Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Peugeot i Fiat? / Stellantis

Recommended Posts

24 minutes ago, neshaoct said:

(Tavares je postao ''sve i svja'' u FCA/PSA).

 

14 hours ago, Woodoo said:

poziciju glavnog i izvršnog direktora na čelu nove grupe. :D

 

Nidje veze.

Ti ga vidis kao sve i svja ili..? Ne razumem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Woodoo

 

Ne, nego ti. 

Ili si odustao sad i od tog stava?

 

Ti si na početku ove priče oko FCA i PSA pisao (u temi na kojoj smo) kako će PSA ustvari da kupi FCA, da je lično Tavares za preuzimanje FCA a ne za spajanje, da je PSA u mnogo boljoj poziciji i da zato diktira uslove, da će FCA ionako da propadne. Sve si to pisao. Koliko su to bile realne stvari opet nam ti sada pokazuješ kad kažeš da Tavares nije ''sve i svja'' u novoj FCA/PSA grupi, nego ga ja eto tako vidim. :D 

 

Kad si već pisao da PSA ima mnogo bolji položaj, da diktira uslove, da je faktički u toliko boljoj poziciji da ih zanima preuzimanje FCA...zašto onda glavni u PSA (Tavares u PSA objedinjuje funkcije ''Chairman'' i ''CEO''), nije na krilima takve dominantne pozicije u odnosu na FCA to pretočio u svoj položaj da takođe bude ''sve i svja'' i u novoj PSA/FCA grupi?

Što Tavares nije ''sve i svja'' u novoj grupi ako je PSA diktirao uslove (tako si pisao), ako je PSA ustvari imala pare da kupi FCA jer je Tavares hteo preuzimanje (tako si pisao), ako je PSA u mnogo boljoj poziciji (tako si pisao), ako će FCA ionako da propadne (tako si pisao)? Što onda Tavares nije postao ''sve i svja'' jer eto sad kažeš da on to nije u novoj FCA/PSA grupi...

 

Ja sad nemam da kažem ništa drugačije od onoga što sam već napisao npr. ovde  03.11.2019.

Eto kako od onoga ko diktira uslove, ko hoće da preuzme, ko je u mnogo boljoj poziciji, dok će onaj drugi ionako da propadne jer u svemu kasni...dođosmo do toga da je ovo spoj gubitnika koji u tom spajanju imaju poslednju dobru šansu da opstanu. Kad je već tako, nema mesta nikakvom ''fanboy'' likovanju sa strane PSA ili FCA...već da vidimo u narednom periodu kako su smislili da zajednički opstanu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo polako, moras da naucis da citas sta ljudi pisu i da razumes da je to ono sto misle, bar kad sam ja u pitanju. Sad u ovoj situaciji sam konkretno naveo na sta mislim i na sta se odnosi moj komentar. Nemoj sad da te molim da me razumes i da ne konstruises po slobodnoj volji. :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
39 minutes ago, Woodoo said:

Samo polako, moras da naucis da citas sta ljudi pisu i da razumes da je to ono sto misle...

Da naučim da čitam? To ti je definitivni izbor reči?!

 

=====

 

39 minutes ago, Woodoo said:

...i da ne konstruises po slobodnoj volji. 

Primeri šta si sve pisao...a za šta sada kažeš da konstruišem po slobodnoj volji...neki od ovih citata su tvoji odgovori namenjeni N.N.-u:

 

On 10/30/2019 at 10:02 AM, Woodoo said:

Ja pre mislim da Tavarez nije za spajanje nego za preuzimanje, videćemo.

On 10/30/2019 at 4:43 PM, Woodoo said:

...ti imaš taj neki prepotentni stav ljubitelja FCA da je FCA taj koji postavlja uslove, da je dobra udavača i slično, a situacija je upravo suprotna.

On 10/30/2019 at 4:43 PM, Woodoo said:

Trenutno je ,hteli mi to da priznamo ili ne PSA u boljoj poziciji od FCA...

On 10/30/2019 at 4:43 PM, Woodoo said:

...bolje se moli bogu da neko dogovori sa FCA jer ćeš za par godina morati da tražiš novu ljubav.

