Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Peugeot i Fiat? / Stellantis

Recommended Posts

On 9/10/2021 at 7:31 AM, Elra said:

Da li je Aisin i dalje dobavljač automatskih mjenjača za PSA (novi 308, 3008, Astra...)?

Za trenutnu ( GM) astru AISIN nije dobavljač za AT, ali, za onu sledeću astru ( klon 308 mk3 ) jeste. A da je taj Aisin loš, ne bi ga koristio i BMW za svoje FWD modele, tako da mislim da je odličan i za PSA grupu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imao sam priliku da ga koristim u rentacar Corsi 1.2 100 KS, EAT8. Odličan što se mene tiče.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Promene u izvršnom menadžmentu Stellantisa; Mike Manley odlazi sa pozicije šefa Amerika

 

majk manli.jpg

 

Stellantis, četvrti po veličini proizvođač automobila, objavio je da će Mike Manley napustiti poziciju šefa Amerika kako bi od 1. novembra 2021. preuzeo ulogu izvršnog direktora u AutoNation-u, najvećem američkom maloprodajnom lancu automobila sa sedištem na Floridi.

 

Ovaj 57-godišnji Britanac je proveo više od 20 godina radeći za Fiat-Chrysler Automobiles (FCA) i bio je ključna osoba u realizaciji spajanja sa PSA grupom u osnivanju nove kompanije Stellantis. Nakon različitih menadžerskih uloga u Daimler-Chrysleru, 2009. je imenovan šefom Jeep-a, a nakon toga je pomogao da se dramatično poveća bogatstvo marke. Manley je imenovan na čelo FCA kada je dugogodišnji izvršni direktor Sergio Marchionne bio prisiljen da napusti to mesto iz zdravstvenih razloga 2018. a nedugo zatim je i preminuo. Manley je otada blisko sarađivao sa šefom PSA-e Carlosom Tavaresom nakon što su se dve kompanije dogovorile o spajanju 2019. godine. Nakon što je Tavares imenovan izvršnim direktorom novoosnovanog Stellantisa, Manley je imenovan za čelnika Amerika, sa odgovornošću za interese kompanije u severnoameričkim i latinoameričkim regijama.

 

John Elkann, predsednik Stellantisa, sin osnivača i vlasnika Fiata Giannija Agnellija, predsednik i izvršni direktor Exora i predsednik Ferrarija je rekao:

''Želeo bih da zahvalim Mikeu na svemu što je učinio tokom svojih dvadeset godina sa nama. Njegovo vreme na čelu Jeep-a je bilo transformacijsko za tu marku, a zatim je kao izvršni direktor FCA vodio kompaniju ostvarujući rekordne rezultate kroz neke od najizazovnijih trenutaka. Blisko sarađujući sa Carlosom bio je ključan u stvaranju i uspešnom lansiranju Stellantisa. Želimo mu sve najbolje u novoj ulozi.''

 

Mark Stewart (glavni operativni direktor, Severna Amerika) i Antonio Filosa (glavni operativni direktor, Latinska Amerika), članovi najvišeg izvršnog tima odgovorni za severnoameričke i latinoameričke regije, ubuduće će direktno izveštavati CEO Carlosa Tavaresa.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stellantis tiho zaustavio prodaju SUS varijanti putničkih verzija Riftera, Berlinga…

 

Peugeot-Rifter.jpg

 

Peugeot Rifter, Citroen Berlingo i Opel Combo Life u putničkim varijantama ostali su bez prava na konvencionalne SUS agregate.  Stellantis je već onemogućio dalje naručivanje ovih modela sa motorima 1.2 PureTech i 1.5 BlueHDi što je gotovo tragična novost. Ukoliko od sada želite da kupite nekih od izlistanih četvorotočkaša, moraćete da se odlučite isključivo za skupocene EV verzije! Ono što je dobro u celoj priči jeste da ova mera nije predviđena za teretne varijante pomenutih modela.

