Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Peugeot i Fiat? / Stellantis

Recommended Posts

FCA & PSA i dalje rešeni da sprovedu spajanje

 

psa fca.jpg

 

FCA i PSA i dalje su rešeni da sprovedu spajanje dve kompanije, i završe operaciju do predviđenog datuma odnosno kraja 2020. ili početka 2021. uprkos teškoćama izazvanim pandemijom koronavirusa.

''Uprkos ovoj neočekivanoj situaciji bez presedana (pandemiji) FCA i grupa PSA ostaju rešeni da sprovedu spajanje po jednakoj osnovi, 50/50 da bi stvorili svetskog lidera u ovom sektoru'', navodi se u saopštenju. Dodaje se da će kompanije nastavtiti da razvijaju raličite elemente da bi se finalizovalo spajanje i da potvrdjuju preuzetu obavezu da završe operaciju do kraja 2020. ili početka 2021. godine. FCA je imao neto gubitak od 1.7 milijardi evra u prvom kvartalu 2020. kao posledica raspada svetskog tržišta zbog pandemije koronavirusa. Kompanija je saopštila da će dati naznake za dalji rad čim bude imala veći uvid u potpuni uticaj krize. FCA je 18. marta povukao svoje prognoze za 2020. zbog uticaja pandemije korona virusa na tržište automobila i funkcionisanje njenih fabrika.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evropska unija do 17. juna iznosi mišljenje o spajanju FCA i PSA

 

psa fca grupa 2020.jpg

 

Regulatorno antimonopolsko telo Evropske unije do 17. juna daće konačno mišljenje o spajanju grupacije Fiat-Chrysler Automobiles i PSA, vrednog 50 milijardi dolara, navodi se u izveštaju Evropske komisije od ponedeljka. Kompanije su u decembru prošle godine potpisale sporazum o stvaranju četvrtog najvećeg svetskog proizvođača automobila, stavljajući pod jedan krov brendove kao što su Fiat, Jeep, Chrysler, Alfa Romeo, Abarth, Dodge, Ram i Maserati sa jedne, i Peugeot, Opel, Vauxhall , Citroen i DS sa druge strane.

 

FCA i PSA tražili su konačno odobrenje EU u petak. Regulatorno telo koje se bavi zaštitom konkurencije i potrošača EU može odobriti sporazum sa ili bez uslova, ili otvoriti sveobuhvatnu istragu u roku od četiri meseca nakon završetka preliminarnog izveštaja, ukoliko postoje razlozi za zabrinutost. Očekuje se da dogovor bude aminovan usred pada prodaje automobila širom sveta, dok neke kompanije zauvek zatvaraju proizvodne linije i salone kako bi sprečile bankrot nakon pandemije koronavirusa, a druge ponovo otvaraju pogone kako se mere liberalizuju.

 

Iako su najave spajanja pratile određene afere, kao i prethodno propali pregovori o spajanju Renault-Nissan grupacije sa PSA Grupom, zajedničkim saopštenjem krajem prošle godine potvrđena je odluka spajanje ovih automobilskih giganata koje otvara i neka nova tržišta. Od ranije je poznato da će sedište nove kompanije biti u Holandiji, a da će na njenom čelu biti glavni izvršni direktor PSA, Karlos Tavares, te da će predsednik FCA Džon Elkan predsedavati udruženom kompanijom. Američko-italijanska grupacija FCA i francuska PSA grupa prodale su zajedno prošle godine preko 9.5 miliona vozila, pa će udružene biti četvrta najveća automobilska grupacija na svetu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

FCA i PSA odlučili da ne isplate akcionarima redovnu dividendu za 2019. godinu

 

psa fca.jpg

 

Upravni odbori kompanija FCA i PSA odučili su da ove godine ne isplate akcionarima redovnu dividendu za 2019. zbog pada tražnje uzrokovane pandemijom virusa, saopštila su dva proizvođača automobila. Zdravstvena kriza je gurnula globalnu autoindustriju u najdublji ponor od finansijske krize 2008/09. godine. Potražnja kupaca za vozilima je drastično pala usled mera vanrednog stanja u borbi protiv pandemije koje su uvele vlade širom Kine, Evrope i Amerike. 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za sada ništa od spajanja. Blokirala EU. Pretpostavljam iste one protestantske države koje ne podnose katolički jug. U pravilu se radi o Danskoj i Nizozemskoj. Nije bili jedno spajanja ili preuzimanja francuskih kompanija od strane talijanskih da te iste osobe nisu blokirale.