On 10/30/2019 at 6:31 PM, Woodoo said:

FCA veoma kaska, brak sa nekim brendom koji je uspešniji je pitanje opstanka.

On 10/30/2019 at 6:31 PM, Woodoo said:

Ne pričam ja odavno da će FCA da propadne, već poslednjih nekoliko meseci...

On 10/31/2019 at 5:03 AM, Woodoo said:

PSA veći deo prodaje ostvaruje u Evropi i to je jedina manjkavost u odnosu na FCA, ali kad se pregovori vode sa jedne strane koja je zainteresovana za brak samo zbog SAD tržišta, i druge kojoj brak treba da preživi jasno je ko bolje stoji u pregovorima. Nema mnogo šta tu FCA da ponudi.

 

I evo koga si ustvari video kao glavnog u novoj zajedničkoj kompaniji:

 

On 11/3/2019 at 1:25 AM, Woodoo said:

Istina PSA nije kupio FCA ali je na čelo kompanije postavio svog "capo di tutti capi".

 

Mada, sada više nije na čelu nove kompanije, to ga samo ja tako vidim?

Ja konstruišem i šta sve ne...jer sam nepismen pošto ne znam da čitam?

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da probam jos jednom pre nego sto se iskljucim. NN je izjavio da je PSA molio FCA da ih prime u grupu. To je teska budalastina. Ti si odmah kao advokat uskocio da ga branis. Da li verujes u to ili ga branis po sluzbenoj duznosti ne znam, i ne zanima me. Sve sto sam napisao od sinoc se odnosi na to.

 

U duhu dobrog advokata izvukao si raspravu od prosle godine. Sve sto sam tada napisao i sada mislim ali to nema veze sa ovom sad raspravom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Woodoo

 

Prvo ti meni reci treba li ja da učim da čitam?

 

=====

 

19 minutes ago, Woodoo said:

NN je izjavio da je PSA molio FCA da ih prime u grupu. To je teska budalastina. Ti si odmah kao advokat uskocio da ga branis. Da li verujes u to ili ga branis po sluzbenoj duznosti ne znam, i ne zanima me.

Ne može se jedna budalaština osporavati drugom budalaštinom...nego se osporava argumentom.

Nikoga ja nisam branio, a ovo oko ''službene dužnosti'' ti po poslednji put ostaje bez adekvatnog odgovora. ;) 

 

Ti si na njegovu budalaštinu odgovorio drugom budalaštinom kako je najbolji dokaz da PSA nije molio FCA to što je Tavares sada glavni (kao što si to isto napisao i 03.11.2019.). Trebao si mu odgovoriti argumentom

dostojnim ozbiljne teme na Forumu, a ne kao da pišeš komentare na nekom od tupavih portala.

Kad je u odgovoru na to samo napisano do kraja ko je šta u novoj FCA/PSA grupi, gde se lako vidi da Tavares nije glavni (kao što to jeste u PSA gde objedinjuje obe funkcije), prvo si se sprdao sa tim, onda rekao da ti ionako ne misliš da je glavni (suprotnom svom stavu od 03.11.) da je to ''niđe veze'' i pitaš mene da li ja to tako vidim...i plus mi kažeš da konstruišem i da ne znam da čitam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

PSA je tu u boljoj situaciji. 

FCA u Evropi i skoro i ne postoji izuzev 500/Panda.

U Americi ih koče stari modeli, veliki, rastrosni. Kupci se okreću jeftinijim varijantama, a tu moze da im pomogne PSA sa rebrendingom svojih modela. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
53 minutes ago, Woodoo said:

Da probam jos jednom pre nego sto se iskljucim. NN je izjavio da je PSA molio FCA da ih prime u grupu. To je teska budalastina. Ti si odmah kao advokat uskocio da ga branis. Da li verujes u to ili ga branis po sluzbenoj duznosti ne znam, i ne zanima me. Sve sto sam napisao od sinoc se odnosi na to.

 

U duhu dobrog advokata izvukao si raspravu od prosle godine. Sve sto sam tada napisao i sada mislim ali to nema veze sa ovom sad raspravom.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
29 minutes ago, neshaoct said:

Ne može se jedna budalaština osporavati drugom budalaštinom...nego se osporava argumentom.

