Jump to content
FAS Goran
n1k

Fiat Nuova Tipo 1.4 16v - povećana potrošnja ulja?

Recommended Posts

Ja sam u JTD sipao Total 5w40 i vrtio se dok mi nije dosadio :). U JTD realno moze i jestivo ulje :).

Kod mene trenutno Tipo ne trosi ulje, da li ce poceti, znacemo dok predjem jos 7 h.

Obicno menjam na 10-13000 km na svakom dosad autu.

Liqui Moly je ozbiljna firma, ulje bi moralo biti ok.

Po meni je problem potrosnja od 2dcl na 1000. pogotovo zato sto malo staje u motor.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/8/2020 at 2:17 PM, Skundra said:

Pozdrav ljudi!!! Evo, vratih se iz Niša. Kad sam išao u Niš, manje-više sam cijelo vrijeme išao "na tempomatu" na 130 km/h na 3500 obrta u šestoj. Kad sam se vraćao, bila je em kiša, em gužva na cesti, tako da sam često usporavao i ubrzavao i šaltao u nižu, tako da je bilo više vožnje u visokim obrtajima. Ukupna kilometraža od prethodnog dolijevanja na maksimum je bila 1400 km, od čega 250 km gradske vožnje. Za tih 1400 km mi je potrošio 2-2.5 dcl ulja. Dosuo sam danas 2 dcl na ugrijanom motoru i ostalo je možda 1 mm do maksimuma. Dakle, potrošnja ulja je trenutno između 1.5 i 2 dcl na 1000 km. Očito da je nešto manje ulja trošio na autoputu, bez obzira na više brojeve obrta nego što troši u gradu. Kad se ta potrošnja ulja normira na potrošnju goriva, to ispada negdje cca 0.2% od potrošnje goriva, što mislim da je OK. Vidjećemo hoće li se šta smanjiti kako se kilometraža bude povećavala, trenutno na tahou imam 8500 km ali, mislim da je to i ovako sasvim OK.

Ne bih se slozio. Previse je. Na 15000 to je 3l. Da li uopste menjati ulje?

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/13/2020 at 12:11 PM, DjoleJTD said:

Ne bih se slozio. Previse je. Na 15000 to je 3l. Da li uopste menjati ulje?

Pazi, da je moj motor izolovan slučaj, složio bih se da sam naletio na loš komad ili šta već i zato sam i postavio pitanje na forumu. Fora je što ovdje u BL znam za najmanje 4 takva automobila i sve i jedan potroši 1 litar na cca 6k km (uključujući i moj). Sestra od drugara je u Austriji nedavno kupila isti takav i njen troši malo manje, ali je to opet cca 1 litar na 10k km. Razgovarao sam sa taksistom u Nišu, koji, isto kao i ti, kaže da njegov "ne troši", ali da svim ostalim njegovim kolegama troše, opet cca 1-2 dcl na 1k km. Vidio si ljude na ovom forumu, to je opet tu negdje ta ista potrošnja ulja... 

 

Tako da ispada da je kod ovog 1.4 16v atmo motora izolovan slučaj motor koj ne zahtjeva dosipanje između servisnih intervala, bar koliko se meni čini. Sad zašto je to tako, to je druga stvar, da li su u pitanju veće tolerancije pri samoj proizvodnji (što bi objasnilo povoljnu cijenu vozila sa ovim motorom), da li je negdje napravljen propust u proračunu geometrije klipa, krutosti karika, ili nešto treće, to ne znam.  Ali je za zapitati se, ako je konstrukcija motora takva (što ne tvrdim da je dobro) da troši izvjesnu količinu ulja na 1k km, ako takvom motoru promijeniš brand ulja i ta se potrošnja odjednom višestruko smanji, kako to utiče na podmazivanje sklopova u motoru? Možda dobro, ali možda i ne. 

 

A druga je stvar što očito večina nas na Balkanu potrošnju ulja shvata sujetno kao dužinu čega već :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je takođe slično na Tipu. Ne valja da ne troši ulje uopšte ali ovoliko se baš ni meni ne sviđa. Poređenja radi, u firmi službeni 500L sa istim motorom isto tako u gepeku ima kanticu Selenije i tera sada na 100.000 evo već sedmu godinu bez ikakvih problema. Fire atmo nije novi motor, zna se, išao je i na Grande Punto. Ima ga jako dugo. Da li je to problem od ranije ili noviji, ne znam.  

Edited by Mix74

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zasto ne valja da ne trosi ulje uopste?

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po meni mora bar mali sloj ulja da ostane na zidovima cilindra kada skidajuća karika prođe. Ne valja da bude sa preterano malim zazorom.Govorim o vrlo malim količinama. Da je potršnja 0.5l ulja na 15—20000km onda bi to bilo po meni OK. Ovo govori da je obrada na niskom nivou. Ovako. Ne znam videćemo. Indicije sa 500L govore da mu ne smeta. Ali dokle?

