Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

savagegeese.jpg Savagegeese video: Test 2021. Toyota RAV4 Prime

 

Prime = Plug-in hibrid.

Spolja identičan sa onim koji nije hibrid, električni motori plus izdržljiv i poznat motor SUS, dosta prostora da se spakuju baterije jer je ovo ipak veliki auto, sve zajedno stvara dobru osnovu za jedan dobar auto:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota RAV4 Limo

 

toyota rav4 limo.jpg

 

Automobil je delo grupe radnika iz fabrike Takaoka u Japanu, dugačak je 7.9 m i nema planova za njegovu proizvodnju:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

 

toyota rav4 black 02.jpg

 

Toyota će britanskim kupcima od oktobra ponuditi i specijalno izdanje SUV modela RAV4 Hybrid. Tačnije, u pitanju je ograničeno izdanje RAV4 Hybrid Black Edition, dok cena za sada nije saopštena.

 

toyota_rav4_hybrid 01.jpg

 

RAV4 Hybrid Black Edition između ostalog odlikuju Galaxy Black boja, crna maska, crni retrovizori, branici u potpunosti u boji vozila, crni spojler i gloss black alu točkovi od 19 inča. I unutrašnjost je u crnoj boji, uz sive kontrastne šavove. Standardna oprema za RAV4 Black Edition je ista kao i kod verzije RAV4 Dynamic, što između ostalog podrazumeva monitor sa 360 panoramskim pogledom, JBL Sound sistem, Toyota Safety Sense, kao i Android Auto i Apple CarPlay.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

AutoservisEmisija.jpg AutoservisEmisija video: Test Toyota RAV4

 

Na testu je verzija sa 2.0 benzinskim atmosfercem sa 175 konja...nema turba, nema ni bilo kakvih baterija, elektromotora (nije hibrid bilo koje vrste), dakle ovo je klasični auto u današnje doba.

Pogon je na svim točkovima, a menjač je automatik CVT:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

chasingcars.jpg ChasingCars video: Test 2020. Toyota RAV4

 

RAV4 sa početka opsega ponude, tj. onaj sa pogonom samo napred, 2.0 benzincem i manuelnim menjačem. Takav RAV4 je najjeftiniji, ali to nije samo zbog uštede na pogonu i/ili motoru, već ima i plastični volan, ručicu menjača... Pogledajte vredi li taj auto svoje niže cene, ili ipak treba doplatiti par hiljada evra i uzeti ''normalni'' RAV4:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/1/2020 at 12:22 AM, neshaoct said:

Sada RAV4 sa hibridnim pogonom može da se nabavi za 34.500 evra koliko koštaju konkurenti sa klasičnim SUS (sa unutrašnjim sagorevanjem) motorom i to sa dosta slabijom opremom.

Da, ja pre par dana gledah u "Toyota centru" običan benzinski RAV, 2,0, Elegant, CVT, iz 2019. godine, za 34.000 evra (to je cena uz popust od oko 5.000).

Taj Elegant je neka sredina u paketima RAV-a, ali su ona štofana sedišta veoma tužnog kvaliteta.

Kako deluje, u ostave u vrata ( ni napred ni pozadi ) ne bi mogla stati flaša veća od 0,75 litara, a u ostavu zadnjih vrata, osim te flaše, ne bi mogla tada da stane ni čačkalica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

autobytel.jpg Autobytel video: 2021. Toyota RAV4 Prime

 

Hibridna varijanta RAV4 za koji Toyota kaže da prosečno troši 2.5 litre na 100 kilometara...i to sa 2.5 benzinskim atmosfercem ispod haube:

 

 

 

motormouth.jpg Motormouth video:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prosečna potrošnja 2,5 litra? Pa, jeste, plug - in hibrid troši jako malo dok je "puna" baterija ( "puna" u relativnom smislu, jer, nikada se ona ne prazni do kraja ), što je VEOMA KRTAKO (dok punjenje baterije traje VEOMA DUGO).

Ali, kako se baterija prazni, mogućnost vožnje na struju prestaje i tada postaje običan hibrid, a tada Plug-In troši kao i svaki benzinac.

