Jump to content
FAS Euroauto Goran

Recommended Posts

Toyota RAV4 Adventure

 

toyota rav 3adv.jpg

 

Iz Toyote stiže nova ponuda SUV modela RAV4 koji je sada u Adventure verziji pokušava da proširi krug potencijalnih kupaca. Tako RAV4 Adventure karakterišu doterani stajling prednjeg dela sa robusnijim izgledom (uključujući crni prednji gril, crne okvire svetala za maglu, srebrne zaštitne elemente), proširenja blatobrana i mat sivi alu točkovi od 19 inča.

 

toyota rav 2adv.jpg

 

Osim toga, deo paketa čine i sedišta sa crnom sintetičkom kožom i narandžastim šavovima, el. podešavanje prednjih sedišta, USB-C portovi, kao i novo LED osvetljenje enterijera.

 

toyota rav 1adv.jpg

 

Hibridni pogon je sa 2.5 benzincem (kombinovana snaga je 219KS), uz 4x4 pogon. Toyota još nije saopštila cenu za RAV4 Adventure, dok se početak isporuka očekuje u prvom kvartalu 2022. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je ovaj Rav4 pobednik loseg dizajna. Kada se pojavila delovala mi je simpaticno. Sada vidim neopran auto na ulici i rekao bih da je ‘95-05’ godiste max. Zato se i divim ljudima koji daju 40-50000e za ovo cudo lepote

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, neshaoct said:

Toyota RAV4 Adventure

 

toyota rav 3adv.jpg

 

Ovaj blago redizajnirani je "i da Bog pomogne". Ono pre toga mi se ne dopada nikako. Ali, to je samo moj ukus. Očito je da ogromnoj većini kupaca te klase širom sveta njegov dizajn uopšte nije sporan.

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

osv.jpg OSV: Toyota RAV4 Plug-in Hybrid

 

Čudno je da je Tojota bila jedan od poslednjih proizvođača koji je primenio plug-in tehnologiju u svojim SUV modelima. Pre svega zato što je Toyota bila prvi brend koji je uveo plug-in tehnologiju bilo koje vrste na tržište sa modelom Prius još 2012 godine. Pet godina kasnije je predstavljena druga generacija tog automobila i očekivali smo da ćemo ubrzo videti njegovu tehnologiju i na drugim modelima Tojote. To se ipak nije dogodilo brzo kao što se očekivalo, ali je krajem 2019. godine Toyota najavila da će peta generacije RAV4, za koji je prvobitno rečeno da mu je dovoljan blagi hibrid, ipak dobiti i plug-in verziju.

 

U to vreme tržište SUV-ova srednje veličine je već bilo dobro popunjeno plug-in (PHEV) modelima. Peugeot, Citroen, Opel, Ford, Seat, Mitsubishi, zajedno sa premium proizvođačima kao što su BMW, Audi, DS, Mercedes, Volvo... svi su oni već ponudili takav auto. Iako se RAV4 pete generacije u početku dobro prodavao i samo kao blagi hibrid privlačeći više od 120.000 kupaca u zapadnoj Evropi u prvoj godini prodaje, bilo je jasno da će mu takođe biti potrebna plug-in varijanta da bi zaista mogao da se takmiči sa ostalima.

 

Sa kombinovanom izlaznom snagom od 306 konja, plug-in verzija nudi prilično veliki korak napred u snazi u odnosu na standardni RAV4 Hibrid (blagi hibrid) koji nudi 215KS sa prednjim pogonom, ili 219KS u verziji sa pogonom na svim točkovima. PHEV varijanta dolazi samo u formi 4x4, a povećanje snage je ostvareno zahvaljujući snažnijem elektromotoru uparenom sa većom litijum-jonskom baterijom visokog. Toyota kaže da ovakav RAV4 uhvati stotku za samo 6 sekundi, i da može da ide sve do 135 km/h bez korišćenja motora sa unutrašnjim sagorevanjem.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/29/2021 at 12:21 PM, neshaoct said:

Iako se RAV4 pete generacije u početku dobro prodavao i samo kao blagi hibrid  ... prilično veliki korak napred u snazi u odnosu na standardni RAV4 Hibrid (blagi hibrid) koji nudi 215KS sa prednjim pogonom, ili 219KS u verziji sa pogonom na svim točkovima.