Edited by Mix74

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taj motor postoji zadnjih 100god. i takav je oduvek. Troskari po malo ulja kao benzinci generalno ali traje, ne brini :)

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, MS PK said:

Taj motor postoji zadnjih 100god. i takav je oduvek. Troskari po malo ulja kao benzinci generalno ali traje, ne brini :)

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока
 

Ja mislim da je ovde sve rečeno po ovom pitanju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od 80-120ml potroši na 1000km.
Jednom mesečno otvorim haubu, dolijem i to je to. 90% gradske vožnje.

Prošle godine čim sam ga isterao iz salona kupio sam konzervu od 2l i ostalo je još litar a ja sam na oko 10k na satu.

Jel mogu ovaj preostali litar da iskoristim u toku ove godine? Da ne kupujem novo ulje. Datum proizvodnje 9.2018.

U ovlašćenom mi rekli slobodno iskoristi ali mi se čini da je nekako ređe sad, verovatno zbog visoke temperature a stoji u gepeku.

Sent from my Mi 9T using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slobodno drži. 5w40 je i onako ređe ulje za novije motore. Može još da stoji. Neće da se baci. Ne zaboravi. Pravi vozač Tipa mora da ima Seleniju u gepeku, da šalta u sekundi pecizno i troši bar 1.5 l rakije mesečno. Posle šaltanja, naravnoB).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uzmite u obzir i viskoznost i proizvođača ulja. 

U mom privatnom Stilu 1.4 menjam na 10k km, kupim 3 litre 10W40 Selenia 20K, ostane mi malo ulja, koje dolijem na 8.000 i na oko 10.000 nova zamena. 

Prvobitno, pre 5 godina, je u tom motoru bilo 5W40 ulje, Motil čini mi se, i potrošio ga je do minimuma nakon 4.000 km brže vožnje na auto putu.

Ženin službeni 1.4 u 500L sa pređenih 25k, ulje 5W40 je na minimumu. Prva zamena je bila na 15k km. Po meni, ulje je spremno za zamenu. Em ga nema, em je potamnelo. Međutim, plan je da se dospe novo ulje i vozi tako do 30k km. O potrošnji u tom periodu, nije smisleno pominjati. 

 

Kad bi Fiat Tipo 1.4 koristio  ulje 10W40 nekog drugog kvalitetnog brenda, ova tema možda ne bi ni postojala. Zato, bez brige. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam jedno pitanje u vezi novog Tipa. Kakva su vam iskustva sa potrošnjom ulja?

Na strani 194 uputstva piše: "Maksimalna potrošnja motornog ulja je, indikativno, 400 grama na 1000 km" ???!!!???

Mislim, pa to je 4 litra na 10.000??? Kakva su iskustva vlasnika?

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

@danko

 

Pogledaj sada, nakon spajanja, sve ranije napisano u temi na kojoj smo. :thumbup: 

Inače, tih maksimalnih 400 gr na 1.000 kilometara je default odredba koja stoji u Fiatovim knjižicama za sve motore jedno 20-30 godina unazad, možda i duže. :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/6/2020 at 7:28 PM, danko said:
Imam jedno pitanje u vezi novog Tipa. Kakva su vam iskustva sa potrošnjom ulja?
Na strani 194 uputstva piše: "Maksimalna potrošnja motornog ulja je, indikativno, 400 grama na 1000 km" ???!!!???
Mislim, pa to je 4 litra na 10.000??? Kakva su iskustva vlasnika?

Ne brini ništa, to je regeneracija DPFa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesantno kako takva razlika izmedju 1.4 turba i 1.4 atmosferca. Pitam li se kroz sta potrosi, da nije nesto oko onog varijabilnog razvoda? Ne deluje mi da kroz karike toliko srkne... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ja pisem godinama unazad ;) , interesantno. Kao da su razliciti blokovi u pitanju :) , kod 1368 ccm turbaka (T-Jet, MultiAir) potrosnja se kod vecine ljudi koje znam krece 3-5 dl na 10.000 km. Zivo me zanima kako ce se po ovom pitanju pokazati FireFly.

1 hour ago, djole81ar said:

Dosuo 300-400 mil prešlo pola.

Izmedju MIN i MAX oznake je 1l, odnosno svaka ta "kockica" na slici je malo manje od 1 dl. Znaci da je svukao oko 7 dl na 4000 km - tj. ovim tempom to ce biti 1.75l ulja na servisnom intervalu. I to da racunamo da je interval 10.000 km. I to opet sa vrlo malo otvorenog puta, znaci da na otvorenom (pogotovo AP) verovatno przi jos zesce.

Ali vec je odavno zakljuceno da je motor konstrukciono takav, pocevsi jos od 500L kada su ljudi krenuli to da prijavljuju kao neobicno. Jednostavno stvar o kojoj mora da se vodi racuna, pogotovo sto je i kapacitet manje od 3l ulja.