 

Evo šta je Perica Rajković o tome napisao u testu za 3008 Plug In od 300 ks:

Quote

...Prvog dana, dakle odmah po preuzimanju, taj odnos je iznosio 50%, zbog čega je putni računar pokazao skromnih 4 litre benzina na 100 pređenih kilometara. Kako procenat vožnje na baterije raste, potrošnja benzina opada i obrnuto, u najboljem slučaju zabeležio sam 3,2 litre, odnosno maksimalnih 14 litara!?

 

A evo šta je napisao na testu Plug-In 508 ( sa 225 ks)

Quote

...po WLTP normama naš 508 sposoban je prevaliti 52 km u 100% električnom modu. Prema istoj toj normi prosečna potrošnja je 1,3 lit na 100 km, dok emisija izduvnih gasova iznosi 39 g/km ... Nakon više od 1.000 pređenih kilometara moja prosečna potrošnja benzina iznosila je 7,1 l,

 

Drugim rečima, deklarisana potrošnja ovog RAV-a od 2.5 litra je obična bajka.

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota RAV4 2.0 AWD CVT Elegant na testu Auto magazina

 

rav4 2021 21.jpg

 

Ko bi rekao da će se atmosferski benzinci vratiti u igru sa turbo-dizelašima? Novi Tojotin 2.0 motor sa sve 4×4 pogonom i CVT menjačem troši kao dizelaš. I ne samo to, pruža podjednako dobre performanse. Nema više dizel motora u najnovijim modelima Toyote, kao što su Corolla i RAV4. Umesto njih, hibrid je taj koji donosi uštedu u potrošnji, a samim tim i u pogledu emisije izduvnih gasova. RAV4 Hybrid nas je tokom testa iznenadio izmerenim prosekom po gradu manjim od 5 litara, kao i sjajnim performansama.

 

rav4 2021 20.jpg

 

Suština je da hibrid troši manje od dizela i da je daleko jeftiniji za održavanje. Čak ni cena nije previsoka; sa početnih 34.500 evra spada među najpovoljnije, pogotovo kada se uzme u obzir šta sve od opreme i bezbednosnih sistema nudi za taj novac. Čak ni zapremina motora od 2.5 litre više nije problem jer se na hibride ne plaća taksa na upotrebu motornog vozila, u narodu poznatija kao ''taksa na luksuz''.

 

rav4 2021 19.jpg

 

Ipak, mnogo je ljudi koji su i dalje za tradicionalan pogon, pogotovo ako ne prelaze mnogo kilometara i znači im niža nabavna cena. Zato smo na test preuzeli RAV4 sa 2.0 atmosferskim motorom koji može da se nabavi po ceni koja kreće od 28.500 evra. Atmosferac ima 175 konjskih snaga, pogon na sva četiri točka i CVT menjač. U poređenju sa sličnim motorima troši manje i bolje ide.

 

rav4 2021 18.jpg

 

Odmah ćemo preći na stvar - po gradu nam je trošio 8.6 litara, što je vrlo solidan rezultat ako se u obzir uzme da je benzinac, da je 4×4 i još automatik. Zapravo, to što je menjač CVT je doprinelo smanjenju potrošnje. Čak i po fabričkim podacima troši litar manje od verzije sa manuelnim. Evo i zašto. Tajna je u prenosnim odnosima menjača. CVT dosta rasterećuje motor, koji je inače vrlo snažan i ne traži visoke obrtaje čak i prilikom ubrzanja.

 

rav4 2021 17.jpg

 

Maksimalni obrtni moment od 208 Nm ne deluje previše ubedljivo na papiru, ali u praksi je potpuno druga priča. Ovo je samo još jedan primer zašto ne treba verovati ciframa, već auto obavezno treba probati. Auto sjajno vuče i na niskim obrtajima. Konkretno, za uobičajena ubrzanja po gradu ne prelazi preko 2.000 obrtaja i nema onog ''dranja'' motora karakterističnog za CVT menjača koje je stvorilo popriličan broj protivnika.

