Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

caradvice.jpg CarAdvice video: Test Toyota RAV4 Hybrid

 

Možda trenutno i najbolji SUV srednje veličine na svetu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

whatcar.jpg WhatCar video: Test 2019. Toyota RAV4

 

SUV-ovi su uglavom veliki zagađivači i zbog toga njihova povećana popularnost loše doprinosi ekologiji. Ali, to nije slučaj sa RAV4 hibridom jer njemu na auspuh izlazi isto kao npr. kod Fieste koja ima mali 1.0 benzinac:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

chasingcars.jpg ChasingCars video: Toyota RAV4 vs Mazda CX-5

 

RAV4 je jak igrač na svim tržištima, ali na nekima od njih sa trona ga je skinula Mazda CX-5 i tako je bilo neko vreme...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

kelleybluebook.jpg KelleyBlueBook video: Proba 2019. Toyota RAV4 Hybrid

 

Verovatno se pomisli da je hibrid RAV4 tek eto malo različit od one njegove verzije koja nije hibrid...ono, motor samo ima malu ''pomoć'' i to je to. Međutim, ima ozbiljnijih razlika između te dve verzije modela RAV4:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

chasingcars.jpg ChasingCars video: Toyota RAV4 vs Volkswagen Tiguan

 

Verovatno dva najpopularnija SUV modela srednje veličine...a, još je Toyota i malo jeftinija:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuhl Toyota RAV4

 

kuhl rav4 001.jpg

 

Tjuner Kuhl Racing najavljuje da će uskoro kupcima ponuditi novi paket za modifikaciju Toyote RAV4.

 

kuhl rav4 002.jpg

 

Uz novi prednji branik sa velikim otvorom za vazduh, u paketu su i prednji spojler, set pragova, zadnji difuzor i doterani zadnji branik, kao i sportski izduvni sistem, modifikovano oslanjanje i komplet novih točkova.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

cartelltv.jpg CarTellTV video: Test 2019. Toyota RAV4 Hybrid

 

Pre 25 godina Toyota je izmislila kompaktne krosovere, i zato danas dok većina auto-industrije pravi svoju prvu ili eventualno drugu generaciju takvog auta, Toyota je stigla do pete generacije svog RAV4. Biti najbolji auto u segmentu je bilo lako pre 25 godina kada i nije bilo drugih takvih automobila. Međutim, Toyota se sa novim RAV4, naročito sa novim dizajnerskim pravcem, istinski potrudila da pokaže da je njihov auto i dalje najbolji u toj klasi:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota RAV4 Plug-In Hybrid

 

toyota rav4 phev.jpg

 

Toyota je sa jednom slikom danas najavila da će sledećeg meseca na sajmu automobila u Los Anđelesu predstaviti RAV4 Plug-In Hybrid. Automobil na slici je inače u ''Supersonic Red'' boji, dok se u kratkom saopštenju RAV4 Plug-In Hybrid opisuje kao najsnažniji RAV4 do sada. Za sada nema informacija o performansma i potrošnji, ali je navedeno da će u elektro modu automobil moći da pređe 30 milja (48 km). U svakom slučaju, očekuje se kombinacija 2.5 benzinca, elektromotora i litijum-jonskih baterija. RAV4 Plug-In Hybrid je takođe dobio i posebne oznake, drugačiji prednji branik i vertikalna svetla za maglu. Kako bilo, više informacija sledi 20. novembra na premijeri u Los Anđelesu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

carsguide.jpg CarsGuide video: Test 2020. Toyota RAV4 AWD Hybrid

 

Iznad paketa opreme u kojem je auto na testu postoji samo još jedan:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

whatcar.jpg WhatCar? video: Toyota RAV4 vs Honda CR-V

 

Veliki automobili koji malo troše - to treba da budu ovi hibridni SUV modeli:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota RAV4 Prime sa Plug-In Hybrid pogonom

 

toyota-rav4 005.jpg

 

Toyota na sajmu automobila u Los Anđelesu prikazuje i RAV4 Prime sa Plug-In Hybrid pogonom. Automobil na slikama je inače u Supersonic Red boji, dok se u saopštenju RAV4 Prime najavljuje kao najsnažniji RAV4 do sada.

 

toyota-rav4 004.jpg

 

Ovde imamo kombinaciju 2.5 litarskog benzinca, elektromotora i litijum-jonskih baterija sa kombinovanom snagom od 225 kW/306KS.

