Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

emisijasat.jpg Emisija SAT: Test Toyota RAV4

 

Sa dizajnom koji je delom inspirisan robusnijim Tojotinim vozilima, peta po redu generacija modela RAV4 ponovo želi da redefiniše pojam vozila koje je ujedno i zabavno i korisno i po terenu sposobno. Pored toga što je osetno prostraniji, novitet se od prethodnika razlikuje i po tome što je definitivno raskrstio sa dizelašima.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota RAV4 Hybrid

 

toyota rav4 hybrid.jpg

 

Kada je Toyota pre gotovo dve decenije predstavila svoj prvi hibridni sistem mnogi su odmahivali glavom. Sada se takav pogon uzima zdravo za gotovo od drugih brendova, međutim, japanski proizvođač je i dalje na vrhu. U to smo se uverili testiranjem nove, pete generacije modela Toyota RAV 4, koji, nećete verovati, više ne može da se dobije sa dizel motorom. Za vozače u Srbiji to je neprijatno iznenađenje, ali smo sigurni da će promeniti mišljenje kada provozaju hibridnu verziju. Novi RAV 4 je stvarno nov. Ne samo sa motorima, već i dizajnom. Bukvalno je sve promenjeno, osim imena. Čak i sama suština kompaktnog SUV-a. Za to je krivac nova platforma koja je omogućila niže težište automobila pri čemu je klirens povećan, točkovi su gurnuti na krajeve karoserije i dobijena je prostranija kabina, dok će vozači na upravljaču osetiti sportski idealan odnos težine 51-49 (prednja i zadnja osovina).

 

703583_dsc0100_f.jpg

 

Tako je eliminisano neprijatno ljuljanje automobila u krivinama, karakteristično za SUV modele. Volan je direktan i precizan, ali je novi RAV 4, za razliku od prethodnika, tvrđi i grublje reaguje na rupe na putu. Dizajn je pun pogodak, bar smo na takvu reakciju naišli vožnjom beogradskim ulicama. Sportski izgled sa oštrim i isprekidanim linijama asocira nas na oblike koje je Toyota koristila na Lexus-u. Dvobojna karoserija, takođe, odgovara novom i modernijem imidžu.

 

703580_2019toyotarav4det25390725_f.jpg

 

Što se enterijera tiče, Japanci su praktično proterali tvrdu plastiku. Svi materijali su mekani i prijatni na dodir. Sportska sedišta su za nijansu kraća, u šta će se uveriti visoki vozači, ali se lako podešavaju i svideće vam se položaj za upravljačem. RAV 4 je verovatno najprostraniji kompaktni SUV i na zadnju klupu mogu da se smeste troje odraslih putnika. Pri tome, prtljažnik je povećan na čak 580 litara i pravilnih je linija.

 

703579_2019toyotarav4det23655694_f.jpg

 

Kao što smo rekli, dizelaši su proterani i novi RAV 4 dolazi kao hibrid, ili sa dvolitarskim benzincem. Mi smo se odlučili za hibrid koji kombinuje 2.5-litartski benzinac i E-motor, pri čemu je ukupna snaga 218KS (verzija sa 4x4 pogonom ima 222 KS). Popularni automobil je i dalje opremljen kontinualno promenjivim CVT menjačem, koji radi vrhunski u svakodnevnoj gradskoj vožnji. Ako porodični SUV želite da pretvorite u sportski automobil, onda je dovoljno da ručicu menjača pomerite ulevo. U ''sport'' režimu sami možete da menjate stepene prenosa i da tako osetite punu snagu hibridnog sistema.

 

703582_dsc0093_f.jpg

 

Početna cena RAV 4 hibrida sa prednjim pogonom je 33.300 evra, dok verzija AWD startuje od 36.200 evra. Inače, ulazni model je sa dvolitarskim benzinskim agregatom (175 KS) i šestostepenim manuelnim menjačem, koji košta 27.900 evra.

 

preuzeto sa - mojauto.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

consumerreports.jpg ConsumerReports video: Proba 2019. Toyota RAV4

 

Upravljiviji, agilniji auto nego prethodnik. Uz to je kraći, niži i širi...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carwow.jpg CarWOW video: Test 2019. Toyota RAV4

 

Nekada je Toyota govorila da RAV znači: Recreational Active Vehicle.

Ali, sada je Toyota promenila značenje te skraćenice, opet kako bi nam imenom rekla najvažniju stvar o autu: Robust Accurate Vehicle.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotradervelikoA.jpg Autotrader video: Test 2019. Toyota RAV4 Adventure

 

U istom testu najviše sportska i najviše off-road verzija modela RAV4.

