Jump to content

Od 17.02.2020. oko 5 časova ujutro, Forum je na novom serveru. Ako vidite ovaj tekst, to znači da ste na novom serveru/Forumu.

Ali, na dosta uređaja još nije odrađen automatski DNS refresh, pa zato znatni broj korisnika još uvek ne može da vidi ovu stranicu. U skladu sa politikom njihovih operatera i oni će u narednim satima, a najviše za 48 sati automatski dobiti nove parametre.

FAS Euroauto Goran Vlada

Recommended Posts

Quote

But a deadline to meet 2021 and 2025 emissions goals in Europe adds pressure on FCA to adopt PSA's more efficient engines, calling into question some of FCA's engine plants in Europe, mainly in Italy, as well as in Poland, in particular.

FCA’s Fiat, Lancia and Alfa Romeo brands currently source their engines from plants in Termoli and Pratola Serra in Italy, as well as the Bielsko-Biala plant in Poland.

"In terms of engine plants, it is likely that in the long term, one or two FCA plants in Europe would no longer be needed," LMC said.

https://europe.autonews.com/automakers/european-factories-risk-fca-psa-merger

 

Evidentno je zatvaranje FCA fabrika u Kragujevcu, Bursi, Poljskoj (neće se praviti Panda i novi 500 SUS), a po ITA sajtovima neizvjesna je budućnost Pratola Serra fabrike.

PSA zatvara fabrike u UK te vjerovatno u Madjarskoj (dakle sve bivše GM fabrike).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peugeot : New PSA-Fiat Chrysler management to try to improve cost savings - PSA CEO

Quote

 

The value of the cost savings announced in the planned merger between Peugeot owner PSA and Fiat Chrysler is nominal and management will target improvements over time, PSA's chief executive told French BFM Business radio on Friday.

 

CEO Carlos Tavares also said he does not see the need to scrap any brands within the new PSA-Fiat Chrysler entity.

 

The two carmaker groups are targeting annual cost savings of 3.7 billion euros ($4.09 billion) as part of a planned merger unveiled at the end of October, which will create the world's fourth-largest automaker with 8.7 million in annual vehicle sales.

 

Tavares also said the two groups are willing to make all necessary concessions to get a green light from the European Union.

 

"Given all the necessary regulatory approvals that need to be granted, such a deal cannot be closed in less than a year," Tavares said, adding however that he expects to seal a "binding deal" in the coming weeks.

A source familiar with the matter told Reuters on Saturday that Fiat Chrysler and PSA aim to sign a final merger agreement as early as the beginning of next month.

 

 

https://www.marketscreener.com/PEUGEOT-4682/news/Peugeot-New-PSA-Fiat-Chrysler-management-to-try-to-improve-cost-savings-PSA-CEO-29541544/

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, Elra said:

Evidentno je zatvaranje FCA fabrika u Kragujevcu, Bursi, Poljskoj (neće se praviti Panda i novi 500 SUS), a po ITA sajtovima neizvjesna je budućnost Pratola Serra fabrike.

PSA zatvara fabrike u UK te vjerovatno u Madjarskoj (dakle sve bivše GM fabrike).

Ukoliko se ne nastavi proizvodnja određenog modela u nekoj fabrici, to nikako ne znači gašenje te iste fabrike. Pogledaj nedavni primer Forda u Rumuniji, tj. pogledaj šta je Ford uradio sa svojom fabrikom gde je pravio B-Max (nekada bio najveći rival 500L-u). Ispade da fabrika postoji samo dok pravi jedan model ili njegovog naslednika... - u protivnom katanac. :D Ne gase se fabrike automobila u Evropi tako lako (pogledaj unazad npr. 15 godina), a naročito ne u onom delu Evrope gde je proizvodnja jeftinija. Kakvo crno ''evidentno''... Podizanje troškova proizvodnje (sa fabrikama pretežno po Nemačkoj, Italiji, Francuskoj) nikako ne može doprineti konkurentnosti na tržištu jer ta ista konkurencija još kako pravi aute po srednjoj i istočnoj Evropi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ipak mislim da to i nema veze iako i naša i Turska vlada dotiraju poprilično da te fabrike opstanu.
Evropa je usred sređuvanja unutar sebe same i ako padne katanac biće iz drugih, rekao bih sindikalnih razloga
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minutes ago, neshaoct said:

Ukoliko se ne nastavi proizvodnja određenog modela u nekoj fabrici, to nikako ne znači gašenje te iste fabrike. Pogledaj nedavni primer Forda u Rumuniji, tj. pogledaj šta je Ford uradio sa svojom fabrikom gde je pravio B-Max (nekada bio najveći rival 500L-u). Ispade da fabrika postoji samo dok pravi jedan model ili njegovog naslednika... - u protivnom katanac. :D Ne gase se fabrike automobila u Evropi tako lako (pogledaj unazad npr. 15 godina), a naročito ne u onom delu Evrope gde je proizvodnja jeftinija. Kakvo crno ''evidentno''... Podizanje troškova proizvodnje (sa fabrikama pretežno po Nemačkoj, Italiji, Francuskoj) nikako ne može doprineti konkurentnosti na tržištu jer ta ista konkurencija još kako pravi aute po srednjoj i istočnoj Evropi...

 

Kragujevac je uz to sve jako moderan. Ako je itko "na rubu" to je onda Poljska. Njima treba zamijeniti praktički cijelu tvornicu, čak ni kavezi nisu iskoristivi. I onda je netko automatizmom rekao da će se posljedični izgasiti i poljska tvornica motora jer eto PSA motori su bolji. Inače u Poljskoj se proizvode novi FireFly motori. Za sada jedino mjesto gdje se proizvode.



Tofas godinama posluje jako pozitivno. Pa eto radi toga će ga zatvoriti. Treba poslovati sa gubitkom da bi opstao.

 

Ja sam mišljenja kako su za otpis tvornice u Engleskoj i možda Njemačka. Pitanje je i što je u kakvom tehnološkom stanju. FCA je tu manje više jako dobar. Njima je sve u Italiji npr. novo, Kragujevac novi. Jedino je Poljska u problemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

FCA i PSA nakon spajanja neće ukinuti marku Lancia

 

197046-lancia y 001.jpg

 

Možda ste se pitali šta će se desiti sa markom Lancia (nakon spajanja kompanija FCA i PSA), a odgovor sada stiže u vidu izjave Carlosa Tavarsea, šefa PSA grupe. Tavares je naime potvrdio da nema planova da se ukida bilo koja od postojećih marki, što znači da Lancia ostaje na tržištu.

''Deo je izazova da se svim tim brendovima adekvatno upravlja kako bi pokrili tržište'', kaže Tavares za BFM Business. ''Ne vidim potrebu da ukidamo brendove, jer svi imaju svoju istoriju i prednosti'', zaključuje šef PSA grupe. Trenutno Lancia proizvodi samo jedan model - Ypsilon, i to jedino za italijansko tržište. Ipak, postavlja se pitaje šta i kako dalje. Uz pomoć PSA Grupe situacija može da se radikalno promeni, pa bi Lancia u budućnosti možda mogla da ponudi modele B i C segmenta, neki veći sedan, SUV/crossover modele pa možda i električna vozila na e-CMP platformi. Možda...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 hours ago, N.N. said:

 

Kragujevac je uz to sve jako moderan. Ako je itko "na rubu" to je onda Poljska. Njima treba zamijeniti praktički cijelu tvornicu, čak ni kavezi nisu iskoristivi. I onda je netko automatizmom rekao da će se posljedični izgasiti i poljska tvornica motora jer eto PSA motori su bolji. Inače u Poljskoj se proizvode novi FireFly motori. Za sada jedino mjesto gdje se proizvode.



Tofas godinama posluje jako pozitivno. Pa eto radi toga će ga zatvoriti. Treba poslovati sa gubitkom da bi opstao.

 

Ja sam mišljenja kako su za otpis tvornice u Engleskoj i možda Njemačka. Pitanje je i što je u kakvom tehnološkom stanju. FCA je tu manje više jako dobar. Njima je sve u Italiji npr. novo, Kragujevac novi. Jedino je Poljska u problemu.