 

toyota-rav4 003.jpg

 

Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 6.2 sekunde, a moguća je i vožnja samo na elektropogon kada automobil može da pređe 39 milja (63 km).

 

toyota-rav4 002.jpg

 

RAV4 Prime je takođe dobio i posebne oznake, drugačiji prednji branik i vertikalna svetla za maglu, kao i kožni volan, prednja sedišta sa grejanjem, sistem nadgledanja mrtvog ugla, 8.0-inčni infotainment system (kompatibilan za Amazon Alexa, Android Auto i Apple CarPlay), pa el. otvaranje vrata prtljažnika...

 

toyota rav4 phev 001.jpg

 

U zavisnosti od verzije točkovi mogu da budu i do 19 inča. RAV4 Prime će se u prodaji pojaviti na leto sledeće godine, u verzijama SE i XSE, dok će cene biti saopštene naknadno.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota RAV4 Plug-in

 

toyota rav4 002.jpg

 

Toyota otvara važno novo poglavlje u istoriji RAV4, originalnog rekreativnog/lifestyle SUV-a po kome je ova klasa vozila prepoznatljiva, svetskom premijerom novog RAV4 Plug-in Hybrida na Salonu automobila u Los Anđelesu. Ova prva plug-in hibridna električna verzija RAV4 kruna je više od 20 godina liderstva kompanije Toyota na polju tehnologije i proizvodnje hibridnih pogonskih sklopova, a korisnicima nudi vozilo koje teži da bude još snažnije i efikasnije od bilo kog drugog u svojoj klasi, u pogledu emisije štetnih gasova i niske potrošnje goriva. Predstavlja vrhunac pete generacije RAV4 serije. To je varijanta koja je još jednom potvrdila istorijski status ove Toyote, kao jednog od najpopularnijih SUV vozila u Evropi, sa 120.000 porudžbina otkada je lansiran na tržište ranije ove godine, uključujući više od 105.000 hibrida (zapadna Evropa).

 

toyota rav4 001.jpg

 

Pozicija modela RAV4 Plug-in Hybrid, kao najboljeg iz RAV4 serije i predvodnika aktuelne serije hibridnih električnih vozila kompanije Toyota, bazira se na kombinaciji velike snage i visokih performansi, izuzetne efikasnosti, vrhunskih dinamičkih sposobnosti GA-K platforme i sjajnim mogućnostima upravljanja na putu i van njega, zahvaljujući standardnom AWD-i inteligentnom sistemu električnog pogona na sva četiri točka. Iskustvom stečenim kroz razvoj dve generacije Prius Plug-in Hybrid modela, Toyota je ohrabrena da proizvede nov impresivan pogonski sklop za RAV4. Sa punom sistemskom izlaznom snagom od 306 DIN KS/225 kW, ovaj RAV4 ima potencijal da ubrza do 100 km/h iz mesta za samo 6.2 sekunde, tako pobeđujući svu konkurenciju na konvencionalni pogon. Pored toga, teži da zadovolji ekonomičnost emisije CO2 i potrošnje goriva na najbolji način u svojoj klasi: podaci o WLTP-standardu pre homologacije, kompanije Toyota, ukazuju na emisiju CO2 manju od 30 g/km. Ovaj stepen nije nadmašio nijedan od aktuelnih D-segment plug-in AWD SUV hibrida.

 

Toyota je ulagala u napredak u performansama koje električna energija može da omogući u cilju dostizanja značajnog povećanja izlazne snage, u poređenju sa standardnim RAV4 Hybridom. Razvijena je nova litijum-jonska baterija velikog kapaciteta i dodat pojačani konverter jedinici za kontrolu snage hibridnog sistema. Benzinski 2,5-litarski Hybrid Dynamic Force motor je isti kao i kod standardnog RAV4 Hybrida. Rezultat nije samo efikasno ubrzanje iz stanja mirovanja. RAV4 Plug-in Hybrid će takođe imati mogućnost prelaska većeg broja kilometara u čistom EV modu, uz nula potrošnje goriva i emisije gasova. Očekivani broj pređenih kilometara (WLTP standard) prelazi 60, što je više od drugih konkurentnih plug-in SUV hibrida, uz to i više od 50 pređenih kilometara dnevno, što je evropski prosek u vožnji do posla i nazad. Novi RAV4 Plug-in Hybrid očekuje se na tržištu u drugoj polovini 2020. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rowen Toyota RAV4

 

rowen rav4 002.jpg

 

Japanska tjuning kuća Rowen je svoju ponudu za modifikovanje Toyotinih modela dopunila i paketom za aktuelnu generaciju SUV-a RAV4. Kao i obično kada su u pitanju kreacije ove kompanije, i njihov RAV4 sada izgleda značajno agresivnije.