 

rav4 2021 16.jpg

 

Suština je da je sa ovim menjačem motor uvek u optimalnom radnom režimu, a ovde su to niski obrtaji. Naravno, za maksimalne performanse menjač dovodi motor u crveno područje, na preko 6.000 obrtaja. Maksimum je na 6.600, što je izuzetno visoka vrednost za standardne putničke automobile. Neka vas to ne brine, nećete moći baš dugo da držite papučicu gasa patosiranu jer je vrlo snažan.

 

rav4 2021 15.jpg

 

Ima 24 konjske snage više nego kod prethodnika u istoj konfiguraciji - 4×4 sa CVT-om. Pokazalo se i da smo bar 80% vožnje proveli na manje od 3.000 obrtaja. Ne samo da nema buke i neprijatnog brujanja motora, već to doprinosi i lepoj uštedi na gorivu. Kako i ne bi, kad se na 60 km/h ''vrti'' na, verovali ili ne, 1.100 obrtaja, dok je pri 130 km/h na svega 2.100 obrtaja.

 

rav4 2021 14.jpg

 

Ovo su ubedljivo najniže vrednosti, ne samo za jednog atmosferca, već i za benzince uopšte. Iznenadila nas je i niska potrošnja na auto-putu: pri navedenih 130 km/h troši svega 7 litara, što je vrednost kojom mogu da se pohvale i dizelaši ovih gabarita. Da, bukvalno smo došli do toga da atmosferski benzinac sada troši kao dizelaš ekvivalentne zapremine i snage. Suvišno je pominjati koliko je jeftiniji servis za benzinca, plus razlika u ceni goriva.

 

rav4 2021 13.jpg

 

Uz sve to, performanse su zaista prijatno iznenađenje. Pomislili bismo da nije moguće da jedan atmosferski benzinac i to sa 4×4 pogonom parira turbo-dizelu iste zapremine, ali pokazalo se da je to realnost. Reakcija na gas je izuzetno brza, ma koliko da vam je snage potrebno. Bilo da želite da se prestrojite po gradu ili da preteknete nekoga na auto-putu, CVT menjač i novi benzinac vas neće ostaviti na cedilu.

 

rav4 2021 12.jpg

 

Jednostavno, nema nikakvog čekanja pa samim tim ni stresa za vozača. Naravno, nije snažan kao hibrid, ali je njegovih 175 konja sasvim dovoljno za solidna međuubrzanja na auto-putu. U tim situacijama dolazi do onih neželjenih visokih obrtaja, ali kada dostignete konstantnu brzinu, kazaljka obrtomera pada na izuzetno niske vrednosti. Upravo zbog toga, novi RAV4 je izuzetno prijatan za vožnju, jer bespogovorno prati želje vozača. Pri svemu tome, vrlo je mek u vožnji. Čak i udarne rupe ne predstavljaju problem, nema nikakvih neprijatnih udaraca, već se neravnine svih vrsta nežno upijaju. Novi RAV4 je ozbiljno prostran auto, pa lako može da zbuni prilikom poređenja dimenzija sa drugim modelima. Veći je od većine konkurenata i prosto je neverovatna činjenica da pripada C, a ne D segmentu.

 

rav4 2021 11.jpg

 

Među najvećima u klasi je ne samo prostor na zadnjim sedištima, već i prtljažnik, koji se otvara na struju. Oprema je izuzetno bogata; već osnovni paket ima sistem za automatsko kočenje sa prepoznavanjem pešaka i biciklista, kao i adaptivni tempomat koji sam održava odstojanje od vozila ispred.

 

rav4 2021 10.jpg

 

Standard su i LED farovi, veliki multimedijalni displej osetljiv na dodir, dok za navigaciju nećete morati da doplatite samo u najvišem paketu opreme.

 

rav4 2021 9.jpg

 

Kvalitet materijala i završne obrade će vas prijatno iznenaditi, s obzirom da površine meke na dodir dominiraju. Praktičnost je za svaku pohvalu, s obzirom da su pregrade svuda po kabini, uključujući i policu ispred suvozača sa neklizajućom podlogom.