Nema to veze sto sad dobro rade, ako vise nece imati sta da proizvode. 

Tipo, ako dobije nasljednika ide na EMP, novi Doblo je svakako rebredning Partnera/Berlinga i to je to. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sindikati PSA podržali spajanje sa FCA

 

psa fca.jpg

 

Većina sindikata u francuskoj kompaniji PSA podržava planirano spajanje sa FCA vredno od 50 milijardi dolara. To su danas saopštili čelnici PSA i predstavnici sindikata. Međutim, sindikati poručuju da će, kada sporazum o spajanju bude potpisan, tražiti detaljne informacije o planovima objedinjene kompanije. Na sastanku radničkog saveta PSA svi predstavnici sindikata u savetu dali su pozitivno mišljenje o spajanju.

 

''Ostaćemo oprezni kada je reč o socijalnom efektu i čekaćemo jasniju i detaljniju sliku plana vezano za fabrike. Ali projekat, u obliku u kojem je predstavljen, ima smisla jer se dve grupe međusobno dopunjuju, dobrog su finansijskog zdravlja i zahvaljujući novom formatu dostići će kritičnu veličinu koja je od vitalnog značaja u današnjem poslovanju u auto-industriji'', rekao je Frank Don, predstavnik sindikata CFTC. Spajanje će pomoći preduzećima da udruže resurse kako bi zadovoljila nova pravila o emisiji štetnih gasova i investirala u električna i autonomna vozila. Dobijanje podrške od moćnih evropskih sindikata će biti od presudnog značaja za udruženo preduzeće, koje će zapošljavati više od 400.000 radnika i upravljati sa više stotina fabrika širom sveta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

General Motors tužio Fiat-Chrysler za nanošenje ''znatne štete''

 

Jeep_Compass-Melfi 001.jpg

 

FCA je saopštio da pregovori o udruživanju snaga sa PSA, čime bi nastala grupa vredna 50 milijardi dolara, dobro napreduju uprkos tome što je General Motors objavio da je tužio FCA za nanošenje ''znatne štete''. GM je podneo tužbu u Sjedinjenim Državama protv FCA, tvrdeći da je ta kompanija tokom više godina podmićivala zvaničnike sindikata ''Udruženi radnici auto-industrije'' (UAV) kako bi korumpirala pregovaracki proces i stekla konkurentsku prednost, što je GM navodno koštalo milijarde dolara.

 

''Pregovori napreduju nesmetano'', izjavio je portparol FCA o razgovorima sa PSA o formiranju grupe koja bi bila četvrti po veličini proizvođač automobila na svetu. Upitan da li bi ova tužba mogla da dovede do preispitivanja predloženog sporazuma o spajanju dveju kompanija, jedan izvor blizak FCA je kratko odgovorio: ''Ne''. ''Zapanjenila nas je ova tužba, kako sadržajem tako i tajmingom. Možemo samo da pretpostavimo da ima za cilj da poremeti naše predloženo spajanje sa PSA'', naveo je glavni izvršni direktor FCA Majk Menli u pismu zaposlenima. FCA će se žestoko braniti od ove ''bezrazložne'' tužbe, navodi se u pismu u koje je Rojters imao uvid. ''Ovaj čin nas neće usporiti. Nastavićemo sa podizanjem poslovnih performansi pošto naše konkurente to očigledno sekira'', poručio je Menli. Iz francuske grupe PSA su odbili da komentarišu tužbu GM-a i njen potencijalni uticaj na pregovore o spajanju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

PSA grupa već u decembru potpisuje ugovor o spajanju sa FCA

 

Peugeot-208 33.jpg

 

PSA planira da potpiše ugovor o spajanju sa kompanijom Fiat Chrysler Automobiles (FCA) vredan 50 milijardi dolara već u decembru. Cilj je da se ugovor potpiše do kraja ove godine, otkrio je izvor blizak čelnicima PSA grupe. Ovaj ugovor će rezultirati nastankom četvrtog najvećeg proizvođača automobila na svetu i omogućiti lakše ispunjenje tehnoloških i regulatornih izazova koji muče prozivođače širom sveta. PSA grupa je fokusirana na razgovore o spajanju i zato je spremna da potpiše memorandum o razumevanju u vezi ovog ugovora već u decembru. U Fiatu su takođe uvereni da će dogovor biti postignut do kraja godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