Mada, novi RAV4 je generalno sa više mogućnosti za vožnju van uređenih puteva, pa je u okviru toga podignuta svaka verzija, i ova sportska je sa većim klirensom nego pre.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

osv.jpg OSV video: Test 2019. Toyota RAV4

 

Najprodavaniji SUV na svetu. Stigao je do pete generacije posle 25 godina na tržištu, i prodatih (do sada) oko 8.5 miliona komada.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

parkers.jpg Parkers video: Test Toyota RAV4

 

Sve najvažnije o verziji koja ima srednji nivo opreme:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

TopSpeed test: Toyota RAV4 2.5 VVT-i HSD

 

wqwqa098.jpg

 

Zaboravite sve što ste dosad znali o Toyotinom bestseleru RAV4, najprodavanijem SUV modelu na svetu, jer je nova generacija ''do koske'' izmenila izgled, karakter i doživljaj vožnje. U sve to smo se uverili testirajući model sa hibridnim pogonom i 218 KS. Godinama, pa i decenijama unazad, Toyotu je pratila reputacija kvalitetnog proizvođača koji u prvi plan stavlja praktičnost, pouzdanost i brigu o kupcima, ne mareći previše za vizuelni nastup, niti za voznu dinamiku. Međutim, nedavnim dolaskom novog, mladog predsednika na čelo korporacije, sve počinje da se okreće naglavačke.

 

wqwqa097.jpg

 

Aikido Tojoda je doneo odluku - nema više dosadnih automobila! Da je njegova poruka itekako ozbiljno shvaćena posvedočio nam je novi RAV4, čiju smo petu generaciju upoznali na međunarodnoj dinamičnoj prezentaciji u Barseloni. I mada je slika o svim tim promenama kod najvećeg svetskog proizvođača postepeno počela da se kristališe već samim saznanjem o lansiranju sportske Supre, kao i predstavljanjem nove Corolle, koja deluje izuzetno atraktivno i dinamično, ono što nam je servirao RAV4 u Španiji predstavlja pravo malo otkrovenje.

 

wqwqa096.jpg

 

Kada stvari ne idu kako treba, prirodno je stremiti promenama, međutim ovde to nije slučaj. RAV4 je kompaktni SUV sa tiražom od 9 miliona, od toga je sakupio dva miliona kupaca u Evropi, pa se može reći da je sve samo nije neuspešan. On važi za rodonačelnika danas jednog od najpopularnijih segmenata, a da su u Toyoti bili istinski vizionari na ovom projektu, svedoči to što se pojavio još davne 1994. godine kada je na scenu izašao u svojstvu veoma upotrebljivog, rekreativnog vozila sa pogonom na svim točkovima.

 

wqwqa095.jpg

 

Međutim, prvih godina sve je bilo lakše i nije bilo konkurencije, a sada imamo sasvim drugačiju konstalaciju gde rivali vrebaju na svakom koraku. Ako tome dodamo i činjenicu da su se umnogome promenile navike i potrebe klijentele koju privlači ovakva vrsta vozila, onda postaje jasno zbog čega je novi RAV4 vesnik korenitih promena.

 

wqwqa094.jpg

 

Pred nama je, dakle, model koji sa prethodnikom ima malo toga zajedničkog i to je najpre apostrofirano potpuno novim dizajnom koji ujedno ne pokazuje preveliku povezanost sa korporativnim okvirima. Preobražaj je sličan onom kada bi, recimo, stidljiva i nenametljiva pripadnica lepšeg pola odbacila staromodnu garderobu i aksetski pristup i sve to zamenila vrhunskom šminkom, doteranom frizurom i seksi ''autfitom''. Ukoliko bi RAV4 kojim slučajem ostao bez logotipa i oznaka, malo ko bi u ovom trenutku pogodio model. U Toyoti naglašavaju da im je cilj bio iznedriti automobil koji će ostaviti utisak robusnog te dinamičnog SUV-a sa svim modernim obeležjima. Izgled ''Japanca'' karakterišu poligonalni (mnogougani) oštri motivi, koji dominiraju sa svih strana, a prisutni su i kod LED svetala napred i tankih svetlosne grupa pozadi koje duboko prelaze na bokove.