 

rowen rav4 001.jpg

 

Za to je zaslužan kompletan aero body kit (drugačiji prednji branik sa spojlerom, lukovi blatobrana, set pragova, novi zadnji branik sa difuzorom, zadnji krovni spojler), ali i drugačija prednja maska bez Toyotinog znaka, LED svetla i komplet novih alu točkova. Tu su i Rowen sportski izduvni sistem, modifikovano oslanjanje, bočna grafika kao i brojne opcije za doterivanje unutrašnjosti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Japanski automobil godine je Toyota RAV4

 

toyota rav4 jpn.jpg

 

Punih 40 godina organizacija ''Japan Car of the Year'' dodeljuje nagrade najboljima. Sastali su se u međunarodnom centru u Tokiju kako bi odabrali najbolje automobile 2019-2020. Okupilo se oko 60 članova, predstavnika 40 najuticajnijih automobilskih publikacija u zemlji ''Izlazećeg sunca'' i 10-ak predstavnika zastupnika proizvođača automobila, sve kako bi se regularno sprovelo glasovanje.

Sve oči su bile uprte u finaliste - Toyotu RAV4 i Mazdu3, ali i na BMW Serije 3. Novi RAV4 je odneo ubedljivu pobedu sa 436 glasova i time zasluženo poneo titulu - Japanski automobil godine 2019-2020. Mazda3 je zauzela drugo mesto sa 328 glasova, dok je BMW Serije 3 završio sa 290 glasova čime je dobio trofej - ''Import Car''. Toyota Corolla je bila četvrta sa 118 bodova, dok je električni Jaguar I-Pace zauzeo 5. mesto sa 109.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuhl Toyota RAV4

 

199468-kuhl rav4 03.jpg

 

Kuhl Racing je još u septembru potvrdio svoj novi paket za modifikaciju Toyote RAV4, a sada je sve što je najavljeno konačno dostupno kupcima.

 

199469-kuhl rav4 02.jpg

 

Uz novi prednji branik sa velikim otvorom za vazduh, u paketu su i prednji spojler, set pragova, zadnji difuzor i doterani zadnji branik, kao i sportski izduvni sistem, modifikovano oslanjanje i komplet novih točkova.

 

kuhl rav4 01.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

autobytel.jpg Autobytel video: 2020. Toyota RAV4 vs 2013. Toyota RAV4

 

Poređenje starog i novog RAV4, tj. na najbolji način može da se vidi koliko je RAV4 napredovao u 7 godina između dve generacije:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid

 

199860-toyota-rav4 03.jpg

 

Toyota otvara važno novo poglavlje u istoriji RAV4, originalnog rekreativnog/lifestyle SUV-a po kome je ova klasa vozila prepoznatljiva, premijerom novog RAV4 Plug-in Hybrida. Ova prva plug-in hibridna električna verzija RAV4 kruna je više od 20 godina kompanije Toyota na polju tehnologije i proizvodnje hibridnih pogonskih sklopova, a korisnicima nudi vozilo koje teži da bude još snažnije i efikasnije od bilo kog drugog u svojoj klasi u pogledu emisije štetnih gasova i niske potrošnje goriva.

 

199861-toyota-rav4 02.jpg

 

Predstavlja vrhunac pete generacije RAV4 serije. To je varijanta koja je još jednom potvrdila istorijski status ove Toyote kao jednog od najpopularnijih SUV vozila u Evropi. Pozicija modela RAV4 Plug-in Hybrid, kao najboljeg iz RAV4 serije i predvodnika aktuelne serije hibridnih električnih vozila kompanije Toyota, bazira se na kombinaciji velike snage i visokih performansi, efikasnosti, dinamičkih sposobnosti GA-K platforme i mogućnostima upravljanja na putu i van njega, zahvaljujući standardnom AWD-i inteligentnom sistemu električnog pogona na sva četiri točka.