 

Odluka Stellantisa pala je, navodno, još tokom decembra. Iza svega stoji briga za flotnu emisiju štetnih gasova i eventualne penale u EU ukoliko se ista prekorači. Stoga su rešili da se putnički Peugeot Rifter i njegova braća u potpunosti odreknu SUS motora… Izvesno je da će oba sudbina zadesiti i bratsku Toyotu Proace City Verso ali i budući Fiat Doblo. Još jedan razlog zbog kojeg se Stellantis rešio na ovako drastičan korak jeste činjenica da su ova vozila mahom kupovana opremljena, danas toliko omraženim, dizel motorima. No, kako će izgledati prodaja navedenog trojca ako su dostupni samo u EV verziji? Vrlo slabo, jer su u proseku takvi modeli za desetak hiljada evra skuplji od onih koji koriste dizel agregate! Sasvim je izvesno da će se kupci opredeliti za druge alternative.

 

Dok jednom ne smrkne, drugom ne svane. ''Rupetinu'' koju će ostaviti Stellantis sa ovakvom odlukom popuniće rivali, gde se pre svega misli na novu generaciju Renaultovog Kangooa koji ostaje dostupan i sa tradicionalnim termičkim pogonskim jedinicama. Inostrani novinari veruju da bi Peugeot Rifter, Citroen Berlingo i Opel Combo Life mogli da se vrate sa SUS motorima, ali samo u plug-in hibridnoj postavci, i to od 2023. godine. Nama se takav razvoj događaja ne čini realnim...

 

preuzeto sa - autorepublika.com

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stellantis slavi svoju prvu godišnjicu ubrzanom transformacijom u tehnološku kompaniju održive mobilnosti

 

Stellantis prva godišnjica.png

 

  • Godina nove kompanije,  posvećene novim mogućnostima ere mobilnosti koja nudi inovativna, prilagodljiva i efikasna rešenja koja će promeniti način na koji se svet kreće.
  • Izgradnja zdravih temelja, uz isporuku impresivnih rezultata u prvoj polovini godine i formiranje strateških partnerstava.
  • Pred nama je svetla budućnost: Dugoročni strateški plan biće objavljen 1. marta 2022. godine.

Rođen iz smelog i vizionarskog duha svojih kompanija osnivača, Stellantis N.V. je stvoren da oblikuje budućnost mobilnosti inovativnim i održivim rešenjima. Stellantis danas obeležava svoju prvu godišnjicu pregledom glavnih prekretnica ostvarenih tokom proteklih 12 meseci. ''Naša industrija ulazi u novu uzbudljivu eru, podstaknuta sve većim digitalnim stilom života naših kupaca'', rekao je Carlos Tavares, izvršni direktor kompanije Stellantis. ''Nije slučajnost da je Stellantis rođen upravo kada naš svet zahteva jedan novi duh, onaj koji podržava ljudski imperativ pružanja čiste, povezane, pristupačne i bezbedne slobode kretanja za sve. Zahvalan sam svakom zaposlenom u Stellantisu na svakodnevnoj posvećenosti izgradnji naše zajednice i na postizanju značajnosti na našem putu ka svetloj budućnosti''.

 

U prvoj godini, Stellantis je započeo svoje putovanje kako bi predvodio način na koji se svet kreće gradeći temelje Kompanije istovremeno dostižući impresivne prekretnice.