 

Njima je sporno što bi nova kompanija imala 35% LCV tržišta u EU. FCA i PSA imaju 2 dana za to riješiti ili ih čeka 4 duga mjeseca analiza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evropska komisija otvara istragu o spajanju PSA i FCA

 

psa fca grupa 2020.jpg

 

Kako prenosi Beta, Evropska komisija je najavila otvaranje detaljne istrage o spajanju PSA i FCA, strahujući od smanjenja konkurencije. Ove dve grupe, koje će formirati četvrtog najvećeg proizvođača automobila u svetu, imaju ''snažno mesto'' na tržištu automobila, objasnila je evropska komesarka za konkurenciju Margret Vestager. ''Pažljivo ćemo proceniti da li će predložena transakcija imati negativan uticaj po pitanju konkurencije na tržištu'', dodala je ona. Komisija, koja treba da do 22. oktobra donese odluku, zabrinuta je da će ovo spajanje smanjiti konkurenciju po pitanju vozila manjim od 3.5 tona u 14 država članica (Belgija, Hrvatska, Češka, Španija, Francuska, Grčka, Mađarska, Italija, Litvanija, Luksemburg, Poljska, Portugal, Slovačka, Slovenija), kao i u Velikoj Britaniji.

 

''U velikom broju ovih zemalja PSA i FCA zajedno imaju visoke tržišne udele, kao i najrazličitije marke i modele svih veličina'', objasnila je komesarka. Ove dve grupe su tokom 2019. godine zajedno imale promet od 170 milijardi evra i prodale su više od osam miliona vozila. Ostaje da se utvrdi finalizacija spajanja krajem ove i početkom 2021. godine i pored pandemije koronavirusa koja je izazvala krah tržišta automobila i velike gubitke u prvom tromesečju ove godine. FCA je u prva tri meseca prodala 818.000 vozila što je za 21% manje (i 16% prihoda manje) nego pre godinu dana. PSA je u istom periodu prodao 627.000 vozila, odnosno 29% manje (15.6% prihoda manje) nego prošle godine. Drugi kvartal će biti još gori sa padom na evropskom tržištu automobila zbog zatvaranja salona u velikom broju zemalja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Francuski medij L'Argus tvrdi da je PSA grupacija odustala od plana po kojem je Opel trebao biti njihov R&D centar za LCV. To je sada Fiat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proces spajanja dva automobilska giganta - FCA i PSA, nastavlja se pošto su ove kompanije najavile da će se nova zajednička alijansa zvati Stellantis

 
stella.jpg
 

Automobilske grupacije Fiat Chrysler Automobiles (FCA) i PSA najavile su planove o spajanju u odnosu 50:50% još krajem 2019. godine, a sada je načinjen korak dalje ka ovom cilju.

Kako je saopšteno, nova grupacija koja će nastati udruživanjem FCA i PSA zvaće se Stellantis. Kompanije su objasnile da novo ime potiče od latinske reči "stello" što otprilike znači "obasjani svetlošću zvezda". FCA i PSA u zajedničkom saopštenju navode da se ovim udruživanjem "stvara jedan od lidera u novoj eri mobilnosti, a istovremeno čuvaju sve izuzetne vrednosti i posebnosti njegovih sastavnih delova".

 

psa fca grupa 2020.jpg

 

Dve kompanije su saopštile da je potraga za imenom započela ubrzo nakon što je spajanje najavljeno krajem prošle godine i da će se ono koristiti isključivo na nivou nove grupacije za opis korporativnog brenda. Kako se dodaje, u budućnosti će biti predstavljen i Stellantis logo, a ovom prilikom nisu otkriveni novi detalji o samom procesu spajanja. Ipak, očekuje se da će postupak udruživanja biti okončan u prvom tromesečju 2021.

 

Podsećamo, FCA i PSA su 18. decembra 2019. zvanično objavili informaciju o spajanju. Dve kompanije su tada u zajedničkom saopštenju navele da će na čelu nove grupe biti glavni izvršni direktor PSA, Karlos Tavares, a predsednik FCA, Džon Elkan, će predsedavati udruženom kompanijom. FCA u sebi objedinjuje auto-brendove kao što su Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Dodge, Fiat, Fiat Professional, Jeep, Lancia, Ram i Maserati. Sa druge strane, u okviru francuskog PSA posluju automobilske marke Peugeot, Citroën, DS, Opel and Vauxhall.