 

rav4 2021 8.jpg

 

Kao što smo i očekivali, ukupan utisak doživljenog kvaliteta je na visokom nivou. Auto sa testa nije luksuzan, ali sa testiranim trećim po redu paketom opreme ima većinu haj-tek elemenata kakve biste poželeli a kakve nemaju ni premium konkurenti.

 

rav4 2021 7.jpg

 

Cena Toyote RAV4 sa 2.0 benzincem kreće od 28.500 evra. Verzija sa 4×4 pogonom je dostupna tek od drugog po redu paketa opreme Limited i startuje od 32.400 evra. Ipak, ''Toyota Srbija'' se potrudila da obezbedi specijalan popust za bogatiju verziju sa Elegant paketom, pa iako ima više opreme, trenutno košta manje - okruglo 32.000 evra. Doplata za CVT menjač je 1.900 evra.

 

rav4 2021 6.jpg

 

Pogon na sva četiri točka je stalan. Nema opcije da se odabere samo prednji, već se snaga automatski raspoređuje između prednje i zadnje osovine. Vozaču je na raspolaganju nekoliko režima vožnje u zavisnosti od podloge a tu su i Eco i Sport mod.

 

rav4 2021 5.jpg

 

Nema mnogo SUV modela kod kojih uživo možete da vidite raspodelu snage na prednje i zadnje točkove. Pogotovo ne onih koji pokazuju situaciju za svaki točak pojedinačno. Tako možete da vidite da, na primer, u krivini sistem više snage raspoređuje na spoljnji zadnji točak u odnosu na unutrašnji.

 

rav4 2021 4.jpg

 

Kod Toyote RAV4 hibrid možete da isključite suvozačevu stranu klime kako biste uštedeli energiju, dok kod benzinca možete da da podesite ventilaciju tako da ne duva na zadnjim sedištima.

 

rav4 2021 3.jpg

 

Ne dešava se često da nas uvoznik iznenadi test primerkom napakovanim dodatnom opremom. Tako je RAV4 sa testa opremljen pragovima, kao i specijalnim štitnikom haube protiv kamenčića.

 

rav4 2021 2.jpg

 

Tu su i difuzori na prozorima koji omogućavaju da uživate u svežem vazduhu sa manje vrtloženja vazduha.

 

rav4 2021 1.jpg

 

Autor: Aleksandar Bursać

 

preuzeto sa - magazinauto.com

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minutes ago, neshaoct said:

Iznenadila nas je i niska potrošnja na auto-putu: pri navedenih 130 km/h troši svega 7 litara, što je vrednost kojom mogu da se pohvale i dizelaši ovih gabarita

Kojih crnih 7 litara pri 130 km/h? Imaju li novinari sa ovog testa makar mao obraza? Ovo je teška laž za 2,0 benzin sa AWD i CVT. Samo da se nasmejem. Pa, danas na B92 ima test za QQ (koji je značano manji), za koga sa 1,75 DCI 150 4WD CVT kažu da pri 130 km/h troši 7,5.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/1/2020 at 5:00 PM, moron said:
Kojih crnih 7 litara pri 130 km/h? Imaju li novinari sa ovog testa makar mao obraza? Ovo je teška laž za 2,0 benzin sa AWD i CVT. Samo da se nasmejem. Pa, danas na B92 ima test za QQ (koji je značano manji), za koga sa 1,75 DCI 150 4WD CVT kažu da pri 130 km/h troši 7,5.

ma mislili na 7l tecnosti za pranje na 100 km...
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

mobilautotv.jpg MobilAutoTV video: Toyota RAV4

 

 2.5 hibrid u ''premium'' paketu opreme sa 222 KS i pogonom na sva četiri točka:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

chasingcars.jpg ChasingCars video: Test 2021. Toyota RAV4

 

RAV4 u najvećem paketu opreme tamo u Australiji zovu ''Edge'', dok u ostatku sveta pored imena modela ide oznaka Adventure.

Jeste najveći paket opreme, ali je ujedno i jedini koji nema CVT u ponudi, niti ovakav RAV4 može biti hibrid:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid veoma loša na testu ''severnog jelena''

 

Konstatuje se da su i još dva hibrida - Mitsubishi Outlander plug-in i Volvo XC40 T4 Recharge - takođe pali na testu, ali ne toliko dramatično kao Toyota RAV4.