FCA i PSA će u narednim nedeljama potpisati obavezujući ugovor o spajanju

 

Melfi-01.jpg

 

Kako prenosi Tanjug, automobilske kompanije FCA i PSA obavestile su svoje zaposlene da će u narednim nedeljama potpisati obavezujući ugovor o spajanju. U dva odvojena obaveštenja upućena putem internih kanala dve automobilske grupacije informišu zaposlene da je više od 50 ljudi uključeno u taj proces. FCA i PSA su u pregovorima o finalizovanju spajanja, čime bi se oformio četvrti najveći proizvođač automobila na svetu. Osnovano je devet radnih grupa koje predvode finansijski direktor i šef globalnog odeljenja FCA Dejvid Osterman i potpredsednik programa PSA za strategiju Olivije Burž, navodi se u tim dokumentima. Predsednik FCA Džon Elkan izjavio je prošle nedelje da nije zabrinut zbog šokantne tužbe koju je protiv njegove kompanije podneo američki General Motors i da je uveren da će do kraja ove godine postići obavezujući ugovor o spajanju sa PSA.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spajanje PSA i FCA će doprineti tome da napreduju na kineskom tržištu

 

186241-peugeot 508 11.jpg

 

Kako prenosi portal Vrele Gume, izvršni direktor PSA grupacije, Karlos Tavares, veruje da će spajanje francuskog proizvođača sa FCA grupacijom doprineti tome da obe kompanije napreduju na kineskom tržištu. U nedavnom intervjuu za Auto News, Tavares je rekao da su ove dve kompanije ''veoma slične jedna drugoj kada je u pitanju tehnologija, te da imaju slična ciljna tržišta''. On je dodao da ove dve kompanije zajedničkim radom mogu da se probiju na kinesko tržište.

''Mogu govoriti samo za PSA, ali priznajem da nismo puno toga postigli u Kini'', rekao je on. ''Međutim, ako zajedno idemo ko tome imaćemo šansu da uspemo. Činjenica da smo zajedno bi nam možda mogla otvoriti i brojna druga vrata'', dodao je Tavares. Pored ovoga, Tavares je naveo i da njegova kompanija ulaže velike napore u druge poduhvate. Jedan od najznačajnijih je svakako usklađivanje sa ciljevima emisije štetnih gasova do 2020. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

To će teško ići. U Kini su zakasnili, bolje je da se pripreme za Afriku, Rusiju i poboljšaju rezultate u Južnoj Americi.

U Sjevernoj Americi modeli PSA-FIAT-Alfa nema šta da traže, vidjelo se da ih tržište ne želi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, Elra said:

To će teško ići. U Kini su zakasnili...

Nije sporno da kasne, ali ne mislim da su definitivno (za sva vremena) zakasnili. Narednih par godina je hvatanje poslednjeg voza.

Na svako tržište se može ući. Na nekom etabliranom to košta mnogo vremena i para. Na onom tržištu gde karte još nisu do kraja podeljene (Kina), lakše je. Koliko su tamo promene velike svedoči možda i najbolje baš primer PSA, koji je pre 5 godina tamo prodavao skoro 1 milion automobila, a ove godine se bori da proda 10 puta manje od toga. Tolike oscilacije (u + ili -) su pokazatelj da se karte na tom tržištu još mešaju...

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://www.autonews.com/automakers-suppliers/psa-board-signs-fiat-chrysler-merger-report-says

MILAN / PARIS - The board of French automaker PSA, the owner of Peugeot, approved a binding memorandum of understanding to merge with rival Fiat Chrysler Automobiles, a person close to the matter said on Tuesday.



A separate FCA board meeting was underway to discuss finalizing a $ 50 billion initial agreement to create the world's number four automaker, the source added.

Both companies declined to comment.