 

wqwqa093.jpg

 

Sa dužinom od ravno 4.60 metara, novitet je kraći za 5 mm od prethodnika ali je skraćivanjem prepusta (5 mm napred; 30 mm nazad) dobio za 30 milimetara duži međusosvinski razmak (2.690 mm). Pritom, širi je za 10 mm i isto toliko niži spram prethodnog modela. Ovakve proporcije, uz proširen trag točkova, ali i povećan klirens, omogućila je nova Toyota New Global Architecture tzv. GA-K platforma. Ona donosi mnoštvo standardizovanih elemenata što je sa jedne strane pojednostavilo čitav proces razvoja, a sa druge je dizajnerima dalo veću slobodu u kreiranju novog izgleda spolja i unutra. I to je zapravo obrazac iz kog je sve nastalo - od spoljašnjeg izgleda, preko prostranog enterijera, do voznih svojstava.

 

wqwqa092.jpg

 

Ulazak u enterijer otkriva potpuno novi ambijent. Kabina je prostrana, kako napred tako i pozadi, a u visokom paketu opreme dominiraju kvalitetni materijali. Ergonomija je značajno unapređena - sedi se za 15 mm bliže patosu, digitalna instrument tabla je niže postavljena. Upravljač odlično leži u rukama i bolje se usaglašava sa položajem vozača budući da nudi fleksibilnije podešavanje po visini te dubini.

 

wqwqa091.jpg

 

I to nije sve, preglednost unapred je poboljšana za dva stepena promenom položaja sedenja i implementacijom tanjih prednjih stubova i ''spuštanjem'' spoljašnjih ogledala. Unutrašnje je priča za sebe. Opciono može biti povezano sa kamerom i radi u tri režima, kao klasičan retrovizor, hromatski zatamnjen ili kao displej koji očitava sliku i tako daje jasnu preglednost unazad čak i kada je pogled vozača zaklonjen ukoliko, recimo, u prtljažniku prevozi stvari većih gabarita.

 

wqwqa090.jpg

 

Inače, prtljažnik je za 65 mm dublji nego ranije, zahvata 580 litara do nalsona zadnjih sedišta i može se otvarati električnim putem pritiskom na dugme ili pokretom noge odnosno aktiviranjem senzora u zadnjem braniku što je svrsishodno kada su vam obe ruke okupirane stvarima koje treba ubaciti u gepek. Sa druge strane testiranog automobila, napred, skriven je novi 2.5 litarski benzinski agregat koji u sadejstvu sa elektromotorom (88 kW/202 NM) oslobađa ukupno 218 KS i prenosi snagu na prednje točkove putem tzv. Direct Shift CVT menjača sa kontinuiranom transmisijom i šest stepeni prenosa. Pored ove, u ponudi je i verzija su AWD pogonom na sva četiri točka koja ima dodatni elektromotor na zadnjoj osovini te rasplaže sa 222 KS, baznu konfiguraciju predstavlja dvolitarski benzinac od 175 KS sa šestpstepenim ručnim ili opcionim CVT menjačem.

 

Uroš Dedić/TopSpeed

 

pročitajte kompletan tekst na - topspeed.telegraf.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota RAV4 na testu ''Kurira''

 

wqwqa705.jpg

 

Šta može japanski kauboj na beogradskim ulicama. Promenili su sve, sada preti snagom, tih je kao vetar, a dizel je poslao u prošlost! Kurir-test počinje ispred Kurira. Parkiramo pred redakcijom, u Vlajkovićevoj ulici, i čekamo... Nekoliko minuta i jasno je - jeste magnet, ili nije! RAV4 odmah ''vuče'' - obilaze ga, zagledaju, i propituju. Nova Toyota RAV4 je glavna zvezda Vlajkovićeve! Prvi test je prošao odlično! Misle da je Land Cruiser, pitaju kako taj hibrid funkcioniše, koliko troši, koliko košta. Osim prvog Kurirovog ispita, položio je i beogradski. Samo nekoliko meseci po početku prodaje, viđamo ga masovno i na ulicama prestonice. To je tako zbog nekoliko činjenica - robustan je, spretan, agilan, poslušan, a ''klizi'' po asfaltu. Cela priča ovde može i da se završi...

 

wqwqa704.jpg

 

Spomenemo, ipak, i činjenice. Pre svega dizajn je pun pogodak, jer je i prethodni model bio atraktivan, pa nije bilo lako napraviti korak napred. Linije su oštre, ima izgled pravog terenca, što naglašavaju ravne konture blatobrana, u saradnji sa trapezoidnom maskom i sivom lajsnom na dnu oba kraja. Odlično mu stoji teget boja, a završava sa ''debelim'' zadnjim svetlima i perajem umesto antene. Privlačan je, a u saobraćaju ima i respekt naših vozača.