Tu su titlovi na ENG:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carscom.jpg Cars.com: 2021. Toyota RAV4 Prime

 

Ova varijanta RAV4 treba, po pitanju performansi, da osveži sećanja na RAV4 treće generacije koji je imao 3.5 V6 sa 270 konja..ali sada u modernom ruhu jer je potrošnja mnogo manja zahvaljujući hibridnoj tehnologiji:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

cargurus.jpg CarGurus: 2021. Toyota RAV4 Plug-in Hybrid

 

Toyota nije požurila da predstavi svoj veoma popularni RAV4 i u plug-in hibrid varijanti, ali je zato na kraju to uradila možda i najbolje od svih konkurenata. Takav RAV4 može da pređe na struju do 75 kilometara (što je barem 15-tak km više od prvog sledećeg rivala), zadržao je nivo praktičnost kao i ranije, a i sa cenom nije mnogo odskočio:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

yesautouklogoyoutube.jpg YesAutoUK: 2021. Toyota RAV4 PHEV

 

Ovo je nova Toyota RAV4 PHEV (plug-in hibrid). Osnova mu je 2.5 benzinac i par elektromotora, sa ukupno 302KS. Do stotke mu treba 6 sekundi, a samo na struju može da pređe do 75 kilometara. Punjenje baterija traje 7.5 sati na klasičnom kućnom priključku, 2.5 sata ako imate wallbox punjač. Kad se vozi samo na struju maksimalna brzina je 135 km/h. Unutrašnjost je prepuna izdržljivih materijala koji su napravljeni da traju, i dovoljno prostora za porodice. Gepek je 520 litara, što je 60 litara manje nego kod verzije koja nije plug-in hibrid.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota RAV4 Hybrid AWD-i Premium na testu Auto magazina

 

rv4 31.jpg

 

Ne samo što ima ''haj-tek'' pogon sa benzincem i dva elektro-motora, već ima i najbolju moguću opremu koju auto-industrija danas nudi. Uz sve to, Toyota RAV4 AWD je jedan od najštedljivijih 4×4 automobila na tržištu. Toyota je prvi proizvođač u novijoj istoriji koji je započeo sa serijskom proizvodnjom automobila sa hibridnim pogonom na sva četiri točka, i to na Lexusu. Prošlo je mnogo godina od tada, a sistem je u međuvremenu dodatno usavršen. Ugrađen je u Prius, ali i u novi RAV4.

 

rv4 30.jpg

 

Suština je u dodatnom elektro-motoru koji pokreće zadnje točkove. U odnosu na konvencionalni 4×4 sistem razlika je velika, pre svega u uštedi mase jer nema kardana, a nema ni gubitaka koji odlaze na trenje. Samim tim, smanjena je potrošnja a bolje su i performanse. Sa druge strane, dobijeno je na vučnoj moći i većem obrtnom momentu. Zadnji elektro-motor ima 40 kW (54.4 KS) i 121 Nm, što uopšte nije zanemarljivo.

 

rv4 29.jpg

 

S obzirom da smo do sada testirali RAV4 sa standardnim hibridnim pogonom na prednjim točkovima, kao i atmosferskog benzinca sa 4×4 pogonom, radoznali smo da vidimo kako se ponaša Tojotin SUV sa dva elektro-motora. Spolja gledano, pa i iznutra, nema većih razlika između ove tri verzije. Zapravo, na vratima prtljažnika benzinac 4×4 ima oznaku AWD, dok je ovde nema.

 

rv4 28.jpg

 

Benzinac ima pet milimetara više odstojanje od tla. I to je sve. Unutra, hibridi imaju drugačije instrumente, bez obrtomera, sa dominantnim ekonometrom, koji vozaču pokazuje odnos zahtevane snage i ekonomičnosti.