 

199862-toyota-rav4 01.jpg

 

Iskustvom stečenim kroz razvoj dve generacije Prius Plug-in Hybrid modela, Toyota je ohrabrena da proizvede nov impresivan pogonski sklop za RAV4. Sa punom sistemskom izlaznom snagom od 306 DIN KS/225 kW, ovaj RAV4 ima potencijal da ubrza do 100 km/h iz mesta za samo 6.2 sekunde, tako pobeđujući svu konkurenciju na konvencionalni pogon. Pored toga, teži da zadovolji ekonomičnost emisije CO2 i potrošnje goriva na najbolji način u svojoj klasi: podaci o WLTP-standardu pre homologacije, kompanije Toyota, ukazuju na emisiju CO2 od 29 g/km. Ovaj stepen nije nadmašio nijedan od aktuelnih D-segment plug-in AWD SUV hibrida.

 

Toyota je ulagala u napredak u performansama koje električna energija može da omogući, u cilju dostizanja značajnog povećanja izlazne snage, u poređenju sa standardnim RAV4 Hybridom. Razvijena je nova litijum-jonska baterija velikog kapaciteta i dodat pojačani konverter jedinici za kontrolu snage hibridnog sistema. Benzinski 2.5-litarski Hybrid Dynamic Force motor je isti kao i kod standardnog RAV4 Hybrida. Rezultat nije samo efikasno ubrzanje iz stanja mirovanja. RAV4 Plug-in Hybrid će takođe imati mogućnost prelaska većeg broja kilometara u čistom EV modu (pri brzinama do 135 km/h, uz nula potrošnje goriva i emisije gasova. Očekivani broj pređenih kilometara (WLTP standard) je 65 km, uz to i više od 50 pređenih kilometara dnevno, što je evropski prosek u vožnji do posla i nazad. Novi RAV4 Plug-in Hybrid očekuje se na tržištu u drugoj polovini 2020. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyotin RAV4 prodat u 10 miliona primeraka

 

toyota rav 666666.jpg

 

RAV4 je proširio listu Toyotinih modela koji su prodajom premašili 10 miliona. Ukupna prodaja širom sveta, krajem februara, premašila je ovu brojku, protežući se kroz pet generacija ovog modela koji se proizvodi od 1994. godine. Kao globalni Toyotin model, RAV4 je od predstavljanja svakim korakom sve više jačao. Ponudivši svojim dolaskom nešto potpuno novo na tržištu, kompaktan, okretan, rekreacijski SUV-a, RAV4 je definisao ceo jedan segment, a sa svakom generacijom nastavio je da postavlja standarde, dok je prodaja sve više rasla.

 

Prošle godine RAV4 ne samo da je bio najprodavaniji SUV na svetu, bio je i četvrti najprodavaniji putnički automobil uopšte. Severna Amerika je daleko najjače tržište za ovaj model sa godišnjom prodajom većom od pola miliona vozila, nakon čega slede Evropa (133.000) i Kina (127.000). U Evropi je RAV4 dostigao prodaju veću od dva miliona primeraka od 1994., a najnovija peta generacija predstavljena početkom 2019. godine, postavila je novi godišnji rekord veći od 130.000 vozila. Ove godine paleta modela RAV4 će doživeti značajan iskorak pokretanjem prodaje novog modela RAV4 Plug-in Hybrid, koji kupcima nudi još veću sposobnost vožnje isključivo na električni pogon bez ikakve emisije štetnih gasova i bez potrošnje goriva.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

automarkethr.jpg AutoMarket.hr video: Toyota RAV4 AWD

 

Toyota RAV4 začetnik je SUV segmenta, a ovo je 5 najvažnijih stvari koje trebate znati o njenoj 5. generaciji:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Versus Toyota RAV4

 

rav4 versus 02.jpg

 

Iz tjuning kuće Versus stiže doterena Toyota RAV4 kod koje se pre svega ističu novi alu točkovi i blatobrani. U ponudi je više Rays točkova, i to Triaina točkovi od 18 ili 19 inča u ''Black Diamante'' finišu, kao i 20-inčni točkovi u ''Stratagia'' finišu.