A person close to FCA had earlier announced the two companies could announce the signing of a binding agreement early on Wednesday, followed by a conference call to explain further details later in the day. FCA's robot unit Comau will remain within the combined group rather than being spun off as originally planned in October, people familiar with the matter said.

Both groups will jointly decide how to extract value from Comau.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tavares ce ovim spajanjem dobiti pristup tehnologiji Jeep-a sto je njemu presudno jer su slabi na tom polju tj nikakvi a SUV segment dominira

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta tehnologija pogona na sva 4 točka će, na moju veliku žalost, lagano izumreti zbog strogih pravila o emisiji CO2. Zameniće je tehnologija 4x4 pogona kontrolisanog ne preko diferencijala već preko dva elektro motora (napred i nazad). Pežo to već ima jer će uskoro krenuti prodaja PHEV verzije 3008 sa 4WD pogonom. Njih prvenstveno zanima američko tržište.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/18/2019 at 1:44 PM, Woodoo said:

Ta tehnologija pogona na sva 4 točka će, na moju veliku žalost, lagano izumreti zbog strogih pravila o emisiji CO2. Zameniće je tehnologija 4x4 pogona kontrolisanog ne preko diferencijala već preko dva elektro motora (napred i nazad). Pežo to već ima jer će uskoro krenuti prodaja PHEV verzije 3008 sa 4WD pogonom. Njih prvenstveno zanima američko tržište.

Trziste svakako dobija, kao sto ga je dobio i Fiat

Sva ta elektrifikacija je jos uvek u zamahu, dok ona obuhvati sve zemlje, proci ce dosta vremena.

Istina da je Americko trziste najbogatije kao i neka Evropska (Norveska) ali mislim da ce 4x4 u ovoj postavci jos ziveti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Premijer Italije o spajanju FCA i PSA: ''Zaštita radnih mesta biće prioritet''

 

psa fca.jpg

 

Italijanski premijer Konte pozdravio je planirano spajanje FCA sa PSA, ali je poručio da će zaštita radnih mesta biti glavni prioritet. ''To može da bude velika prilika za Italiju i Evropu'', rekao je Konte za dnevni list ''Stampa''. Takođe je ocenio da će dogovor o razvoju ekološki prihvatljivih modela i stvaranju četvrtog po veličini svetskog proizvođača automobila pomoći integraciji evropske industrije. U izjavi datoj uoči sastanka između rukovodstva FCA i predstavnika italijanskog sindikata, Konte je naveo da sporazum dva auto-giganta ne bi trebalo da ima negativan uticaj na radna mesta.

 

''Garancija da će nivoi zaposlenih biti očuvani i održavani stavljena je ''crno na belo'' u zajedničkom saopštenju FCA-PSA'', rekao je on. Dodao je da, za italijansku vladu, zaštita stabilnosti radnih mesta ima ključni značaj. FCA je saopštio da se očekuje 3.7 milijardi evra godišnjih ušteda od spajanja sa PSA i da neće biti zatvaranja fabrika. Sindikati su takođe pozdravili odluku FCA i PSA da u upravni odbor od jedanaest članova uđu dva predstavnika sindikata - jedan iz Italije i jedan iz Francuske. Analitičari očekuju da će u fabrikama ovih kompanija u Evropi, koje se prostiru na potezu od Portugala do Britanije, biti pokrenuta detaljna analiza, jer imaju preklapanje brendova i nedovoljno iskorišćene pogone. Fabrike FCA u Italiji koje rade sa nedovoljnom iskorišćenošću kapaciteta zapošljavaju oko 58.000 radnika, što je više od jedne četvrtine radne snage kompanije.

 

preuzeto sa - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 18. 12. 2019. at 1:44 PM, Woodoo said:

Ta tehnologija pogona na sva 4 točka će, na moju veliku žalost, lagano izumreti zbog strogih pravila o emisiji CO2. Zameniće je tehnologija 4x4 pogona kontrolisanog ne preko diferencijala već preko dva elektro motora (napred i nazad). Pežo to već ima jer će uskoro krenuti prodaja PHEV verzije 3008 sa 4WD pogonom. Njih prvenstveno zanima američko tržište.

FCA to nema.  :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...