 

rv4 27.jpg

 

Najveća razlika sve tri verzije je u vidu prekidača smeštenog sa leve strane ručice menjača. Modeli sa 4×4 pogonom imaju okrugli preklopnik; ne za izbor vrste pogona, jer se snaga automatski raspoređuje, već za izbor vrste podloge po kojoj se vozi kod benzinca, odnosno za ''sport'' i ''eko'' režim kod hibrida.

 

rv4 26.jpg

 

Da ne komplikujemo previše, hibrid AWD ima Trail mod za offroad vožnju. Sve drugo je isto. U svakodnevnim uslovima vožnje, zadnji pogon u velikoj meri pomaže prilikom naglih ubrzanja, pogotovo pri punom gasu iz stanja mirovanja.

 

rv4 25.jpg

 

RAV4 sa prednjim pogonom bi na kratko proklizao dok elektronika ne obuzda mašinu, a ovde toga nema. Inače, na dva mesta možete da pratite aktivaciju zadnjeg pogona - na centralnom displeju preko čuvenog dijagrama gde se prati kada rade elektro-motori a kada se baterije pune, ali i na displeju instrumenata, gde se prikazuje još i G sila.

 

rv4 24.jpg

 

Tako smo saznali da je uz prednji aktivan i zadnji pogon i to sve do 40 km/h. Verujemo da bi se aktivirao i preko te brzine ako bi smo dali pun gas na klizavoj podlozi. Nismo odoleli a da RAV4 sa dva elektro-motora ne isprobamo i na lakoj terenskoj vožnji. Čak i na vrlo strmim nagibima, gde bi sigurno proklizao sa prednjim pogonom, nema nikakav problem.

 

rv4 23.jpg

 

Jedino što može da vas ''izda'' su letnje gume, sa kojima se auto standardno isporučuje. Za ekstremnije klizavu ili rastresitu podlogu (ne u javnom saobraćaju) preporučujemo Trail mod, uz isključivanje ESP-a, koji bi samo sputavao snagu motora. Ovako elektronika ima ulogu blokade diferencijala, pa koči točak koji nema prijanjanje. Za takve terene je zaista bitno da imate adekvatne pneumatike kako bi auto mogao da dâ svoj maksimum.

 

rv4 22.jpg

 

Posebno je zanimljivo šta se dešava na usponu, kada je neki od točkova u vazduhu. Elektronika toliko fino i nežno dozira snagu da imate osećaj kao da vozite terenca sa redukcijom, odnosno u sporohodnom režimu. Dakle, nema katapultiranja, već je reakcija automobila sofisticirana i predvidiva.

 

rv4 21.jpg

 

Za razliku od nekih proizvođača koji sabiraju snage motora, Tojota je fer, pa deklariše povećanje ukupne snage sistema od svega četiri konjske snage u odnosu na standardnu hibridnu verziju sa prednjim pogonom.

 

rv4 20.jpg

 

Ovo je ujedno i najbrži RAV4, sa ubrzanjem do stotke koje je za tri desetinke bolje u odnosu na verziju sa prednjim pogonom, i skoro dve sekunde bolje u odnosu na standardni model sa benzinskim motorom.

 

rv4 19.jpg

 

Reakcija na komandu gasa i isporuka snage je trenutna, kao kod čisto električnih automobila. Elektro-motori pomažu u toj meri da je čak smanjena potreba benzinca da zalazi u visoke obrtaje, koji su inače neophodni kod automobila sa CVT menjačem kada se zahteva velika količina snage.

 

rv4 18.jpg

 

Ovde je to slučaj samo pri visokim putnim brzinama. Na primer, vozite 130 km/h i želite da preteknete nekoga; iznenadiće vas sa kojom lakoćom Toyota ubrzava, sve do maksimuma od 180 km/h. Inače, maksimalna brzina je elektronski ograničena i to je jedini minus za one koji bi auto vozili, na primer, Autobanom.

 

rv4 17.jpg

 

Kada smo već kod autoputa, treba reći i da se buka pojačava preko 130 km/h, što smo i očekivali, s obzirom na visinu i veliku čeonu površinu. Zato je stabilnost na pravcu kao kod limuzine, bez potrebe za ''lovljenjem'' na volanu i sitnim korekcijama.