 

RAV4 Hibrid nije "blagi" hibrid (nije MHEV), već klasičan hibrid (HEV).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas pročitam jedan tekst na AutoRepublici u kome se govori da će biti promenjen način iskazivanja prosečne emisije CO2 i potrošnje po WLTP za Plug-in hibride. Jer je on sada potpuno nerealan.

 

Da bih lakše razumeo gde je "kvaka" oko sadašnje deklaracije za Plug-in, odem na sajt Toyota.rs i pogledam WLTP dekleracije za tri verzije RAV-a: za Plug-in hibrid ( PHEV ), za hibrid (HEV) i običan SUS.

 

Deklaracija za CO 2 i potrošnju za mešoviti ciklus je deklarisana ovako:

PHEV - 22 gr CO2 i potrošnja 1 litar / 100 km

HEV - 128-133 gr CO2 i potrošnja 5,7 - 5,9 litara 

SUS - 162 - 172 gr CO2 i potrošnja 7,1-7,6 litara.

 

Medjutim, ako se gledaju WLTP podaci za pojedinečne sekcije testa (iz kojih se izvlači taj "prosek" za mešoviti ciklus ), ona su dekleracija:

 

Mala brzina (l/100 km) –             7,7 (PHEV);  5,9-6,2 (HEV) i  8,7-9,1 (SUS )
Srednja brzina (l/100 km) –         5,3 (PHEV);  4,8-5,0 (HEV) i  7,0-7,4  (SUS )
Velika brzina (l/100 km) –            5,7 (PHEV);  4,9-5,1 (HEV) i  6,2-6,5  (SUS )
Veoma velika brzina (l/100 km) – 7,7 (PHEV);  6,7-6,9 (HEV) i 7,5-7,8  (SUS ).

 

Očito se vidi da PHEV u hibridnom modu ( tj. ako se ne vozi kao EV ), da on troši značajno više od HEV varijante RAVa, a da u režimu "veoma velika brzina" (prosek te sekcije WLTP testa je 94 km/h) PHEV troši kao običan SUS ( 7,7 u odnosu na 7,5-7,8 ).

 

Emisija CO2 direktno zavisi od količine utrošenog goriva, a PHEV u hibridnom modu "troši dosta".

Pa, ipak, mada "u mešovitom ciklusu" običan HEV ima deklaraciju od 128 - 133 g2 C2, PHEV varijanta se zvanično deklariše samo sa 22 gr CO2 ( i potrošnjom od samo 1 litar ). Kao da on u hibridnom modu troši manje, mada troši više od HEV varjante.

 

I ta 22 grama CO2 su osnov za sve poreske obaveze ili subvencije.

 

A do 22 grama se došlo "ponedrisanjem", jer je neko izgleda "zamislio" da će PHEV vozilo da se u EV modu vozi 80-90% ukupnih životnih kilometara ...

 

 

 

 

Evo ih katalozi sa WLTP podacima za sve tri varijante RAVa:

 

https://www.toyotaadria.com/rs/pdf/katalog_vozila/Katalog_RAV4_MY22_SRB.pdf

 

https://www.toyotaadria.com/rs/pdf/katalog_vozila/katalog_rav4Plugin.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

AutoservisEmisija.jpg AutoservisEmisija: Toyota RAV4

 

Plug-in hibrid = osnova je 2.5 benzinac sa 4 cilindra koji daje 185 konja na 6.000 obrtaja, plus dva elektromotora. Prednji elektromotor ima 180 konja, zadnji 54 KS, tako da auto ukupno raspolaže sa 306 konja. Baterija je kapaciteta 18.1 kWh.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

chasingcars.jpg ChasingCars: 2022. Toyota RAV4 Hybrid

 

RAV4 restajling ima osvežen prednji deo i neke promene u opremi, kao što se vidi na ovoj vrhunskoj varijanti:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

motormouthyoutubenovi.jpg Motormouth: 2022. Toyota RAV4 hybrid

 

Pod haubom ima 2.5 motor sa 4 cilindra i eCVT menjačem. Dakle, hibrid je sa ukupno 219 konja i pogonom na sva 4 točka.