 

Izvor: B92

 

 

Edited by neshaoct
spojeno / formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stellantis...je l od 500 mg? :D Zvuči kao ime za neki lek, al' dobro...ionako im treba lek da tako spojeni opstanu.

To ime im, kako kažu, nije komercijalno, neće se koristiti umesto FCA, PSA ili bilo kog brenda koji je pod FCA/PSA...pa ne znam ni čemu onda osim da ga stavljaju na zajedničke dokumente, da eto imaju novi memorandum i tako to...  

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, neshtry said:

Logo izgleda kao skinut sa nekog Iveco šlepera....

The STELLANTIS name will be used exclusively at the Group level, as a Corporate brand. The next step in the process will be the unveiling of a logo that with the name will become the corporate brand identity. The names and the logos of the STELLANTIS Group’s constituent brands will remain unchanged.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peugeot najavio povratak na američko tržište za 2023. godinu

 

189326-peugeot 508 1.jpg

 

Nakon što su 2016. čelnici Peugeota najavili povratak na američko tržište do 2026. taj plan je naglo ubrzan prošle godine. Mada je koronakriza još u toku, a autoindustrija je u prvom kvartalu ove godine pretrpela velike gubitke, francuski proizvođač u svom planu ne odustaje. Najavili su želju da se do 2023. penetriraju na tržište SAD-a, nakon što su ga u leto 1991. zbog slabih prodajnih rezultata napustili. Predsednik PSA grupacije za Severnu Ameriku, Larry Dominique, rekao je da proizvođač automobila trenutno utvrđuje kako želi da prodaje automobile u Severnoj Americi. Prvobitni plan je korišćenje franšiznih dilera, ali i oslanjanje na online maloprodaju. Dominque smatra da kupci žele ''jednostavniji i efikasniji'' postupak kupovine automobila, što bi na kraju Peugeotu itekako išlo u korist, budući da je koronakriza promenila način kupovine automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

PSA Grupa i Toyota sarađuju kako bi odobrovoljili EU regulatore

 

181432-peugeot p.jpg

 

PSA i Toyota sarađuju kako bi francuska grupacija zadovoljila stroge uslove regulatora Evropske unije. Radi se o tome da će PSA povećati proizvodne kapacitete Toyote u sklopu njihovog ''joint venture'' partnerstva kako bi dobila dozvolu regulatora za spajanje sa Fiat-Chryslerom. Cilj je da se Toyoti proda deo proizvodnih kapaciteta za proizvodnju manjih komercijalnih vozila (kombija). Drugi izvor rekao je Reuters-u da će PSA prodavati kombije po cenama blizu marže. Evropska komisija je zabrinuta da bi sporazum mogao da naškodi konkurenciji u malim kombijima u četrnaest zemalja EU i Britaniji. Proizvođači automobila su ranije podneli svoj predlog sprovoditelju zakona o konkurenciji u EU.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

FCA i PSA dobijaju dozvolu EU za spajanje ''teško'' 38 milijardi dolara?

 

stella.jpg

 

Fiat-Chrysler i PSA će dobiti odobrenje EU za njihovo spajanje, kazali su za Rojters ljudi upoznati sa razvojem situacije. Kompanija koja bi tako nastala bila bi vredna 38 milijardi dolara, što bi je činilo četvrtom auto-kompanijom na svetu. Zeleno svetlo Evropske komisije tako bi formalizovalo stvaranje Stelantisa, zajedničke kompanije.

Spajanje najavljeno krajem prošle godine pod jedan krov bi dovelo brendove kao što su Jeep, Dodge, Ram i Maserati, kao i Peugeot, Opel i DS - dok bi ciljana godišnja ušteda bila oko pet milijardi evra bez zatvaranja fabrika. Evropska komisija i italijansko-američka grupacija FCA odbili su da komentarišu navode Rojtersa, dok se francuski PSA nije oglasio. Nakon objave ovog izveštaja akcije PSA i FCA povratile su deo prethodno izgubljene vrednosti, tačnije akcija PSA bila je u plusu 3.4% prodavala se po 17.06 evra, dok su deonice FCA porasle 3% na 11.43 evra po akciji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eh, sad treba sve one Opele, Peugeot, Citroen i DS modele prebaciti u ''predstavljanje automobila članova unutar grupacije''... :D:D 

 

- Sve što je danas PSA postaje ''FCA French PE'' - firma koju je 11.12.2019. u Francuskoj registrovao sadašnji FCA.