 

203798-versus 01.jpg

 

Osim toga, ovaj RAV4 je dobio i mat crne blatobrane (pa je automobil i nešto širi od fabričkog primerka), kao i dodatna LED svetla ispod prednje maske i žuta kočiona klešta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

vrelegume.jpg VreleGume video: Uporedni test Toyota RAV 4 protiv Subaru Forester

 

Ko pravi bolje hibride, gde pobeđuje high tech, a gde brutalna terenska prohodnost? Koji je po vašoj meri?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota RAV4 Hybrid FWD Style na testu Auto magazina

 

r4 019.jpg

 

Nova Toyota RAV4 je prostranija, kvalitetnija i luksuznija. Najviše od svega iznenadila nas je ogromna snaga, kao i ukupan procenat vožnje samo na struju. Potrošnja je za rubriku ''verovali ili ne''. Nije tajna da elektrifikovani automobili na Zapadu imaju prođu, između ostalog, i zbog brojnih subvencija i olakšica, što za nabavku, što tokom eksploatacije vozila. Čak 85% prodatih svih Toyota RAV4 u prethodne dve godine imalo je hibridni pogon. Kod nas su tek nedavno uvedene subvencije.

 

r4 018.jpg

 

Za ovaj auto se ne plaća takozvani porez na luksuz, odnosno taksa na upotrebu motornog vozila. Bez obzira što ima radnu zapreminu od 2.5 litre, registracija je na nivou prosečnih automobila B ili C segmenta, što na godišnjem nivou donosi uštedu od skoro 500 evra u odnosu na period od pre 1. januara 2020. Ipak, dokaz da se vremena menjaju je Toyota. I to ne zbog toga što je država pomogla, već što je sam proizvođač uspeo da snizi cene. Sada RAV4 sa hibridnim pogonom može da se nabavi za 34.500 evra koliko koštaju konkurenti sa klasičnim SUS (sa unutrašnjim sagorevanjem) motorom i to sa dosta slabijom opremom.

 

r4 017.jpg

 

Kod Toyote je standardna oprema takva da smo se i sami začudili. Tu je sistem za automatsko kočenje i to poslednje generacije koji prepoznaje pešake i bicikliste, zatim, RAV4 ima adaptivni radarski tempomat koji sam održava odstojanje od vozila ispred, aktivnu prevenciju napuštanja saobraćajne trake kod koje se volan sam koriguje... Standard je sistem za prepoznavanje saobraćajnih znakova, automatska aktivacija dugih svetala, puna LED tehnologija farova, elektro-preklapanje retrovizora, alu-felne, dvozonska klima, multimedija...

 

r4 016.jpg

 

Da, sve to je standard i sastavni je deo osnovne opreme čak i klasične 2,0 benzinske verzije od 175 KS, koja košta 28.500 evra. Dizajn novog RAV-a je potpuno drugačiji od prethodnog. Iznenadili smo se koliko ostavlja dobar utisak na ljude - reakcije su više nego pozitivne. S obzirom da smo već imali prilike da ga vozimo na međunarodnoj prezentaciji u Barseloni, na nas je najveći utisak ostavila tehnologija automobila i njegova praktičnost, tako da nam je dizajn nekako otišao u drugi plan. Ono što je svakako dominantno je njegova veličina. RAV4 je ozbiljno veliki SUV. To najbolje vidite kada stanete uz haubu koja je izuzetno visoka.

 

r4 015.jpg

 

Onda sednete pozadi, pa shvatite da je prostor takav da komotno mogu da sede i vrlo krupne i visoke osobe. Prtljažnik od 580 litara je takođe među najvećima. Pri svemu tome, otvaranje gepeka na struju je standard već od trećeg paketa opreme. Kod četvrtog radi i zamahivanje nogom. Mi smo preuzeli na test primerak sa upravo sa takvim, Style paketom, od ukupno pet dostupnih. U prvom trenutku smo pomislili da je ovo najluksuznija verzija, ali Toyota ima još mnogo toga da pokaže.

 

r4 014.jpg

 

Dizajn unutrašnjosti je takođe specifičan. Na prvom mestu je praktičan. Sve je bogato tapacirano mekim materijalima, uključujući i komandnu tablu presvučenu eko-kožom. Pregrade za odlaganje sitnica su svuda.

 

r4 013.jpg

 

RAV4 je među retkima koji ima posebnu policu ispred suvozača, dok je sa leve strane volana još jedna pregrada za raznorazne kartice ili manje mobilne telefone. Pregrada u naslonu za ruke je velika ali nije hlađena. Ima dva USB konektora velike struje od 2.1 A. Još dva ista takva su pozadi ispod ventilacionih otvora. Napred se sedi visoko, čak i u najnižoj poziciji sedišta. Volan se dosta izvlači, tako da može lepo da se zavali. Moramo da pohvalimo i sjajnu lumbalnu podršku.