 

17 hours ago, Woodoo said:

Valjda si svestan da na tom nivou biznisa nema moljenja vec samo poslovnog interesa.

 

Inace je praksa da onaj koji moli obicno dobije poziciju glavnog i izvršnog direktora na čelu nove grupe. :D

 

Sta iz mog odgovora nije argument na budalastinu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To da je PSA kadar ''na čelu nove grupe''.

Kao što sam napisao, kad je neko ''na čelu'' on je i Chairman i CEO (kao Tavares u PSA). Kad je jedna od te dve funkcije kod drugoga, onda niko nije sam gore ''na čelu'', nego se to deli (u ovom slučaju sa FCA čovekom).

 

Cela podela 50:50 u novoj firmi se logično preslikala i kad su u pitanju dve najvažnije funkcije u njoj, i takva podela je dokaz da niko tu nije bio jača strana...ni PSA ni FCA, nego se spojiše ljudi da vide kako da opstanu. Realnost je suprotna onome što si tvrdio pre par meseci, i za šta kažeš da i danas tako misliš.

Ako je tačno sve što si tada pisao (a misliš tako i danas)...zašto onda taj jači PSA nije dobio sve, zašto je pristao na bilo šta manje od preuzimanja FCA, zašto je PSA pristala na podelu dve najvažnije funkcije kad je uspešniji brend, zašto PSA nije samo sačekala da FCA ionako propadne pa onda uzmu ono što žele, zašto je uopšte PSA ušao u brak sa nekim ko u svemu kaska jer PSA ne kaska, itd, itd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nego kako komentirate izjavu koja se nalazi i u godišnjem PSA izvješću:

PSA will be merged with and into FCA.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@N.N.

 

Misliš na ovaj dokument od 26.02.2020.:

- Combination Agreement

https://www.groupe-psa.com/en/publication/accord-de-rapprochement/

 

U njemu stoji:

Quote

...each of FCA and PSA desire to effect a strategic combination of their businesses through a combination transaction involving a cross-border merger of PSA into FCA, with the resulting company as from the consummation of the cross-border merger being referred to as “DutchCo” (the “Combination”);

Ako je to, ne bih tome pridavao neku posebnu važnost jer je kasnije u istom dokumentu (6. Član) definisano kako tumačiti sve što čini taj dokument:

Quote

Nothing contained in this Agreement shall be interpreted to give FCA, directly or indirectly, the right to control PSA or any of its Subsidiaries or direct the business or operation of PSA or any of its Subsidiaries prior to the Effective Time. Nothing contained in this Agreement shall be interpreted to give PSA, directly or indirectly, the right to control FCA or any of its Subsidiaries or direct the business or operation of FCA or any of its Subsidiaries prior to the Effective Time.

 

Meni je važnije ono oko glavnih ljudi:

Quote

The Parties agree that the following positions shall be filled by the following individuals from the Governance Effective Time:
(a) Chairman: John Elkann;
(b) CEO: Carlos Tavares;
(c) Vice Chairman: a director nominated by EPF/FFP; and
(d) Senior Independent Director: an Independent Director nominated by PSA.

The initial term of office of each of the Chairman, CEO, Senior Independent Director and Vice Chairman shall be five (5) years...

Ne zbog pukog nabrajanja i toga ko je prvi, nego zbog već unapred definisanog odnosa između Chairman i CEO.

Kao što sam juče napisao, taj odnos zavisi od firme do firme, tj. negde je Chairman pasivniji, negde aktivniji, negde vidi par puta godišnje na sastancima CEO koji podnesi izveštaj bordu direktora i to je to, negde je to ista osoba...za svakodnevne poslove se pita CEO, u velikim firmama (kao što je FCA/PSA ili pojedinačno svejedno) postoje ''mini CEO'' koji rukovode sektorima i oni donose svakodnevne odluke, dok glavni CEO donosi strateške odluke, upravlja resursima...

Ovde mi je zanimljivo da je izgleda već definisano da će nova firma FCA/PSA faktički imati dva čoveka sa istim poslom?