''FCA French PE'' nastavlja da plaća porez na prihod Francuskoj državi. Zato, 31.12.2020. prestaje da postoji poreski obveznik PSA: ''The Merger will result in the termination of the tax consolidated group currently headed by PSA (the ''PSA Tax Consolidated Group'') as of December 31, 2020.''

 

- Sve što je danas FCA ostaje takvo bez ikakvih izmena: ''Merger will not result in any asset or liability being transferred out of the existing Italian permanent establishment of FCA in Turin, Italy (the ''FCA Italian PE'').

 

Kao što reče @N.N. PSA prestaje da postoji, a sva imovina, prava i obaveze koje ima PSA postaju imovina, prava i obaveze FCA, koji ih onda prebacuje na pomenutu svoju ''ćerka'' firmu u Francuskoj:

- ''At the Effective Time, all of the assets and liabilities of PSA (without limitation) shall be legally transferred to FCA and allocated to the FCA French PE.

All assets and liabilities of PSA (without limitation) will be transferred to FCA by universal succession of title and FCA will be automatically subrogated in all of the rights and obligations of PSA resulting from any contract or commitment, of whatever nature.

- PSA will be dissolved without going into liquidation.''

 

PSA ustvari postaje filijala FCA u Francuskoj pod imenom ''FCA French PE''.

A, kako ne bi bilo neke sumnje oko toga šta je čija imovina:

- For the avoidance of doubt, should any assets not be mentioned in the Merger Proposal as a result of any error or omission, those assets shall nonetheless be deemed to be the property of FCA and shall be rightfully transferred to FCA without adjustment of the Exchange Ratio.

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najveći pojedinačni akcionar (vlasnik) je Exor, odnosno porodica Agnelli.

Iako najveći pojedinačni akcionar, oni sami nisu ni blizu 50% u zajedničkoj kompaniji jer nisu bili ni jedini akcionari u okviru FCA.

Pošto je suština da spajanje bude po pola, to onda uprošćeno znači da svi akcionari FCA i PSA imaju u novoj (spojenoj) kompaniji pola onoga što su imali u tim pojedinačnim kompanijama. Npr. Peugeot porodica u PSA je imala 2.94% akcija, što znači da će sada imati pola od toga, tj. 1.47%.

 

Ali, situacija je malo komplikovanija jer se ponovo mešaju karte.

Peugeot je vlasnik sa 46.3% proizvođača delova Faurecia... Po dogovoru, pola tog udela sad ide akcionarima FCA, a pola ostaje akcionarima PSA. Ili, Kinezi su imali 12.4% akcija u PSA, ali se od njih otkupljuju akcije kako bi se smanjio njihov vlasnički udeo u novoj firmi, tako da će Dongfeng ostati sa oko 6% u PSA (imaju 110 miliona akcija, pominje se u tekstu gore da PSA otkupljuje nazad 30.7 miliona, pa onda još 20 miliona akcija), odnosno tek oko 3% u zajedničkoj kompaniji. U svakom slučaju, biće pun đavo vlasnika akcija, gomila sitnih sa po par procenata, banaka, investicionih fondova... Možda na baš te sitne računa familija Agnelli u narednim godinama kako bi mic po mic povećavala svoje učešće.

 

Njima je najbitnije da u narednim godinama ostvare željene efekte spajanja u smislu ušteda, lakšeg plasmana, zajedničkog velikog ulaganja u struju i autonomna vozila, ulaska zajedničke kompanije mnogo jače na tržište Kine, i da tamo negde 2025.-2030. svi ti brendovi koji su u vlasništvu zajedničke kompanije prodaju mnoooogo vozila po Americi, Evropi, Kini, Južnoj Americi. Bez toga te akcije ne vrede ništa...

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, skile86 said:
Da pitam Gorana da li sad popravlja i Opela.

Popravlja, ali samo komšijske,negde je spomenuo...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...