome kome subjektivno ne odgovara taj motor, a ipak je kupio veći auto sa tim motorom...pošto mu ne odgovara (navikao je na jače/voli da vozi brže), on će stiskati, držati gas u patosu, dizati ga često u obrtaje, voziti u visokom obrtajima, i on ima sve onda u paketu kao posledicu takve eksploatacije, tj. i povećanju potrošnju goriva i ulja. Naravno, ta potrošnja ulja je u granicama fabrički propisane norme. Još niko nije pisao na forumu da je potrošio ulja više od toga.

Sa druge strane, onaj kome subjektivno odgovara taj motor, npr. do juče je vozio Punto Classic i istekao mu kredit za njega i sad traži sledeći auto...njemu će Tipo sa 1.4 16v od 100 konja da leti. On ga zato neće ni stiskati gas patos, neće držati često u obrtajima, i kao posledicu toga imaće manju potrošnju i goriva i ulja.

 

Pojašnjeno je ranije zašto današnji motori troše ulje. Treba napustiti stereotip da čim motor troši ulje to odmah po definiciji znači da je motor loš. Ne...to je tako bilo nekada.

Normalno je da noviji automobili troše više ulja. Namerno su tako napravljeni. Fabrike su odlučile da je bolje da motor troškari više ulja, a manje goriva, jer na kraju tako vlasnik dobija jer više uštedi. Jeftinije je kupiti litar ulja na 10.000 kilometara, nego na svakih 100 km sipati litar više goriva. A, manje goriva troši jer je tako napravljen motor, da kažemo sa većim luftovima kako bi mu se smanjilo trenje. Naravno, nije to jedino što fabrike rade kako bi iz iste količine goriva dobili efikasniji rad motora. Sve ono oko npr. turbina promenljive geometrije, ili povećanja pritiska ubrizgavanja, ili direktnog ubrizgavanja kod novijih benzinaca...sve se to takođe radi da bi iz iste količine goriva dobili efikasniji rad motora. Smanjivanje unutrašnjeg mehaničkog otpora (trenja) prilikom rada motora je samo jedna od mera....koja za posledicu ima veću potrošnju ulja.

 

Ali, zbog toga što su ljudi navikli da je potrošnja ulja jednaka kvalitetu/istrošenosti motora, ljudi se danas boje toga.

Fabrike su mogle da reše taj ''trip'' ljudi da su napravili veće kartere, pa tako napravili veću razliku između MIN i MAX nivoa ulja. Tako bi motor trošio ono što i treba, a vlasnik ne bi tripovao da nešto nije ok jer nije morao da dosipa, kao što je decenijama već navikao da ne mora da dosipa. I svi zadovoljni. Ali, zapremine kartera ostale iste, motori počeli da se prave tako da više troše ulja, i sada vlasnik mora da dosipa. Ali, pošto je navikao decenijama već da dosipanje ulja između servisnih intervala znači da nešto nije ok sa motorom - eto zabune.

Share this post


Link to post
Share on other sites

-Apropo ovog što se pominje za karter... zbog (ne)tripovanja je tako napravljena i skala za temperaturu motora. Kazaljka stoji zakucana, a temperatura u stvarnosti varira - baš da ljudi ne bi paranoisali.

-Potrošnja manja od 10 litara u uslovima prave gradske vožnje za benzinca C segmenta je (po meni) utopija.

-Realno, za većinu populacije taj i takvi atmosferci imaju zadovoljavajuće performanse i vrše posao. A po forumima, većina nas smo neka druga kategorija

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uputstvo kaze 400g na 1000 km da je normalno, sto bi na tu km doslo skoro 6L, sto tesko da ce prihvatiti, ali opet, previse je da bi se ignorisalo.

Jako nezgodno.

Kako se koristi auto? Da li su pretezno gradske voznje ili autoput?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pih, to je 1l na 10.000km, takoreći zanemarljivo. Ja se ne bih uzbuđivao, ali bi radio male servise na 10.000km, ionako je košta smešno za taj motor (ne kod ovlašćenih neznalica i derača).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stigao do prvih 1000km i dolio ulje. Falilo celih 100ml. Ja zadovoljan.

 

Posle svakakvih priča ovde za 1.4 i potrošnju ulja, ispade da auto troši 1l na 10000km što je rekao bih skroz korektno imajući u vidu da se radi o novom i nerazrađenom motoru.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proverio danas ulje posle 2500km nakon malog servisa i prijatno se iznenadio. Jedva da je nesto ispod maximuma. U servisu su sipali shell umesto selenie. Selenie sam na 10k km potrosio 1.2 litra.

P.S. Neposredno pred mali servis sam kupio litar selenie da dolijem. Ostalo mi je neki 8 deci ako nekom treba da dolije, poklanjam, ja je ne bi mesao sa shellom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rano je 2500 km za zakljucke. Izmedju 5-7 hiljada krene da "srkce" uglavnom :)

Barem kod mene tako obicno biva :)
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...