Quote

ARTICLES OF ASSOCIATION
1. Definitions

 

Chairman: an executive Director designated as chairman;

Chief Executive Officer: an executive Director designated as chief executive officer / CEO;

I jedan i drugi su definisani kao ''an executive Director'' samo sa različitim titulama (''designated as''). Ali, Chairman je obično non-executive...

Možda to i nije dobro, tj. bolje je da se jasno zna ko je executive, a ko je non-executive.

 

 

Edited by neshaoct
dodao tag / dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://www.quattroruote.it/news/industria-finanza/2020/04/05/le_grandi_interviste_luca_cordero_di_montezemolo.html

Ko ne zna talijanski, može google tanslate

 

Luca je po meni trebao da bude na Serdjovom mjestu, ali nešto se tu dešavalo.
Vjerujem da bi drugačijim pristupom, FCA danas bolje kotirao. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesantno je dodati i ovo u poredjenje ta dva modela :

 

 

 

 

I Fiat Tipo HB:

 

 

E sad, u Fiatovu odbranu ovde ide par stvari, prva, sto je sa dizel motorom, u poredjenju sa Pezoom benzincem. Svaka kila u nosu ispred osovine znaci, i sigurno bi rezultat bio bolji da je u pitanju 1.4 TJet (ili bi Pezoov rezultat bio gori da je sa HDI). Druga stvar su pneumatici. Fiat je na ECO gumama, dok je Pezo na maltene najboljim mogucim gumama tih godina, Michelin PS 3...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad spomenu te gume, pratio sam one lude Engleze tacnije onaj YT kanal LivingLifeFast, tu se pojavljuju kola sa 600+ konja, modifikovana, cipovana itd.. Jednu stvar koju sam primetio kada ih voditelj pita za gume svi su na Michelin PS3 ( stariji klipovi ) ili PS4s u poslednjim snimcima koje sam gledao. Ono sto svi isticu je neeeeenormalno bolji grip od svih drugih proizvodjaca, a vecina njih je pre toga bila na Pireliju, Conti-ju itd..

Edited by dekirs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovdje 308 ima i mislim coll veću felgu i šire gume.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam sad gledao. Kasnije ću.

Ali gume. Na Tipo često idu loše gume i to najlošiji modeli.

Michelin Pilot Sport je čak daleko najbolja sportska guma. 

 

Znači Tipo loše gume, loše marke, eko modeli. 

308 ovdje ima sportske gume, top model.

To je ogromna razlika. Još su naravno između eko i sportskih modela tu i turistički modeli koji su u pravilu za većinu najbolji izbor.

 

Edited by Ivan
Skinut nepotreban citat

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, horvat said:

E sad, u Fiatovu odbranu ovde ide par stvari, prva, sto je sa dizel motorom, u poredjenju sa Pezoom benzincem.

Druga stvar su pneumatici, Fiat je na ECO gumama

Treca stvar bi "eventualno" :) bila i sto je Tipo na broj manjoj platformi. Klasicni "fake" Compact, tj. auto na Small Wide platformi (koja poreklo vuce iz 2005. i Grande Punta na kome je krenula prva varijacija iste).

308 II ide na njihovoj novoj, modularnoj EMP2 platformi iz 2013. (kada je model i krenuo), radjenoj upravo za veca Compact i Mid-size vozila. Cini mi se da sam negde citao da je u poredjenju sa prethodnom verzijom, zbog razlicitog rasporeda i manje tezine, centar mase spusten za 20 mm.

Dodatno, Tipo ima pozadi obicnu torzionu gredu, dok 308 mislim da ima twist-beam torziju. Sve ovo itekako utice na rezultate iznad, pa onda i sve ovo sto navodite. Meni ova vozila nisu bas za u istu recenicu, a isto smatram i za poredenje Tipa sa ostatkom pravih Compacta iz Top 10 (Golf, Focus, Octavia, Astra, Leon, Megane...).