 

rv4 16.jpg

 

Zanimljivo je da je kapacitet baterije isti kao kod hibrida sa samo prednjim pogonom - 6.5 amper-časova. Ipak, potrošnja je nešto veća, u proseku za oko pola litre više. Ako po gradu pazite i vodite računa o intenzitetu ubrzanja tako da što više ide samo na struju, možete da dostignete prosek od 5.8 l/100 km. Ni hibrid nije imun na kratke relacije jer zahteva rad benzinca kako bi se dostigla radna temperatura i pritisak. Grejači kabine su električni, baš kao i kompresor klime, pa i pumpa vode, ulja... Probali smo i ''sport'' mod, sa naglim ubrzanjima, bez da vodimo računa o struji. Čak i tada, potrošnja po gradu nije prelazila 7 l/100 km.

 

rv4 15.jpg

 

Inače, rezervoar je isti za sve verzije, pa sa 55 litara može da se pređe skoro hiljadu kilometara po gradu. Pri 130 km/h treba računati na prosek od oko 8 litara, mada, kolone, radovi na putu, granice, ozbiljno smanjuje ovu cifru.

 

rv4 14.jpg

 

RAV4 je sjajan i na duge staze, iako je glavna prednost hibrida upravo u gradskoj vožnji. Što je gužva veća i vožnja sporija, auto manje troši. Ovo je pravi porodični auto. Nova generacija je porasla, pa se vodi kao D segment, pogotovo od kako je uveden C-HR koji je krosover C segmenta.

 

rv4 13.jpg

 

Unutrašnjost je veoma prostrana, posebno prostor na zadnjim sedištima, gde bez problema sede i vrlo visoke osobe. Prednja sedišta su šira, po ukusu Amerikanaca. Tapacirane površine su svuda, pa RAV4 deluje prilično luksuzno, pogotovo u najvišem paketu opreme.

 

rv4 12.jpg

 

Na spisku opreme je gotovo sve što auto-industrija danas nudi, a jedino nam je nedostajala masaža.

 

rv4 19.jpg

 

Standard je električno podešavanje kožnih sedišta sa memorijom za vozača, bežično punjenje telefona, hlađenje i grejanje u prednjim sedištima, grejači u zadnjim, otvaranje i zatvaranje prtljažnika zamahivanjem nogom, JBL ozvučenje, grejač vetrobrana i mlaznica, pranje farova, kamera od 360 stepeni, upozorenje na mrtav ugao i bočni saobraćaj prilikom isparkiravanja unazad…

 

rv4 18.jpg

 

Dizel motora u ponudi nema. Hibrid je štedljiviji, manje zagađuje a i neuporedivo je jeftiniji za održavanje. Nema velikog servisa; menjaju se samo ulja i filteri, dok se na svake dve godine menja kočna tečnost. Ako, kojim slučajem, razmišljate o potencijalnim kvarovima, podsetićemo vas da Tojota ima iskustva sa hibridnom tehnologijom već pune 23 godine i da su među najpouzdanijim automobilima na svetu.

 

rv4 10.jpg

 

Od nedavno, uvedene su subvencije na hibride u iznosu od 2.500 evra. To što je motor zapremine 2.5 litre takođe nema značaj, s obzirom da se za hibride ne plaća taksa na upotrebu motornog vozila, pa su godišnji troškovi tek malo veći nego za Yarisa.

 

rv4 09.jpg

 

Toyota RAV4 Hybrid može da se nabavi već od 34.500 evra. Uvek je u toku akcija, pa tako u trenutku pisanja teksta treći po redu paket opreme ima akcijsku cenu od 34.900 umesto 38.500 evra. Verzija sa pogonom na sva četiri točka je skuplja za 2.500 evra.

 

rv4 088.jpg

 

Oprema je veoma bogata, pa RAV4 za navedeni iznos standardno ima beskontaktno otključavanje i startovanje motora, prednje i zadnje parking senzore, električno otvaranje prtljažnika, alu-felne prečnika 18 inča, LED farove, elektro-preklopive retrovizore, automatsko kočenje, adaptivni tempomat, mogućnost poluautonomne vožnje sa automatskim održavanjem sredine saobraćajne trake (ruke obavezno moraju da budu na volanu) i snimanjem saobraćajnih znakova, automatsku aktivaciju dugih svetala, veliki multimedijalni displej sa kamerom za vožnju unazad...