  • Definisana je svrha: ''Snagom naših različitosti, predvodimo na putu kojim se svet kreće'' i vrednosti kompanije, posvećivanje brizi o planeti, svojim zaposlenima i zajednicama u kojima posluje.
  • Brzo postavljanje tima za operativno upravljanje, koji je već pokazao svoju efikasnost.
  • Uspešno lansiranje 10 novih proizvoda u 2021, uključujući: Citroën C4, Fiat Pulse, DS 4, DS 9, Jeep Commander, Grand Cherokee/Grand Cherokee L, Wagoneer/Grand Wagoneer, Maserati MC20, Opel Mokka, e-Rocks i Peugeot 308.
  • Planiranje investicija od više od 30 milijardi evra do 2025. za sprovođenje strategija elektrifikacije i softvera koji podržavaju 14 kultnih brendova i dva brenda mobilnosti kako Kompanija prelazi na održivu mobilnost i tehnološku kompaniju uz izgradnju inovativnog i moćnog ekosistema sa strateškim partnerstvima.
  • Otkrivanje ambiciozne strategije elektrifikacije sa 33 dostupnih električnih vozila, uključujući kombi vozila sa gorivim ćelijama i još osam električnih vozila na baterije koja će izaći na tržište u narednih 18 meseci kao i izgradnja partnerstva sa kompanijama Automotive Cells Company, Factorial Energy, LG Energy Solution, Samsung SDI i Vulcan Energy.
  • Ubrzavanje transformacije softvera kroz revolucionarne saradnje sa kompanijama Amazon, BMW, Foxconn i Waymo.
  • Jačanje globalnih finansijskih operacija u SAD sticanjem First Investors Financial Services i partnerstva za razvoj širom Evrope sa kompanijama BNP Paribas Personal Finance, Crédit Agricole Consumer Finance i Santander Consumer Finance.
  • Priprema dugoročnog strateškog plana koji će biti predstavljen 1. marta.

Svetla budućnost pred nama
''Imamo još puno posla pred sobom, ali je zajednica Stellantisa na dobrom putu i trka je u toku'', rekao je Tavares. ''Stellantis će napraviti promenu u zahtevnom okruženju u kojem poslujemo. To je naša dožnost i zahvaljujući našem takmičarskom načinu razmišljanja, siguran sam da će naše zvezde nastaviti da sijaju''. Putovanje kompanije Stellantis je počelo pre samo 12 meseci sa dobro uspostavljenim prisustvom u tri moćna regiona - Evropi, Severnoj Americi i Latinskoj Americi - pored značajnog neiskorišćenog potencijala na važnim tržištima kao što su Kina, Afrika, Bliski istok, Okeanija i Indija. Sa industrijskim delatnostima u više od 30 zemalja, Kompanija ima sposobnost da efikasno ispuni i nadmaši očekivanja potrošača i isporuči vozila i usluge neuporedivog kvaliteta na više od 130 tržišta.

 

Putovanje u Stellantis 

stellantis logo vesti.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Predstavljen 1 Fiat za tržište Brazila i to je to. Znači od svega ništa, a i u najavama za naredne 2-3 godine isto ništa što se Fiata tiče.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Makron i Le Pen šokirani platom glavnog čoveka Stellantisa

 

John_Elkann Carlos_Tavares.jpg

 

U Francuskoj će sledeće nedelje biti održan drugi krug predsedničkih izbora, a kandidati Emanuel Makron i Marin Le Pen imaju različita mišljenja o skoro svemu - osim o plati izvršnog direktora Stellantisa za koju su se oboje složili da je šokantna. Tema rasprave o Francuskoj postala je plata nekih od čelnih ljudi industrije, a dva predsednička kandidata dotakli su se i Karlosa Tavaresa, koji prevodi automobilskog giganta Stellantis. Verovali ili ne, kompenzacioni paket za Tavaresa prošle godine iznosi čak 19 miliona evra, a uz to je dobio i paket akcija koji je vredan oko 32 miliona evra, kao i dugoročnu kompenzaciju od oko 25 miliona evra, što je ukupno oko 76 miliona evra.

 

''Pričamo o šokantnim sumama novca. Ovo treba ograničiti i ovo ograničenje bi moglo da funkcioniše ako delamo na evropskom nivou. Ljudi ne mogu da imaju probleme sa kupovinom osnovnih dobara, teškoće i anskioznost u svom životu i još na to da vide da neko dobija ovolike sume'', rekao je Makron. Marin Le Pen se složila sa svojim konkurentom. ''Naravno da je šokantno. Još više je šokantno kada je u pitanju izvršni direktor koji je kompaniju doveo u tešku poziciju i dobija značajne sume novca'', dodala je ona. Stellantis je saopštio da ne želi da komentariše pozicije političara i da će objasniti sve što se plata tiče u izveštaju o primanjima za 2022. Bivši izvršni direktor Renault Grupe Carlos Ghosn je pretrpeo slične kritike povodom svoje plate, pa i čak i kada je Makron bio ministar finansija 2016. Ghosn je dobio milione od kompenzacije od Renaulta i Nissana, i redovno se nalazio u situaciji da mora da objašnjava svoja primanja deoničarima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stellantis otpušta 480 radnika u Italiji

