Jump to content
FAS Goran
nikola bekic

Fiat Panda - zamena amortizera pre podešavanja trapa?

Recommended Posts

Drugari, izgleda da moram raditi optiku trapa. Zadnji put rađena prije dvije godine. U međuvremnu sam udario u ivičnjak (samo sam kretao, ali ipak je guma malo izduvala i primjetio sam da se volan zakrenuo). Nakon toga je skidan točak da se zamjeni zaktretač. Na istom tom, to jest desnom točku. lijevi amortizer mi je procuiroi i msilim da je prazan. Zanima me moram li promjeniti amortizere prije optike trapa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da bi pravilno centrirao trap treba da zameniš amortizere i sve ostalo što je pohabano u vezi trapa..Kad to središ -zameniš onda ideš na centriranje..Šta ne valja mogu da ti kažu majstori koji se time bave..

U većini servisa pregled je besplatan..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala drugari. Može li mi iko napisati šta sve tačno da pogledam? Da se pripremim, jer majstori vole fušeriti. Već neki period vozim sa probijenim amortizerom, a razlog zbog kojeg vas pitam je škripanje iz prednjih kočnica (majstor mi hoće reći da škripe zimske gume ili taj amortizer, odnosno optika nije dobra). Već neko vrijeme čujem tu škripu, s tim da je u zimskom periodu manja ili je nema. Preključe stavljeni novi diskovi i pločice (delfi). I dalje škripi, doduše manje. Kad skrećem ili idem sporije taj se zvuk javlja, a nakon nekoliko pređenih kilometara. Ja sumnjam na kliješta ili tečnost (i majstor je rekao da na prethodnim diskovima nisu puštala dobro na donjem dijelu). Tim više što su prethodni diskovi korodirali dobro, pa mislim da se moglo nešto tako desiti i sa kliještima. Pa i na ležaj.

 

Panda zaista počne vući u lijevu stranu nakon određenog vremena kad pustim volan. Ali sam primjetio da su mi prednji točkovi topli (zadnji ne), i da je lijevi topliji od desnog. Prije promjene diskova i pločica više se čuo desni, a desni disk više pojeden. 

 

Nakon promjene diskova i pločica autonomija se povećala. Za 20KM (9 litara benzina kod nas) prešao preko 148km. I to testne vožnja sa visokim obrtajima. Prethodnih dana nisam mogao ni 100. Ali danas nakon stajanja na jednom pravcu, kad sam krenuo škripi opet i kao da malo koči i usporava. 

 

Ima li neko još ideju na šta treba da obratim pažnju (Kliješta, amortizeri, ležaj, ili možda čak nosač motora ili nešto drugo), pošto mi po svemu sudeći predstoji borba i nadjebavanje sa mehaničarima? 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Edited by nikola bekic

Share this post


Link to post
Share on other sites

U vezi kočnica. Ako ti se greju točkovi, skinuti klešta, razraditi klipove na čeljustima, proveriti sve one gumice na čeljustima. Kada se ovo sredi preporučujem ti i vrlo bitnu stvar, a to je kompletna zamena kočionog ulja u celom sistemu i odzračivanje.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planiro sam i zamjenu ulja u kočnicama. Auto je u mom vlasništvu treću godinu, a nisam nikad to radio. Sumnjam i da je prethodni vlasnik. Samo što mi nijedan mehaničar neće to da odradi. Kao ni ulje za mjenjač. Jer to kod nas ne rade i smatraju da je glupo. Vjerujte mi, pokušavao sam nekoliko puta. Al zato ulje u motoru kažu da se mijenja na svakih 5000-8000 km. Al kažu, bolje na 5000. Sad mi predstoji zajebavnje sa mehaničarima po Bosni. Iz iskustva znam, zato što su mi stavljani nove pločice nazad zbog ovog zvuka. Tokarili diskove nazad. A jedni su mi uspjeli čak staviti kraću sajlu ručne. Sve to da bi na kraju skonto da mi zavija iz prednjeg desnog.

 

Ovo za gume me ipak zabrinulo, jer je mehaničar vulkanizer isto. 

 

I ako kočnice nakon razrade prestanu zavijati, vrijedi li raditi optiku na ovakve amortizere? Jer kod nas je optika 30KM, a amortizere sam sam mijenjao prije 2 godine i nakon ovoga sa diskovima, pločicama i razradom, neću biti baš solventan neki period. Tako da mi je lakše uraditi optiku, ako išta znači na ovakvo stanje, nego stavljati amortizere i zakretače..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Кakvi su ti to bre majstori, zamena ulja u kočnicama i menjaču je rutinski posao.

Odvezi se do nekog većeg mesta i nađi krštenog mehaničara.