 

wqwqa703.jpg

 

U nosu je plavi znak Toyote, a to nije slučajno. Naravno, pokreće ga hibrid, odnosno benzinac, ovoga puta 2.5 litarski u saradnji sa elektromotorom, koji zajedno prave 220 konja. Snaga je ozbiljna, pa ubrzanje do stotke od oko 8.1 sekundu nije slučajno. Maksimalna brzina elektronski je ograničena na 180 km/h. Šta ćete više kada je ograničenje 130 na sat.

 

wqwqa702.jpg

 

Eksterijer je odmakao za koplje, ali kabina za dva. Ambijent je prijatan, instrument tabla u koloru, sa većinom plavih kazaljki. Veoma je dobro to što su zamenjeni dosadni tasteri komandi, koji su sada veći, dok je primetno da je podignut i kvalitet materijala. Centralni greben je ''isečen'', pa je prisutan sportski momenat. I ergonomija je dobra, pogotovo komande na volanu, gde je sve jasno i pregledno. Palica automatskog CVT menjača je vrhunski dizajnirana i uživanje je pri svakom dodiru ručice. Ipak, jedna stvar nervira - zakomplikovali su rukovanje putnim računarom bez potrebe, pa je potrebno dosta vremena za kontrolu instrument table.

 

wqwqa701.jpg

 

Mesta takođe ima na pretek. Petorica se vozaju komotno, a prtljažnik od čak 580 litara (80 litara više od prethodnika) je dovoljan za duža putovanja, a kada sklopite zadnja sedišta dobija se 1.690 litara. Kada je o enterijeru reč, tu je kamera pozadi sa senzorima, zatim i opcija prikaza iz perspektive od 360 stepeni. Za volanom je najbolje. Sedi se visoko, preglednost je odlična, retrovizori kamionski. Iako težak čak 1.665 kg, spretan je u gradu i lako se probija kroz gust saobraćaj, bukvalno klizi po asfaltu. Smanjeno je i naginjanje karoserije pri oštrim krivinama, s obzirom na to da je RAV4 postavljen na novu TNGA GA-K platformu, koja je omogućila 57 odsto veću torzionu krutost. Udobnost je ''francuska'', a rupe pegla ubedljivo. Velika pažnja posvećena je bezbednosti. RAV4 u standardnoj opremi ima sistem automatskog kočenja, koji detektuje pešake i bicikliste, ali opremljen je i adaptivnim tempomatom, funkcijom praćenja kolovozne trake i Bi-LED svetlima.

 

wqwqa700.jpg

 

Veliko iznenađenje za mnoge je to da dizela više nema pod pod haubom Toyote RAV4. Ništa čudno, jer se naš AWD sa testa lako može voziti sa manje od šest gradskih litara, što je senzacija. Bez štednje na gasu, na kraju smo završili test sa 7.5 litara benzina u gradu. Sem hibrida, u ponudi je 2.0 benzinaca sa 175 KS, a ova osnovna verzija košta 27.900 evra, sa šestostepenim manuelnim menjačem i prednjim pogonom.

 

Autor: Mladen Radulović

Fotografije: Kurir

 

preuzeto sa - kurir.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

vrelegume.jpg VreleGume video: Test Toyota RAV4

 

Uvek uz novu tehnolgiju - recept je za više od četvrt veka uspeha RAV-a 4:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

automotovisionHR.jpg Automotovision.hr video: Test Toyota RAV4 2.5 Hybrid

 

Kada je 1994. godine Toyota lansirala prvi RAV4 bio je to potpuno novi tip automobila:
 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

redlinereviews.jpg RedlineReviews video: Test 2019. Toyota RAV4 Hybrid

 

Malo skuplji hibrid, ili je ipak bolji klasičan benzinac?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carbuyer.jpg Carbuyer video: Test 2020. Toyota RAV4

 

Najprodavaniji SUV na svetu u toku 2017. godine - sada u petoj generaciji kako bi i dalje bio tako dobro globalno prodavan:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

osv.jpg OSV video: Test Toyota RAV4

 

I ovaj Toyotin model je na tržištu duže nego što većina ljudi na prvi mah pomisli. Neprimetno, ali Toyota je stigla do pete generacije svog RAV4, koji je veći nego ikada pre na novoj platformi, sa boljom završnom obradom i nikada moderniji:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

cargurus.jpg CarGurus video: Test 2019. Toyota RAV4 Hybrid

 

Hibrid je verzija RAV4 koja ne samo da će štedeti gorivo, nego je i brža od verzije RAV4 koja nije hibrid:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota RAV4 vs Mazda CX-5

 

Jedan od modela sa najboljim offroad karakteristikama protiv jednog od najlepših:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...