Koje 5-40 ulje sipas, pretpostavljam Helix HX-7 ECT ili Seleniu K PE ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
39 minutes ago, Ivan said:

zmedju MIN i MAX oznake je 1l, odnosno svaka ta "kockica" na slici je malo manje od 1 dl. Znaci da je svukao oko 7 dl na 4000 km - tj. ovim tempom to ce biti 1.75l ulja na servisnom intervalu

Pa ne verujem da će toliko. Do prvog servisa sam kupio 1l a nešto mi se i prosulo u gepek posle prvog sipanja, tako da je i manje od 1l potrošio. Nisam gledao posle servisa da li je bio do MAX simapno, a i ne znam koji je raspon MIN MAX, videću posle dokle se popeo nivo, ovo malopre ''prešlo pola'' je bilo par min nakon sipanja, verovatno će da slije još. Ja opet računam da do 1l će biti. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iz mog iskustva sa tim motorom najmanje mi je trošio Ravenol VMO 5w-40  oko 1,5 dcl na 3500km do mora i nazad,pri čemu je auto put 2200,ostalo magistrala i lokalni putevi.Probao sam Selena,Fuchs,Eneos,Shell,Ravenol,njega ću koristiti u  t jet-u ali RUP 5w-40

Share this post


Link to post
Share on other sites
43 minutes ago, Jim9 said:

Od Min do Max je oko 550ml.

Bukvalno decenijama unazad je na Fiatima ta mera bila 1l. Interesantno da je uvek to bilo navedeno i u Korisnickim uputstvima, a recimo za Tipo nisam video tu informaciju:

 

Untitledd.thumb.png.fabe7fcf558a88561da0c2cbdbbfab91.png

 

Npr. za identicnu 1.4 16v FIRE motorizaciju (a i ostale) od novijih modela - identican podatak recimo u uputstvu za 500L (levo) i uputstvu za restyle 500L (desno):

 

Untitledee.thumb.png.0fa37f9e97c26e29f463c3b57c937961.png Untitleds.thumb.png.b0f4f9af85805f52cc17c84e8fb0c25d.png 

 

Kod mene je takodje 1368 ccm blok - ista prica i za atmo/turbo (FIRE, T-Jet, MultiAir) kao i za ostale motorizacije:

 

Untitledzz.thumb.png.4e9bede3c99a227926a37b43acdbf376.png

 

Jedino ako su Turci nesto menjali, a da nemamo info :stuart: .

Druga stvar, kolega iznad kaze da je dolio oko 4 dl i da je nivo presao preko pola. Da je na sipci diff MIN-MAX pola litra, na ono sto mu je prethodno ostalo, sipao bi u tom slucaju do vrha sipke?

Treca stvar, bilo bi mi nelogicno da motor koji fabricki troskari ulje ima tako malo "lufta" za kontrolu do minimuma.

Nazalost, ubili su nam pristup do novijeg eLearn na "aftersales.fiat.com", tamo moze da se proveri sa 5 klikova. Kaci slobodno ako imas proverenu informaciju :thumbup: , najbolje bi bilo da gresim :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izgleda je tako, 1l min max, sad sam proverio, nivo u motoru je blago iznad polovine, a sipano je nešto manje od 400ml, presuo sam ostatak u flašicu od 0,5l i ima još 100-150. Jedino što nisam gledao koliko je sipano u servisu... moguće da je i potrošio, ko će ga znati, ne znam što bi sad više nego u prvih 10.000... možda po gradu kreni stani više potroši, ovaj otvoreni put je većim delom do cg preko žabljaka, tu je stuko bar 200-300g :) 

 

NEgo, drugi je problem, sad vidim da sam uzeo 10w40 ulje Selenia 20K, umesto Selenia  K pure Energy 5W40.. ja znam da je nešto K bilo... i to sam i dosuo... Ne verujem da može da bude problem? Nego na dalje, da li da uzmem 5W ili mogu ovo da dospiam? 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A joj, pa to bas nije bajno. Mislim, nece mu biti nista verovatno, al...

 

Jos koliko imas do servisa? Nemoj dalje dolivati 10w40, nego 5w40, a bilo bi idealno da to sad sve ispustis i sipas novo 5w40... 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

20K ti je ACEA A3 ulje, tj. za starije generacije motora. Samo na sintetskoj osnovi (neki ce reci polusintetika), plus sto je gradacija 10-40 (malo gusce na nizim temperaturama).

K PE (Pure Energy) je ACEA C3 ulje, namenjeno za modernije motore - tj. sintetika, sa nizim sadrzajem pepela, 5-40 gradacije. Jos je za moj MultiAir (i motore tih generacija) bilo preporuceno ACEA C3 i preporuka je i u upustvu da se nikako ne sipa ulje karakteristika ispod toga.

Zato sam te i pitao koje ulje ti je bilo sipano/dolivas... Verujem da je ovo sto si dolio mala kolicina, a svakako ubuduce sipaj odgovarajucu specifikaciju za taj motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam još dosta do servisa. Dosuto je oko 400ml. Ima prostora još do max, ja mogu da dokupim da dokupim 5w i da dolijem do max. Iskreno ne petlja mi se sad da menjam svo ulje ako nije neophodno. 

Edited by djole81ar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...