Кakvih 5000 km za motorno ulje...

Ako ti je amortizer procurio, radi sopstvene bezbednosti treba ga menjati, nekontrolisano skače.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam prijatelju. Počinjem da mislim da nema krštenih majstora. Obilazim majstore na području tri grada u svojoj šoferskoj karijeri, koja nije baš duga. I svaki me nečim zaprepasti. Jedan mi okreno zakretač naopako (onu strelicu u suprotnom smjeru). Onda već pomenuta kraća sajla ručne.  Na prethodnom autu odem da zamjenim pločice, nakon zamjene ne radi ABS, a kad odem da popravi taj ABS, kaže mi lik da ja ne vozim brzo i da nema potrebe. Jedan nasuo pogrešno ulje. 

 

U ovoga sad sam imao povjerenja, ali počinjem da sumnjam u njegovo znanje, ili volju da mi ovo popravi. 

 

A ovo za ulja je živa istina. Meni je čudno što i majstori tako razmišljaju. Još kad im kažem da je meni po knjizi interval za motorno ulje 20 000. Ti sad vidi da treba mijenjati u mjenjaču, prednjem diferencijalu, kočnicama, pa i zadnjem diferencijalu (jer vozim auta 4x4). Znaš kako me pogledaju kad ih pitam, ko da sam lud.

 

Sad mi je prioritet da otklonim ovo zavijanje iz prednjih točkova. Amortizeri će morati čekati bar još mjesec ili dva dok ne skupim pare za bolje. Ovi sad su neki fušerski i nisu dugo potrajali.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo gledam po netu forume i neki dobar video sam gledo na jutjubu (i zanemarujem ostale obaveze). Moram još vidjeti čime se to maže, jer sam pročito da neke masti valja stavljati, druge ne. Pošto sam laik za te stvari , puno mi je to pojmova sad.. šta su klipovi, neke opruge, gumice i sve to. A vidim da je čest problem kod ljudi. Moram to dobro povatati i utvrditi, kad odem da mi nešto ne preskoči uraditi (kao to podmazivanje) il šta ne bude skido macolom, nešto šmirglo što ne treba i slično. 

 

Pa ko zna čime se mažu limići, a čime onaj metal iz gumica što vraća, nek piše...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kad sam prošle godine menjao diskove i pločice na mom autu,koristio sam bakarnu mast u spreju.Ona se pored kočionih sistema koristi i na mestima gde su visoke temperature jer je otporna na temperaturu.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imaš kakvu sliku od te masti? Kako se zove? I gdje se to kupuje? Pročito sam da vole staviti neku mast koja vremenom napravi neki drugi belaj. Moraću to pokupovat prije nego krenemo šarafat, da ne bude da nešto nema kad rastavimo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Imaš kakvu sliku od te masti? Kako se zove? I gdje se to kupuje? Pročito sam da vole staviti neku mast koja vremenom napravi neki drugi belaj. Moraću to pokupovat prije nego krenemo šarafat, da ne bude da nešto nema kad rastavimo.


Bakarnu mast sam naručio preko interneta ovu sa slike .A dok ne rastavite sve ne zna se šta je dobro,šta ne.Recimo postoji set gumica za reparaciju čeljusti (gumeni klizači,zaštitni semerimg oko cilindra i O-prsten na cilindru.)U slučaju da nisu dobre,treba ih zameniti,ali ako su dobre onda ne treba.....f7c72f3ed861eb455b7732d4cf8ce1e2.jpg

Послато са SM-J710F уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/17/2019 at 5:03 PM, nikola bekic said:

prednji točkovi topl

sasadoncis02 je dobro objasnio, blokiraju ti klijesta..imao sam slicnu situaciju.

imas li neki sliku Pande? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, Zan Batist said:

sasadoncis02 je dobro objasnio, blokiraju ti klijesta..imao sam slicnu situaciju.

imas li neki sliku Pande? :)

Imam nekih slika. A nije problem ni uslikati. Jedna slika je na kaveru na profilu. Imam stare diskove i pločice, pa ako nekog interesuje na čumu sam kočio, mogu uslikati

Share this post


Link to post
Share on other sites

pogledao.. takva je i moja, samo u sivoj boji.. je li ova zuta boja metalik?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, Zan Batist said:

pogledao.. takva je i moja, samo u sivoj boji.. je li ova zuta boja metalik?

Ne bih rekao da je metalik. Prije je ona dosadašnja boja na starijim automobilima. Ali meni se ovako više i sviđa. Žuta je i neobična, a i škripi brate na kilometar. Ne mogu ljudi da me ne primjete..haha.. Šleperi se sklanjaju u stranu kad idem..haha..

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...