Bazni model ima isti 2.5 motor ali bez dodatne elektronike u pogonu, tj. ima klasični automatski menjač i raspolaže sa 203 KS, dok mu pogon može biti samo napred ili na svim točkovima:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

AutoservisEmisija.jpg AutoservisEmisija: Toyota RAV4

 

U varijanti sa plug-in hibridnim pogonom, što u praksi znači da je ovo trenutno najjača Toyota hibrid koja se danas može kupiti jer ovakav RAV4 ima 302 konja:

 

 

 

 

Edited by neshaoct
dodat opis

Share this post


Link to post
Share on other sites

autoexpress.jpg AutoExpress: Toyota RAV4 Adventure

 

Ko god je u potrazi za dobro napravljenim, ekonomičnim, praktičnim i udobnim SUV-om koji će verovatno biti odličan u pogledu pouzdanosti - Toyota RAV4 je dobar izbor.

I, ceo svet misli tako jer je još 2017. godine (pre nego što je poslednja generacija RAV4 počela da se gasi) bio četvrti najprodavaniji automobil na planeti - i najprodavaniji SUV od svih. Međutim, tokom 25 godina od debija originalnog RAV4, stiglo je na tržište mnoštvo sličnih vozila - toliko ih danas ima da je Toyotin auto rizikovao da postane ''samo još jedan SUV''.

Kao odgovor, Toyota je ponudila RAV4 Adventure - robusnije stilizovanu verziju sa plastičnim oblogama karoserije za vožnju van puta.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svaka čast za Toyotu i RAV-4 kao najprodavanije vozilo na svetu u 2021. godini, koji je tu poziciju "preoteo" od Corolle.

 

Sve čestitke! Toyota u rezultatima prodaje u 2021. ima 4 modela u TOP 10.

RAv - 2021 rezultat.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doterana Toyota RAV4

 

toyota rav4 01.jpg

 

Aktuelna, peta generacija Toyote RAV4 je na evropskom tržištu doživela niz modifikacija.

Pre svega, doterani RAV4 odlikuju digitalna instrument table od 12.3 inča, 10.5-inčni ekran infotainment sistema i unapređeni Toyotin paket Safety Sense, navodi Carscoops. RAV4 tako dobija novi ekran osetljiv na dodir visoke rezolucije od 10.5 inča koji je već predstavljen u drugim Toyotinim modelima, uključujući Corollu i Corollu Cross. Novi infotainment standardno dolazi sa Android Auto i Apple CarPlay kompatibilnošću, dobija navigaciju baziranu na oblaku sa podacima o saobraćaju uživo i dostupnošću parkinga u blizini vašeg odredišta, a tu je i novi glasovni agent. Opciono, sistem može da ponudi više funkcija kao što su prepoznavanje znakova, upozorenja o vremenskim prilikama i upozorenja o zonama niske emisije.

 

toyota rav4 02.jpg

 

Osim toga, tu je i nova, veća i konfigurabilnija digitalna instrument table. Jedinica od 12.3 inča je standardna oprema u svim paketimaa, osim osnovne opreme koja dobija manju verziju od 7.0 inča. Ekran ima četiri režima (Casual, Smart, Sport i Tough) i tri rasporeda, što omogućava vozaču da personalizuje izgled prema svojim željama. Treba pomenuti i unapređeni Toyotin Safety Sense paket. Pre-Collision sistem sada ima podršku za bezbednije skretanje na raskrsnicama, dok u Plug-in Hybrid verziji sistem može da detektuje nadolazeća vozila u saobraćajnoj traci SUV-a. Toyota je dodala i pomoć pri upravljanju koji može da izbegne pešake, a sa Plug-in hybridom sadrži i dodatno prepoznavanje bicikla i parkiranog vozila. Jedina spoljašnja promena za modelsku godinu 2023. je dodavanje Platinum White Pearl boje u celoj Plug-in Hybrid i Hybrid paleti (osim Adventure opreme), zajedno sa dvobojnom opcijom i Midnight Black metalik krovom.

 

Što se tiče pogonskih agregata, paleta se prenosi, uključujući 2.5 hybrid koji proizvodi 218 KS sa prednjim pogonom i 222 KS u 4x4 obliku, plus efikasniji Plug-in Hybrid sa 306 KS i standardnim pogonom na sve točkove. Ne pominje se odlazeća 2,0 litarska benzinska varijanta, pri čemu se Toyota fokusira na elektrikovane opcije. 2023. Toyota RAV4 će krenuti u proizvodnju u trećem tromesečju 2022. ali japanski proizvođač za sada nije objavio cene za ovaj doterani model.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

vrelegume.jpg VreleGume: Toyota RAV 4 Plug-in Hybrid

 

Kako Vam se čini ideja da za sva gradska vozanja potrošite samo jednu litra benzina, a kada izađete na auto-put to ne bude više od 6 litara na 100 km?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...