 

rv4 07.jpg

 

 

Ovo je dugme koje se razlikuje u svakoj verziji Toyote RAV4. Kod hibrida sa pogonom na sva četiri točka imamo Sport i Eco mod, ali i Trail dugme, koje je namenjeno ofroud vožnji. Na vama je samo da obezbedite dobre gume.

 

rv4 06.jpg

 

Da je reč o najboljem paketu opreme lako možete da prepoznate i po tasterima levo od volana. Tu su grejač upravljača, dugme za prikaz kamere od 360 stepeni, grejač vetrobrana i mlaznica, otvaranje gepeka na struju ali i automatika dugih svetala.

 

rv4 05.jpg

 

Najbolje opremljena verzija ima četiri kamere za praćenje situacije oko celog vozila, uključujući i prikaz iz ptičje perspektive, kao i opciju koja omogućava sličan efekat kao da je dron obleteo oko vozila.

 

rv4 04.jpg

 

Slika sa ovih kamera se, naravno, prikazuje na centralnom displeju, uz nekoliko mogućnosti promene ugla posmatranja.

 

rv4 11.jpg

 

Ipak, ono čime Toyota RAV4 može da se pohvali u odnosu na konkurente je digitalni unutrašnji retrovizor. Osim što ima klasičnu funkciju, na dugme možete da ga pretvorite u monitor sa prikazom zadnje kamere čak i kada vozite, što inače nije slučaj sa rikverc kamerom koja se aktivira samo kada vozite unazad. Kao i benzinska 4×4 verzija, tako i hibrid ima prikaz raspodele snage na prednjim i zadnjim točkovima i to na dva mesta.

 

rv4 03.jpg

 

Možda najzgodniji za praćenje je dijagram hibridnog pogona na centralnom displeju, gde vidimo da zadnji motor radi do nekih 40 km/h prilikom ubrzanja iz stanja mirovanja.

 

rv4 02.jpg

 

Na drugom, u okviru displeja instrumenata, već možemo da vidimo i procenat raspodele. Pokazuje da odnos može da se kreće od 100:0 u korist prednje, pa sve do 20:80 u korist zadnje osovine.

 

rv4 01.jpg

 

Autor: Aleksandar Bursać

 

preuzeto sa - magazinauto.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

thestraightpipes.jpg TheStraightPipes: Toyota RAV4 vs Honda CR-V

 

Toyota i Honda nemaju poznatije SUV modele od ova dva:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvo što upada u oči je da je RAV PHEV skuplji oko 15-16.000 evra od HEV verzije.

Ekonomski posmatrano, teško ikada ta razlika cene može da se "isplati".

Srećom (po Toyotu), ovo se i ne kupuje zbog uštede.

Prodavaće se ovo lepo i u Srbiji. Postoje poklonici tehnologije, kojima cena uopšte nije bitna. Već samo posedovanje tako nečega. 

Mada i dalje ne razumem kako je Toyota sebi dozvolila da napravi ovako skupocen PHEV, a da on nema mogućnost brzog punjenja baterija na način kao mnogo jeftiniji PHEV Mitsubishi Outlander, kome u tom režimu punjenja treba samo 25 minuta ( RAV PHEV najbrže za 2,5 sata ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čak i uz relativno skromnu bateriju ( skromnu u odnosu na onu koji ima RAV4 Plug-In ), Prius Plug-In je od običnog hibridnog Priusa skuplji u Srbiji oko 10.000 evra ( bar je tako bilo godinama, nisam proveravao ponovo pre ovog posta). A za razliku od Priusa Plug-In, kod koga prelaskom sa HEV na PHEV nema povećanja snage, kod RAV PHEV-a imaš i povećanje snage.

Tako da, polazeći od onih 10.000 kod Priusa, povećanje cene za RAV4 PHEV od 15-16k skoro da ima logike u odnosu na RAV4 HEV.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...