 

Mirafiori.jpg

 

Stellantis se dogovorio sa sindikatima da će 480 ljudi ostati bez posla u fabrici Mirafiori u Torinu kroz dobrovoljne ostavke, saopštio je italijanski sindikat FIM-CISL. Za radnike koji žele da napuste kompaniju do 30. septembra Stellantis je spremio dodatni podsticaj u iznosu od 20.000 evra. Ugovor su potpisali svi glavni sindikati osim levo orijentisanog FIOM-CGIL. Stellantis je već postigao sličan dogovor sa sindikatima u februaru ove godine za otpuštanje 700 ljudi, pa će ukupno oko 1.200 ljudi ostati bez posla ove godine u Italiji. Iako su pre nekoliko dana čelnici ove automobilske kompanije potpisali ugovor sa Vladom Republike Srbije o transformaciji fabrike u Kragujevcu koja će u budućnosti proizvoditi električne automobile, postavlja se pitanje da li slična situacija očekuje i radnike u Srbiji.

 

Dobro je poznato da je za proizvodnju električnih automobila potrebno manje radne snage, pa ostaje da vidimo šta će se dešavati u Kragujevcu tokom narednih godina. Što se Italije tiče, kompanija Stellantis koja tamo zapošljava oko 50.000 ljudi potvrdila je da će još 480 ljudi napustiti tu kompaniju, ali nisu želeli da dodatno komentarišu. Davide Provenzano, glavni čovek FIM-CISL sindikata za područje Torina rekao je da je rok za dobrovoljne odlaske iz kompanije kraj godine, ali da će svi oni koji reše da napuste svoje radno mesto do 30. septembra dobiti dodatnih 20.000 evra. Stellantis je već najavio planove za fabriku Mirafiori. U ovoj fabrici u Torinu već se proizvode električni Fiat 500 i Maserati Levante, a u skorijoj budućnosti počinje i proizvodnja dva nova modela Maseratija.   

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najavljen Peugeot Inception Concept

 

peugeot inception.jpg

 

Peugeot je na sajmu automobila u Parizu najavio Inception concept, novu studiju koja će uskoro imati zvaničnu premijeru. Inception Concept će najaviti brojne dizajnerske karakteristike i tehnologije koje će biti primenjene u budućem električnom asortimanu Peugeota pod nazivom ''e-Native''.

 

Linda Džekson, izvršna direktorka Peugeota, potvrdila je novu studiju rekavši da će najaviti ''sledeću generaciju e-Native modela - baziranih na novim platformama pripremljenih za čisto električna vozila''. Karakteristični elementi dizajna kao što su LED očnjaci biće preneti u Peugeotov evoluirani dizajnerski jezik. Inception će uvesti evoluciju dizajnerskog jezika francuskog proizvođača, zadržavajući neke od njegovih osnovnih elemenata. U unutrašnjosti, koncept će uključiti sledeću generaciju i-Cockpita. Dizajneri Peugeota tvrde da će novi enterijer ''preoblikovati pokrete u vožnji'' dok stvara ''nova digitalna i fizička iskustva''. Peugeot dodaje da će Inception ''pokazati put funkcijama i tehnologiji'' koja će se primenjivati u serijskim modelima od sredine decenije. ''Već 2023. ponudićemo elektrifikovanu verziju svakog Peugeot modela. Ali takođe gledamo daleko dalje od toga'', rekla je Džekson, potvrđujući debi pet novih električnih vozila u naredne dve godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

" ... koncept će uključiti sledeću generaciju i-Cockpita ..."