 

r4 012.jpg

 

Prvo što smo primetili tokom vožnje je da auto mnogo duže ide samo na struju. Šta više, čak i kada je potpuno hladan, kreće na struju i tek dosta kasnije startuje benzinski motor. Iznenadilo nas je i to što benzinac izuzetno brzo dostiže radnu temperaturu. Razloga zašto se on retko aktivira je mnogo. Između ostalog, kompresor klime je na struju. Na struju je i pumpa rashladne tečnosti, kao i termostat.

 

r4 011.jpg

 

Grejači kabine su takođe električni, pa zimi odmah počinje da greje. Sve to drastično štedi gorivo, odnosno smanjuje potrebu za uključivanjem benzinca. Takođe, primetili smo da na struju može snažnije da se ubrzava nego ranije, odnosno da se odloži uključivanje benzinca.

 

r4 010.jpg

 

Na instrumentima je i dalje kazaljka koja vam, u zavisnosti od intenziteta kojim pritiskate papučicu gasa, pokazuje koji je to trenutak do kog RAV4 može da ide samo na struju, a kada će se uključiti benzinski motor. Na taj način prilagođavate stil vožnje i postižete veću uštedu. Primetili smo da se baterija nije praznila ispod jedne trećine napunjenosti, koliko god da smo insistirali u vožnji samo na struju.

 

r4 009.jpg

 

Ukoliko vodite računa i gledate u instrumente, lako možete da dostignete fabrički deklarisanu potrošnju. Tako smo zabeležili prosek od 4.6 l/100 km a da uopšte nismo bili spori, kako je to bio slučaj sa starijim generacijama hibrida. Toyota se potrudila da omogući potpuno normalna ubrzanja i to samo na struju. Kao i do sada, važi pravilo da što je veća gužva, RAV4 manje troši. Stani-kreni vožnja je omiljena hibridima, pa tako i ovom velikom SUV-u. Od velike koristi je i auto-hold funkcija koja omogućava da prilikom stanja mirovanja, na primer, na semaforu, sklonite nogu sa kočnice. Auto će stajati zakočen sve dok ponovo ne pritisnete gas. Suvišno je pominjati koliko odsustvo buke i vibracija u elektro-režimu može da bude relaksirajuće. Za razliku od gradske i vožnje magistralnim putevima, auto-put već dosta podiže potrošnju. Nije ni čudo, kad zahteva konstantan rad benzinca. Pri 130 km/h RAV4 troši oko 7.5 l/100 km, što je i dalje vrlo povoljan rezultat za jedan veliki SUV. Ono što nas je posebno iznenadilo je koliko je ogromna rezerva snage zahvaljujući elektro-motoru.

 

r4 008.jpg

 

Pun gas i kazaljka brzinomera sa 130 km/h potpuno neočekivanom brzinom stiže do 160 km/h. Istina, motor je tada na visokim obrtajima, ali čim se ubrzanje završi, drastično padaju. Onda smo se setili da RAV4 ima 218 konja. A Toyota kada navede neki podatak, nema laganja. Sa tolikom snagom auto vas nikada neće ostaviti na cedilu, a posebno prija činjenica da je uvek, u svakom trenutku spreman da trenutno i izuzetno snažno odreaguje na komandu gasa.

 

r4 007.jpg

 

Jedina mana je, uslovno rečeno, to što je maksimalna brzina ograničena na 180 km/h. Prestali smo da pazimo. Sada već testiramo ubrzanja i po gradu. Naglo dodavanje gasa može da iznenadi manje iskusne vozače. Elektronika se ozbiljno trudi da obuzda veliki obrtni moment koji je dostupan već od nula obrtaja.

 

r4 006.jpg

 

Tako da, ako ste patosirali gas iz stanja mirovanja, pripremite se na izuzetno snažnu reakciju i otimanje volana. Međuubrzanja su munjevita, kao da je potpuno električni auto. Na kraju, bez paženja i štednje, beležimo prosek od 5.6 l/100 km, što je i dalje fantastičan rezultat za ovako veliki auto.