3 hours ago, horvat said:

dok je Pezo na maltene najboljim mogucim gumama tih godina

Samo bih dodao prednost, da je Pug na nizem profilu (i vecoj felni). Tj. 225/40/18 premium performance vs 225/45/17 premium eko guma. A u skladu sa pozicioniranjem, pomenutim iznad.

Edit: Ovo zadnje vidim da ste prokomentarisali ;) .

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan

 

Nađi mi nekoga tko zada nema twist Beam. Svi to imaju pa i Tipo. Prijevod je polukruta osovina

 

U biti jedini ko nema od modernih vozila su PSA na eCMP verziji CMP platforme. Oni imaju "jako naprednu" krutu osovinu. Cost cutting rješenja su katica za sve u PSA vezanim uz same platforme.

 

Small Wide? Riječima COO EMEA regije:

"Our standard compact mid size platform"

 

A imam ti i neke dokumente od strane CRF. Malo materijali. Pa recimo Giulietta na Compact Evo ili kako se zvala skoro da vode ne može donijeti Small Wide 4x4 na kakvoj je Renegade.

 

No tu općenito ljudi imaju krivu percepciju što je platforma pogotovo u FCA svijetu.

 

Baš sam sa @horvat imao privatnu konverzaciju na ovu temu. Može i ovdje on napisati što je rekao na tu temu.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bas sam i ja to krenuo da pisem, twist beam i torsion beam bi trebalo da je ista stvar? 

 

Za nize teziste, moguce, jer Tipo jeste malo visok za average HB (recimo kao sto je bio Stilo 5v), dok je 308 II 'obican'... 

 

Mene je isto jako zanimalo strukturalno poredjenje Giuliette i Tipa, ali nazalost u tom dokumentu nema Tipa, pa ostaje samo da nagadjamo, ali evidentno je da postoji veliki napredak u tom polju tokom vremena, i da moderni primeri small wide platforme, veoma malo sta imaju zajednicko sa grande puntom... 

 

A evo jos jedne zanimljivosti vezano za agregate:

 

image.thumb.png.216b44abd733941c5db4e89ebb5238c9.pngimage.thumb.png.d3dd4bba0d8a69d94214c1854e43e7e0.png 

 

Ako se gleda krivulja pazljivo, primecuje se da je zapravo Fiatov motor jaci u gotovo celom radnom opsegu, tacnije od ~1500 rpm do nekih ~3100-3200 rpm, i tek tamo u poslednjih ~1000 rpm (od 3200-4200 rpm) Pezo ostvaruje tih dodatnih 10 ks... Sto se manifestuje i u medjuubrzanjima... 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@horvat

 

Koliko znam da. Problem je kad piše torsion bar. E to je onda kruto. Primjer eCMP odnosno električni 208, Corsa, itd.

 

Isto tako polukruta osovina može, a ne mora, imati roll bar. No to vrijedi i za mutlilink.

 

No to je bitno za ovaj test. Automobili koji ga imaju mogu bolje proći.

Isto tako je bitna krutost ili tvrdoća ovjesa. Tvrđa auta inače lošije prolaze.

 

Ali ima tu negdje i Jeep Compass. On je odlično prošao.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tacno je da su vecina "narodnih" Compacta (u koja spadaju oba iznad) sa nekom varijacijom grede pozadi, to niko ne spori.

Na Fiatima je to klasicna torziona greda, torision-beam, polukruta osovina, kako je ko zove. Mislimo na isto, po amortizer i opruga uz zadnje tockove, vezane cvrstom vezom, tj. gredom.

308 II bi trebao da ima dodatni Roll bar, a vise puta sam natrcao da tu kombinaciju zovu twist-beam. Upravo da bi je diferencirali od najobicnijeg torsion-beam. I verujem da cemo se sloziti da se za gredu moze naici na gomilu razlicitih naziva, koji mogu da budu cak i konfuzni :) .

Kao kombinacija svega pomenutog, dobija se rezultat kao na klipovima iznad. Sto je bar meni apsolutno ocekivano, a verujem da bi Tipo slicno prosao i sa bilo kojim modernim Compactom. Mene recimo mnogo vise zanima kako ce se i po ovom pitanju pokazati Scala, koja je nov model a primenjuje koncepciju slicnu Fiatovoj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...