 

'ebo ih više i-Cockpit. Kao i pežo 208 mk1 sa kojim su još davne 2012. u gamu pežoa uopšte i počeli da uvode tu nevidjenu glupost. Da je to rešenje toliko genijalno, neko bi za ovih 10 godina već počeo da ih sledi i kopira to rešenje ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stoji iznad volana i zbog toga povišenog položaja ne moraš da spuštaš pogled na satove jer je odmah ispod šoferke….osim ako si viši od otprilike ,1,80,onda ništa ne vidiš na tabli od volana i ničemu ti ne služi

3C94F179-E06A-4413-AF0F-4D89A64625E4.jpeg

Edited by neshtry

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, moron said:

Šta su prednosti?

Pitam ozbiljno. 

Prvo, a većini manje bitno, bezbednost. Pri većim brzinama je potrebno manje vremena da se spusti pogled i prate parametri vožnje, a tu svaka milisekunda znači. Nema potrebe za head-up displejom.

 

Drugo, vožnja je mnogo opuštenija, niže je upravljač, manje je zamaranje ruku.

 

Mana je ako mora mnogo da se manevriše i okreće volan, teže je okretati brzo manji volan od većeg. Za normalnu vožnju lakši je za manevrisanje manji upravljač od većeg. Mana je i ako mora duže da se drži sa obre ruke u stavu 10 do 10. Npr ja sam nekada trenirao pa onda osećam nelagodu na spoju ruke i grudi, mislim da se mišić zove pectoralis minor.

 

Generalno je višim ljudima problem ali uglavnom u manjim automobilima, 208, 308... već je u 3008 lakše.

 

Na stranu što vizuelno lepo izgleda, ovo je već subjektivno, ja lično više volim standardni kokpit ali nemam ništa protiv da vozim i Pežoov.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako ćemo da pričamo o aktivnoj bezbednosti na taj način, skoro svaki savremeni pežo ću odmah da ocenim kao nebezbedan, jer su mu (i) komande klimatizacije odavno „u tabletu“ ( osim u baznim paketima, pa i danas kod recimo najnovijeg 308 mk3, samo baznjak ( Active Pack) ima komande klimatizacije (i to dual auto klima) „na točkić“ (kao što ih je imao i 308 mk1 ). 
Tri razloga zbog kojih sam još 2015. odustao od kupovine 308 SW mk2 su bila:
-    I-cocpit ( sa instrumentima „iznad“, a volanom „dole, u krilu“ )
-    „kontra cajgeri“ i
-    klimatizacija u tabletu.
Zaista ne znam šta treba da se desi da se opet "vratim pežou". Imao sam dva komada, bio po svemu prezadovoljan ( blago rečeno), ali ...
Naravno da nije pežo danas jedini sa komandama klime u tabletu ( danas ni Octaviu Ambition više ne možeš bez toga „dobiti“ ), ali, dok god može da se bira da je neko vozilo bez i-cocpita, mislim da ću gledati barem njega da izbegnem.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za tebe nije najsjajniji jer si visok, to je sasvim razumno.

 

Činjenica je da je bezbedniji zbog više pozicije displeja

 

Mene isto nervira kada su sve komande (pa i klime) na displeju, sada su sa novom 308 to ispravili, postoje tasteri za brzo pristupanje.

 

Ne znam zašto misliš da bi Pežo voleo da mu se vratiš :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evropski sud pravde podržao žalbu Fiata

 

196125-fiat 500x.jpg

 

Evropski sud pravde odbacio je danas nalog suda niže instance donet na osnovu zahteva Evropske komisije da italijanski proizvođač automobila plati 30 miliona evra zaostalih poreza Luksemburgu.

''Evropski sud pravde smatra da je Opšti sud pogrešio kada je potvrdio okvir koji je koristila Evropska komisija za primenu principa za integrisane kompanije u Luksemburgu i da u obzir nisu uzete određene regulative za sprovođenje tog principa u članici evropskog bloka'', navodi se u odluci suda. Evropska komisija je u svojoj odluci iz 2015. godine saopštila da je Luksemburg dao nepoštenu poresku prednost jer je usvojen veštački i komplikovan metod kojim su na veštački način smanjeni porezi te firme.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...