 

r4 005.jpg

 

Prilikom kupovine treba dodati činjenicu da kod hibrida praktično nema specijalnog održavanja. Godišnje se menja ulje u motoru, kočna tečnost na dve a antifriz na deset godina. Nema zamene kaiševa, lamele, plivajućeg zamajca... Čak se i kočnice daleko sporije troše, jer hibrid prvo koči regenerativno elektro-motorom, dopunjavajući bateriju, pa tek kada uspori toliko da je kinetička energija maksimalno smanjena, onda prisloni pločice uz diskove. Garancija je 5 godina bez ograničenja kilometraže, a tu je i verovatno najbolja putna asistencija, odnosno mobilna garancija, koja osigurava da vozač i putnici stignu na odredište bez obzira na sve. Kada se na sve to doda izuzetno prostrana kabina, bogata oprema i neverovatno niska potrošnja, jasno je da „tojota RAV4“ navodi na ozbiljno razmišljanje. Čak i bez ikakvih subvencija.

 

r4 004.jpg

 

Toyota RAV4 hibrid dostupna je i sa 4×4 pogonom. Ima dodatni elektro-motor snage 40 kW (54 KS) i 121 Nm koji pokreće točkove na zadnjoj osovini. Za razliku od mnogih proizvođača koji snage motora sabiraju, Tojota navodi da je ukupna snaga sistema 222 KS, odnosno četiri konjske snage više nego u varijanti sa prednjim pogonom. Maksimalna brzina je ista, s tim što je 4x4 varijanta do stotke brža za tri desetinke.

 

r4 003.jpg

 

Vozaču je na raspolaganju nekoliko režima vožnje, Eco, Normal i Sport. Ekonomični mod se trudi da ubrzanja budu što nežnija kako bi se što manje energije potrošilo, ali i da redukuje rad nekih električnih potrošača. Sport mod već pretvara RAV4 u pravu zver. Komanda gasa je izuzetno osetljiva i na najmanji stisak auto prosto leti, koristeći maksimum iz oba motora. Ko želi, može da vozi i samo na struju, pritiskom na EV taster. On omogućava nekoliko kilometara vožnje u čisto električnom modu.

 

r4 002.jpg

 

U cilju obezbeđivanja što veće uštede električne energije, ostavljena je mogućnost vozaču da potpuno isključi desnu stranu klime ukoliko se sam vozi. Ušteda nije mala, s obzirom da su grejači kabine električni, kao i kompresor klima-uređaja.

 

r4 001.jpg

 

Autor: Aleksandar Bursać

 

preuzeto sa - magazinauto.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suzuki Across na bazi Toyote RAV4

 

suzuki a 05.jpg

 

Saradnja Suzukija i Toyoyte se nastavlja, a najnoviji rezultat je Suzuki Across, novi SUV za čiju bazu je poslužila Toyota RAV4.

Across je odmah postao najveći SUV u ponudi Suzukija, a takođe je i prvi model ove marke sa plug-in hybrid pogonom. Kako bilo, vizuelne izmene između Acrossa i RAV4 se svode na nove branike, redizajniranu prednju masku, nova LED prednja svetla i blago doterana zadnja svetla.

 

204625-suzuki a 04.jpg

 

Takođe, u ponudi će se naći i alu točkovi od 19 inča, kao i paleta od šest boja za eksterijer (White Pearl Crystal Shine, Silver Metallic, Attitude Black Mica, Sensual Red Mica, Gray Metallic i Dark Blue Mica).

 

suzuki a 03.jpg

 

Što se unutrašnjosti tiče, Across odlikuju multifunkcionalni volan i 9.0-inčni ekran infotainment sistema (uz podršku za Apple CarPlay i Android Auto), dok je zapremina prtljažnika 490 litara.

 

suzuki a 02.jpg

 

Plug-in hybrid pogon podrazumeva kombinaciju 2.5 benzinca, dva elektromotora (po jedan za svaku osovinu) i litijum-jonske baterije od 18.1kWh. Emisija CO2 iznosi 22 grama po km, a moguća je i vožnja samo na struju (do 75 km).

 

suzuki a 01.jpg

 

Deo opreme između ostalog čine i sistem za prepoznavanje saobraćajnih znakova, sistem za nadgledanje vozila u mrtvom uglu, aktivni tempomat i održavanje vozila u traci. Po sadašnjim najavama, Across će se u prodaji na evropskom tržištu pojaviti na jesen, ali cene još uvek nisu saopštene.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...